Olen 20-vuotias nainen ja haluaisin aloittaa tupakan polttamisen. Polttaminen ei olisi jokapäiväistä, vaan polttaisin aina vain silloin, kun olen juomassa.
Olen kyllästynyt siihen, että olen kaveripiiristäni ainoa, joka ei polta tupakkia. Kaikki polttavat joko säännöllisesti tai vähintään aina silloin, kun viihteellä ollaan. Olen kyllästynyt jäämään baareissa yksin odottelemaan, kun kaverit menevät tupakkikoppiin. Seisoskelu terassilla tai baarin edessä on myös ärsyttävää, kun muilla on tupakit huulilla ja itse seison vain tyhmänä vieressä.
Olen välillä pumminut kavereilta tupakkia, mutta siitä tulee todella huono olo. En pysty polttamaan edes kokonaista tupakkia loppuun. Kaverit polttavatkin punaista ja sinistä ja tietääkseni ne ovat vahvimpia? Olen ainakin kuullut, että jotakin miedompiakin makuja olisi markkinoilla, mikä merkki ja väri tätä miedompaa makua edustaa?
Miedoimman makuinen tupakka aloittelijalle?
19
4439
Vastaukset
- Röyhyyttävä sokko
kyllä siniset aika mietoja jo ovat, samoin vihreät, punaiset ovat jo aika vahvoja. Tuo mainitsemasi huono olo johtuu lähinnä siitä, ettet ole tottunut nikotiiniin. Harjoittelemalla totut kyllä, mutta varo koukuttumista!
- sandr..a
tämä on tietysti vain henk.koht. mielipiteeni, mutta minä ainakin olisin mielelläni vaikkapa se ainoa joka ei polta.. :)
älä väkisin aloita tai "totuta" itseäsi tupakkaan, jos (ja kun) se saa sinut voimaan pahoin! - 666satan
Chesterfieldin vihree:) hyviä tupakkahetkiä. keuhkosairaalas tavataaXDD
- Röyhyyttävä sokko
aloittajalle tiedoksi vielä, vihreissä on vain se vika, että ne poistuvat todennäköisesti lähivuosina myynnistä, eu kun haluaa kieltää mentholin, joten ehkä niihin ei kannata liikaa kiintyä. Suosittelen siis jotakin sinistä.
- Romeo
Kaikki puhuvat nikotiiniriippuvuudesta. Tässähän sinulla on selkeä taipumus sosiaaliseen riippuvuuteen jo ennen kuin olet aloittanut. Kannattaako jatkaa, tuolle ei ole lääkehoitoa, korvaustuotteita jne. Pääset siitä eroon sitten aikanaan vaihtamalla kavereitasi. Kannattaisiko vaihtaa jo nyt? Jäisi mm. se haittavaikutus terveydelle väliin...
Tupakoiva nainen on muuten niin vastenmielinen näky, että kierrän ne kaukaa. Kuka valitsisi tulevan röökimuijan kun on tasokkaampiakin vieressä? Valinnanvara kapenee siinäkin mielessä.- Röyhyyttävä sokko
ettäkö kuka valitsisi? Ainakin toinen tupakoitsija ja on savuttomissakin varmaan sellaisiakin, joille toisen savuttomuus ei ole ykkösenä valintakriteereeiden joukossa, mutta tottahan se on, että valinnan vara voi vähetä.
- älääläälä..
Ystävä rakas, ole ylpeä ettet polta! aloitin itse aikoinani vain "sillointällöin" polttamisen. Riippuvuuden huomasin vasta kun oli liian myöhäistä. Lue ennenkuin aloitat ihmisten kertomuksia kuinka vaikeaa lopettaminen on. Vielä parempaa, lähde tupakoitsevan ystävän kanssa yönyli reissuun ja piilota hänen tupakat.. näet selvän esimerkin kuinka vakavasta riippuvuudesta on kyse. ole erilainen!:)
- Röyhyyttävä sokko
viisas neuvo. Pakko kuitenkin puuttua tuohon erilaisuuskommenttiin. Tänä päivänä tupakoinnin aloitushaaveet ovat sen verran harvinaisia lopettamishaaveisiin verrattuna, että sitä voidaan mielestäni pitää jo erilaisuutena ja jokainenhan sitä ratkaisunsa itse tekee.
- Herää ajoissa !
Kerron sulle heti oman näkemykseni laimeimmasta röökimerkistä, ku olet kattonut nämä kuvat '' tupakkityttö ''
http://sdfs.ucps.k12.nc.us/images/Smokers Lung.JPG- Röökipoliisi
Hyviä kuvia aloitusta harkitseville!
Kuinkahan monta eläinlajia maapallolta on kuollut sukupuuttoon evoluution tuloksena? Sittenhän on kokonaisia muinaisia kulttuureita, jotka ovat kadonneet maapallolta jonkin kulttuurillisen epäkohdan vuoksi (esim. Pääsiäissaaren muinainen kansa poltti tyhmyyksissään kaikki puut ja eivät löytäneet kelluvia kiviä veneiden rakennukseen...).
Tekeeköhän tämä maailmanlaajuinen kulttuuri hidasta itsemurhaa? Laiskasta elämäntyylistä ja huvittelusta on tullut ihmisoikeuksiin luettava asia. Ihmiset tylsistyvät ja hakevat viihdettä elämäänsä vaikkapa tupakoinnista.
Kuka tekee jatkossa työt, kun nuoriso tyhmentyy ja laiskistuu. Otetaan tänne tuhansittain pakolaisia tekemään ikävät hommat joissa joutuu heräämäänkin joskus herätyskellon avulla. Kuka heille sitten maksaa palkan kun itse on työtön ja varaton, omat vanhemmat ovat mullan alla ja valtio ei saa riittävästi verotuloja/lainaa laiskureiden elättämiseen?
Tämäkin aloittajabimbo halua tupakoida pelkästään huomion ja huvin vuoksi...!! Mitenköhän esim. rotanmyrkyn imppaamisesta saisi muoti-ilmiön?? Got the point?
- Tupakkityttö
Ohhoh! Vaikka olenkin nähnyt ja tietoinen tupakin vaaroista, niin saitte mut kuitenkin ajattelemaan tätä asiaa uudestaan. En ehkä taidakkaan aloittaa tuota polttamista ollenkaan...
- Röyhyyttävä sokko
järkevä päätös, varsinkin, kun et ollut halukas jäämään koukkuun. Riski siihen olisi ollut kuitenkin melko suuri. Itselläni riippuvuus syntyi melko nopeasti, tosin tiesin ja hyväksyin sen jo aloittaessani yhteisen taipaleeni nikotiinin kanssa.
- spaddulaattori
Joo älä aloita olleenkaan, mutta jos tuntuu tosi pahalta jäädä ulkopuolelle kun muut menee tupakalle niin hanki sähkötupakka laite ja siihen nikotinitön neste. Jos poltat esim nikotinitöntä metholia tai piparminttu nestettä niin hengityksesi haisee samalta kuin olisit juuripessyt hampaasi. Älä missän nimessä aloita oikeiden savukkeiden polttaminen tai nikotiinipitoisten sähkösavukkeiden polttaminen.
Sähkötupakkalaiteitta ja niihin tarvittavia nikotiinittömiä nesteitetä saa suomesta ja olen nähnyt niitä olevan myytävänä eräässä k-marketissakin. - .sandra.
spaddulaattori kirjoitti:
Joo älä aloita olleenkaan, mutta jos tuntuu tosi pahalta jäädä ulkopuolelle kun muut menee tupakalle niin hanki sähkötupakka laite ja siihen nikotinitön neste. Jos poltat esim nikotinitöntä metholia tai piparminttu nestettä niin hengityksesi haisee samalta kuin olisit juuripessyt hampaasi. Älä missän nimessä aloita oikeiden savukkeiden polttaminen tai nikotiinipitoisten sähkösavukkeiden polttaminen.
Sähkötupakkalaiteitta ja niihin tarvittavia nikotiinittömiä nesteitetä saa suomesta ja olen nähnyt niitä olevan myytävänä eräässä k-marketissakin.^^ jatkan edelliseen liittyen..
Sähkösavukkeita ja nikotiinittomia litkuja saa ainakin Tarjoustaloista ja Vapaa Valinnoista, niissä missä itse olen nähnyt ne on sijoitettu kassojen päähän tai läheisyyteen (ei tartte pyytää kassalta niinku tupakkaa). Hintaa on vissiin joku parikymppiä sillä aloituspakkauksella jossa on tuo laite ja joku pikkupullo sitä nestettä;
- grgrggg
Kaikki tupakkaa polttavat KUOLEVAT tuskallisiin sairauksiin.
Sen sijaan tupakoimattomat elävät IKUISESTI terveinä ja onnellisina.- Röyhyyttävä sokko
tottahan se on, että tupakka lisää tuntuvasti mahdollisuuksia kaikenlaisiin sairauksiin, mutta kyllä se on osin tuuristakin kiinni. Toinen kuolee syöpään kolmekymppisenä, vaikkei olisi eläessään tupakkaa nähnytkään ja toinen röyhyyttää ja kuolee ysikymppisenä jäädessään auton alle kauppareissulla.
- Röökipoliisi
Röyhyyttävä sokko kirjoitti:
tottahan se on, että tupakka lisää tuntuvasti mahdollisuuksia kaikenlaisiin sairauksiin, mutta kyllä se on osin tuuristakin kiinni. Toinen kuolee syöpään kolmekymppisenä, vaikkei olisi eläessään tupakkaa nähnytkään ja toinen röyhyyttää ja kuolee ysikymppisenä jäädessään auton alle kauppareissulla.
Tässä on nyt taas se vaara, että jotkut alkavat pyörittelemään päässään vääriä tilastotulkintoja.. Muutaman tarkoitushakuisen esimerkin poimiminen koko otannasta ei kerro asiasta mitään muuta kuin sen mitä halutaan valehdella.
Mitä tulee noihin nikotiinittömiin sähkötupakoihin...onkohan tuossa nyt silti vaara tulla sosiaalisesti tai tapariippuvaiseksi tupakasta? Kannattaisiko yrittää elää ilman niitä tupakkataukoja? Kahvimukikin voisi auttaa siihen. - Röyhyyttävä sokko
Röökipoliisi kirjoitti:
Tässä on nyt taas se vaara, että jotkut alkavat pyörittelemään päässään vääriä tilastotulkintoja.. Muutaman tarkoitushakuisen esimerkin poimiminen koko otannasta ei kerro asiasta mitään muuta kuin sen mitä halutaan valehdella.
Mitä tulee noihin nikotiinittömiin sähkötupakoihin...onkohan tuossa nyt silti vaara tulla sosiaalisesti tai tapariippuvaiseksi tupakasta? Kannattaisiko yrittää elää ilman niitä tupakkataukoja? Kahvimukikin voisi auttaa siihen.tuskimpa vain. Kuten edellisessä viestissäni totesin, kyllähän tupakka lisää merkittävästi riskiä sairastua mitä moninaisinpiin tauteihin. Kaikkien kohdalla riskit eivät vain toteudu. Ja, mitä noihin nikotiinittomiin sähkösavukkeisiin tulee, niin suosittelen kyllä jättämään ne hyllyyn, pelkkää höyryä kyllä voi hengittää halvemmallakin.
- Anonyymi
belmont silver, hopeet on kevyitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706