Nikon D5100 + 18-55mm VR

6+11

No niin nämä on taas näitä aloittelijan turinoita, mikä kamera minulle jne. Pokkari hajosi ja olen pitkään kuolannut järkkärin perään. Ajattelin ostaa tuon nikonin D5100. Tyhmä kysymys kuuluu miksi markantalo myy kameraa 400 euroon, kun sama paketti tuntuu olevan muualla tuntuvasti tyyriimpi. Onko tässä nyt jotain mitä en tajua? http://hintaseuranta.fi/tuote/nikon-d5100-kit-18-55-mm-vr-jarjestelmakamera/518717

8

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos tarvitset

Niin osta pois ennen kuin hinta nousee.

• pakollinen zee

Ovat tzainneet oztaa poistuvan mallin loppuerän halvalla. 18-55 on kyllä huono objektiivi. 18-105 ompi palju parempi.

• 16+9

No joo, eiköhän tuolla objektiivillä alkuun pääse. Vai mikä siinä mättää? Käytettynä näitä ei paljon kannata varmaan ostaa? Runkoja siis.

• pee zee
        16+9 kirjoitti:

No joo, eiköhän tuolla objektiivillä alkuun pääse. Vai mikä siinä mättää? Käytettynä näitä ei paljon kannata varmaan ostaa? Runkoja siis.

Zee on niin, että ilmaizekzihan tuo käytännözzä mukaan tulee.

• Vai toisin päin

"18-55 on kyllä huono objektiivi. 18-105 ompi palju parempi."

Jahas... tämän kirjoituksen mukaan tosin ihan päin vastoin.

"The photos are nice and sharp most of the time, but if you're looking closely, the 18-105mm is Nikon's fuzziest lens in the corners at 18mm. Even the $100 18-55mm is better. "

Lähde: http://www.kenrockwell.com/nikon/18-105mm.htm

• 16+15

Ei kai se nyt niin paska ole? Tai vastaavasti niin paljon parempi tuo 18-105, ettei pokkarilla tähän asti pärjännyt sillä kuvia saa. Köyhän kannattaisi kyllä ostaa hyvä saman tien, kun en raaski sitten kumminkaan ostaa uutta putkea lähiaikoina. Joo...

• Minulla on ollut tuo D5100 kakkosrunkona vuoden verran ja se on varsin kelvollinen.

Tuo 18 - 105 mm Nikkorilta on hyvä valinta alkuun ja se tuottaa varsin hyvää kuvaa koko alueellaan.

Kun näet mihin kuvausharrastuksesi suuntautuu niin voit jälkeenpäin ostella uusia laseja aina kun varat antavat myöden. 18 - 105 on hyvä turistilasi jota ei tarvitse vaihtaa joka välissä eri pituiseen.

Yleensähän monet vannovat primeihin eli kiinteään polttoväliin ja totuuden nimessä on sanottava niiden yleensä antavan laidasta laitaan parempaa kuvaa mutta niiden hankaluutena on kantaa ainakin kolmea lasia tuon yhden sijaan ja vaihdella niitä vaihtelevissa olosuhteissa.

Zoomien "huonot" kohdat piirron suhteen ovat yleensä reunoissa ja kulmissa varsinkin mutta muutoinkaan noihin paikkoihin ei kuvan pääosaa esittävää kohdetta yleensä rajata.

Lykkyä tykö kameran ja lasin valinnassa, sen 18-55mm jos se tulee mukana voi pitää varalla koska koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Itse kuljen pidemmillä matkoilla aina kahden rungon kanssa joihin molempiin sopivat samat lasit vaikka toinen onkin täydellä kennolla ja toinen kropilla. Ei pääse yksi vika koko reissua pilaamaan. Ainoana ongelmana on runkojen erilaiset akut joten vara-akkujakin pitää raahata kahta sorttia kuten latureitakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      142
      1712
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1372
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      175
      1367
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1173
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe