Hirviö-mummo

Auttakaa äitiä

Minulla on kaksi, alle 4 vuotiasta lasta. Meidän on tosi vaikea saada lapsia minnekään hoitoon, koska kukaan ei halua tulla auttamaan. Minut itseni on kasvattanut mummoni, joka on aivan ihana ja lähestyy jo kovaa vauhtia 85 ikävuotta. Kun tarvitsen lapsenvahtia, mummoni on heti ensimmäisenä jonossa. ikävä kyllä en voi laittaa iäkästä mummoa vahtimaan kahta vauhdikasta muksua. Joten pyydänkin äitiäni. Joka sattuu inhoamaan lapsiani. En saa ikinä lapsiani äitini luokse hoitoon taikka yöksi, koska hän ei halua hoitaa muksujani. Sitten jos joudun muutaman kerran vuoden aikana pyytämään äitiäni vahdiksi, kun kumpikin muksu nukkuu, niin silloin saan pyytää ja anella, että äitini tulisi. lopputuloksena on se, että äitini haukkuu mut tekstiviestillä pystyyn ja suostuu lopulta tulemaan vahdiksi, kun on ensin itkettänyt minua ja aiheuttanut pahan olon miehelleni.
Sen jälkeen hän vielä puuttuu meidän parisuhteeseen laukomalla mm. tälläisia "kommentteja":" sää tulet kuitenkin vielä pettämään miestäsi. mä tunnen sut. ihmettelen, että miksi miehesi vielä on sun kanssasi." mitä pitäisi tehdä? mitä mieltä olette?

18

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kotihiiri 24/7

      Mihin te olette sitten menossa, jollei lapsia voi ottaa mukaan? Samanlainen tilanne on vaikka kuinka monilla, isovanhemmat asuvat kaukana tai ovat kuolleet.
      Kun lapset ovat pieniä, saa unohtaa yhteiset huvireissut, ravintolaillat, leffat ja juhlat. Ystäviä voit kutsua aina kylään kotiisi, mutta muuen olet kiinni lapsissasi kunnes he voivat olla keskenään kotona.

      Opeta heidät omatoimisiksi ja reippaiksi, älä palluta ja hemmottele, vaan näytä kuinka otetaan ruokaa jääkaapista ja miten voileipä tehdään. Tulee hetki, jolloin voit jättää heidät keskenään kotiin ja kaikki menee hyvin.

    • katso peiliin

      Äitisi ei kuulu hoitaa lapsiasi, jos ei halua ja voisit muuttaa omaa käytöstä, jospa äitikin siitä lämpenee.

    • Lapsi ensin!!

      Puolustan aina lapsien oikeutta olla kotonaan ja saada hoiva ihmisiltä, jotka ajattelevat hänen parastaan ja ymmärtävät häntä. Toivottomalta tuntuu. Lapsen mieltä ei kysytä, hänen pitää "ymmärtää".
      Yhä vähemmän aikuiset ovat lapsiensa hyvinvoinnista kiinnostuneet.

      Monet avioliitot päätyvät eroon, lapset joutuvat vuosikausia kiertämään kodista toiseen, on viikonloppuisiä, viikonloppuäitejä, lomat mummuloissa, illat yksin niin pian kuin ikä suinkin sallii.
      Ja sitten aikuiset haukkuvat toisiaan lapsen pään yli. Kun äiti ensin on haukkunut oman äitinsä "hirviömummuksi", niin hän voi riemumielin viedä lapsensa tämän mummun hoiviin, jos mummu huolii.

      Avioliitoissakin kyseessä usein on taistelu siitä, kuka huolii lapsen/lapset viikonlopuksi, kun isi ja äitsy haluavat ylläpitää parisuhdettaan, ja sehän ei nykymaailmassa onnistu aikuisten ja lasten yhteisessä kodissa.

      Mitä varten kysyt mitä mieltä olemme? Haluatko sinä, että palstalaiset vakuuttavat sinulle, että lapselle on erittäin tärkeää tutustua isovanhempiinsa, jotka voivat tutustuttaa lapsosen suvun historiaan? Haluatko, että vakuutamme sinulle, että vaikka äiti on sinulle hirviö, niin hän suhtautuu lapsiisi hellästii ja mummutellen?
      Haluatko, että sanomme, että kahden kesken lapsen kanssa äitisi unohtaa kaunat, eikä koskaan puhu sinusta väheksyen lapsillesi?

      Minun mielestäni olet lähtenyt väärällä tavalla hakemaan sympatiaa. Et tunnu lainkaan ajattelevan lastesi parasta, mutta ei sinua kannata siitä moittiakaan, sillä suurin osa tämän päivän vanhemmista ajattelee juuri noin. Pääasia, että pääset lähtemään miehesi kanssa jonnekin, kun sanojesi mukaan lapset jo nukkuvat. Eipä juuri muu paikka tässä tule mieleen kuin kulman pubi. Sinne on päästävä, vai?
      Miksei muuten 85-vuotias mummu voi tulla istumaan nojatuoliin lasten nukkuessa omissa sängyissään? Nolottaako tulla tuiterissa kotiin mummun silmien eteen? Hirviöäidin paheksunnan kestää paremmin?

      Koskahan asenteemme todella kääntyy lasten parhaaksi? Nytkin sitä vakuutetaan, ja kerrotaan, että eletään "lapsen ehdoilla", mitä se sitten tarkoittaakin. Kuitenkin lapset yhä enenevässä määrin kasvavat ilman ohjeita ja käytöstapoja, hulinoivat kaduilla ja koulussa, riitautuvat vanhempiensa ja ikäistensä kanssa ja suistuvat yhä nuorempina jengeihin ja huonoon seuraan.
      Kun heille aikanaan syntyy lapsia, on kierre vain vaikeampi ja vaikeampi.
      "Isien pahat teot kolmanteen ja neljönteen polveen" ei ole suinkaan huuhaata.

      • ei syyllistetä

        Onko pakko aina vastata ilkeästi?
        Minun mielestäni ei ole mitään pahaa siinä että vanhemmat pääsevät joskus! kahden kesken lähtemään jonnekin eikä sen luulisi olevan liikaa pyydetty että aloittajan äiti lässäyttää ahterinsa sohvalle siksi aikaa varsinkin jos lapset nukkuvat. mikäli heidän kanssaan puuhaaminen on ylivoimaista.
        Miksi tällä palstalla aina syyllistetään nykyajan vanhempia ja asia yleistetään koskemaan kaikkia. On toki osa niitä joille lapset tuntuu olevan asia joka pitää saada aina jonnekin hoitoon kun tekee mieli mennä mutta uskon että suurin osa EI ole niitä.
        Huhhuijaa, miksihän tuollaiset ihmiset on edes hankkineet lapsia kuin tämä ko. mummo! Siinähän on vaara saada just lapsenlapsia ja "joutua" heidän kanssaan kanssakäymisiin.
        Aloittaja, minä kyllä jättäisin tuollaisen äidin pois mielestäni vaikka äitiä ei niin vain jätetäkään. En alentuisi ruinaamaan.


      • Lpasi ensin!
        ei syyllistetä kirjoitti:

        Onko pakko aina vastata ilkeästi?
        Minun mielestäni ei ole mitään pahaa siinä että vanhemmat pääsevät joskus! kahden kesken lähtemään jonnekin eikä sen luulisi olevan liikaa pyydetty että aloittajan äiti lässäyttää ahterinsa sohvalle siksi aikaa varsinkin jos lapset nukkuvat. mikäli heidän kanssaan puuhaaminen on ylivoimaista.
        Miksi tällä palstalla aina syyllistetään nykyajan vanhempia ja asia yleistetään koskemaan kaikkia. On toki osa niitä joille lapset tuntuu olevan asia joka pitää saada aina jonnekin hoitoon kun tekee mieli mennä mutta uskon että suurin osa EI ole niitä.
        Huhhuijaa, miksihän tuollaiset ihmiset on edes hankkineet lapsia kuin tämä ko. mummo! Siinähän on vaara saada just lapsenlapsia ja "joutua" heidän kanssaan kanssakäymisiin.
        Aloittaja, minä kyllä jättäisin tuollaisen äidin pois mielestäni vaikka äitiä ei niin vain jätetäkään. En alentuisi ruinaamaan.

        Et halua vastata ilkeasti?
        "...eikä sen luulisi olevan liikaa pyydetty että aloittajan äiti lässäyttää ahterinsa sohvalle siksi aikaa..." Ei tietenkään ilkeilyä, vaan juuri niin kunnioittavaa puhetta kuin hirviomummolle kuuluukin.

        Hyvä kysymys, miksi tuollaiset ihmiset on edes hankkineet lapsia.

        Ei taaskaan kirjoitukseni pointti mene kenekään kalloon. Olen lasten puolella ja pidän siitä kiinni, että lapsien pitää saada olla kotonaan, jonne sitten tulee ne mummit ja kummit likottamaan siksi aikaa, kun vanhemmat ovat poissa.

        Asiallinen viesti ei mene koskaan perille. Kiihdytään vain siitä, että mummut eivät halua ottaa lapsia luokseen viikonlopuksi. Kuka on sanonut, että lapset haluavat kotoa pois mummulaan heti kun siihen tilaisuus ilmaantuu? Onko kukaan koskaan kertonut lapsen näkemystä tai kokemuksista mummulassa?


      • apua äidille

        Tuohon on nyt pakko sanoa, että perheessämme ei käytetä lainkaan alkoholia tai mitään päihteitä. Ideana on vain se, että kun meillä toinen lapsistamme on ylivilkas ja vie kaikki vanhempien voimat, että pääsisimme edes silloin tällöin, muutaman kuukauden välein käymään jossain, kuten elokuvissa yhdessä. se, että vanhempien hyvinvointi on kunnossa, kertoo myös jotain lapsen hyvinvoinnista. Jaksava ja virkeä vanhempi jaksaa antaa lapsen tarvitsemaa huomiota ja täyttää tämän hellyyden ja hyvinvoinnin tarpeet. Ei väsynyt ja uupunut vanhempi pysty siihen niin hyvin. Siihen hätään olisi ollut ihana, jos joku luotettava olisi jäänyt kotiin "nojatuolivahdiksi". 85 vuotias mummo tiskaa ja puuhaa koko sen ajan jotain ja uuvuttaa itsensä, vaikka kuinka lyötäisi tummulle käteen kaukosäädin ja kehoitettaisiin katsomaan lempisarjoja ja hieman herkuttelemaan sohvan ääressä. AINA olemme tulleet kotiin TÄYSIN SELVÄNÄ, ja klo 24:ää. joten turha yleistää ja marista huonoksi äidiksi.


    • Hyvien lasten äiti

      En nyt ymmärrä koko tätä ongelmaa. Mikä tässä tuottaa aloittajalle niin suuria vaikeuksia? Jos mummo sanoo ei, palkataan lapsenvahti. Kuinkas muuten!

      Muistapa sitten, kun omilla lapsillasi aikanaan on lapsia, olla jatkuvassa 24/7 lastenhoitovalmiudessa! Muuten olet Hirviö-mummo.

      • outoa!

        Eihän alittaja puhunut mistään koko ajan valmiudessaolosta!
        Etkö osaa lukea? Kyse oli lastenhoitoavusta silloin tällöin.
        Miksi pitää aina kääntää asiat juuri erilailla kuin ne on kirjoitettu, lukihäiriö...dementia...?


      • että näin ..

        On eriasia olla kokoajan lastenhoitovalmiudessa, kun hoitaa muutaman kerran vuodessa nukkuvia lapsia. En varmaan kertonut tuossa viestissä sitä, että kyseinen mummo kertoo pitkin katuja ja kujia, kuinka hän on taaskin ollut meidän lapsia vahtimassa ja antaa sen kuvan, kun hän melkein asuisi meillä. Tosi-asiassa ei mummoa ole meillä tuolloin näkynyt.


    • Kysymys nro 1

      Avauksen pointti lienee tässä:
      "Meidän on tosi vaikea saada lapsia minnekään hoitoon, koska kukaan ei halua tulla auttamaan."
      Tarkoittaako avaaja:
      Meidän on tosi vaikea saada lapsia minnekään hoitoon, eikä kukaan halua tulla kotiin heitä hoitamaan?

      Miksi on jatkokysymykseni? Onko teidän aikuisten tai lasten käytöksessä mahdollisesti jotain, jonka vuoksi tämä harvoinkin tapahtuva lastenhoitotehtävä on näin vaikeaksi muodostunut? Onko "Hirviö-mummo" teidän ainoa vaihtoehtonne?

    • ei tällä

      palstalla sympatiaa heru kun ne "hirviö"mummot täällä kilvan kalkattaa ettekö lastenne kanssa halua olla..Jos nyt vaikka kerran vuodessa menisi johonkin nin onhan se nyt kauheaa miten omat lapset ei kiinnosta.Samaa kyllä voisi sanoa teistäkin ettei omat aikuiset lapsenne kiinnosta pätkän vertaa mutta sitä saa mitä tilaa,joskus sen ehkä vielä huomaatte.

      • äiti/mummo

        Täsmälleen. Sitä mieltä tämä mummo täällä juuri on! Kerrankin joku on tuota mieltä täällä ja uskaltaa sen sanoa, tosin saadaan varmaan haukkuryöppy niskaan mut mitä sitten ;D
        Lapset ja lastenlapset on ainakin minulle omaa perhettä eikä heidän kanssaan olla sen vuoksi että on pakko vaan siksi että kaikki viihdytään yhdessä.
        Nämä mummot täällä tuntuu ajattelevan että lastenkasvatus on velvollisuus ja kun ovat tarpeeksi vanhoja niin ulos hus pois maailmalle ja siinä se. Minulle lapseni ovat elämässäni kunnes heitän veisini, aina jollain tapaa vaikka asuvat ja elävät omaa elämäänsä ja minä omaani.
        Sanotaan että lapset ovat aina lapsiamme, eikö se pädekään tällä porukalla...
        Yhdessä ollaan ja hauskaa kaikilla. Minun lapsuudessani isovanhemmat olivat luonnollisella tavalla osa perhettä ja sitä me lasteni kanssa juuri haluamme.


      • Kysymys nro 1
        äiti/mummo kirjoitti:

        Täsmälleen. Sitä mieltä tämä mummo täällä juuri on! Kerrankin joku on tuota mieltä täällä ja uskaltaa sen sanoa, tosin saadaan varmaan haukkuryöppy niskaan mut mitä sitten ;D
        Lapset ja lastenlapset on ainakin minulle omaa perhettä eikä heidän kanssaan olla sen vuoksi että on pakko vaan siksi että kaikki viihdytään yhdessä.
        Nämä mummot täällä tuntuu ajattelevan että lastenkasvatus on velvollisuus ja kun ovat tarpeeksi vanhoja niin ulos hus pois maailmalle ja siinä se. Minulle lapseni ovat elämässäni kunnes heitän veisini, aina jollain tapaa vaikka asuvat ja elävät omaa elämäänsä ja minä omaani.
        Sanotaan että lapset ovat aina lapsiamme, eikö se pädekään tällä porukalla...
        Yhdessä ollaan ja hauskaa kaikilla. Minun lapsuudessani isovanhemmat olivat luonnollisella tavalla osa perhettä ja sitä me lasteni kanssa juuri haluamme.

        Kyllä minä olen väleissä lasteni kanssa ja hoidan heidän lapsiaan, mutta saanhan silti kysyä, miksi avaajalle tämä "hirviö-mummo" on se AINOA vaihtoehto.
        Itse en sellaiselle mummolle, josta en edes itse pidä, antaisi lastani hoitoon.


      • Lapsi ensin!
        Kysymys nro 1 kirjoitti:

        Kyllä minä olen väleissä lasteni kanssa ja hoidan heidän lapsiaan, mutta saanhan silti kysyä, miksi avaajalle tämä "hirviö-mummo" on se AINOA vaihtoehto.
        Itse en sellaiselle mummolle, josta en edes itse pidä, antaisi lastani hoitoon.

        Minä kuulutan yhä, että lapsille pitää antaa rauhallinen ja hyvä hoiva, eikä siihen kuuluu hirviö-mummut.
        Kohtuutonta, että palstalaisista osa on sitä mieltä, että äitiä pitä sympata, koska hän ei saa ketään muuta lapsiaan hoitamaan kuin sen hirviöäitinsä, joka ei haluaisi millään tätä hommaa hoitaa. Joku kysyi, miksi, ja sai tympeän vastaanoton ihan asialliseen kysymykseen.

        Miltä lapsista tuntuu, kun mummu takuulla on sama hirviö lasenlapsille kuin tyttärelleenkin! Pieni lapsi on täysin avuton aikuisen käsissä, mutta sinne vaan pompoteltavaksi hirviömummulle!
        Ja sitten syytetään, että "omat lapset eivät kiinnosta"! Kenen omat lapset?


      • Ikä on vain numeroit
        Lapsi ensin! kirjoitti:

        Minä kuulutan yhä, että lapsille pitää antaa rauhallinen ja hyvä hoiva, eikä siihen kuuluu hirviö-mummut.
        Kohtuutonta, että palstalaisista osa on sitä mieltä, että äitiä pitä sympata, koska hän ei saa ketään muuta lapsiaan hoitamaan kuin sen hirviöäitinsä, joka ei haluaisi millään tätä hommaa hoitaa. Joku kysyi, miksi, ja sai tympeän vastaanoton ihan asialliseen kysymykseen.

        Miltä lapsista tuntuu, kun mummu takuulla on sama hirviö lasenlapsille kuin tyttärelleenkin! Pieni lapsi on täysin avuton aikuisen käsissä, mutta sinne vaan pompoteltavaksi hirviömummulle!
        Ja sitten syytetään, että "omat lapset eivät kiinnosta"! Kenen omat lapset?

        Ettekö osaa lukea. Tämän aloittajan äiti ei hoitanut edes häntä lapsena vaan mummo hoiti. Nyt ei halua tulla vahtimaan edes nukkuvia lapsenlapsia.
        Uskomaton ihminen !!
        Vielä haukkuu omaa aikuista lastaan päin naamaa, tämän puolisolle. Minusta tuollainen ihminen on ollut hirviöäiti ja nyt on hirviömummo.

        Kait nyt oma tytär toivoo, että äitinsä pitäisi edes lastenlapsista vaikka hylkäsikin oman lapsensa mummon hoiviin.

        Ei kyllä siltä näytä, aloittaja jätä äitisi pois kokonaan elämästänne, kuolkoot yksinäisenä.


      • Kysymys nro 1
        Ikä on vain numeroit kirjoitti:

        Ettekö osaa lukea. Tämän aloittajan äiti ei hoitanut edes häntä lapsena vaan mummo hoiti. Nyt ei halua tulla vahtimaan edes nukkuvia lapsenlapsia.
        Uskomaton ihminen !!
        Vielä haukkuu omaa aikuista lastaan päin naamaa, tämän puolisolle. Minusta tuollainen ihminen on ollut hirviöäiti ja nyt on hirviömummo.

        Kait nyt oma tytär toivoo, että äitinsä pitäisi edes lastenlapsista vaikka hylkäsikin oman lapsensa mummon hoiviin.

        Ei kyllä siltä näytä, aloittaja jätä äitisi pois kokonaan elämästänne, kuolkoot yksinäisenä.

        Kyllä minä ainakin osaan lukea ja avauksessa tulee esiin vain tyttären kanta. Toista osapuoltakin olisi mielenkiintoista kuulla. Esim. miksi tytär on mummon kasvattama, eikä oman äitinsä. Miksi tyttären äiti "sattuu inohoamaan" tyttärensä lapsia. Inhoaako lapsia muutkin ystävät ja läheiset, "koska kukaan ei halua tulla auttamaan" ja "on tosi vaikea saada lapsia minnekään hoitoon"? Lapset ovat "tosi vauhdikkaita", siinäkö syy?

        Eiköhän tuo ongelma helpotu, kun lapset kasvavat vähän isommiksi ja rauhoittuvat. Ehkä avaajan äitikin jaksaa heihin muodostaa jonkunlaisen isoäitisuhteen. Ehkä äidillä on uniongelmia, eikä osaa nukkua vieraassa paikassa, kun ei halua edes nukkuvia lapsia vahtia. Avaajan äidillä voi olla mielenterveysongelmia, eikä se minun mielestäni saisi olla syynä, että hänet pitäisi sanojasi lainaten "jättää pois kokonaan elämästä" ja "kuolkoot yksinäisenä".

        Itse olen huomannut, että nämä avaukset ovat aina vain puolet totuudesta, siksi näitä on ulkopuolisena vaikea lähteä ruotimaan. Mutta kyllä ihmisen täytyy olla aika rikki, jos kutsuu äitiään hirviöksi. Yleensä lapset pystyvät antamaan vanhemmilleen paljon anteeksi. Joskus ihan liikaakin.


      • Varovasti
        Ikä on vain numeroit kirjoitti:

        Ettekö osaa lukea. Tämän aloittajan äiti ei hoitanut edes häntä lapsena vaan mummo hoiti. Nyt ei halua tulla vahtimaan edes nukkuvia lapsenlapsia.
        Uskomaton ihminen !!
        Vielä haukkuu omaa aikuista lastaan päin naamaa, tämän puolisolle. Minusta tuollainen ihminen on ollut hirviöäiti ja nyt on hirviömummo.

        Kait nyt oma tytär toivoo, että äitinsä pitäisi edes lastenlapsista vaikka hylkäsikin oman lapsensa mummon hoiviin.

        Ei kyllä siltä näytä, aloittaja jätä äitisi pois kokonaan elämästänne, kuolkoot yksinäisenä.

        Uskaltaisiko äiti tosiaan jättää lapsensa ihmiselle, joka ei ole vuosikymmenet sitten pystynyt omaakaan lastaan hoitamaan?
        Miten äiti voisi nauttia illastaan, jos pitäisi pelätä, että mummun hirviömäisyys putkahtaa pintaan, jos lapsii herää ja alkaa kaivata äitiä?

        Miten on edes mahdollista, että tytär toivoo äitinsä lapsnhoitajaksi, vaikka hän ei tunnu olevan mieleltään tasapainossa.

        Jos tytär haluaa tutustuttaa mummun ja lapset toisiinsa, ei helpoin tapa ole jättää heidät kolmisin, niin että lapset nukkuvat ja hirviömummu istuu nojatuolissa.

        Tyttären pitää kutsua mummu kylään lyhyeksi ajaksi, keittää kahvit ja esitellä lapset mummulle, jonka käytöksestä huomaa nopeasti, haluaako hän läheisempää tuttavuutta lasten konssa.
        Jos ei, niin suunnitelma B käyttöön: lähdetään ulos yhdessä ja perhe saattelee mummon bussipysäkille.


    • kun mikään ei riitä

      nyt taidan tietää, miksi isovanhempia alkaa kiinnostaa muuttaminen etelän lämpöön, oliskohan muukin syy kuin lämpö..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1290
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      69
      835
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      770
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe