Nyt mietityttää

epäilyksen käärme

Joo - Tänään se päivä sitten tuli. Vieraanamme ollut henkilö ihmetteli vanhimman lapsemme erilaista ulkonäköä. Meillä on kaksi elävää lasta. vanhin on 15 vuotias ja nuorempi täyttää nyt elokuussa 13 vuotta. Vuonna 2011 saimme ns. Enkelilapsen eli raskausviikolla 39. pienokainen menehtyi kohtuun. Vaimo odottaa nyt 4 lasta Laskettu aika olisi syyskuulla.. Jokainen lapsi pitäisi olla minun siittämä. Kaikki lapsemme on olleet samannäköisiä syntyessään ja elävät lapset jopa 1 vuotis kuvissa. Nuoremmassa lapsessa on selvästi minun piirteitä, mutta vanhemmassa niitä ei ole. jonkin verran äitinsä piirteitä hänestä löytyy.
Itsekkin olen joskus miettinyt salaa, että olenko todella tuon vanhemman biologinen isä vai elätänkö toisen siittämää äpärää.

Noh yksityisillä dna testeillä se selviää, mutta...... Jos otan sen testin alkaa kauhea sota perheessämme. Mikäli olisin lapsen biol. isä saisin kuulla tuosta asiasta varmasti lopun elämääni, toisaalta nyt taas tämä epäilyksen käärme nostaa päätään. Pitänee kai miettiä, olenko todella vanhimman lapesni isä ja jos en olisikaan, mitä sitten..... 20 vuotta yhteistä taivalta jos se haihtuu ilmaan....

17

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ota vaan

      Parempi ottaa vaikka sota syttyisi.Selviäisi sekin asia eikä kummittelisi vielä kuolinvuoteella.

    • Näillä mennään

      Minä antaisin olla, vaikka ymmärränkin tunteesi ja epävarmuutesi. Ei kaikkia asioita tarvitse ratkaista, keskeneräisen kanssa on joskus parempi. Jos ottaisit testin, olisi tulos mikä hyvänsä, tuskin mikään muuttuisi paremmaksi kenenkään teidän kannalta.

    • ...

      Ettekös te kolmen vuoden kuluttua voi tehdä testit ilman että vaimosi saa tietää asiasta mitään? Tiedä vaikka asia hoituisi salassa jo nyt.

    • Teetä tutkimus.
    • ison perheen lapsi

      Ota asia puheeksi ja pyydä dna-testit..Vaimo jos ei ole rehellinen-suutttuu mutta jos on puhtaat jauhot pussissa-suuttuu mutta antaa tehdä testit..Valheessa eläminen satutttaa.Tosin perheen lapset voivat olla eri näköisiä..minäkin näytän erilaiselta kuin kaksoisiskoni mutta olemme ison siskoni kanssa saman näköisiä.Silti meissä sisäruksissa on yhteistä-samanlainen ääni.

    • ...............

      On normaalia, että lapset ovat eri näköisiä, vaikka olisi samoista vanhemmistakin. Onko sinulla muita syitä epäillä isyyttäsi? Tuo on erittäin huono peruste.

      Mitä sitten tapahtuu, jos testi osoittaa, ettet ole lapsen isä? Lapsi menettää isän ja saa siitä valtavat traumat. Sinä menetät isän oikeudet lapseen, joka toivottavasti on sinulle tärkeä ihmisenä, koska olet hänet omanasi kasvattanut. Ehkä perheenne hajoaa, jolloin joudut todennäköisesti asumaan erossa niistä muistakin lapsistasi ja ke ties et koskaan enää tapaa sitä yhtä. Olisitko valmis siihen? Etkö rakasta lasta, joka todennäköisesti on omasi ja jota olet kasvattanut omanasi? Onko totuus sen arvoista, että sillä kannattaa pilata monen viattomankin elämä?

      Ja entä sitten, kun testi osoittaisi sinun olevan isä? Teille voisi siinäkin tapauksessa tulla ero. Mitä lapsi ajattelisi, kun epäilet olevasi hänen isänsä? Joutuisit asumaan erossa kaikista lapsistasi, kaikki lapsesi kärsisivät ja vaimosi olisi hyvin
      loukkaantunut, ihan syystä. Onko totuuden tietäminen sen arvoista, että haluat rikkoa perheesi? Itsehän sinä sen toki päätät.

    • mummin näköine

      Minulla on monta sisarusta ja kun olen kaikkia tarkkaan katsonut, niin harva meistä on oikeastaan kummankaan vanhemman näköinen. Tuolla perusteella yksistään ei kannata alkaa tuolla asialla päätään vaivaamaan.

    • Testit kehiin

      Niin moni maksaa käenpojan elämää.

      Meillä naapurissa on tyttölapsi jonka kasvuennuste on 190cm, vaikka isä on 170cm persejalka. Hoidoilla tehty lapsi pitäisi olla. Isänsä näköä siinä on, mutta aika erikoista kun niin isokokoinen ennusteen mukaan ja jo nyt. Äitiään siinä lapsessa en näe yhtään.

      • kaikkee sitä lukee

        No voihan lapsi kasvaa paljon pitemmäksi kuin vanhempansa ! Eräässä perheessä poika on melkein kaksimetrinen ja vanhemmat lyhyitä. Ja taatusti tässä perheessä on molemmat vanhemmat pojan vanhempia.


      • Käentyttökö?
        kaikkee sitä lukee kirjoitti:

        No voihan lapsi kasvaa paljon pitemmäksi kuin vanhempansa ! Eräässä perheessä poika on melkein kaksimetrinen ja vanhemmat lyhyitä. Ja taatusti tässä perheessä on molemmat vanhemmat pojan vanhempia.

        Jos tyttölapsi on oletettua isäänsä päätä pitempi, niin hälytyskellot pitää soida -ja kovaa!


      • ei totta
        Käentyttökö? kirjoitti:

        Jos tyttölapsi on oletettua isäänsä päätä pitempi, niin hälytyskellot pitää soida -ja kovaa!

        Ja mitähän varten ??


      • ----
        Käentyttökö? kirjoitti:

        Jos tyttölapsi on oletettua isäänsä päätä pitempi, niin hälytyskellot pitää soida -ja kovaa!

        Ai jaa...

        Minä olen isääni 10 cm pitempi :D
        Ja minussa on paljonkin isäni näköä.


      • olet lehtolapsi
        ---- kirjoitti:

        Ai jaa...

        Minä olen isääni 10 cm pitempi :D
        Ja minussa on paljonkin isäni näköä.

        Lasten ulkonäköasiaa on tutkittu. Lapset ovat itsensä näköisiä, mutta se isän tai äidin kanssa yhdennäköisyys on sen katsojan mielikuvitusta.


      • putkiloinen :)
        Käentyttökö? kirjoitti:

        Jos tyttölapsi on oletettua isäänsä päätä pitempi, niin hälytyskellot pitää soida -ja kovaa!

        Minäkin olen isääni 7cm pitempi. Tosin samallaiset kasvonpiirteet kuin isällä. Äitini on isääni 4cm pitempi ja äidin veljet 190 senttisiä, joka oli kuuskyt luvulla syntyneillä paljon. Äitini on 178cm. Minulla on kaksi nais serkkua, jotka ovat myös yli 180cm. Isän puolella naiset ovat olleet n. 160 senttisiä. Ja tiedän tasantarkkaan olevani vanhempieni lapsi. :)


    • dslkhdhklfshfks

      Ennuste on aina vain ennuste, tyttöjen pituuskasvu loppuu yleensä kahden vuoden sisällä menkkojen alkamisesta, joka tytöillä voi alkaa jopa 10 vuotiaana nykyään. Samoin lapsen isän lyhyys voi johtua jostain kasvun aikaisesta horrmonitoiminnan häiriöstä ja hänen geneettinen pituutensa voi olla pidempi.

      Esikoiseni on pieni kopio minusta, isästään ei muistuta kuin pituus. Kuopukseni on enemmän isänsä näköinen, mutta muistuttaa enemmän mieheni äitiä kuin isäänsä.

    • Meidän perhe

      He he, mainitsemallasi kriteerillä mitattuna en ole kummankaan lapseni äiti ja toisella vissiin sitten eri isäkin :) vaihtunuko tuo lie sitten laitoksella... tämä siis vitsinä.

      Minulla on kaksi aikuista poikaa, toinen pieni 165 cm tumma, toinen punahiuksinen 185 cm.Itse olen blondi ja lasten isä tumma. Että ei sitä aina tiedä miten ne geenit menee :) Ja tasan tarkkaan tiedän että lasten isä on todellakin lasten isä.

      Omasta mielestäni satutat kaikkia pyytämällä dna-testiä. Pistä asiat tärkeys järjestykseen...

    • uralin kukka

      Jos asia sieluasi kaihertaa-pyydä testit mutta muista että silläkin voi olla hintansa.Kävi miten kävi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      158
      6527
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3908
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2015
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1809
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1563
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1518
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1390
    Aihe