Miks muut tytöt ei kalasta?

yksinäinen kalastaja

Musta tuli kalamies ensi nykäisyllä. Olin just täyttäny kolme ku ukki opetti mut ekaa kertaa onkimaan. Äitistä oli ihme, miten mun ikäsellä riitti kärsivällisyys siihen. Sen kerran ku olin saanu ekan ahvenen en ois halunnu lopettaa. Yhessä päivässä Ukki oli tehny musta kalamiehen henkeen ja vereen. Aina Ukin mökillä heti ku autosta päästiin "mennään onkimaan" Parin vuoden päästä tuli kuvaan pilkkiminen ja seittemän vuotiaana uistelu. Mut kerran kaveri oli mukana Ukin mökillä. Kaveri ei halunnu onkia vaan soudella keräämään lumpeen kukkia. Sillä välin sain tosi ison ahvenen joten menin juosten näyttämään sitä kaverille "KATO MITEN ISO!" huusin ja näytin kalan kaverille. "HYI!" kaveri rääkäisi. Silloin huomailin että kukaan muu meidän koulun tyttö ei tykkää mistään kalastuksen muodosta. Mut Miks? Miks muut tytöt ei tykkää siitä? Oonko mä jotenkii poikkeava vai missä muut kalamies tytöt on?

67

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turkuvesi

      Nostan hattua sinulle! Oma tyttäreni kävi pitkän aikaa kalareissuilla kanssani ja oli aikas kovan luokan kalatyttö. Into vaan lopahti, mutta uskon, että jonain päivänä hän taas palaa onkiapajille, hienon harrastuksen pariin.
      Itse en ole kovinkaan montaa naispuolista kalastajaa kalapaikoilla nähnyt, mutta uskoisin kuitenkin, että paljon teitäkin on, mutta oikohan niin, että he eivät uskalla kertoa harrastuksestaan, harmi.
      Kalastus on metsästyksen ohella luokiteltu aina miehiseksi harrastukseksi, mutta ei se minusta sitä ole. Kyllä tytötkin nuo asiat osaa, jos vaan tottuvat käsittelemään saalista. Välineiden käyttö tuskin on este.
      Jatka vaan valitsemasi harrastuksen parissa. Paremmin ei luonnonrikkautta pysty huomaamaan, kuin kalstuksen parissa!

      • patukka isoisä

        se on hauska juttu.itse kuljetin omaa poikaa kalalla mutta kalamiestä ei tullut.sitten syntyi 2002 pojalle tyttö,kun jouti meille vaarin ja mummon luo jo pariviikkoisena ja kasvoi parivuotiaaksi ja näki kun mummo ja pappa kalastaa hänelle oli hankittu jo 5kg pelastusliivit.tyttö painoi 11 kg kun sai vaarin tytölle tekemällä koiraaitaus verkosta kaksimetrisen katiska ja sinne oli kutuajan jälkeen uinut 17kg 850 g hauki oli hämmästys suuri.kun se piti lopettaa katiskaan kun sinne ei voinut kättä laittaa.nyt muutaman kesän on jo madon laittanut itse onkeen ja joskus täytyy vaarin poistaa koukusta ahvenet.aika näyttää tuleeko jatkoa kalastukselle,luulen että tulee.


    • veikkaisin

      Tyttöi ällöttää kaikki limaset jutut kute kalat, madot ja muut ötökät

      • 2+3

        Mikä ei taatusti ole synnynnäistä vaan kasvatuksen tulos.


    • Mephs

      Olisi hienoa saada enemmänkin tyttöjä / naisia kalastusharrastuksen pariin.
      Tässä mainittiinkin että monet tytöt ei tykkää limaisista asioista ja pitää matoja, kaloja sun muita ällöttävinä. Sitten on tietenkin se asia että sitä pidetään poikien / miesten juttuja, sitähän se ei ole. Kuka vaan voi nauttia tästä hienosta harrastuksesta.
      Hienoa kyllä että olet löytänyt kalastamisen ukkisi kautta.
      Ei kaikki ole samallaisia, eihän kaikki pojatkaan tykkää kalastamisesta, se on vain hieman harvinaisempi harrastus tyttöjen parissa.
      Voisin sanoa että turha hienostelu ja turhamaisuus on yksi syy miksi tytöt eivät harrasta moniakaan asioita kuten kalastusta, metsästystä, jne.
      Mielestäni moinen estää vain heitä nauttimasta elämän hienoista asioista.

      Monikaan ei ikinä ole edes kokeillut kalastamista, edes monet aikuiset eivät ole kokeilleet kalastamista. On paljon miehiäkin jotka eivät ole sitä kokeilleet.
      Jotkut ovat koittaneet sitä hyvin nuorena, mato-ongella ja eivät välttämättä ole saanneet sellaista kipinää silloin asiaan.

      Kun he vain saisivat virvelin käteen ja siihen iskisi hauki joka riuhtoo ja tempoo kunnolla, niin kyllä varmasti monella mieli muuttuisi.

      Sanon vaan että älä lannistu vaikka ei olisi niitä muita tyttöjä jotka siitä kalastuksesta tykkää. Onhan se mukavaa jos on se kalakaveri, ehkä viellä joku päivä sellaisen saat.

      • yksinäinen kalastaja

        Kuha ukki on mukana ni mulla ei oo hätää :)


      • svgf
        yksinäinen kalastaja kirjoitti:

        Kuha ukki on mukana ni mulla ei oo hätää :)

        MIKÄ ON KUHAUKKI???


    • Kalastaja tyttö

      Moi! Oon tyttö ja tykkään kslastaa! Se on ihanaa! Ja mulla on oma pakki jossa on paljon uistimia ja virveli. Eikä munkaan kaverit tykkää kalastaa. Eikä tarvikkaan. :)

      • vieras5

        minkähän ikänen oot? :)


      • fisuu :)

        Minäkin olen ihan pienestä pitäen rakastanut kalastamista, varsinkin mato-ongella!
        Olen nyt 20-vuotias, ja kalastan aina tilaisuuden tullen!


    • mummo2

      Moikka!Kalastus on hieno harrastus .Minä olen kalastanut aika kauan ja nyt kun mieheni kuoli niin kalastaminen on jäänyt aika vähiin.Yksin on vaikea lähtee kalaan kun on tottunut että kaveri on mukana.Ihminen on ihan eri maailmassa kun saa istua ja jännittää että tuleeko mitään vaiko ei Kalakaverin kanssa voi turista niitä näitä ja lopuksi juoda vaikka kahvia luonnonhelmassa.Toden totta hieno harrastus ja toivoisin että moni muu oivaltavat kuinka hieno se on.

      • Hetty

        Minäkin,viisikymppinen eukko hurahdin viime kesänä kalastukseen.Sapettaa,etten aiemmin ole tajunnut,kuinka ihana harrastus se on.Saa nollattua nupin luonnon helmassa. Me mieheni kanssa ollaan heitelty rannalta, nyt on oma paatti hankittu ja odotetaan kesää kuin kuuta nousevaa :)


      • joo, yksin on vähän tylsää kalastella... ite en kyllä osaakaan kun onkia :D mutta ois kiva vaikka pilkkiäkin... sen verran että tekis siitä saaliista sitten samantien jonkun aterian :P


      • Sinkku kalamies 39
        ba.be kirjoitti:

        joo, yksin on vähän tylsää kalastella... ite en kyllä osaakaan kun onkia :D mutta ois kiva vaikka pilkkiäkin... sen verran että tekis siitä saaliista sitten samantien jonkun aterian :P

        Ois kyllä mukavaa jos tapais naisen joka kalastaa. Olin kalakilpailussakin ja siel oli pelkkii miehii.


      • nyt jo ikäneito
        Sinkku kalamies 39 kirjoitti:

        Ois kyllä mukavaa jos tapais naisen joka kalastaa. Olin kalakilpailussakin ja siel oli pelkkii miehii.

        Minä olen kalastanut pikku likasta asti, maalle kun mentiin lomilla niin oli päästävä heti järvelle ja ukki kävi tyrkkäämässä veneen veteen, ei ollut veneilyliivejä silloin. Aikuisena olen paljon kiertänyt pilkkikilpailuissa ja voittojakin on tullut. Nyt vain ei enää ole kyytiä tarjolla, itsellä ei ole autoa, ja entiset kalakaverit on lopettaneet kalastuksen joko sairastuttuaan tai muista syistä, harmittaa kun mieli tekisi kalaan kesällä ja talvella.


      • Sinkku kalamies 39 kirjoitti:

        Ois kyllä mukavaa jos tapais naisen joka kalastaa. Olin kalakilpailussakin ja siel oli pelkkii miehii.

        Hei,

        Tässä aktiivinen kalastaja nainen 28 v ja menee marliinia vetouistelemaan portugaliin lähipäivinä. Tarkoitus olisi tonkia monnit, hauet ja ahvenet.

        Ameriikkaan ja lofooteille kalaan seuraavaksi kun Atlannilla on marliini koettu.

        Aloitin 3 vuotiaana ja edelleen silä tiellä.


      • kalajukka
        nyt jo ikäneito kirjoitti:

        Minä olen kalastanut pikku likasta asti, maalle kun mentiin lomilla niin oli päästävä heti järvelle ja ukki kävi tyrkkäämässä veneen veteen, ei ollut veneilyliivejä silloin. Aikuisena olen paljon kiertänyt pilkkikilpailuissa ja voittojakin on tullut. Nyt vain ei enää ole kyytiä tarjolla, itsellä ei ole autoa, ja entiset kalakaverit on lopettaneet kalastuksen joko sairastuttuaan tai muista syistä, harmittaa kun mieli tekisi kalaan kesällä ja talvella.

        moi.mistä päin olet ,ikäneito jos sattuisit olemaan rantasalmelta niin kyyti kyllä järjestys


    • soudellen

      Mie tykkään, oon aina tykänny, eikä madon kanssa ole ollut ongelmia.
      Nyt vanhempana on kalasteltu niin monella vehkeellä, on verkot, vaaput, onget,
      siimat, katiskat,virvelit. Veneissäkin löytyi ettei siitä jäänyt kiinni ja pääseehän sitä
      muutenkin vuonon reunalle ja lammennotkoon.......... mut minä näen sen nyt toistepäin.
      Ukoisita ja oikeista kalamiehistä on pulaa........... ei kehtoo.......... ynm joutavaa
      viritelmää. Sitten kun pitäs niin on muutakiin seuraa veneeseen ,ja aina se nestepuoli!!
      Minä lähtisin ja kalastelen tästäkin eteenpäin ,enkä tartee siihen sitä perämoottoorii.....

    • kalakaverus

      Minä ainakin olen aina tykännyt kalastaa, mutta mahdollisuuksia kalastamiseen on melko harvoin. Tyttö olen minäkin. :)

    • iskä

      Mä olen mies ja tietenkin kalamies. Tyttärtä (nyt 7v) olen kovasti yrittänyt saada rakastamaan luontoa ja kalastamista siinä sivussa. Hyvällä menestyksellä. :) mökille kun mennään, pitäisi heti lähteä kalaan, ihan sama missä muodossa, kunhan kalastetaan.
      Tavalliset pihaleikit ovat lähes jääneet ja aina vaan tyttö haluaa seikkailemaan metsään , sekä ihmettelemään luonnon kummallisuuksia.

      nyt näin, mutta toivottavasti sitten 10v päästä vieläkin kiinnostaa.

    • kalamies 39.

      Olen kalastanut jostain 4 vuotiaasta asti enkä ole nähnyt naisia jotka kalastaa. Ei taida nuoret eikä vanhemmat naiset tykätä kalastuksesta.

      • ihan mukva harrastus

        kyllä tykkää ja tiedän paljon naisia jotka pilkkii, virvelöi ...ym kalastusmuotoja ...ja saavat myös kalaa, kuten mä.


    • ent.kalastajatyttö

      Minä kalastin koko lapsuuden maalla ollessani aina 3kk,isä oli opettaja ja siihen aikaan kesälomat 3kk
      Olosuhteissa tapahtunut muutoksia,joten kalastus on jäänyt. Maalla tulee käytyä harvakseltaan.

    • pääkaupunkiseudun N

      Itse lapsena ongin aika paljonkin. Murrosiässä sitten taas harrastukset ja kaverit kiinnosti enemmän. Sen jälkeen tuli opiskelut, työ, perheen perustaminen, kotityöt jne. Nyt kun lapset on isompia, olisi enemmän aikaa kalastella.

      Kun olin vielä naimisissa, niin vuokrasimme silloin tällöin mökin. Arvatkaapa vain, että kenen tehtävä oli tehdä ruoat, lämmitellä saunat jne sillä aikaa kun toinen aikuinen kävi lasten kanssa soutamassa, onkimassa jne...

      Nyt kun olen eronnut, niin voisin ihan mielelläni lähteä onkimaan (en osaa virvelöidä), mutta nyt taas ongelmana on se, ettei ole mökkiä. Rahatilanne ei myöskään mahdollista mökin vuokraamista. Toiveissa on, että ehkä sitten joskus eläkepäivillä...

    • Kalastus on murhaa

      Joudut kadotukseen! Kalastaminen on suoraan SAATANASTA!

    • Hanne 33

      Tämä tyttö hakee kalat hallista/torilta,
      se nykyaikaa ja samalla työllistää vaikutus!
      Olen tiósin mökillä onkinut,
      mut kun mökin pois on sekin jäänyt,
      työ niin hektistä,ettei jouda pilkkimään.
      Mut kalaonnea sinulle!

    • GamerGirl91

      Tykkäsin kalastaa paljonkin. Nykyään en vaan halua satuttaa kaloja... :) (lakto-ovovegetarismi)

      • GamerGirl91

        Lisään vielä, että minulla on auton perässä pari mato-onkisettiä ihan siltä varalta, jos on pakko selviytyä joskus.


    • kalamiäs

      se on kuule todella iso plussa jos nainen osaa heitellä tai uistella, taitaa perukesolut jne. :) Me miehet osaamme tuota arvostaa!

    • kissa ei syö kalaa

      ilmaista särvintä leivän päälle ja kissalle ruokaa. samaa touhua kuin sienestys ja marjastuskin. mut ei mun juttu niin kauan kun kuulee et köyhät kalastaa, josta jphtuen tulet saamaan kalakavereita nyt, kun ei mun juttu. ja jäähän sulle enemmän, kun me muut ei olla sun apajilla.

    • YKSINÄINEN KALASTAJA/22.7.2013, KIITOS TARINASTAIS!
      MURHEELLISTA ON, ETTÄ NIIN HARVAT LAPSET, NEIJJOT JA NUORET KALASTAMISEEN VIEHTYVÄT. OOTKO JO ITE MONTA TUTTUAS TUOHON IHANUUTEEV VALAMENTANNA?

      JOKKAESEL LAPSEJ JA NUOREN LÄHISTÖSSÄ OIKEIN OIS SUOTAVAA JONKUN VIKSUN FISUMIEHEN JA -NAISEN ASUSTELLA.

      IHTENJ IHAN KELEPO MIEHEKS TUNNEN, KUN OSITTAIN OMAVARRAENE OON.
      KANGASALAV VESJÄRVELLÄ KATISKALLAIV VEEV VILJOJA HARVAKSELTAAM PYYVVYSTÄN. JA TOELLA TUORETTA SUAN. KETTÄÄ EN VIEL KAVERIKS SUANUNNA OO.
      20.8.2014 kiiom mikko tammerforssin nuapurista

    • Ähh, mitä suotta olla kalan alkulähteillä. Kalan saa helpoiten valmiina kaupan kalatiskiltä. Ei tarvitse alkaa itse sitä kalastamaan ja perkaamaan. :)

      • Kaupan tiskikalassta ei ole tuoreen kalanmakua tippaakaan tiskillä maannut lohi häviää tuorelle 3 kg haukifileille kun sen osaa valmistaa.

        Itsepyydetty on aina itse pyydettyä.


      • t_i_i_a
        KeijuN8605 kirjoitti:

        Kaupan tiskikalassta ei ole tuoreen kalanmakua tippaakaan tiskillä maannut lohi häviää tuorelle 3 kg haukifileille kun sen osaa valmistaa.

        Itsepyydetty on aina itse pyydettyä.

        Kauppahallista saa takuulla tuoreen kalan. Ja silloinkun sen haluan. Sulla ei ole aina 100% taattu, että saat kalan heti ja oikeaa laatua.

        Mä jos haluan saada kalan pian, niin mä saan sen ostettuna. Sä et saa sitä nopeaan, joudut aina lähtee pyytämään sitä. Ihan dorkaa sellainen toiminta.


      • t_i_i_a kirjoitti:

        Kauppahallista saa takuulla tuoreen kalan. Ja silloinkun sen haluan. Sulla ei ole aina 100% taattu, että saat kalan heti ja oikeaa laatua.

        Mä jos haluan saada kalan pian, niin mä saan sen ostettuna. Sä et saa sitä nopeaan, joudut aina lähtee pyytämään sitä. Ihan dorkaa sellainen toiminta.

        Oookko aivan 100% varma?

        Kyl sekin on jo 6h vanhaa ennen ku se ehtii sinne tiskille näteiksi palasiksi.. nääs..

        Ei se kala siel 100 % tuoretta ole. se on tuore silloin kun se potkii vielä, jos sitä pilkkua nussitaan tarkkaan. Eli Jos 100 % tuorettakalaa haluaa, niin sillo pitäs ammattikalastajan kuskata kalat elävinä satamaan ja viiä elävinä teuralle kauppahalliin tai Mahdollisesti ostaja valitsee akvaariosta syötävän kalan.

        Silloin kun viihtyy luonnossa ja päivän ulkoilun palkaksi saat ison hauen ni jes.. lisäksi rusketus ja hyvä tyhjä mieli.
        Kesällä mato-ongella saa hyvällä syönnillä n. 1 h sisään pannu kalat. Elämässä ei oo niin kiire etteikö ehtis rentounumaan järvellä virvelin kanssa.

        Ihmiset on aina kateellisia sille, joka jaksaa puuhastella.


      • KeijuN8605 kirjoitti:

        Oookko aivan 100% varma?

        Kyl sekin on jo 6h vanhaa ennen ku se ehtii sinne tiskille näteiksi palasiksi.. nääs..

        Ei se kala siel 100 % tuoretta ole. se on tuore silloin kun se potkii vielä, jos sitä pilkkua nussitaan tarkkaan. Eli Jos 100 % tuorettakalaa haluaa, niin sillo pitäs ammattikalastajan kuskata kalat elävinä satamaan ja viiä elävinä teuralle kauppahalliin tai Mahdollisesti ostaja valitsee akvaariosta syötävän kalan.

        Silloin kun viihtyy luonnossa ja päivän ulkoilun palkaksi saat ison hauen ni jes.. lisäksi rusketus ja hyvä tyhjä mieli.
        Kesällä mato-ongella saa hyvällä syönnillä n. 1 h sisään pannu kalat. Elämässä ei oo niin kiire etteikö ehtis rentounumaan järvellä virvelin kanssa.

        Ihmiset on aina kateellisia sille, joka jaksaa puuhastella.

        Pyh.. kukaan sun kalastamiselle ole kateellinen. Ihan kuin se olisi ainoa harrastuslaji maailmassa. Ala harrastaa triathlonia niin sä saat jotain muutakin kuin leveän persuksen sun istuessasi iät ja ajat siellä sen sun veneesi penkillä "vapa" kourassa. :))


      • 17+19
        t_i_i_a kirjoitti:

        Pyh.. kukaan sun kalastamiselle ole kateellinen. Ihan kuin se olisi ainoa harrastuslaji maailmassa. Ala harrastaa triathlonia niin sä saat jotain muutakin kuin leveän persuksen sun istuessasi iät ja ajat siellä sen sun veneesi penkillä "vapa" kourassa. :))

        Vaikutat kyllä erittäin kateelliselta bimbolta.


      • 28+84
        17+19 kirjoitti:

        Vaikutat kyllä erittäin kateelliselta bimbolta.

        Sä taas vaikutat vatipäältä!! Buahahhhahhaaa....!!!!!!


      • 6+7
        28+84 kirjoitti:

        Sä taas vaikutat vatipäältä!! Buahahhhahhaaa....!!!!!!

        Lääkkeet ottamatta?


      • 14+2
        6+7 kirjoitti:

        Lääkkeet ottamatta?

        Sulla ilmeisesti?


      • 17+9
        14+2 kirjoitti:

        Sulla ilmeisesti?

        Kysymys oli tarkoitettu sinulle, äläpä siis yritä kääntää häpeää itsestäsi pois. ;)


    • Onkija jo 60-luvulta

      Mä olen ite ollut onkija koko ikäni. Nyt molemmat tyttäreni, teinejä jo, tykkäävät kanssa onkimisesta. Se onkin yksi yhteinen harrastuksemme mökillä. Mato-onget tuttuja ja virveli joskus, myös vaarinsa kanssa verkoilla käyneet, katiskan osaavat katsoa ja rapumerran. Jo pitemmän aikaa ovat laittaneet itse madot koukkuun, ottaneet kalat pois ja vaarinsa opastuksella oppineet perkaamaankin kalat. Eli kyllä niitä onkijatyttösiä on muitakin.

    • voipi ol

      kalastus ja metsästys on miesten juttuja.

    • Sinkkumies.

      Olen myös kalastanut koko ikäni. Joskus nuorena seurustelin naisen kans joka tykkäsi kalastaa mutta sitten erottiin. Tänäkin kesänä olen kalastanut urakalla. Ostin taas jopa oman pienen veneen jossa 5 hv moottori. Tarkotus olis sykyllä kalastaa paljon siikaa ja kaikkea mitä tulee. Ekan veneen ostin jo 14 vuotiaana kesätyörahoilla ja sitten kävin sen kanssa kalassa. Tyhmyyksissäni myin sen rahapulassa pari kesää myöhemmin. Voitin yhden kalakisankin pari kesää sitten ja sain 400 euron palkkion. Olis mukavaa jos olis kalakaveri mutta ei taida kukaan tuttu kalastella kuten minä.

    • beautiqueen

      Mä olin pienenä kalamies-tyttö, mutta sitten tajusin meikit ja prinsessaleikit ja lopetin. Eihän hienot naiset voi kalastaa :/

      • palavahalu

        Tere! Kyllä minä olen kalastellut; uistellut, pilkkinyt, opetellut myös perhokalastusta...olen kuitenkin senverran eläinystävä, että ei oikein tahtoisi enää iljetä...joo, ja olen naisihminen.


      • mummu 56

        Kyllä tytötki kalastaa,meillä kolme tyttöä kalastelee,vävypoikien kanssa ja minä itsekin nyt isännän kanssa.Ainut harrastus,jossa huolet ja murheet jääpi rannalle ja saa keskittyä kaikenlaiseen kalasteluun,mutta uistelu tällähetkellä in.


    • Naiset/tytöt ei voi kalastaa kun kynnet katkee eikä kännykässä välttämättä ole kenttää keskellä metsää (pitää päästä facebookkiin). Kalastaako muka nykynuoret? Siinähän joutuu näkemään vaivaa. Hieman kyllä epäilyttää.

      • Tyttö 16v

        Kyllä kalastaa, ja metsästääkin pienissä määrin, ainakin minä :D Ne kun ovat mielestäni ainoita tapoja saada todellista luomuruokaa eläimistä, jotka eivät ole kärsineet ikäänsä tehotuotannon rattaissa. Kaupan eläinperäisiin tuotteisiin en enää koske.


      • Onnea vaan
        Tyttö 16v kirjoitti:

        Kyllä kalastaa, ja metsästääkin pienissä määrin, ainakin minä :D Ne kun ovat mielestäni ainoita tapoja saada todellista luomuruokaa eläimistä, jotka eivät ole kärsineet ikäänsä tehotuotannon rattaissa. Kaupan eläinperäisiin tuotteisiin en enää koske.

        Sullahan on hyvä periaate. Luonnosta löytyy myös marjoja ja sieniä, niin ja tietysti kalaa


    • Räkäkiiski

      Ei tuosta nykyisen asuinpaikan viereisestä limalätäköstä mitään tuu. Toista se oli nuorempana joenvarrella istuksien ja välillä meren aalloilla seilaillen. Ehkä sitä joskus vielä innostuu, jos tilanne ja olotila on asialle suotuisampia. Enpä ole muuten ajatellut olevani mitenkään erikoinen harrastukseni kanssa., mutta ei siitä juuri ole tullut paljoa keskusteltuakaan kenenkään kanssa. Outoa jos joku pitää outona??

      t. (ex-)tyttökalastaja

    • Tyyristyllerö

      Minä aikuinen nainen ainakin kalastan mutta mieheni ei.

    • Tyyristyllerö

      Airiston rannat ja Jäämerenkalliot ja sillanpielet olen kolunnut, ja kalaa on tullut sopivasti. Ylimääräiset jätän mereen missä ne pysyy tuoreena ja elävänä.

    • fdewewrewr

      No miksi naiset ylipäätänsä ovat niin tylsiä otuksia?

    • Nii!!

      Täällä on ainakin kalastuksesta pitävä parikymppinen nainen!

      Melko uusi olen harrastuksessa, mutta kuitenkin.

      Aluksi inhotti sätkivät kalat ja madon koukkuun laitto, mutta kyllä se siitä. :))

      Välillä lähden laavuilemaan yksin, teen tulet ja paistan makkaraa.

    • fifuun

      Onhan meitä! Melko vähän tosin... Itse aloin nelivuotiaana jo virvelöimään. Pari vuotta mennyt nyt vähemmillä kalastusreissuilla, ikävä kyllä. Ei ole seuraa moiseen eikä oikein paikkojakaan...

    • paauliina2

      Ite oon 20 vuotias ja harrastellut kalastusta jo viisi vuotiaasta.
      Mukavaa ja rauhoittavaa puuhaa tuo on. Se on ihmeellistä miten taitava sitä oikeastikin on! mm. erilaiset heittotavat ja kalojen käsittelyt.
      Paljon kokemusta erilaisista virveleistä ja kaloista.

      Isoimman haukeni sain vuonna 2007 lasten umpikelallisella virvelillä, jonka siiman vetolujuutta en muista, mutta jigillä sain sen kalastettua.
      painoa oli 4500g, sen isompaa en ole sen jälkeen saanutkaan.. joskus vielä.

    • Onhan meitä ;)

      Täällä myös yksi tyttöpuolinen kalamies ja onki on pysynyt kädessä 40 vuotta!

      • palkintojakin jopa,

        On, on, ja on edelleenkin.

        Olen kulkenut kalalla melkein koko ikäni. Lapseni kalastavat, kuin myös lapsenlapseni.

        Isäni ja veljeni olivat kunnon kalamiehiä.


    • lahana

      Jaa... kyllä minä kalastin tyttönä ja edelleen näin aikuisena. Enemmän tykkäsin kalastaa kuin veljeni. Meillä kalasti vanhemmista kumpikin, äitini jopa oli mukana onginnan suomenmestaruuden voittaneessa joukkueessa. Hänen äitinsäkin kanssa olen käynyt joskus ongella, oli kova kalanainen mitä navetta- ja peltotöiltä ehti, saattoi onkia neljällä ongella yhtä aikaa.

      Olisiko se sitten niin, että tyttöjä madot ällöttää (no, voihan sitä ilmankin kalastaa) eikä halua "rääkätä eläimiä", edes kaloja. Ei se tietenkään estä ruokapöydässä syömästä niin tehotuotettua lihaa kuin kalaakin...

      Voihan sekin karkottaa tyttöjä ja naisia, kun kalaporukat tuppaa olemaan miesvoittoisia, ja jutut vähän sen mukaisia. Eipä niistä silti kaikki miehetkään tykkää.

    • Tuomo R.

      seksikäs nainen... aamulla ku heräät ni tulee limase pari kilo hauen kanssa herättää... kulta kävin tuomassa sulle aamiaista.. todella naisellista

    • Kyl kälöjä ön

      Jöö önhän niitä käikkiä kälöjä ölemässä. Mitä lie.

    • turkuvesi

      Tervehdys vielä kalastajaväki,
      Kaikille vielä muistinvirkistykseksi, että kalastus on harrastus muiden harrastusten ohella, mutta sillä erotuksella, että omasta mielestäni ainakin kalastus on valtavan laaja.
      Esim. Voit onkia, pilkkiä, heittouistella, uistella, perhokalastaa, harppuunoida, käyttää passiivisia pyydyksiä jne.....
      Kaikki vaatii omanlaisen osaamisen ja välineistön. Voi yhdistää veneilyä, retkeilyä, melontaa.
      Oppia tuntemaan luontoa, oppia suunnistamaan, retkeilyvälineistö tulee tutuksi, tehdä itse kalastusvälineitä ja kaiken kukkuraksi voit opetella valmistamaan ruokia tavalla, jota ennen et olisi kuvitellutkaan oppivasi, mm savustus, hiillostus, loimutus, suolaus, purkitus ym.....
      Kuitenkin kaikenkaikkiaan olla luonnossa, oppia liikkumaan pahoissakin keleissä kunnon varusteilla voi saada irti huikeita kokemuksia, joita ei välttämättä muissa harrastuksissa pysty saavuttamaan. Ja kamera mukaan.
      Siis hieno harrastus!
      Terveiset Airiston rannoilta ja hyvää loppukesän kalareissuja!

    • Toinen riittää.

      Tytöt ei kalasta siksi, että he eivät halua sekä käsien että jalkovälin haisevan silakalle.

      • kalamies60

        On niitä muitakin kaloja kuin silakka ;)


    • naiskalastaja vm.53

      Olen kalastanut pikkulikasta saakka. Ensin soutajana isän matkassa verkonlaskureissuilla -60 luvulla siitä se kipinä kalastukseen lähti. Asuessani Etelä-Karjalassa kotikylällä oli minusta suuri kohteliaisuus, kun naapurin isäntä sanoi, että: olet sinä kova kalanainen kovempi kalastamaan kuin kukaa kylän miehistä. Nytkin, kun lähden mökille seuraavan kerran, niin verkot ensimmäiseksi veteen saa nähdä sitten tuleeko muuta kuin kokemusta, mutta toivottavasti Kivijärvi jotakin antaa. Täällä Hesassa harmittaa kovasti ja kateellisena katselen esim. metrolla mentäessä, kun näkee veneitä ja kalastajia nostamassa verkkoja tekis mieli mennä rannalle huutamaan, että tahdon mukaan. No onkimaanhan vois mennä ja olen joskus käynykkin Laajasalon sillan alla sekä sitä silakkalitkaa ajattelin mennä kokeilemaan Lauttasaaren sillalle, mutta ensin pariksi päiväksi sinne mökille ja ne verkot ja katiska veteen.

    • Ansu7604

      KeijuN8605,

      kiinnostaako lähteä kalaan ja keskustella enemmän hauenkalastuksesta?

      t. Haukimimmi (kymmenen vuotta sinua vanhempi :))

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      287
      2596
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      95
      2050
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1606
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      157
      1437
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1278
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1195
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1076
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1074
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1010
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe