Goji marja

SOPA

Oiskohan täällä joitain Goji marjapensaan kasvattajia? Kolmatta vuotta minulla olleet maassa ja talvella latvat vähän paleltuu, mutta se ei kesän kasvua haittaa. Vaan ei kukan kukkaa vieläkään marjoista puhumattakaan. :(

4

522

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gojitarpeeton

Goji-marjat on niiden "luontaistuotteilla" rahastavien maakarien humpuukituote siinä mielessä, että se on aivan liiaksi ylikehuttu. Eihän siinä ole kuin nimeksi enemmän joitain vitamiineja, kuin suomalaisissa marjoissa, esim. C-vitamiinia on mustaherukassa lähes sama. Ruusunmarjasta puolestaan löytyy C-vitamiinia ainakin nelinkertainen määrä, verrattuna goji-marjaan.

• Rajatietäjä

• Tiedon rajoilla

Mä sain pari marjaa samana kesänä kun taimen ostin, tosin se oli jo ostettaessa metrin pituinen.
      Toisena kesänä se kuoli. :(

Olis joo hyvä jos jostain löytyisi kunnolliset hoito-ohjeet sille niin ei tarvitsisi tilata maapallon toiselta puolelta näitä.
      Mieluummin söisi luomuna kasvatettuja kotimaisia kun kaikki se rahtaaminen kumminkin kasvattaa ympäristökuormaa saasteiden muodossa.

Ja omavaraisuusasteen kasvattaminen olisi muutenkin mieluisaa.

• Sain pari tainta Goijia viime kesänä; antaja kertoi että niitä on eri lajikkeita. Toinen on tehnyt hänellä marjoja parin kesän jälkeen, toinen vielä kasvaa vain.

Tarkempaa tietoa mulla ei vielä ole, en ehtinyt ottaa puskista selvää, kun noilla lahjataimilla rupesin yllättäen merjapensaiden kasvattajaksi; sen jälkeen töksin marjapensaiden oksia juurtumaan... kun tarkoitus oli laittaa vain perennoja ja hyötykasveja. xD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      113
      2341
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      30
      1157
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      953
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      942
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      611
      912
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      790
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      666
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      666
    Aihe