Eli tollasta.
Olen tehnyt koneistushommia 14 vuotta, ja siitä olin 7 vuotta ulkomailla tekemässä vaativia prototyyppien, muottien, tuulitunnelimallien ja erinäisten osien valmistusta yliopistoille ja kyseisen maan puolustusteollisuuteen.
Nyt olen ollut Suomessa taas jokusen vuoden ja alkaa pikkuhiljaa kypsyttää taas tämä pelkkien reikien ja yksinkertaisten muotojen ohjelmointi. En siis ole enää koneilla vaan toimin ohjelmoijana, 3D mittaajana ja projektien johdossa.
Kokemusta löytyy niin 3, 4 ja 5 akselin koneistuksesta ja CAM:llä ohjelmoinnista. Kipinätyöstöstä ja lankakipinästä löytyy myös hieman kokemusta.
Mielelläni lähtisin taas koneille oikeasti tekemään jotain, mutta kun en tiedä yhtään firmaa tässä pirkanmaan alueella, jotka tekisi oikeasti haastavaa koneistusta.
Mistään työnhakusivuilta ei ole ikinä löytynyt mitään vastaavia ilmoituksia. Tällaisia firmoja kuitenkin luulisi löytyvän.
Jos joku tietäs mistä lähteä liikkeelle tai firmoja jotka tekevät tällaisia hommia niin ilmotelkaa tähän, voisi itse ottaa suoraan sitten firmoihin yhteyttä.
Kiitoksia
Mikä/mitkä firmat tekevät vaativaa koneistusta pirkanmaalla?
7
535
Vastaukset
- konneistaja
Taitaa tuo muottien teko olla katoava luonnonvara Suomessa?
Huonosti hinnoiteltu vaativa ala kyllä kintsut tekee nykyään ne kännykänkuorimuotit! Mutta eiköhän tollasia firmoja jokunen ole tosin en tiedä onko työvoimatarvetta ja uskaltaako kukaan palkata lisäväkee?
TH-tools oy ainakin on yksi. - goodluck
Eipä taida suomessa olla kuin kappaleenvaihtajan paikkoja jäljellä..
- 15v 5ax
Minäkin tein satellitin "hiukkaskiihdytimen " osia 70 krt 4 kpl 2003-4.. heliumsäiliön päädyn muotteja....
Hommahan kuoli sitten siihen loppujen lopuksi kun toi äitien-tekemä maksalaatikko tuotti konsernissa enempi... ja harveri imi hillot pois tuttavuudesta...
näin se homma etenee.... - no wannabe
15v 5ax kirjoitti:
Minäkin tein satellitin "hiukkaskiihdytimen " osia 70 krt 4 kpl 2003-4.. heliumsäiliön päädyn muotteja....
Hommahan kuoli sitten siihen loppujen lopuksi kun toi äitien-tekemä maksalaatikko tuotti konsernissa enempi... ja harveri imi hillot pois tuttavuudesta...
näin se homma etenee....Minäpä tein fissio ja fuusiopommeja mut sit saatana tuli ydinaserajoitukset ja vähennykset ja sain lopputilin pommitehtaasta.
- vain parhaille
- Muistelen
Jos porot eivät pelota, niin
http://www.mectalent.fi/ - Anonyymi
Kuultua3 ensin menee,ne jotka eivät ole saaneet kunnon linjastoa alle, väkivalta rikoslinja ensin.
Sitten kuulemma menee loppu porukka, joilta sujuu vaativatkin työ, ja kaikki on varmistettu lennolekin kerkiää, ja poiskin pääsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606004- 1003101
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242386- 212048
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451741Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791656- 261582
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691511Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374