Ikäihmisten alkoholin käyttö lisääntynyt

12+15

Eilisessä A-studiossa käsiteltiin aihetta ja todettiin varsinkin 60-69 vuotiaiden naisten ryhmässä kasvun olleen huomattavaa.
Ohjelmassa tutstuttiin Diakonissalaitoken Pilke-rythmän toimintaan.

65

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milloin se

      uusitaan?

    • tästäkin voi
    • -,,-

      "Ihmisen ikävä toisen luo"

      "Yksinäisyys sydämessä, katkeriksi pisaroiksi tiivistyy.
      Siinä yksinäisyyden on seuraus, siinä on sen syy"

      "Yksin oot sinä ihminen, kaiken keskellä yksin"

      Pullo on tullut monille ainoaksi ystäväksi, kun ihmiset kaikkoavat viereltä, kun on vain itse ja pullon henki.
      Ketään ei voi pakottaa kanssakävijäksi.

      • ei voi pakottaa

        sinunkaan kanssakävijäksi, katkeruus paistaa fraasiesi läpi.


    • eetuli3

      Paljon vanhempiakin, jotka päivittäin nauttivat yli meidänkin ikäset paskat housussa,kun lapset kylään menee.

    • Tepposet

      Olen aina ihmetellyt miksi eläkeläisten alkoholin käyttö ylipäätään on mikään puheenaihe.

      Eläkeläiset dokatkoot minkä lystäävät.
      Tuo areenan linkki saattoi minutkin ajattelemaan, ettei se aina välttämättä ole täysin harmitonta.

      Minä dokaan silloin kun huvittaa mutta, hiisi vieköön, kun enää ei maistu edes entiseen malliin saatika sitten eläkeläisen ajankäytön sallimien rajojen mukaan.

      • laskut maksaa

        yhteiskunta alkoholin liikakäytöstä, ja eläkeläisillä sairauksia joita viina pahentaa. Kyllä se vaan kuuluu yhteiskunnalle.


      • Tepposet
        laskut maksaa kirjoitti:

        yhteiskunta alkoholin liikakäytöstä, ja eläkeläisillä sairauksia joita viina pahentaa. Kyllä se vaan kuuluu yhteiskunnalle.

        Mutta eläkevuodet vähenevät! Silkkaa säästöä!


      • ok, ok
        Tepposet kirjoitti:

        Mutta eläkevuodet vähenevät! Silkkaa säästöä!

        hyvä Tepposet, eläkeläisalennus viinoihin !! Voipahan edes kuolla hauskasti.
        Kun lapsena syntyy ja humalassa kuolee, ei tiedä pahassa maailmassa olleensakaan. DD


      • Elokkaantie
        laskut maksaa kirjoitti:

        yhteiskunta alkoholin liikakäytöstä, ja eläkeläisillä sairauksia joita viina pahentaa. Kyllä se vaan kuuluu yhteiskunnalle.

        Eläkeläiset ovat veroillaan maksaneet laskunsa. Nuorehkot puhuvat kuvitelmiaan. Palatkoon asiaan kun on edes elämää elänyt. Nuoremmat osaavat myös juoda ja sairastaa jopa myös eläkeläisten verorahoja käyttäen.
        Vuosia on eläkeläisellä paljon takana ja vähän edessä, eli annetaan ihmisten elää elämänsä. Omiaanhan omalla rahalla ostetut ostokset. Vähemmän vanhemmat eläkeläiset riehuvat. Se on nuorehkojen tietäjien hommaa. Nuorehkotkin vanhenevat ehkä seuraava polvi arvostelee ja puhuu vuorostaan heistä omiaan.
        Tietäjiä riittää.


    • Aamulla televisiossa

      kysyttiin, että miksi kännäämisellä rehvastellaan?

      En ainakaan minä osaa vastata

      siihen.

      • Wall Hashin viesti

        Tutkijat: Wali Hashin väite humala-Suomesta on tosi.
        Humaltuminen on Suomessa poikkeuksellisen hyväksyttävä olotila muihin kansakuntiin nähden, toteavat päihdetutkijat. Suomi ei silti ole Euroopan eikä edes Pohjoismaiden juopoin maa.


      • Tyhjyyden mitta

        Se on vuosisataisen kännäämiskulttuurin jäänne; ei ole mies eikä mikään, joka ei juovu, rellestä, riehu, vahingoita ja sikaile ja sitten vielä päälle nosta itseään jalustalle tekostensa paremmaksi painottamiseksi.


    • 8+4 = 84
      • Hömppä

        Nuorten pitää päteä viisaudessaan. Muuten eläkeläiset maksavat yhä veroa eläkkeestään, vaikka työstään on eläkkeensä ansainneet ja maksaneet siitä jo silloin veron. Niin se vain on.


      • Hömppä kirjoitti:

        Nuorten pitää päteä viisaudessaan. Muuten eläkeläiset maksavat yhä veroa eläkkeestään, vaikka työstään on eläkkeensä ansainneet ja maksaneet siitä jo silloin veron. Niin se vain on.

        Onhan se ohkainen ihme, ettei ihmiset seuraa ja päivitä alkoholinkäyttöään paremmin, niin että osaisivat lopettaa niin ajoissa, ettei dokaamisesta tule ylittekäymätöntä ongelmaa. On vaikeaa päästä irti riippuvuudesta, muttei mahdotonta.
        Ensimmäinen vieroitusviikko on pahin. Jos jaksaa ja motivaatiota riittää, niin luonto parantaa

        Tietenkin tuo kaikki v a i n jos elimistö 'hylkii' jotenkin tavallista totinottoa. Pidän aina hyvää droppia lukkojen takana. Kun paha tauti joskus iskee otan niin vahvat drinkit, että tauti hellittää kyntensä.


    • 0057 vaaran vyöhykkeellä.

      Päästyäni putkeen "turvaan" alkoi alkoholi hiipimään elämääni.
      Todella hiipimään.
      Oli kiva katsella vaikkapa lätkää tai muuta olut tai viini kaverina.
      Välillä piipahtaa kaapilla terävillä.

      Tapa arkipäiväistyi hiljalleen. Mistään humalahakuisesta ongelmajuomisesta ei ollut kyse mutta aloin huolestumaan omasta terveydestäni pitemmällä tähtäyksellä.
      Tissuttelu vaikutti myös miehisen elämäni laatuun.
      Parisuhde on ollu kaikin puolin kunnossa joten sitäkään ei käy syyttäminen.

      Juuri ennen 60-vuotispäivääni tein elämäntapamuutoksen.
      Lopetin täysin kotoisen tissuttelun ja säästän sen matkoille.
      En minä kotonakaan ole absolutisti mutta alko ei sovi rutiineihin eikä oikein maistukaan.

      Olin itse kaltevalla pinnalla ja ymmärrän hyvin joutilaisuuteen liittyvät vaarat jos ei ole valmista ohjelmaa osaksi päivää ja on ennestään riittävä tuntuma alkoholiin.

      Silti puollan eläkeläisten oikeutta ryypätä itsensä hengiltä niin halutessaan.

      • Trendit tulevat ja menevät niinkun nandiheimon miehet ennen pitkillä matkoilla tiilimurskalla. Suomessa toimiva kirjailija Roman Schatz, syntyjään saksalainen, sanoo että saksassa ryypätään yhtä paljon, mutta ei yhtä paljon humaltumistarkoituksessa ja yksinään kuin suomessa.

        Jokaisen on itse valittava elämänmallinsa. Erikoisesti yksinasumisessa on se huono puoli, ettei ole tuttua vierellä huomauttamassa, että nyt näyttää sinulla mopo lähtevän keulimaan.

        Tästäkin huolimatta oikein hyvää illan jatkoa.


      • capt.cöpenick kirjoitti:

        Trendit tulevat ja menevät niinkun nandiheimon miehet ennen pitkillä matkoilla tiilimurskalla. Suomessa toimiva kirjailija Roman Schatz, syntyjään saksalainen, sanoo että saksassa ryypätään yhtä paljon, mutta ei yhtä paljon humaltumistarkoituksessa ja yksinään kuin suomessa.

        Jokaisen on itse valittava elämänmallinsa. Erikoisesti yksinasumisessa on se huono puoli, ettei ole tuttua vierellä huomauttamassa, että nyt näyttää sinulla mopo lähtevän keulimaan.

        Tästäkin huolimatta oikein hyvää illan jatkoa.

        Siinähän se onkin! Täysraitis vaimoni ei huomauttanut tissuttelustani paitsi pari kertaa 70 / 80 luvuilla.
        Väitti, että joskus lauantai-iltaisin klo22:n jälkeen en mukamas olisi ollut kovin henkevää keskusteluseuraa.
        Eipä tuota kovin usein tapahtunut koska muistan näin hyvin.

        "Kaltevassa" vaiheessani hän ei koskaan huomauttanut mitään.
        Tämä nykyinenkin olotila tuntuu sopivan hänelle josta joustavuudesta minun on annettava tunnustus.

        Kiitos toivotuksesta! Jatko uutisten merkeissä.


      • neutraali ernest
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Trendit tulevat ja menevät niinkun nandiheimon miehet ennen pitkillä matkoilla tiilimurskalla. Suomessa toimiva kirjailija Roman Schatz, syntyjään saksalainen, sanoo että saksassa ryypätään yhtä paljon, mutta ei yhtä paljon humaltumistarkoituksessa ja yksinään kuin suomessa.

        Jokaisen on itse valittava elämänmallinsa. Erikoisesti yksinasumisessa on se huono puoli, ettei ole tuttua vierellä huomauttamassa, että nyt näyttää sinulla mopo lähtevän keulimaan.

        Tästäkin huolimatta oikein hyvää illan jatkoa.

        Kirjailija Dchatz sanoi kylläkin niin, että tietyn ajan kuluessa saksassa e nostettu viinan hintaa ja sitä saa ostaa vapaasti lähes kaikkialta. Viinan kulutus heillä laski 30%.

        Suomessa viinan hinta on kallista ja sen saantia on rajoittu monin eri keinoin. Täällä alkoholin kulutus nousi 30%. Kieltolaki sai aikaan laajamittaisen pirtun salakuljetuksen, sekä kotipolttoisen viinan valmistamisen.


    • Hyvä, Lasse!

      "Silti puollan eläkeläisten oikeutta ryypätä itsensä hengiltä niin halutessaan."

    • Katsoin kyseisen ohjelman ja olen kyllä sitä mieltä että jokainen saa tehdä niinkuin itse haluaa, kunhan pysyy vaan terveenä ettei yhteiskunnalle tule laskua siitä iloliemen juomisesta Mutta kun näin ei ole, lasku oli suuri jonka yhteiskunta saa maksettavakseen.

      Sellainen laki olisi hyvä että itse aiheutetut sairaudet jätetään kunkin itsensä maksettavaksi.

      Mikä laittaa ihmisen niin tylsäksi että pitää viinan voimalla viettää vanhuutta, ajatelkaa mitä kaikkea saa sillä rahalla kunhan jättää viinan ja tupakan pois elämästään. Molemmat on tarpeettomia ihmiselle ja terveydelle vaarallisia.

      Näin minä ajattelen.

      • vai niin

        Monican mukaan lihavat saa maksaa itse, jos tulee verenpainetta tai sokeritauti.
        Entäs urheilu, siinä vasta vammoja tulee. Kukahan se hitleri on , joka ottaa kontolleen määritellä, mikä sairaus on itse aiheutettu.


      • ** ** **

        Kuka ja millä loppujen lopuksi voisi määritellä, mitä ovat itse aiheutetut sairaudet.
        Ensin pitäisi tietää tarkkaan ihmisen geeniperimä, monien sairauksien lähtökohdat ovat niissä.

        Elintavat toisaalta, nytkin vähän väliä muutetaan sääntöjä, mikä on terveellistä, mikä ei. Tupakan, alkon ja ylipainon vaarat jokainen tietää, mutta ei se monia estä.

        Vielä länsimaiseen elämänmenoon kuuluu huolehtia muistakin, kuin omistaan.
        Helppo on muita neuvoa.
        "Moni sanoo Jeppe juo. Harva kysyy, miksi Jeppe juo"

        Opillasi voitaisiin lapsettomille antaa verohelpoituksia, koska eivät kuluta valtion kassaa millään
        lapsien vaatimilla kustannuksilla.


      • vanhamylly
        ** ** ** kirjoitti:

        Kuka ja millä loppujen lopuksi voisi määritellä, mitä ovat itse aiheutetut sairaudet.
        Ensin pitäisi tietää tarkkaan ihmisen geeniperimä, monien sairauksien lähtökohdat ovat niissä.

        Elintavat toisaalta, nytkin vähän väliä muutetaan sääntöjä, mikä on terveellistä, mikä ei. Tupakan, alkon ja ylipainon vaarat jokainen tietää, mutta ei se monia estä.

        Vielä länsimaiseen elämänmenoon kuuluu huolehtia muistakin, kuin omistaan.
        Helppo on muita neuvoa.
        "Moni sanoo Jeppe juo. Harva kysyy, miksi Jeppe juo"

        Opillasi voitaisiin lapsettomille antaa verohelpoituksia, koska eivät kuluta valtion kassaa millään
        lapsien vaatimilla kustannuksilla.

        Jos lapsettomille annettaisiin verohelpotuksia niin ihmisille jotka eivät omista eläimiä pitäisi myös saada samat helpotukset.


      • vai niin kirjoitti:

        Monican mukaan lihavat saa maksaa itse, jos tulee verenpainetta tai sokeritauti.
        Entäs urheilu, siinä vasta vammoja tulee. Kukahan se hitleri on , joka ottaa kontolleen määritellä, mikä sairaus on itse aiheutettu.

        Vai niin,,,,, jos ei nyt heittäydytä hankalaksi, sinä halusit ymmärtää väärin, mutta voin kyllä sinulle sanoa, että osa sairauksista on perinnöllisiä, mutta kyllä Lääkärit tietää mistä kukin sairastuu.


      • naurettavaa monica
        monica kirjoitti:

        Vai niin,,,,, jos ei nyt heittäydytä hankalaksi, sinä halusit ymmärtää väärin, mutta voin kyllä sinulle sanoa, että osa sairauksista on perinnöllisiä, mutta kyllä Lääkärit tietää mistä kukin sairastuu.

        että muka Lääkärit ihan isolla kirjaimella tietää mistä sairastuu.


      • ** ** ** kirjoitti:

        Kuka ja millä loppujen lopuksi voisi määritellä, mitä ovat itse aiheutetut sairaudet.
        Ensin pitäisi tietää tarkkaan ihmisen geeniperimä, monien sairauksien lähtökohdat ovat niissä.

        Elintavat toisaalta, nytkin vähän väliä muutetaan sääntöjä, mikä on terveellistä, mikä ei. Tupakan, alkon ja ylipainon vaarat jokainen tietää, mutta ei se monia estä.

        Vielä länsimaiseen elämänmenoon kuuluu huolehtia muistakin, kuin omistaan.
        Helppo on muita neuvoa.
        "Moni sanoo Jeppe juo. Harva kysyy, miksi Jeppe juo"

        Opillasi voitaisiin lapsettomille antaa verohelpoituksia, koska eivät kuluta valtion kassaa millään
        lapsien vaatimilla kustannuksilla.

        '' '' '' ,,,, sinulle tähdet,,,, miksi Jeppe juo,,, onhan todettu että se on geeneissä se Jepen juominen, minä kyllä vähän epäilen että yksin geeneissä, voihan se olla kovan harjoituksen tulosta.


      • mesimar-jukka
        vai niin kirjoitti:

        Monican mukaan lihavat saa maksaa itse, jos tulee verenpainetta tai sokeritauti.
        Entäs urheilu, siinä vasta vammoja tulee. Kukahan se hitleri on , joka ottaa kontolleen määritellä, mikä sairaus on itse aiheutettu.

        Sinä vai niin kysy lääkäriltäsi mitkä sairaudet ovat itse aiheutettuja.
        Netistäkin löydät tietoa.


      • ihailuni
        mesimar-jukka kirjoitti:

        Sinä vai niin kysy lääkäriltäsi mitkä sairaudet ovat itse aiheutettuja.
        Netistäkin löydät tietoa.

        hienon nikin käytöstä, ja onnittelut täydellisen ihmisen imagosta. luulisi noin täydellisellä ihmisellä olevan yllin kyllin sisältöä live-elämässä, ei tarvitsisi täällä päivystää.


      • naurettavaa monica kirjoitti:

        että muka Lääkärit ihan isolla kirjaimella tietää mistä sairastuu.

        naurettavaa nim:lle

        Epäiletkö sinä Lääkäreitä ja heidän koulutustaan kai sinne kakkulaan on jänyt vuosikausien ahertaminen lääketiedettä, vai tiedätkö sinä enemmän.

        Mikä olikaan vastauksesi aloitukseen.


    • jotain rotia

      Oikein olis jos läskit maksaisivat sairauksistaan koska itse ne hommasivat.
      Urheilu on viihdettä mikä tuo iloa katsojille, mutta läskit eivät tuo ilopa kenellekään vaan päinvastoin.

      • |||

        Läskithän vasta maksavatkin veroa. Ravinnostaan, kalliista vaatteistaan, pian lentokoneissa lippu maksaa painon mukaan.

        Urheilu doupingeineen on harhanäky. Kuin Itä-Saksassa aikoinaan, lääkittiin tyttöjä lisääntymiskyvyttömiksi heidän tietämättään.


      • ....................
        ||| kirjoitti:

        Läskithän vasta maksavatkin veroa. Ravinnostaan, kalliista vaatteistaan, pian lentokoneissa lippu maksaa painon mukaan.

        Urheilu doupingeineen on harhanäky. Kuin Itä-Saksassa aikoinaan, lääkittiin tyttöjä lisääntymiskyvyttömiksi heidän tietämättään.

        Läskit täyttävät terveyskeskukset ja sairaalat ja pilaavat maisemat.


      • |||
        .................... kirjoitti:

        Läskit täyttävät terveyskeskukset ja sairaalat ja pilaavat maisemat.

        Läski voi laihduttaa, ilkeys ihmisessä on ja pysyy. Se, jos mikä on ikävää, siitä moni kärsii.


      • 99-11
        ||| kirjoitti:

        Läski voi laihduttaa, ilkeys ihmisessä on ja pysyy. Se, jos mikä on ikävää, siitä moni kärsii.

        Tosiasioiden kieltäminen ei ole viisautta.


      • -,,-
        99-11 kirjoitti:

        Tosiasioiden kieltäminen ei ole viisautta.

        Mitähän tuo pitää sisässään. Vain umpitollo ei ymmärrä tosiasioita.


    • hyvä keskustelu

      muuten, mutta joku "itse täydellisyys" laittaa plussia ja miinuksia .

    • (((((((((88888888

      On hyvä jos täydellisyyttä vielä löytyy.

      • käyntioptikollaautta

        Täydellisyys on useinmiten typeryyttä, kun ihminen ei edes itseään ymmärrä, muista puhumattakaan.
        Karsea lukea täällä, kuinka vihaista on kirjoittelu. Tämä on kuin viemäri.


    • Järkyttävää

      Suomessa käytetään suuria summia rahaa terveyskasvatukseen ja täällä jotkut kirjoittajat pitävät sitä ilkeilynä ja vihana.
      Karseampaa olisi mielestäni, jos tutkimustietoa terveiden elintapojen puolesta ei jaettaisi kansalle.

      • ???

        Eikö ihmiset itse osaa hakea tietoa vaikka netistä. Minä ainakin osaan, olen lukutaitoinen.
        Tyhmyys tulee kalliiksi yhteiskunnalle.


    • mitä ihmeen höpinää-

      täällä pidetään,,,



      miksi kieltään alkon käyttö vanhuksilta, ?? eikö ole parempi jos vanha ihminen pääsee pois täältä yhteiskunnan vastuksilta,
      varsinki silloin kun hän itse niin tahtoo,

      elämään kyllästyny vanhus ,,,,

    • ala sinäki,,

      tässä yli seitenkymppinen, ikäni ollu raivoraitis,

      nyt päättin alkaa jopoksi, jos sielusietää alkoa, niin nyt alkaa juopon elämä,

      elämä ei anna enään mitään, vain yksinäisen sairaan höperön raihanna, josta kukaan ei enään välitä,

      mutta viina on hyvä kaveri, se lohduttaa kummasti, ku paleltaa,

      tyhmää kaunistella asiaa,

      • AA julmahovi

        Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa saaoo mainospelle. Moni sairaseläkeläinen menee alkoon vaikka kunto eienää kestäisi yhtään kovan viinan paukkua. Elämme pahan laman keskellä. AB juomiin laitetulle rahalle olis parempaakin käyttöö sano.

        Osa alkoholin kulutuksesta on sekä itselle vahingollista, että yhteiskunnalle julmetun kallista.Sama kyllä tupakankin suhteen. Alotin keski-ikäsenä polttaan. Nyt on jo astmaoireita.


    • Liisa S.

      Kirjoitin eilen vain yhden ainoan viestin tähän ketjuun, se oli tuo lainaus Laiska-Lasselta:
      "Hyvä, Lasse!
      Silti puollan eläkeläisten oikeutta ryypätä itsensä hengiltä niin halutessaan."

      Ikinä en kieltäisi ketään juomasta tai syömästä.
      Ne ovat jokaisen itse määrättävissä olevia asioita. Luulen, että geeneissä menee tuohon lihomiseenkin johtavia taipumuksia, sen olen omalla kohdallanikin kokenut todeksi.

      Aivan eri tavalla sama ruokamäärä vaikuttaa minussa kuin jossain toisessa henkilössä.

      Muutenkin olen aina kaikenlaista toisten tuomitsemista vastaan.
      Sitä en hyväksy missään muodossa.

      Me olemme toistemme lähmmäisiä,

      emme toistemme tuomareita.

      En saisi varmaan untakaan iltaisin, jos sellaisen asenteen ottaisin.


      .

      • Tuliska

        Hyvä Liisa, näin se on. Kukaan ei ole niin täydellinen, että olisi yli muiden. On vain mielipiteitä oman ymmärryksen tapaan joita sitten pitää totena ja oikeana.
        Jokaisella on oma elämä elettävänään ja se on oma asia miten sen haluaa elää. Jos ei häiritse ketään, miksi mennä henkilökohtaisuuksiin.
        Vuodet elämän loppupuolellakin pitää saada elää ilman muiden holhousta. Omasta ainutkertaisesta elämästään on kysymys, kukaan ei voi elää toisen elämää. Kaikilla on omat omituisuudet ja ilot, olemmehan kaikki eripakkauksia ja hyvä niin. Muistaisimme vain aina kunnioittaa toisiamme, se helpottaisi ja piristäisi.


    • Otsikointiin liittyen.

      Tämän ikäluokan ihmisten dokaaminen on jokaisen oma asia.
      Jos kenestä on haittaa toisille niin ne vuodet vähenevät alkoholin kulutuksen myötä.
      Mitä valittamista siinä on?

      Olemme pysyneet hengissä tänne saakka ja eiköhän likimain jokainen ole antanut panoksensa tämän valtion ja yhteiskunnan rakentamiseen!

      Vanhat hyvät kaverini alkoivat kuolemaan 60-luvulla alkaen.
      Yhtälukuun ottamatta eivät maksaneet veroa eivätkä tehneet muutakaan rakentavaa.
      Tietenkään ei pitäisi verrata tätä porukkaa tuohon mainitsemaani ryhmään mutta en voi välttyä vertailulta.

      Minusta on täysin naurettavaa jeesustella iltaruskon joukon dokaamisesta kun varsinainen ongelma on muhimassa ikäjanan toisessa päässä.

      Minä häiriinnyin "kotiraittiuteen" 10-vuotta sitten eikä tämä ole lainkaan hassumpi olotila mutta en taatusti tyrkytä tätä filosofiaa.
      Sitä paitsi, kuukauden kuluttua olen täysin rinnoin elämässä tuota parjattua, alkoholihuuruista elämää, 1,5kk.
      Ja hyvällä omallatunnolla!

      Dokatkaa ketkä tykkäävät!

    • Ihan samaa mieltä olen minäkin, ketään en ole kieltänyt
      ikinä juomasta, enkä aio aloittaa nytkään.
      Siksi tuo edellisen lainaukseni laitoinkin, sehän oli vitsiksi tarkoitettukin. Huumorintajuahan palstalla on.

    • miten voisikaan

      kieltää täysyi-ikäisen alkoholin käytön, ei siihen kieltolakikaan pystynyt. Joku vaan kokee arvosteluksi senkin , jos kertoo omasta raittiudestaan.

      • sarikas1

        Tähän saakka ketju mennyt ilman kinaa,nyt tupsahti nuo pilkun viilaajat ketjuamme

        pilaamaan ....

        Antakää meidä kirjoitella ,kun meillä ei ole aihetta panettelemisiin..


        Tähän saakka hyvääääääääääää


      • Anonyymi
        sarikas1 kirjoitti:

        Tähän saakka ketju mennyt ilman kinaa,nyt tupsahti nuo pilkun viilaajat ketjuamme

        pilaamaan ....

        Antakää meidä kirjoitella ,kun meillä ei ole aihetta panettelemisiin..


        Tähän saakka hyvääääääääääää

        Rymyeero ryyppäsi jatkosodassa tikkuviinaa, jonka käytti mädäntyneestä hevonlihasta hiivalla ja sokerilla tikkuiseksi väkiviinaksi.
        Rymyeero suols ryssiä kuusen latvasta, kun se oli tarkka kiväärmies.


    • :::

      Kaikista asioistahan on voitava keskustella, se on
      sananvapauden periaate.
      Sananvapaus on perustuslakiimme kirjattu.

      Tähän ketjuun en kirjoittanut kuitenkaan noita raittiusviestejä,
      ne on eilen joku muu laittanut , vain tuo Laiska-Lassen vitsiksi tarkoitettu sitaatti on minun,
      kuten jo kerroinkin.
      (Katala lavastaja on ilmeisesti taas eilen ollut aktiivisena.)

    • 40 50 60

      seli seli, pitääkö kaikkien kirjoitusten jälkeen selitellä, on vähän kuin katekismusta lukis, siellähän niitä on kanssa

    • susmorsian ek.

      Tässäpä se kummallisuus onkin palstalla, yksi ´moninikki´ inttää palstalla olevan riitelyä, oikeastaan hän riitelee yksin näin väittäessään. Riidan aiheuttajia nikki löytää miloin kenestäkin, mielestään.....vaikka juju on siitä, ettei hän itse siedä eri mieltä olemista. Kohteet reagoivat, kuka mitenkin, milloinkin, yritetään yleensä olla vastaamatta tähän ´riitelyyn´. Mutta kun loppua ei näytä olevan näkyvissä, on inhimillistä, että riidasta ´syytettykin´ joutuu puolustautumaan Eihän kukaan kohdalleen tahdo oletettuna syyllisenä oloa syyttömänä.
      Monet ystävällismielisetkin viestit olen tänne kirjoittanut, että sopu saataisiin aikaan. Koko palstahan tästä kärsii...yhden riitelystä. Olen niin paljon jo paasannut tästä ilmiöstä, että milloinkahan riittäis. Ei tämä mikään hellalettas- asia sentään ole.

      Kunnioittamisesta nyt vouhotetaan. Kunnioitetaanko, arvostetaanko jokaisen, painotan sanaa jokaisen, ainutlaatuisuutta, persoonalisuutta? Se joka myöntävästi tuohon vastaa, valehtelee. Ihmisten parissa, kasvokkain, se on helpompaa ja melkeinpä mahdollistakin, mutta muka täälläkö palstakirjoittamisissa voisi jokaista kunnioittaa, se on niitä kaunopuheita vaan.

      Jokohan joskus tämäkin sotku saisi päätöksensä. Minä ainakaan en päätäni pensaaseen pistä, niin paljon pahaa on saanut aikaan tämä ´oikeassaolija´, monet, ehkä kaikki muut syytellyiksi joutuneet, ovat näköjään jo antaneet periksi.

      • susm.

        tuolla edellä oli maininta katalasta lavastajasta....niin kukahan se on.
        Vieläkö joku on eri mieltä siitä, että tämä älyttömyysparodia pitää saada loppumaan. Parodiaksi tätä voi nykyisin jo nimittää, kun törkeimmät nimittelyt ovat loppuneet.


      • Tiedät aivan hyvin

        (susm.) ketkä ovat tässä takana vain sinä ja se toinen. En viitsi nikkejä laitella enkä tuntomerkkejä, sillä kaikki osaavat lukea ja ovat lukeneet, vaikka olenkin pahimmat viestisi pyytänyt poistamaan. Ne onkin poistettu heti.
        Sinä se olet täydellinen yleinen syyttäjä.

        Minä olen tavallinen vajavainen ihminen, kukaanhan ei ole täydellinen.


    • Olenhan SINUN

      (susm.) ja sen toisen pahimmat viestit pyytänyt poistamaan,
      ja ne on aina heti poistettukin. :)

      • susmorsian ek.

        Voi jumaliste valehtelija, kellepä ne ensinnäkin olisivat olleet osoitettuja, kerropa sekin. Taidat pikkuhiljaa joutuakin liriin.


      • susmorsian ek.
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Voi jumaliste valehtelija, kellepä ne ensinnäkin olisivat olleet osoitettuja, kerropa sekin. Taidat pikkuhiljaa joutuakin liriin.

        Mainitsemasi ´viestit´ , olivatko kenties rekatullesi vai jollekin tuhansista puskanikeistä. Mikä siis on rekattusi ? Sillähän asia selviää.


    • Olette niin

      täydellisen viattomia, ihan palstalaisten käy sääliksi.

    • susmorsian ek.

      No niin, voin kunnioittaa itseäni ja vihdoin jättää tämän epämiellyttävän paljastushomman. Voiko itsekukin täällä kunnioittaa itseään, siitähän se mielen vapaus alkaa.

      • Hei susm. olisiko

        jo sinun viisainta tunnustaa itse aloittaneesi koko jupakan,
        koska se on totuus.
        Olisi myös mukavaa, jos vähentäisit kiroilujasi.


    • Meillä jotka ei olla aikaisempina vuosin keritty muuta kun tehdä työtä .. että saisimme jonkinlaisen elintason .
      Ja nyt kun sitten ollaan vapaita ja asiat näyttää olevan kaikinpuolin kunnossa ,jopa terveyskin on hyvä .
      Mikäs on sen mukavampaa kun nauttia siittä mistä ei sillon työssä käydessämme keritty eikä voinutkaan kun oli oltava yhteiskunnalle ja itsellekkin kunniaa tuottava jäsen . ei mitään rikkeitä .

      Mutta nyt ei ole mitään menetettävää --onneksi terveys kestää -- lääkärikin ihmettelee että mitä lääkkeitä nautin kun kaikki on kunnossa -- En viitsinyt sanoa että kuinka mukavaa on nauttia niistä kaikista mistä joskus olen saanut kieltäytyä .
      Jo moraali syistäkin .
      Eihän siihenaikaan nainen saanut ottaa edes ruuankanssa alkoholia .
      Sehän olisi ollut jo Moraalitontakin jos olis mennyt yksin Anniskeluravintolaan .
      Aika muuttuu --onneksi saan elää tätä nukyaikaista elämisen tyyliä -- ollaan tasavertaisia.

    • Anonyymi

      Mullakin on pilke silmäkulmassa. Olen 68 vuotias kampurajalka ja heitän yhden lakkapullon huiviin illottain. Parempaa kuin tyrnivermutti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe