Saxo 1999

Harkinnassa

Millanen auto mahtaa olla 1999 mallin Saxo 1.1 3d. Onko niissä jotain perusvikoja tai heikkouksia? Ainakin siistin oloinen auto on, eikä ruosteita. Onko sama "pohjalevy" ja tekniikka kuin Pösön 106 mallissa? Kertokaapa kokemuksia ko. autosta.

17

828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut 9

      Autohan on jonkinlainen ranskalaistehtaan pohjanoteeraus. On yritetty tehdä halpamalli johonkin banaanivaltioon, mutta muutama suomalainen raukka on ostanut vahingossa ko. mallin. Autosta ei löydy mitään hyvää sanottavaa, ja ne jotka ovat päässeet siitä jollakin tavalla eroon, ristivät kätensä kyynerpäitä myöten. On aivan sama millä pohjalevyllä auto on valmistettu, koska tuon ikäisessä se on jo ruostunut pois. Kauhea ajaa ja kallis huoltaa. Moskovits oli parempi ajo-ominaisuuksiltaan aikoinaan.

    • s24 = paskaa!
    • saxofoni

      Saxo on jonkinlainen epäauto.Ulkokuori muistuttaa autoa, mutta on silkkoa sisältä. Kestää noin 5000km ilman koneremonttia.

      • Minäiteparas

        Valitettavasti joudut elämään pääsi kanssa koko loppuelämäsi


    • teuvo lomalla

      Auto on ruma ja epäkäytännöllinen. Jos haluat heteroseksiä, unohda koko juttu.

      • s24 = paskaa!

        Niinpä - juuri tuollaisten vastausten vuoksi kuin nuo kaksi tuossa yläpuolella suosittelin OIKEITA Citroën-foorumeita.


    • truth comissio

      Mikä on oikea citroen foorumi?? Sellainenko jossa ranskan romuja vain kehutaan. Tällä palstalla tulee totuus esiin, miellytti se sitten citikkauskovaisia eli ei.

      • nbvcxzdfg

        Tällä palstalla ei totuus todellakaan tule esiin. Oikealla Citroen foorumilla sensijaan Citikan vioistakin puhutaan rehellisesti ja totuudenmukaisesti.


    • Harkinnassa

      Aika paljon noilla kumminkin on ajeltu, jollain melkein 400 tkm. Ei se ihan huono voi olla, kuitenkin kun pieni moottori kyseessä. Kytkimen ikähän esim. juontaa paljon ajotyyliin. Jotkut saa kytkimen valmiiksi jo 60-70 tkm , ja toiset päästelee vajaa 300 tkm.

    • ju6g

      Laitappa poika faktaa esiin saxosta 1,1l jolla on ajettu 400tkm ilman koneremontteja. Taisi olla märkä uni.

    • Asiallisesti...

      Saxo on ihan kiva pikkuauto. Mukava, hyvä ajaa, eikä ruoste pahasti kiusaa. Peugeot 106 on käytännössä maskia lukuunottamatta täysin sama laite.

      Muutama perusvika noissa on.
      - Taka-akseli on mallia pitkittäiset tukivarret ja vääntösauvat. Tukivarsien laakerointi saattaa hajota ja on suht kallis korjata. Näissä pienemmissä taka-akselit on kuitenkin kestäneet aika hyvin.
      - Tuohon TU-tyypin moottoriin liittyy myös muutama ongelma. Ensimmäinen on se, että öljy- ja jäähdytysnestekanavat menevät kannentiivisteen läpi lohkosta kanteen hyvin lähellä toisiaan. Aika usein kannentiiviste on pettänyt näiden kanavien väliltä niin, että öjyä tihkuu jäähdytysnesteen sekaan. Ongelma ei kuitenkaan ole kovin vakava ja aiheuttaa lähinnä kosmeettisen haitan öljyn sotkiessa jäähdytysjärjestelmän paisuntasäiliön.
      - Toinen TU-moottorien ongelma on venttiiliohjurien tiivistekumien kovettuminen vanhemmiten. Lopulta kumit irtoavat ventiiliohjureista ja kone alkaa syödä öljyä. Moni japanilaisilla ajeleva pitää luokkaa 0,5 litraa/5000km olevaa öljynkulutusta normaalina, mutta näiden moottorien tapauksessa se on merkki siitä, että muutaman venttiiliinohjurin kumit ovat hypänneet pois paikaltaan.

      Sinänsä tuo 1.1 litrainen on ihan yhtä kestävä kuin 1.4 litrainenkin versio. Kyseessä on saman moottorityypin kaksi eri versiota, joissa ei ole juuri mitään muuta eroa kuin se, että 1.1 litraisessa iskunpituus on pienempi.

      • ex205 -90

        taka.akseli onneton: olematon laakerointi: neulalaakerit ja heikot, huono tiivistys: vesi pääsee joka tuhoaa tuon paskan,tunnettu asia mutta eipä tehdas mitenkään reagoinut..ranskalaiseen tapaan...rasvanipat uutena ja rasvaus vuosittain niin jo kestäisi sen 200tkm, mutta kait tulee maatalouskoneet mieleen kun rasvata pitää..ittellä oli 205 josta taka-akseli hajosi alle 100tkm ajettuna 6v ikäisenä, ja eihän psa tehdas mitään vastuuta, ihan normaalia heidän mielestään kun reklamoin maahantuojalle, hyvä etteivät sanoneet että miksi ostit heikon tuotteemme: lukisit kestotestejä..myös pyörälaakereita, alatukivarsia, vetoakseleita, lämppärin kennoja, jäähdyttimiä menee tiuhaan tahtiin, ja tu moottoriin turha vaihdella kansipaperia: ei se siitä kummene: kohta alkaa taas paisuntasäiliössä nesteen väri meneen ruskeaan suuntaan ja jakopään yläpuolelta kansipaperi vuotaa öljyä..ainakin 1.4 tu moottorissa, mutta kestäviähän nuo vrt nykyisiin psa tuotteihin mitkä tvielä huonompia pommeja..oikeita automaailman irvikuvia ja joissain psa tuotteissa vielä premium lukee..BUAHAAAA..ei ole premium merkkiä suojattu kun sekundaan saa em laittaa


      • Ostin 1.4i (TU3JP) koneella olevan Peugeot 106:n 1.7.2015 ja osaltaan siksi että kilometrit sekä huollot oli dokumentoitu ja seurasivat mukana autossa. Todella auto oli 100 000 ajettu ostohetkellä, ruosteeton ja papereista selvisi että kansiremontti oli tehty ja samalla tietysti vaihdettu remmit ja vesipumppu. Katsastusmies nurisi päästöistä mutta hankin uuden tyhjäkäynnin askelmoottorin ja säädin tyhjäkäynnin sekä tietysti vaihdoin tulpat ja suodattimet niin asia oli korjattu. Olen nyt ajellut autolla noin 5000km ja en ole huomannut mitään negatiivista. Vaihdettuani 14 tuuman pyörät 13:n tilalle ajo-ominaisuudet hiukan muuttui mutta itse tykkään ajaa noilla isommilla pyörillä. Toivon ajavani ko autolla vielä pitkään.


    • Kokemuksia on....

      Ostin vaimolleni joulukuussa 2002 niitä viimeisiä uusia Saxoja mitä oli myynnissä. Eli 1,1 3D:n. Vaimo oli saannut työn joka sijaitsi eri kaupungissa ja työmatkoja tulisi 30 tkm vuodessa. Ensimmäiset 4 vuotta meni hyvin. Tietenkin renkaita,tuulilaseja sekä laturi ja akku piti vaihtaa määräaikaishuoltojen lisäksi. No menihän siinä yksi pakoputkikin. Keväällä 2007 hieman päälle 4 vuoden ikäisenä ja 160 tkm mittarissa vaimoni halusi vaihtaa sen uuteen Citroen C3:een.

      Veho olisi tarjonnut maks. 3000 euroa vaihdossa noin neljän vuoden ikäisestä autosta jolla oli ajettu enemmän kuin sen ikäisestä pikkuautolla olisi pitänyt säilyttäkseen vaihtoarvoa. No olin juuri menettänyt työsuhdeautoni potkujen takia ja päätin ottaa Saxon omaan käyttöön koska pidin 10,000 euron arvonalennuksen liian suurena. Ajoin itse sillä vajaat kaksi vuotta joista ensimmäinen vuosi meni hyvin mutta seuraavat 9 kk. olikin sitten katastooffi. Sinä aikana kertyi huoltoja nyrkkipajoilla 3,000 euron edestä. Rupesi kaikki olemaan loppuunkulunutta noin 200 tkm kohdalla. Kyllästyin ja möin sen jobbarille tonnilla. Luottamus ranskalaisiin ei romahtanut ja vaimon C3 vaihtui uuteen C4:een toissa vuonna ja itse ostin uuden Peugeot 206 vuosi sitten. Molemmat pelanneet hyvin. Meidän perhe on ostanut viimeiset 8 autoa uutena ja pidetty niitä noin 4 vuota ennen vaihtoa ja silloin ei merkillä ole niin väliä. Iän myötä syntyy toki eroja eri automerkiien välillä.

    • ei voi olla

      peugeot 1.4 vti kuluttaa 3dl / 1000km öljyä onko muilla samoja ongelmia ?

    • Tuolla minun Peugeot 106:lla on nyt ajettu 113000km ja muutama päivä sitten vaihdettiin jakohihnasarja sekä jäähdytysneste. Asentaja kuunteli jotain ääntä ja sanoi että painelaakeri pitää pientä ääntä että voi tulla lähiaikoina tarpeelliseksi vaihtaa. Ymmärsin että kyse oli kytkimen painelaakerista ja ajattelin lähiaikoina varmuuden vuoksi ostaa kytkinsarjan koska se maksaa koko paketti noin 60-80 euroa. Auto toimii edelleen hyvin ja suosittelen tuota autoa kyllä sellaisille jotka tuon kokoluokan autoa ovat ostamassa, vaikka juuri kortin saaneelle ensiautoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3010
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      300
      1717
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1597
    4. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      403
      1410
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1401
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1139
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1077
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      335
      917
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      263
      891
    Aihe