Mies hakattiin hengiltä

Siilistä

Missä tapahtui ja ketkä tekijöinä?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288584391595.html

Vuonna 1952 syntynyt siilinjärveläismies hakattiin hengiltä viime yönä. Kaksi paikallista miestä kävivät käsiksi iäkkäämpään mieheen maaseudulla.

Sivullinen henkilö ilmoitti pahoinpitelystä hätäkeskukseen, mutta uhri menehtyi.

Vuonna 1987- ja 1988 syntyneet miehet otettiin kiinni uhrin asunnon pihalta.

178

18519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä ihmisiä vaivaa?

      En tiedä, mutta hirveää lukea entisenä siilinjärveläisenä tällaisia. Aina tulee ensimmäisenä mieleen että tunnenko/tiedänkö uhrin tai tekijät.

      • väke

        Mitähän sääntöjen vastaista tuohon viestiin on vastattu? :D


      • Anonyymi

        Ihmisiä vaivaa maailman pahuus.


    • jepjep6

      H.T ? Huhu kertoo että jossain pöljällä olisi tapahtunut...

    • täh

      kehvo, räimä???

    • Kypyli1488

      Viittaako jepjep6:n "H.T" toisen tekijän nimeen? Tunnen yhden joka kävisi tuohon ikäkin täsmäis... Muutenkin olisi hyvä saada nimet tietää.

      • peltsikanRami

        Hyvä kypyli ;) peltotie 88 4 LIFE


    • Voihan pojat...

      Kuulin että rautakangella. Tekijä oli menny karkuun johonki katolle. Mun sukulainen oli ollu kuskina ja todistajana.

      • rokkikukko jyrää

        Kylläpä sulla on hienoja sukulaisia kun tällaisissa porukoissa liikkuu. Itse en paljon huutelisi kovin julkisesti jos on tuollaisia sukulaisia.


      • Voihan pojat...
        rokkikukko jyrää kirjoitti:

        Kylläpä sulla on hienoja sukulaisia kun tällaisissa porukoissa liikkuu. Itse en paljon huutelisi kovin julkisesti jos on tuollaisia sukulaisia.

        Eihän se oo mitään tehny. Päinvastoin, poliisithan se oli soittanu. Ei mun tässä milläänlailla tartte sukulaistani hävetä, jos kerron totuuden, kun uteliaat sen haluavat kuulla ennen mediaa. No tää sukulais-poika (kiltti ja asiallinen) tietysti hyvää hyvyyttään vaan sattu sillon yöllä kuskaamaan niitä tyyppejä. Tuskin edes ovat sen kummemmin kavereita. Eikä siinävaiheessa varmaan todellakaan tullu edes mieleen, että mitä joku sanaharkka voi saada aikaiseksi, jonkun hiton tupakan takia. Ja mies pieksetään kuoliaaksi. Tuo sama homma olisi voinut sattua vaikka kyyditsijänä olis ollut kylätaksi.


      • kummat kaverit
        Voihan pojat... kirjoitti:

        Eihän se oo mitään tehny. Päinvastoin, poliisithan se oli soittanu. Ei mun tässä milläänlailla tartte sukulaistani hävetä, jos kerron totuuden, kun uteliaat sen haluavat kuulla ennen mediaa. No tää sukulais-poika (kiltti ja asiallinen) tietysti hyvää hyvyyttään vaan sattu sillon yöllä kuskaamaan niitä tyyppejä. Tuskin edes ovat sen kummemmin kavereita. Eikä siinävaiheessa varmaan todellakaan tullu edes mieleen, että mitä joku sanaharkka voi saada aikaiseksi, jonkun hiton tupakan takia. Ja mies pieksetään kuoliaaksi. Tuo sama homma olisi voinut sattua vaikka kyyditsijänä olis ollut kylätaksi.

        ..."vaan sattu silloin kuskaamaan niitä tyyppejä. tuskin edes ovat sen kummemmin kavereita". Toimisikohan pimeänä taksina ?


      • Voihan pojat...
        kummat kaverit kirjoitti:

        ..."vaan sattu silloin kuskaamaan niitä tyyppejä. tuskin edes ovat sen kummemmin kavereita". Toimisikohan pimeänä taksina ?

        No enpä usko. Eiks humalaiset tavallaan aina eti sitä ilmasta kyytiä, ennenku alkavat taksia soittelee. Jos rahat on haaskattu illan aikana ja johonki pitäis päästä.


      • johan on
        Voihan pojat... kirjoitti:

        No enpä usko. Eiks humalaiset tavallaan aina eti sitä ilmasta kyytiä, ennenku alkavat taksia soittelee. Jos rahat on haaskattu illan aikana ja johonki pitäis päästä.

        Vieraita humalaisia ilmaiseksi kyyditsemään....


      • Voihan pojat...
        rokkikukko jyrää kirjoitti:

        Kylläpä sulla on hienoja sukulaisia kun tällaisissa porukoissa liikkuu. Itse en paljon huutelisi kovin julkisesti jos on tuollaisia sukulaisia.

        Tuohon ei voi vastata kuin, että itse me ei voida sukulaisiemme valita ja keiden kanssa kukakin tässä vapaassa maassa liikkuu. Sama kun sanon että: Hienossa kunnassapa asut jos itsekin olet Siilinjärveläinen.


    • jt11

      aappolassa on tapahtunut tuo ja uhri sekä tekijät on tiedossa,mutta tänne niitä tietoja ei kannata laittaa.

      • Anssi Renesanssi

        Tämä on just sitä, kun juntit riehaantuu. Varsinaisia idioottejahan nuo tekijät ovat. Tupakanpoltosta huomauttamisesta olivat juntit riehaantuneet. Eipä toisaalta kiinnosta, mädätkööt vankilassa.


    • eikö hävetä????

      Kauheaa tämä on. Sitä miettii millaisia ihmisiä täälläkin liikkuu, pohtii siilinjärveläinen Olga Kohonen (oik.).
      Juu,ja iltalehden kuvassa vaalea pissis hymyilee onnellisena kun on päässyt ihan kuvaan....Siinä vasemalla....

      • Mikä ihmisiä vaivaa?

        Korhonen*


    • kkk

      ei todellakaan

    • kränkkis

      kaikenlaista ihmisroskaa se leipä elättääkin. Onpa nyt pojilla varmaan pollee olo. Hyi h#vetti

      • Tietääkö joku?

        Olisko ollut mustasukkaisuudesta kysymys? Yrittikö se vanhempi mies vikitellä toista pojista? Lehdistä sellaista käsitystä sain. Oliko poikapari kysymyksessä?


    • kyseleepi

      Eihän ollut urhi tämä puhelias ja mukava mies, joka joskus vanha laukku kainalossa on ollut kyytiä kylälle vailla Pyykankaan tienoilla?

    • minäsinähän

      Tekijät ovat olleet ilmeisesti laitoshoidossa Harjamäessä, joten eivät ole edes Siilinjärveläisiä alunperinkään varmaankaan. Ja uhri on ollut töissä Yaralla, istui aina pubissa kossuvissyllä, eikä ollut kenellekään häiriöksi. todella mukava vanha mies. Ei todellakaan ole mustasukkaisuudesta kysymys. kuhan ovat saaneet piripäissään päähänsä hakata ihmisen!!

      • kyselijäkans

        Harjamäessä on tätänykyä laitoksista jäljellä vain päiväkoti. Mitä laitosta tarkoitit?


      • suuruuden vaikutukse
        kyselijäkans kirjoitti:

        Harjamäessä on tätänykyä laitoksista jäljellä vain päiväkoti. Mitä laitosta tarkoitit?

        Suomen suurimmaksi kehutun päiväkodin entisiä asiakkaita ?


    • utelija.

      asuiko uhri kaupantiellä?

    • minäsinähän

      Ihan se palvelukoti . Jompikumpi tekijöistä tai kummatkin ovat siellä olleet ilmeisesti hoidossa, ei tietenkään varmaa tietoa ihan täysin! Ja uhri asui Aappolassa niinkuin lehdissäkin on jo tieto, siitä voit päätellä ihan itse asuiko vai ei.

    • Kypyli1488

      Onko toinen tekijoistä silmälasipäinen, nörtin näköinen narkkari joka on ollut Siilinhelmessä hoidossa, perheensä ainut, isä ostanut autot ja maksanu kaiken? Henkka.

      • Kypyli1488

        Ja Kuopiossa hakkasi jonkun rautaputkella, ollu linnassakin huumeista.


    • joku vain..

      Kypyli: kuuleman mukaan on..

      • Kypyli1488

        Vittu minä arvasin, oli nimittäin samalla luokalla yläasteen ja amiskan.


    • Dädä-

      Kyllä se kuulema on juurikin tämä hemmoteltu kakara^^ Linnaankai tuo oli muutenkin tällä viikolla lähössä, mikäs siinä, hyvähän se on elää valtion hoitamana moooooooooonta vuotta... (hohhoi)
      Ottaa päähän kun kylällä syytetään viattomia ''samannimisiä'' teosta...!!!

    • joku vain

      Minäkin oon käyny Siilissä yläasteen ja oon samaa ikäluokkaa mutta en muista kyseistä henkilöö ollenkaan, siis tämä tekijä H. Minkä näkönen se on?

    • basilius kuikka

      Tupakointi vaarantaa terveyden ja hengen !

      Niin siinä askin kylessä sanotaan . . .

    • ompa niin sieltä..

      Millonkahan Suomessa tuomiot kovenee,ei varmaan koskaan,narkkarit ja pedofiilit rellestää miten haluaa ja normaali kansa kärsii.Kylläpä kannatti iskä-papn hyysätä tollasta poikaa,äitinsähän olikin jo toivonsa menettänyt ja tuuminut vaan ajat sitten jo että koeta pärjäillä.Jos oma poikani olisi tuollainen käskisin vaihtamaan sukunimensä ja mielellään huitasemaan ittensä hirteen.Toivottavasti ei ole ukkoparkaan kerennyt koskemaan kauaa kun on koomaan mennyt ja kuollut.Ihan P'skaa kuolla noin.Toivottavasti pojat vetää yliannoksen huumeita tai joku linnassa päättää heidän päivänsä samaan tyyliin.Vanhalta ukolta jäi vaimo jälkeen,mahtaa olla hyät fiilikset :S

      • Niin turha kuolemA

        Vaimoo ei jääny mieheltä mutta lapsi jäi. Joka tulenee varmaan koko lopun elämänsä miettimään ja itkemään isänsä kuolintapaa. Vaikka sanotaankin että lähtö ei koskaan ole meidän omissa käsissä niin ei sen kuuluisi olla kenenkään juipinkaan kädessä...


    • ymmärrystä kehiin

      Kyllä poikia pitää ymmärtää. He ovat herkkiä ja todennäköisesti tunteneet olonsa uhatuksi.

      • Voihan pojat...

        Joo, mut jos ei poijjan nassikat pysty keskustelemaan tai riitelemään asiallisesti, ni sit pitäs pystyä olemaan hiljaa. Ei siinä ketään pieksämään tartte ruveta toista ihmistä hengiltä. Luulis että jos nämäkin miehenalut on edes armeijan käyneet, niin siellä viimeistään otetaan luulot pois ja opitaan vanhenempia ihmisiä kunnioittamaan ja kuuntelemaan. Jos vanhemmat ja koulu ovat epäonnistunut kasvattamaan pojista kunnon kansalaisia. Tuossa just näkee ettei jotkut osaa antaa toiselle ihmiselle mitään arvoa, kun henki ei ole minkään arvoinen. Voipi olla että viina ja huumeet on pehmittänyt aivot. Sit vaan vankimielisairaalaan huilaamaan määräämättömäksi ajaksi, niin muut viattomat ihmiset voi rauhassa kulkea kun häiriköt on kitketty joukossamme pois. Jos nuo laitetaan linnaan, niin ei ne siellä ainakaan ihmisiksi opi elämään jos ne ennenkin on siellä olleet. Päinvastoin, jos joskus pääsevät vapaaksi, ni kahta kovempia jätkiä niistä siellä tulee ja kostaavat yhteiskunnalle kunhan vapaaksi pääsevät. Mitä on dokumentteja töllöstä kattonu, ni uskoon tuleminen taitaa olla ainut tie, jotta tuo linnakierre ja sekoilu loppuu.


      • Kaikeke

        Peräkamaripoikija ja eka kerta kylillä,..


    • Niinpäniin

      Mikähän juttu nyt tuo muka on, että uhri on yrittäny vikitellä toista tekijöistä. Voi jestas, näin ne perättömät huhut saa alkunsa!

      • Jomppeli12

        Kyllä kaikki neljä pitäisi tuomita taposta, ja mitä nämä nörtti nuoret muka tekee, eivät uskalla mennä väliin koska ystävänsä potkii ja hakkaavat päähän vanhaa
        miestä. Tämä kuski joka varmaan on ns. pimeä taksi tulisi tuomita samalla tavalla.
        Hän pelkonsa vuoksi ei uskalla mennä väliin vaan soittaa apua mutta tietää että se kestää liian paljon menetettyjä minuutteja uhrin vuoksi.


      • hhh9
        Jomppeli12 kirjoitti:

        Kyllä kaikki neljä pitäisi tuomita taposta, ja mitä nämä nörtti nuoret muka tekee, eivät uskalla mennä väliin koska ystävänsä potkii ja hakkaavat päähän vanhaa
        miestä. Tämä kuski joka varmaan on ns. pimeä taksi tulisi tuomita samalla tavalla.
        Hän pelkonsa vuoksi ei uskalla mennä väliin vaan soittaa apua mutta tietää että se kestää liian paljon menetettyjä minuutteja uhrin vuoksi.

        vitun idiootti


      • Jomppeli12
        hhh9 kirjoitti:

        vitun idiootti

        Ootko oikeesti äitin poika.


    • idiootti olet sinä!

      Mietipä VÄHÄN!Menisitkö itse selvinpäin väliin jos kyseessä tunnettuja huumeheikkejä???Voin kertoa että ne ei tunne sympatiaa,kaveruus ei merkitse mitn ja eivät tunne piripäissään minkäänvaltakunnan kipua joten ole hyvä ja mene sä väliin!!!Itse olen saanut aivovamman ja sen seurauksena halvannut että kuka helv tällasta haluaa kerjäämällä oikein hakea!!tiedän että tämä kuski on lopunelämäänsä pahoillaan kun ei kyennyt auttamaan,ja olen takuuvarma että kuskikin ois hakattu paskaks,sillä mitäpä teet jos huumeheikillä on rautaputki apuna

      • siililäinenkans

        Poliisit sanoivat, ettei surmavälineenä ollut käytetty mitään astaloa. Rautaputkea teossa ei siis ole ollut mukana, se on silkka huhu. Teko on tehty hakkaamalla ja potkimalla.


      • Jomppeli12

        Nämä sinun kaverisi voisi laittaa Syyriaan etujoukkoihin piripäissään kun on noin kovia kavereita, kaikki neljä.


    • Seuraaja100

      Tuota kuskia minäkin puolustan. Olen pieneltä paikkakunnalta kuten Siilijärvi ja siellä tuli yhtä ja toista kuskattua nuorena. Sitä paitsi siellä tuntee helposti "kaikki", joten siinä olet yhtälailla menestyjien ja luusereiden tuttu. Isossa kaupungissa on helppo paeta omaan sosiaaliseen viiteryhmäänsä, mutta pienellä paikkakunnalla helposti jokainen on jotain kautta tuttu. Se narkki ja rikollinen voi olla sen sun luokkakaverin veli tai setä. Vaikea sitä on ihmiselle olla puhumatta, jos tuo tulee puhumaan, vaikkei siitä erityisemmin pitäisikään.

      Nuorena myös kuskailu oli tyypillistä. Nuo pahimmat sekoilijat oli ahkeria pyytämään kyytiä ja aina ei ehtinyt lähteä livohkaan, kun kyytiä kysyttiin. Sitten pitkin hampain heitettiin ne tyypit johonkin, kun ei kehdattu tai uskallettu kieltäytyä. Monesti lähdin pois paikalta äkkiä, kun noita ilmestyi ja tiesin, että ovat kuskia vailla. Eihän niistä sekakäyttäjistä kukaan tykkää tai halua niiden kanssa hengata, jos ei ole itse samanmoinen. Niitä vaan tulee tunnettua pienessä yhteisössä ja aina joskus törmättyä yhteen.

      • tuttua riittää

        Omissa porukoissa liikuttiin Siilinjärvellä nuoruudessani, vaikka tuolloin se oli vielä paljon pienempi paikkakunta. Koulussakin taisi olla 5 rinnakkaisluokkaa eikä sitä omaa ikäluokkaansa läheskään kaikkia tuntenut ulkonäöltäkään siililäiseksi Kuopion kapakoissa ollessa. Jonkinmoinen tuttu varmaankin on, jos kerran ei keksi pientä valkeaa valhetta olla kuskaamatta tai sitten oikein roikkuu autonsa vieressä kapakan edessä sulkemisaikaan. Mitä tietenkään ei kannata tehdä kyydinkyselijöita aina riittäessä.


      • Voihan pojat...
        tuttua riittää kirjoitti:

        Omissa porukoissa liikuttiin Siilinjärvellä nuoruudessani, vaikka tuolloin se oli vielä paljon pienempi paikkakunta. Koulussakin taisi olla 5 rinnakkaisluokkaa eikä sitä omaa ikäluokkaansa läheskään kaikkia tuntenut ulkonäöltäkään siililäiseksi Kuopion kapakoissa ollessa. Jonkinmoinen tuttu varmaankin on, jos kerran ei keksi pientä valkeaa valhetta olla kuskaamatta tai sitten oikein roikkuu autonsa vieressä kapakan edessä sulkemisaikaan. Mitä tietenkään ei kannata tehdä kyydinkyselijöita aina riittäessä.

        Kyllä, yhdyn "tuttua riittää" ja "Seuraaja100" kommentteihin, näin se menee. Jos siellä teillä Siilissäkin nuoret ajaleen sitä normaalia p...urallia, ei voi olla törmäämättä tuttuihin samoihin naamoihin ja hörhöihinkin noin pienellä paikkakunnalla. Jokainen on "syyllistynyt" kuljettamaan jonkun kotiin tai kylille jos on sama suunta. Itse kukin voi joskus tarvita kyytiä, vaik talvella kapakka-illan jälkeen, kun paleltaa ja ei jaksaisi kävellä kotiin kun on vähän muistissaan. Itsekin olen joskus muutama vuos sitten vieny kaupungissa yöllä tai kesäiltana jonku tuntemattoman kotiin tai toiseen baariin, ei siinä mikään pimee taksi tarvii olla. Ja olen jopa ottanut rahanki (5€) jos joku sitä on väkisin tyrkyttänyt vaivanpalkaksi. Kyllä noilla takseilla vielä kyyditettäviä riittää ihan jonoksi asti. Ennen oli liftaaminen ihan trendi tuolla tienvarsilla. Ihmiset otti porukoita kyytiin ihan hyvää hyvyyttään. Esim. jos joku oli menossa festareille ja halus säästää bussiin hinnan. Nykyisin ei (en ainakaan minä naisihmisenä) uskaltais ottaa ihan ketä tahansa kyytiin, kun tää elämänkulku on menny vähän erilaiseksi kun ennen. Kun kaikkee voi tapahtua ja tapahtuu joka päivä. Sitä tulee varovaisemmiksi kun kuulee näkee ja lukee kaikkee juttuja mediasta. Voi pahimmassa tapauksessa joutua vaikka raiskatuks tai ryöstetyks. Oli sitten ite kuskina tai kyyditettävänä. Edes taksissa ei ole nykyisin turvallista liikkua. Onhan sielläkin tässä taannoin tapahtunu kauheuksia.


      • vuarallinen mualma
        Voihan pojat... kirjoitti:

        Kyllä, yhdyn "tuttua riittää" ja "Seuraaja100" kommentteihin, näin se menee. Jos siellä teillä Siilissäkin nuoret ajaleen sitä normaalia p...urallia, ei voi olla törmäämättä tuttuihin samoihin naamoihin ja hörhöihinkin noin pienellä paikkakunnalla. Jokainen on "syyllistynyt" kuljettamaan jonkun kotiin tai kylille jos on sama suunta. Itse kukin voi joskus tarvita kyytiä, vaik talvella kapakka-illan jälkeen, kun paleltaa ja ei jaksaisi kävellä kotiin kun on vähän muistissaan. Itsekin olen joskus muutama vuos sitten vieny kaupungissa yöllä tai kesäiltana jonku tuntemattoman kotiin tai toiseen baariin, ei siinä mikään pimee taksi tarvii olla. Ja olen jopa ottanut rahanki (5€) jos joku sitä on väkisin tyrkyttänyt vaivanpalkaksi. Kyllä noilla takseilla vielä kyyditettäviä riittää ihan jonoksi asti. Ennen oli liftaaminen ihan trendi tuolla tienvarsilla. Ihmiset otti porukoita kyytiin ihan hyvää hyvyyttään. Esim. jos joku oli menossa festareille ja halus säästää bussiin hinnan. Nykyisin ei (en ainakaan minä naisihmisenä) uskaltais ottaa ihan ketä tahansa kyytiin, kun tää elämänkulku on menny vähän erilaiseksi kun ennen. Kun kaikkee voi tapahtua ja tapahtuu joka päivä. Sitä tulee varovaisemmiksi kun kuulee näkee ja lukee kaikkee juttuja mediasta. Voi pahimmassa tapauksessa joutua vaikka raiskatuks tai ryöstetyks. Oli sitten ite kuskina tai kyyditettävänä. Edes taksissa ei ole nykyisin turvallista liikkua. Onhan sielläkin tässä taannoin tapahtunu kauheuksia.

        Älä mene ulos. siellä vaanivat puskaraiskaajat. Eikä kotonakaan ole yksinkään turvallista. Eikös sitä etelässä tässä taannoin tullut ventovieras väkisin sisälle nukkuessasi samoissa aikeissa.


      • Voihan pojat...
        vuarallinen mualma kirjoitti:

        Älä mene ulos. siellä vaanivat puskaraiskaajat. Eikä kotonakaan ole yksinkään turvallista. Eikös sitä etelässä tässä taannoin tullut ventovieras väkisin sisälle nukkuessasi samoissa aikeissa.

        Niinpä. Eikö oo kaaheeta. Riskillä mennään. Mut ei täällä Suomessa oo vielä ihan niin villinlännen meininkiä vaik jossain Amerikassa. Siellä voi tulla tapetuksi ihan vaikka keskellä kirkasta päivää. Lapsetkaan ei oo turvassa päiväkodissa. Eipä kyllä täällä Suomessakaan ole näköjään turvallista käydä koulua kun jollain naksahtaa päässä ja alkaa ihmisiä lataamaan.


      • ei meillä savossa
        Voihan pojat... kirjoitti:

        Niinpä. Eikö oo kaaheeta. Riskillä mennään. Mut ei täällä Suomessa oo vielä ihan niin villinlännen meininkiä vaik jossain Amerikassa. Siellä voi tulla tapetuksi ihan vaikka keskellä kirkasta päivää. Lapsetkaan ei oo turvassa päiväkodissa. Eipä kyllä täällä Suomessakaan ole näköjään turvallista käydä koulua kun jollain naksahtaa päässä ja alkaa ihmisiä lataamaan.

        Kuvitteleppa itsesi vaikka kesäisenä päivänä Kuopion torille....


      • Voihan pojat...
        ei meillä savossa kirjoitti:

        Kuvitteleppa itsesi vaikka kesäisenä päivänä Kuopion torille....

        Vaik tässä nyt pompataan asiasta kukkaruukkuun, ni kerro minkälainen on Kuopion torin päivä. Mie ku luulin että siellä myydään kalakukkoja ja muuta hömppää turisteille. Ei oo tullu käytyä viimeks joskus vuonna 1 ja 2 päivällä, kun joku politiikko jakeli omalla pärställä varustettuja wc-paperitullia, jossa luki että hyvin pyyhkii. Tais vissii olla jotkut vaalit tulossa. Sillon ei tapahtunu tuon pahempaa ;-) Onko siellä siun mielestä sit kui vaarallista päivällä, ku on ihan normaalejakin ihmisiä joukossa? No yöelämä voi olla tietty pahempaa, ku kaikki hörhöt ja humalaiset alkaa vi.....ee ja tappelee jossain nakkari- ja taksijonossa, jos joku vähän etuilee.


      • Voihan pojat...
        Voihan pojat... kirjoitti:

        Vaik tässä nyt pompataan asiasta kukkaruukkuun, ni kerro minkälainen on Kuopion torin päivä. Mie ku luulin että siellä myydään kalakukkoja ja muuta hömppää turisteille. Ei oo tullu käytyä viimeks joskus vuonna 1 ja 2 päivällä, kun joku politiikko jakeli omalla pärställä varustettuja wc-paperitullia, jossa luki että hyvin pyyhkii. Tais vissii olla jotkut vaalit tulossa. Sillon ei tapahtunu tuon pahempaa ;-) Onko siellä siun mielestä sit kui vaarallista päivällä, ku on ihan normaalejakin ihmisiä joukossa? No yöelämä voi olla tietty pahempaa, ku kaikki hörhöt ja humalaiset alkaa vi.....ee ja tappelee jossain nakkari- ja taksijonossa, jos joku vähän etuilee.

        Siis wc-paperi *rullia eikä tullia...


      • itsekin
        tuttua riittää kirjoitti:

        Omissa porukoissa liikuttiin Siilinjärvellä nuoruudessani, vaikka tuolloin se oli vielä paljon pienempi paikkakunta. Koulussakin taisi olla 5 rinnakkaisluokkaa eikä sitä omaa ikäluokkaansa läheskään kaikkia tuntenut ulkonäöltäkään siililäiseksi Kuopion kapakoissa ollessa. Jonkinmoinen tuttu varmaankin on, jos kerran ei keksi pientä valkeaa valhetta olla kuskaamatta tai sitten oikein roikkuu autonsa vieressä kapakan edessä sulkemisaikaan. Mitä tietenkään ei kannata tehdä kyydinkyselijöita aina riittäessä.

        '88-syntyneillä taisi yläasteella olla oppilaita K-luokkaan asti. Lisäksi toivalalaiset.


      • ei meillä savossa
        Voihan pojat... kirjoitti:

        Vaik tässä nyt pompataan asiasta kukkaruukkuun, ni kerro minkälainen on Kuopion torin päivä. Mie ku luulin että siellä myydään kalakukkoja ja muuta hömppää turisteille. Ei oo tullu käytyä viimeks joskus vuonna 1 ja 2 päivällä, kun joku politiikko jakeli omalla pärställä varustettuja wc-paperitullia, jossa luki että hyvin pyyhkii. Tais vissii olla jotkut vaalit tulossa. Sillon ei tapahtunu tuon pahempaa ;-) Onko siellä siun mielestä sit kui vaarallista päivällä, ku on ihan normaalejakin ihmisiä joukossa? No yöelämä voi olla tietty pahempaa, ku kaikki hörhöt ja humalaiset alkaa vi.....ee ja tappelee jossain nakkari- ja taksijonossa, jos joku vähän etuilee.

        Voipihan tuota tulla ammutuksi keskellä kirkasta kesäpäivää vaikka Kuopion torilla. Näinhän kävi tässä jokunen vuosi sitten yhdelle epäonniselle....


      • Voihan pojat...
        ei meillä savossa kirjoitti:

        Voipihan tuota tulla ammutuksi keskellä kirkasta kesäpäivää vaikka Kuopion torilla. Näinhän kävi tässä jokunen vuosi sitten yhdelle epäonniselle....

        Auts! Nii tais ollakin. Ja vissiin ihan kuolikin. Villinlännen meininkiä. Ei tiijjä mummot kalakukkova ostajssaan, miten vuarallinen paekka on Kuopijon torj. Kannattasj kiertee kaukoo.


    • töttörööh

      Hyvä hurskastella jälkikäteen jossei paikalla ole ollut,toi yks kirjoitti hyvin et jos on pieneltä paikkakunnalta tuntee kaikki ja kaikki sut joten vähän vaikeeta olla edes moikkaamatta,siitäkin kun sattaa tulla ongelmia

      • laki ja oikeus

        Jokainen valitsee viime kädessä itse ketä moikkaa ja missä porukoissa liikkuu. Turha näitä kuskeja on puolustella, heillä on aivan taatusti ollut aikaa ja mahdollisuus päättää ketä kuljettavat ja ketä ei! Linnaan vaan nämä juoppokuskitkin.


      • Voihan pojat...
        laki ja oikeus kirjoitti:

        Jokainen valitsee viime kädessä itse ketä moikkaa ja missä porukoissa liikkuu. Turha näitä kuskeja on puolustella, heillä on aivan taatusti ollut aikaa ja mahdollisuus päättää ketä kuljettavat ja ketä ei! Linnaan vaan nämä juoppokuskitkin.

        Niin no onhan tää tapettu setäkin ollu kyytiä vailla. Kuten tuossa nimimerkki kyseleepi kirjoitti "Eihän ollut urhi tämä puhelias ja mukava mies, joka joskus vanha laukku kainalossa on ollut kyytiä kylälle vailla Pyykankaan tienoilla? " Olisitko itse ottanut hänet kyytiin, vai epäiletkö että kaikki liftarit on tappajia?


      • laki ja oikeus
        Voihan pojat... kirjoitti:

        Niin no onhan tää tapettu setäkin ollu kyytiä vailla. Kuten tuossa nimimerkki kyseleepi kirjoitti "Eihän ollut urhi tämä puhelias ja mukava mies, joka joskus vanha laukku kainalossa on ollut kyytiä kylälle vailla Pyykankaan tienoilla? " Olisitko itse ottanut hänet kyytiin, vai epäiletkö että kaikki liftarit on tappajia?

        No en tietenkään olisi ottanut tuntematonta miestä kyytiin enkä menisi tuntemattomien kyytiin. Minulla kuitenkin on itsesuojeluvaisto joka ilmeisesti joiltakin puuttuu. Mies teki selvän virheen kiipeämällä vieraiden ja täysin tuntemattomien henkilöiden autoon ja sai maksaa siitä kovimman hinnan. Tämä ei tietenkään vähennä näiden tappajanulikoiden ja kuskien vastuuta.


      • lain mukaan
        laki ja oikeus kirjoitti:

        No en tietenkään olisi ottanut tuntematonta miestä kyytiin enkä menisi tuntemattomien kyytiin. Minulla kuitenkin on itsesuojeluvaisto joka ilmeisesti joiltakin puuttuu. Mies teki selvän virheen kiipeämällä vieraiden ja täysin tuntemattomien henkilöiden autoon ja sai maksaa siitä kovimman hinnan. Tämä ei tietenkään vähennä näiden tappajanulikoiden ja kuskien vastuuta.

        Ei se juski ole tehnyt mitään lainvastaista ottaessaan henkilöitä kyytiin. No aivan toinen juttu taas on, että hänen olisi pitänyt vähän katsoa keitä ottaa kyytiin.


      • fagostt
        lain mukaan kirjoitti:

        Ei se juski ole tehnyt mitään lainvastaista ottaessaan henkilöitä kyytiin. No aivan toinen juttu taas on, että hänen olisi pitänyt vähän katsoa keitä ottaa kyytiin.

        Kuski teki raukkamaisen teon paetessaan paikalta ja jättäessään puolustuskyvyttömän vanhan miehen tällaisten hakkaajien armoille.


      • Voihan pojat...
        fagostt kirjoitti:

        Kuski teki raukkamaisen teon paetessaan paikalta ja jättäessään puolustuskyvyttömän vanhan miehen tällaisten hakkaajien armoille.

        Noista median kirjoituksista ei ihan saa selvää oliko kyseessä pakeneminen, eli kuski olisi lähteny autolla karkuun paikalta vai siirtynyt takavasemmalle, kun huomas että ei olisi itse pystynyt tekeen mitään menemällä väliin tilanteeseen jossa kaks parikymppistä tukevassa humalassa pieksää ja potkii papparaista. Itsesuojeluvaisto on ollu varmaan mukana kun ei väliin menny. Olis itekki saanu turpaan ja kohta ollu hengettömänä, jos pojilla on noiden alkupään kirjoitusten mukaan ollu veressä muutakin kuin viinaa. Mut tuskin hiljaa on vieressä ollu ja kattonu kuin käy. Ikävä sanoa, mutta parempi että se mies kuoli niihin vammoihinsa, kuin olis vaikka halvaantunu liikuntakyvyttömäks tai ollu pyörätuolissa loppuiän sisäelimet potkittuna paskaks.


    • pate1233

      Ketkä ne oli lopulta. Huhuja on.

    • syvlesteri

      Kertokaa nyt!

    • Yks vaan...

      Eiköhän oikeus ratkaise tämän ikävän asian. Syytön mies kuoli nuorten miesten takia. Syylliset saavat tuomion. Eikähän ne mieti siellä vankilassa ja sittenkin kun pääsevät pois siviiliin vuosien saatossa tekemisiään.

      • kränkkis

        luuletko oikeasti että siellä miettiivät ja katuvat tekosiaan? Puolhullut nistialkkikset...katotaanpa vaan, kun sieltä pois pääsevät, niin juopporemmissä laitetaan sitten joku muu kylmäksi. Tahtoo kertyä tuommoset tietyille yksilöille. Jokainen tehty henkirikos alentaa yksilön kynnystä tehdä sama uudestaan ja uudestaan. Toivottavasti ennättävät kuolemaan yliannostukseen ennenkuin aiheuttavat enemmän vahinkoa muille.


    • Yks vaan..

      Kyllä se omatunto kolkuttaa siellä vankilan suojissa, että mitä tuli tehtyä. Aivan takuu varmalla. Ihmisiä ne on nämäkin tappajat. Eikä koskaan pidä toivoa kenenkään kuolemaa. Typerästi sanoit. Toivottavasti mietit sanojasi.

      • kränkkis

        kuolemanrangaistus pitäis antaa. Verorahoilla näitä loisia elätetään ja annetaan mahdollisuus uusia tekonsa. Ei säälitä yhtään. Se on minun mietitty mielipiteeni!


      • Mikä ihmisiä vaivaa?

        Kyllä niitä sellaisiakin on jotka eivät tekoaan kadu. Esim. Hyvinkään paloittelusurmasta tuomittu Jarno Elg.


      • krinkkis
        kränkkis kirjoitti:

        kuolemanrangaistus pitäis antaa. Verorahoilla näitä loisia elätetään ja annetaan mahdollisuus uusia tekonsa. Ei säälitä yhtään. Se on minun mietitty mielipiteeni!

        Kuolemanrangaistusta haluavat eivät halua mitään oikeutta, vaan he haluavat kostoa. Kostonhimo on sairaus ja siitäkin voi päästä halustessaan eroon!


    • Yks vaan...

      Onneksi Suomessa ei ole kuoleman rangaistusta. Sinulla on aika rankat mielipiteet. Mutta tämä tästä. Hyvää jatkoa elämääsi!!

    • talooo

      Nyt taitaa olla uhrin talo myynnissä.

      • röyhänauki

        Kylläpä olet utelias. kävit nyt sitten tuonkin tiedon nuuskimassa.


    • minävain1111

      Toivottavasti kärsiivät täyspitkän tuomion eivätkä pääse parissa vuodessa pois!

    • Yks vaan..

      Oikeus sen päättää! .

    • minävain1111

      Päättikö oikeus sun mielestä senkin että tekijöillä oli laillinen valta hakata mies hengiltä? HEI HALOO???

      • kaks vaan

        Taidat olla aika yksinkertainen tyyppi. Kaveri vain totesi, että oikeus päättää minkälaisen tuomion tekijät saavat vai sanoiko hän että oikeus antoi luvan hakata miehen hengiltä. HEI HALOO, mutta ilmeisesti sisälukutaitosi on 6-vuotiaan tasolla.


    • Redneckrampage

      Ei kai nyt joltain savon junteilta voi muuta oottaakaan. Sellasia redneccejä kylät pullollaan että huhuhuh, tulee kylälle joku etelänmies nii samantein ollaan jo riitaa haastamassa ja turpaan vetämässä. Se kateus mikä sielläpäin on on niin voimakasta ettei sellaseen törmää missään muualla. Kalliimman puoleisella autolla kun siellä ajelee nii, heti o joku paskahousupuntti rahaa, sikaaria, kyytiä pummaamassa. Vituttaa koko saatanan savolaisuus jo heti kättelyssä.

    • misteliiina

      Mitähän hyötyä ja kenellekkään näistä jutuista on???? Miestä ei saa henkiin....narkkareita ei saa kuiville...Uhri sai lautaa...tappajat rautaa...uteliaisuus saa mutujutut liikkeelle. Säälikää omaisa :(

    • Nimet tänne!

      Saisiko vihdoinkin surman tunnustaneiden epäiltyjen nimet tänne kiitos?

      Nimien julkaiseminen täällä ei ole millään tavoin kiellettyä eikä laitonta. Totuuden ja tosiasioiden kertominen ei ole rikos missään tilanteessa. Ei ole herjaus eikä kunnianloukkaus kertoa jonkun henkilön osallistuneen ihmistappoon, jos hän ON osallistunut siihen ja vielä myöntänyt sen.

    • juurisinulle66

      Höpö höpö ja huomenna lissää :)
      Kyllä on kiva seurata keskustelua. Hirveästi puolusteluja ja arvailuja. Puolustetaan omiaan ja syytetään vähemmän tuttuja tietämättä miten juttu oikeasti on.
      Nääs juttuun littyvää todellista tietoa löytyy ja noi löpinät ovat syvältä sieltä :)

      ODOTTAKAA KYLLÄ ASIAT TEILLEKIN VALKENEE KUN AIKA ON KYPSÄ :)

      • Sinulle myös

        No kerroppas itse sitä faktaa jos kerran tiedät sitä!


    • kii1

      Nuoremmalla jannulla lievä kehitysvamma tms. taustalla.

      • Mikä ihmisiä vaivaa?

        Millainen lievä kehitysvamma?


    • ghsssgg

      eihän ne missään vankilassa ole, eivätkä välttämättä joudukkaan mikä on kyllä todella väärin

    • fjjgdenb

      Maanantaina tulee tuomio, mitä veikkaate kutsuuko linna vai niuva ?

      • Mikä ihmisiä vaivaa?

        Minkä takia tollasia ei vaan yksinkertasesti viedä saunan taakse ja ammuta hengiltä?


    • Jaska111

      Siperian tundralle 30v.ksi niin oppisivat elämään ihmisiksi, mutta veikkaan että pari vuotta tulee sekä toinen pääsee ehdonalaiseen ja rikollisten kuskin päätä silitetään nörttinä. V:ttu

    • ihmettä kerraksen

      Siinäpä ne nimet ovat jutussa ihan isolla kirjoitettuna!!

      Onko nämä yhteiskunnan riesat kasvatuksen vaiko perimänsä tulosta??

    • JaTulosTässä

      Siis 6 v 6 kk taposta = 3 v 3 kk vankilaa ensikertalaisena, avovankilaan noin kaupan kassan palkoille pääsee suunnilleen vuoden oltuaan suljetulla (avolle usein kun on noin 2 vuotta jäljellä) ja lomat sekä perhetapaamiset alkavat pyörimään. Kannattaisi varmaan alkaa tekemään tositv-ohjelmia ja myydä ne USA:n.

      Ensikertalainen ja myös uusija istuu Suomessa lyhyemmän aikaa, kuin muissa Pohjoismaissa http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ensikertalainen selviää Suomessa lyhyemmällä linnareissulla kuin Ruotsissa/1135268260347.

      Vankien mielestä ensikertalaisia ei saisi laittaa avovankilaan.http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288423458027.html


      TS: Avovankiloita suunnitellaan keskustojen kerrostaloihin Turussa, Jyväskylässä ja Joensuussa uusi avovankila voitaisiin perustaa esimerkiksi kerrostaloon.http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288642982648.html - eipä tartte kohta asua lähiöissä!

    • Mikä ihmisiä vaivaa?

      Mä tiedän ton joka sai 10,5 vuoden tuomion. Muistan hänet yläasteelta. Mutta tosta toisesta en oo ihan varma. Käyttääkö hän ensimmäistä nimeään kutsumanimenä?

      • Isokärsä

        S.rannalta??


      • kiinnnostaa

        Onko henrikistä kuvaa kenties googlen kuva haussa ja monentena tuloksissa jos löytyy?


    • Kuvaa vailla

      Henrik Johannes Tistelgren ja Timo Joonas Oskari Korhonen tekijöinä!

      • EiOoKuvaa

        Kuvia ei löydy, ammatit löytyvät. Henrik on koneistaja ja Timo eläkeläinen. Osoitteetkin löytyvät, mutta yksityisyyden vuoksi en laita tähän.


      • 9vpytty

        Henkan kanssa olin puoli vuotta aiemmin vankilassa samaa aikaan, tavallaan oli molempien kanssa mutta toinen tekijä oli toisessa vankilassa. Lapseni kummi valitettavasi


      • 7lof
        9vpytty kirjoitti:

        Henkan kanssa olin puoli vuotta aiemmin vankilassa samaa aikaan, tavallaan oli molempien kanssa mutta toinen tekijä oli toisessa vankilassa. Lapseni kummi valitettavasi

        Eli peräreikäpoikija, ootko ylipiä asemastas ?


      • Anonyymi

        Muistan Tistelgren yläasteelta ja pakko myöntää, että en olisi silloin uskonut hänen syyllistyvän tällaiseen. Voi tietty olla, etten tuntenut häntä tarpeeksi hyvin.


    • Kysyn vaan

      Mikähän oli kuskin tuomio kun opasti murhaajat paikalle ?

    • gabbe21

      Kevät tulee keikkuen.

    • Onkosukua

      Onks täö sukua tolle Henri Tistelgrenille mist juttua? Samoil suunnil ja sama sukunimi?

      • votelo

        Kuka?


      • Onkosukua

        Toi Henrik Tistelgren?


      • votelo
        Onkosukua kirjoitti:

        Toi Henrik Tistelgren?

        Aa, luin epähuomiossa väärin. En ollut vielä kuullut tuosta Henristä. Se keskustelu on nyt poistettu.


    • kldsjfksjkll

      Miehet söivät mämmiä ja sitten kakattiin hengiltä kun paskanhaju syrjäytti hapen vessassa...

    • Onkosukua

      Joo joku idiootti puolustanut sitä täällä vaik ei edes ole läheltä seurannu. Kuullu vaan sen murhaajan juttuja joka ihan sekopää ja varmaan sekin jos edelleen ajattelee et uhris muka vika. Perheenäidis joka 3 lapsen yh käytännös ja aina ollu hyvä kaikille.

      • Anonyymi

        Reetta oli ilkeä ihminen mut ois hän saanu elää paljon teki pahaa ei hän sukunsa kans ollu väleissä kuin yhen siskon ei Auttanut ketään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reetta oli ilkeä ihminen mut ois hän saanu elää paljon teki pahaa ei hän sukunsa kans ollu väleissä kuin yhen siskon ei Auttanut ketään

        Jos osaisit kertoa mitä pahaa on tehnyt ihan noin oma kokemus eikä vain kuulopuheita murhamieheltä tai sen tarinaa uskovilta?
        Lukekaa nyt herranen aika lehdet läpi mitä käynyt. Tuskinpa on ollut ilkeä kellekään kuka ei ole hälle ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Reetta oli ilkeä ihminen mut ois hän saanu elää paljon teki pahaa ei hän sukunsa kans ollu väleissä kuin yhen siskon ei Auttanut ketään

        Miten voi nykypäivänä olla noin avuton ajattelumaailma että hakee uhrista syytä!! Mikään ei mikään oikeuta siihen silmittömän raakaan väkivaltaan mitä uhri on lapsineen kokenut!!!
        Yritä edes samaistua kuinka joku itselle tuttu jonka kanssa on lapsia alkaakin hulluna silpomaan sinua kättäpidemmällä lasten aikana!! Ja mieti lapsia kun he lukevat näistä ja saavat joka ikisen paperin ja kuvan tapahtuneesta. Ei syyttä uhri pelännyt tekijää ja hakeutui avun piiriin, oli vain jo liian myöhäistä.


    • tenrikhide

      Ensikertalaisena istuu puolet ainakin tämä pienemmän tuomion saanut, eli taitaa olla jo vapaana. Liikkuukohan täällä Siilinjärven seudulla.

    • kuopion_gangsteri

      Missäspäin nämä idiootit pitää majaa tätä nykyään? Vieläkö mömmöt maistuu?

    • Vahvamieskisoissa

      Lomilla kait oli niin pitkin turpaan nakkarilla kun rupes isottelemaan. Siihenhän tuo tuo tipahti kun polvet alkoi vatkaamaan, annoin vielä oikeeta koukkua varmuuden vuoksi leukaperiin että joutuu vellikuurille.

    • Anonyymi

      Jep, ja taitaa myös isomman tuomion saanut vapautua aivan lähiaikoina ellei ole jo vapaa. Puolet kun istuu 10 vuoden kakusta niin taitas siviili koittaa tänä vuonna.

      Joko pojua näkynyt Siilissä.

    • Anonyymi

      Taitaa olla vapaalla molemmat. Vieläkö asuu Siilissä. Lähinnä vaan sen takia kyselen, ettei mene vahingossa kyselemään röökiä rillipäänörtin näköiseltä juipilta.

    • Anonyymi

      Niin ja näyttää olevan terve murhainfon sivuilla olevien ulkopuolisen riippumattoman lääkärin lausunnon mukaan, sekä palomiesensihoitajan lausunnon mukaan. Eli ei pelkästään omasta mielestä. Ja sitä paitsi hänethän oli ensimmäisessä mielentilatutkimuksessa terveeksi todettu...

      • Anonyymi

        Itseasiaasa ei ollut todettu terveeksi yhdessäkään mielentilatutkimuksessa. Lue tiedostot vähän tarkemmin tai laita julkiseksi, jos näin muka on.


    • Anonyymi

      Lehdistä on kyllä luettu miten taphtuma on mennyt. Ja se on kaukana tästä 'tarinasta'.

      • Anonyymi

        Mitä hyviä tekoja Reetta teki yleensä näin hänet pahantahtoisena kerropa kelle hän oli hyvä ja ketä hän auttoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyviä tekoja Reetta teki yleensä näin hänet pahantahtoisena kerropa kelle hän oli hyvä ja ketä hän auttoi

        Ruumiinavauksessa tulee. Viiltoja ja mustelmia eli lautuma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyviä tekoja Reetta teki yleensä näin hänet pahantahtoisena kerropa kelle hän oli hyvä ja ketä hän auttoi

        Lista on pitkä toisin kuin hänen elämänsä. Läheisiä, ystäviä, sukulaisia, aina oli hän kelle soittaa, jos tarvitsi apua ja lähti vaikka keskellä yötä auttamaan. Tämän tekijä tiesikin, oli jopa viimeisenä tekonaan lähtenyt auttamaan surmaajaa ja hakemaan hänet luokseen yöksi. Oikeudessahan kuulimme nauhotteista kuinka uhri rauhoitteli tekijää ja lupasi hakea hänet luokseen, jossa voisi olla rauhassa.
        Ehkö tämän kirjoittaja tekijä tai hänen manipuloimansa henkilö, ei näköjään tuntenut uhria.


      • Anonyymi

        Hyi sinua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruumiinavauksessa tulee. Viiltoja ja mustelmia eli lautuma

        Ruumiinavausta ennen on uhrilla todettu olevan kaksi pitkää poikkileikkaavaa viiltoa kaulassa katkaisten valtimot, henkitorven, ruokatorven. Lisäksi käsissä luuhun asti syviä viiltohaavoja, pään alueella ja kasvoissa viiltoja. Ruumiinavaus tehdään pitkittäin, ei koskaa katkaisten vainajan kaulaa.


    • Anonyymi

      Googleta Tasanne surma

    • Anonyymi

      Missä opiskelee? Mikä koulu?

    • Anonyymi

      Minkähän näköinen tyyppi on nykyään?

    • Anonyymi

      Oletko nähnyt livenä? Jostain luin, että omistaa nykyään tumman koko parran ja viikset

    • Anonyymi

      Joo on nähnyt ihan hiljattain kuvan. Juurikin Wapin kautta. Eiköhän joku sen ole napannut sieltä.

    • Anonyymi

      Onko kellään kuvaa jotta vois laittaa murhainfoon?

    • Anonyymi

      Millä nimellä tästä on keskustelua Murhainfossa? Yritin etsiä mutta en löytänyt.

    • Anonyymi

      Googlaa wsim Tasanteen surma

    • Anonyymi

      Pikku linnut lauloi, että on seurustellut naisen kanssa, joka on Etelä-pohjanmaalta, ja lapsella on kuulemma lapsia.

      • Anonyymi

        Siis oikeesti? Tietääköhän nainen ukkonsa taustaa


    • Anonyymi

      Tai jos tekee pimeenä..

    • Anonyymi

      Toivottavasti on

    • Anonyymi

      Kuulin, että ois jo aika vapaana. Käy vaan nukkumassa välillä sairaalassa.

    • Anonyymi

      Haluatko esittää todisteita siitä, mitä sanot, sen sijaan, että tekisit vain herjaavia väitteitä anonyymin tilin takana?

    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      Aika paljon keskustellaan vain tästä toisesta tekijästä aivan kuin hän olisi yksin vastuussa. Kyllähän tässä toisena tekijänä oli se eläkeläinenkin. Mahtakoohan tämä eläkeläinen asua vielä siilissä ja mitä puuhastelee .

    • Anonyymi

      Niin muuten, mitäs tuo toinen kaveri puuhastelee. Asuuko siiinjärvellä vai onko muuttanut muualle.

      • Anonyymi

        Täällä ne kaikki hullut asuu.


    • Anonyymi

      Molemmissa

      • Anonyymi

        Kummassa hän nyt on?


    • Anonyymi

      Onks tästä poistettu jotain ja mitä kun ei näytä ihan johdonmukaiselta tää kirjoituksien loppu?

    • Anonyymi

      Kylläpä vain olikin sukulaistensa kanssa tekimisissä, mutta salaa! Joutui puhelut ja viestit poistamaan usein. Lähes aina kauppareissuissa soitteli, kun ei voinut kotona puhua tekijän ollessa siellä. Sanoi tekijän pyrkivän aina kuuntelemaan puhelut.

    • Anonyymi

      On poistettu 59 viestiä...siksi ketju sekava.

    Ketjusta on poistettu 71 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3391
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      169
      1431
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1218
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1102
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      784
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      772
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      757
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      41
      729
    Aihe