apua!!:3

rottatonttu

olen hankkimassa rottia (naaraita) elo-syyskuun paikkeilla ja olisi ihan mukava tietää pari asiaa::)!!
~ pitävätkö rotat yöllä meteliä( jos sijoittaisin häkin makuuhuoneeseeni)?
~nimiehdotuksia kaipaisin?:)

olisi mahtavaa jos saisin näihin vastauksen:)!

13

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottatonttu

      * ja ehdotuksia nimiä varten*

    • supernoksu

      Roat pitävät aluksi meteliä, mutta kohta et edes huomaa sitä.

    • -Luna

      Itse minua ärsyttää joskus hirveästi rottien meteli, mutta olen jo tottunut :)

    • Sedä

      Kyllähän siitä toisinaan ääntä lähtee kun hyppivät kaltereissa, jyrsivät jotain tai kiljuvat painiessaan, mut ei mitään kovin kovaäänistä. Kaveri (jonka hamsun juoksupyörän vinkunassa en saanu unta :D) valitti kolinasta, mut ite en ikinä ees huomaa. Hyvin tottuu!

    • rottatontgu

      haisevatko ne rottasöpöliinit

      • Sedä

        Ei haise jos häkkiä siivoaa usein. Siivousväli on huomattavasti tiheämpi toki kuin "hajuttomilla" eläimillä, esim gerbiileillä. Itse rotta on siisti otus, naaras saattaa tuoksua piparmintun kaltaiselta ja uros myskiltä :)


    • Uneton13

      Mulla oli rottia... Pitivät meteliä usein aamuyöstä, oli ärsyttävää herätä siihen ku telmivät, saattoivat esim. kaataa muovisen mökin (aamulla löysin sen nurin) siinä tuoksinassa ja tottahan se kolisi... Joskus ärsytti niin että keskellä yötä kävin kaivamassa sen pahuksen mökin pois häkistä ja aamulla laitoin takas... Yksi rotistani tapasi myöskin jyrsiä kaltereita, mikä sekin oli yön hiljaisuudessa raivostuttava ääni.

      Ja minä nukun yleensä kuin tukki.

      Asun yksiössä, joten minulla ei ollut mahdollisuutta sijoittaa häkkiä mihinkään toiseen huoneeseen. Kova rottakuume on taas, mutta enää en hanki rottia ennen kuin asun asunnossa jossa on useampi huone, jotta voi sijoittaa häkin johonkin muualle kuin makuuhuoneeseen.

      En siis missään tapauksessa suosittele häkin sijoittamista makuuhuoneeseen...

    • sitten niin

      Ns. meluun kyllä tottuu äkkiä... kannattaa laittaa sitten muovimökin tilalle pahvilaatikoita, joita jää muropaketeista, suodatin pusseista, vessapaperin hylsyt on kivoja putkia pikkurotille. Ei ne kyllä mun mielestä edes pidä meteliä, välillä naurattaa kun iso mies tulee rytinällä alas riippukeinusta.

    • iuyf

      Mulla ainakin haisee rotat ihan kamalalta (johtuu varmaan muovitasoista)!!
      Siivoan häkin 5pv-2vk välein

      • Ehkäpienisiivousfriikki

        Aika pitkät on myös nuo sun siivous ajat, mulla ei haise rotan kusi tai ulosteet koska siivoilen häkkiä päivittäin pyyhkäisemällä tasot ja otamalla enimpiä kakkoja pois, en halua että rakkaat lemmikkini uivat omissa kusissaan. Viikon tai puolentoista välein vähän tilanteen mukaan siivoan häkin sitten oikein kunnolla. :)


      • Sedä

        Liian pitkä siivousväli. Mulla on neljä naarasta ja siivoon noin kerran viikossa, vähän tiheäpikin vois olla parempi. Muovitasot kannattaa pyyhkiä päivittäin, samoin mulla likaa kerää yhdellä ritilätasolla oleva pyyhe, kun rotat nukkuu (=kusee) siinä aina.


    • sitten niin

      Kerran viikossa siivoon häkin, vois tietenkin pidentää väliä, mutta ei siinä mene kauaakaan yhdessä häkissä. Helpompaa se on kun tekee useemmin, omilla rotilla ei oo muovitasoja, ne olivat pahimmat haisuli paikat. Käytän riippukeinuja ja sellaisia mitkä voi heittää viikottain pois. Suurimmat kakat otan pois iltaisin kun pojat ovat ulkoilemassa, käyvät nätisti samassa nurkassa (ilman vessakoppia ).

      Tarpeeksi iso häkki niin ei ala haiseen niin äkkiä, jos puru on jotain kaupan halppis purua niin alkaa todellakin haista äkkiä=).
      Kolme poika rottaa pärjää viikon siivousvälillä ihan hyvin.

      Poika rottien pissa haisee kuulemma pahemmalle, vaikee sanoo kun ei ole ollut muitakun tosimiehiä.

    • Pikkurotanpallero

      Rotat ei haise. Voit sijoittaa hyvin häkin makuuhuoneeseesi. Kyllä pian varmatsi totut niiden purujen rapinaan :)

      Nimiehdotuksia:

      Lilli,Pulla,Tuuli,Mimosa(aww:3),Tiinu ja Keksi

      Itse ottaisin Mimosan ja Lillin :3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe