Talon asukas ruokkii lintuja taloyhtiön alueella. Ruokinnanhan kieltävät kaupungin järjestyssäännöt sekä nyt myös taloyhtiö on laittanut ehdottoman kiellon pulujen ruokinnalle. Hauskinta tässä on se että ruokkija on taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja! Hänelle muilta asukkailta tulleet ruokintakiellot eivät ilmeisesti merkitse mitään. Lintujen ulosteita on sitten naapurien tavaroilla (joita on pakko säilyttää ulkona esim. lastenvaunut). Pyykkejä ei voi ulkona kuivattaa,saatikka tuulettaa petivaatteita yleisillä telineillä.Kyllä linnunkakka on aika ällöä.....
Asiallisesti on koitettu keskustella mutta tuloksetta.
Ilmoituksia isännöitsijälle on tehty useita mutta ruokinta jatkuu.....Jotenkin mitta alkaa olemaan täynnä! Me maksamme yhtiövastiketta siinä missä muutkin ja asumme omistusasunnossa. Olenko minä pienisieluinen ihminen vai mitä tässä voisi tehdä? Asiallisia kommentteja, kiitos.
vuosia kestänyt lintujen ruokinta yleisellä rivitalon pihalla!
13
4599
Vastaukset
- Vaihtoon ja nopeasti
Miksi hänet on valittu hallituksen puheenjohtajaksi? Ei voi olla totta! Tai ilmeisesti sitten voi olla. Kyllä muut osakkaat ja hallitus ovat myös selkärangattomia. Isännöitsijä on hallituksen renki. Ei hän voi mitään, jos vastuuhenkilöt eivät hoida hommaansa.
- Lintuja bongaava
Lintujen talviruokinta vielä menettelee, mutta ruokinta on lopetettava viimeistään kun ensimmäiset silmut tulevat lehtiin. Ja aloitus vasta ensimmäisten pakkasten tultua.
- poo-poo poob
Ilmoitus terveysviranomaisille.
- kypsynyt naapuri
Lintuja pongaavalle! Emme voi hyväksyä mitään ruokintaa (siis talviruokintaa), koska taloyhtiön säännöt kieltävät koko ruokinnan. Sitäpaitsi eihän siinä olisi mitään järkeä. Ainakin meidän kaupungissa on linnuille erikseen omat ruokintapaikat.Ei puluja tarvitse kenenkään ruokkia.
Tosin hauska naapurimme ( siis kyseinen taloyhtiön hallituksen puheenjohtaja) on sitä mieltä että ruokintapaikat ovat liian kaukana joten hänpäs sitten ruokkii lähes suoraan ovemme eteen. Eivät ne pulut kuulemma koko ajan kakkaa....joten minäpäs odotan " kakkavapaata" hetkeä ja tuuletan nopeasti petivaatteet ja kuivatan pyykin ja luonnollisesti pesaisen kakat lastenrattaista. Valitettavasti minä olen työssäkäyvä ihminen joten aikana ei riitä odottamaan näitä " kakkavapaita" hetkiä. Olen siis kypsä edelleen enkä ymmärrä,miksi yhdellä ihmisellä taloyhtiössä voi olla tämänkaltainen etuoikeus.Ilmeisesti kukaan ei uskalla avata suutaan. No,minä uskallan! - Ei isompi ongelma
Jos pihalla on lintulautoja niin heitä ne roskikseen, vaikka ne olisi naapurin pihassa jos hän ei ole itse uskonut. Maassa olevat jyvät tai mitä sitten onkin voit hyvillä mielin kanssa kerätä ja heittää pois.
Koska ruokkiminen on yksiselitteisesti kielletty niin et syyllisty mihinkään ympäristön puhtaanapitoa suorittaessasi. Sano että olet nähnyt pihalla rottia ja hiiriä. Voit hettää pihalle jos kalkkia ei ole niin vaikka vehnäjauhoja ja kertoa tälle ruokkijalle että se valkoinen on rotanmyrkkyä. Saat varmasti melkoisen huutoryöpyn. Varaa valmiiksi Poliisin 112 nunero jonka annat hänelle. Eiköhän viesti mene perille.
Meillä yksi urubancauboy jatkoi ruokkimista sinnikkäästi. Kunnes siivosin paikat ja annoin hänelle otteen kaupungin järjestyssäännöstä. Siintähän riemu syntyi.
Olin kuulema puuttunut hänen omaisuuteensa ja hän soittaa Poliisit.
Annoin hänelle kännykän ja kerroin että sillä voi soittaa Poliisille ihan ilmaiseksi koska se menee firman piikkin. Hän ei tiennyt työpaikkaani. Itse en voinut "syytettynä" asiaan puuttua ennen kun syyte oli nostettu. Katseli vähänaikaa puhelinta.... . Näytin Virkamerkin. Hän antoi puhelimen takaisin. Parin viikon päästä pyysi kahville mutta asiasta ei puhuttu.
Maalla saa tehdä mitä haluaa mutta lintujen syöttö, talvella / kesällä ei kuulu kaupunkiin. Vaikka joku tässä ketjussa jotain muuta yrittää selittää.- kypsynyt naapuri
Heh heh...kiitos tuesta " ei isompi ongelma". Juu, yhteen on nyt otettu ja minä olen sitten se suulas akka! Kaikki muut taloyhtiössä kuulemma kannattavat ruokintaa.Ja pah,sanon minä. No.lupasi lopettaa ruokinnan. Annetaan ajan kulua ja toivotaan parasta! Jospa vihdoin vuosia jatkunut harmi loppuisi. Minä kyllä epäilen että parin viikon kuluttua herään taas pulujen kurnutukseen ja saan ihailla kakkaläjiä oveni edessä. Voipihan tuo olla,että naisen ei passaa tämmöisiin puuttua. Kiitos kommenteista!
- Lintufanihippi
Mitä hittoa? Mitkään "kaupungin järjestyssäännöt" eivät kiellä etenkään talviruokkimasta lintuja:
https://www.hel.fi/helsinki/fi/asuminen-ja-ymparisto/luonto-ja-viheralueet/kasvit-ja-elaimet/linnut/ruokinta - zqxwcevr
Ja tässä sitten vähän faktaa lintuvihaajille:
https://yle.fi/uutiset/3-6363760- cacca-siivous.ei.kiitos
"Lintuvihaajille"?
En koe kuuluvani ao. ryhmään mitä vähimmässäkään määrin, päinvastoin, mutten kuitenkaan halua suuria määriä linnunjätöksiä asunnolleni.
Ruokinta saattaa houkutella varsinaisen ruokintapaikan välittömään lähiympäristöönkin sellaisen määrän lintuja, että niiden ulosteista muodostuu todellinen riesa. Esim. pakkasilla kakan siivoaminen sisäänkäynnistä, terassilta, ikkunalaudoilta jne on jo käytännön syistäkin hankalaa, saatika että se on /c:stä.
Joten malttia "lintufanittajillekin" ruokintainnon kanssa toivotaan.
- zxzcc
Oman koiranne te lintuvihaajat käytte joka päivä paskottamassa jalkakäytävien ja teitten varsille ja siten valitatte lintujen ulosteista.
Häpeäisitte edes! - pihaalue
Omalla parvekkeella ja pienellä terassilla lintuja saa ruokkia pähkinäpallolla, jossa on lukkiutuva kansi. Piha-alueella lintujen ruokinta siemenillä tuo rotat paikalle ja sen kieltää taloyhtiön säännöt.
- Huuhaajuttu
Täytyy olla tosi taitava pulu, kun on löytänyt sinne sun lähiöösi. Ikinä en ole nähnyt pulua muualla kun keskustassa ja siellä ei lintuja ruokita pihoilla.
- tiainenkin
No tapetaan kaikki elukat maapallolta,onko sitten hyvä mieli urputtajat.Vittu kun eivät muuta keksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893