etsitään pikaisesti lapsenvahtia hki

mimamami8989

Etsin luotettavaa lasenvahtia 4v tyttärelleni ensi perjantai-illasta maanantai aamuun. Ajattelin jos tätä kautta löytyisi:-)
[email protected]

4

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äitimyöstässä

      Oletko miettinyt asian loppuun asti? Olen itsekin hakenut täältä hoitajaa, joitain hyviä hoitajia tätä kautta löytyykin. Osa ei ole niin hyviä - eräs alaikäinen hoitaja oli muutaman tunnin hoitamassa 2-vuotiasta, kaikki tuntui sujuneen hyvin. Toisena päivänä hän oli illan niin, että laittoi lapsen nukkumaan. Kun tulin alkuillasta kotiin ja hoitaja lähti, huomasin että lapsen vaippaa ei oltu vaihdettu ollenkaan (lähdin iltapäivällä) ja kakkakin oli housussa. Tuli ihan hirveä olo, miten olin erehtynyt hoitajan suhteen - hänellä piti olla kokemusta, mutta ei edes vaippaa osannut (tai halunnut???) vaihtaa. Miten sinun 4-vuotiaasi mahtaisi suhtautua siihen, että joku ihan vieras ihminen tulee koko viikonlopuksi hänen seurakseen ja et voi tietää, miten homma hoituu? Jos tätä kautta jonkun löydät, toivottavasti kelpuutat vain (nais!)henkilön joka joko jo työskentelee lasten parissa tai opiskelee alaa, tai opiskelee ainakin jotain ja omaa reilusti kokemusta lastenhoidosta.

      • luntsiloora

        Oletko ajatellut asiaa, että suurinosa ala-ikäisistä joilla ei ole omia lapsia ei osaisi vaippaa vaihtaa? Kai nyt semmoinen pitäisi ensin näyttää eikä olettaa toisen osaavan. Tai sitten se, että moni kenellä ei ole omia lapsia yökkii kakkavaipan ollessa lähellä ja tämä ei vaadi edes ala-ikäisyyttä. "Hänellä piti olla kokemusta" -on tarkoittanut varmaan sitä lapsen vahtimista ja tämän kanssa leikkimistä, mutta ei vaippojen vaihtamista?

        Itse olen vuoden ja kolmen kuukauden ikäisen lapsen äiti, en olisi pystynyt kakkavaippaa vaihtamaan ilman pyykkipoikaa nenälläni jos minulla ei olisi ollut siitä aiempaa kokemusta kummipoikani ja parin hoitolapsen jäljiltä.. ja täytyy sanoa, että oman lapsen kakkavaipan haistelu on ihan eri sfääreissä toisen lapsen vaipan kanssa. Minulla tytär tekee tämän ikäisenä jo suurimman osan jätöksistään pottaan joten olettaisin nelivuotiaan olevan jo vaippojen käytön lopettanut. Tähän myös totean, siskoni 22v. meinaa oksentaa jos joutuu tyttäreni kakkavaippaa vaihtamaan, jo pelkkä tytön läheisyys haisupyllyn kanssa saa hänet yökkimään. Minä ymmärrän sen ihan hyvin, hän ei ole siihen tottunut kun ei sitä joudu täyspäiväisesti tehdä eli nenä ei ole tottunut, tai kuten minulla olen tullut sille immuuniksi.


        Millä perusteella lapsenhoitajaksi pitäisi kelpuuttaa vain (nais!)henkilö?, ja minkä takia lapsenhoitajan pestiin kriteerinä on "opiskelee ainakin jotain"? Ensinnäkään sukupuoli ei ole mitenkään sidonnaista lapsenhoitotaitoihin tai kykyyn huolehtia vaipanvaihdosta(oletetaan hänen osaavan vaihtaa vaippa). Toisekseen opiskelee jotain ei ole mikään määrite pätevyydelle. Minäkin opiskelin, se ei tehnyt minusta ammattilaista sillä päädyin äitiyslomalle.. periaatteessa opiskelen yhäkin vaikka kotona olenkin, olen koko tämän ajan ollut kirjoilla koulussani -statukseni kotiäiti/opiskelija.
        Samalla myös "ainakin jotain" sanan opiskelee perässä vihjaa siihen ettei alalla ole väliä, kunhan vain opiskelee jotakin.. Onko automekaanikko silloin mielestäsi samalla lähtöviivalla lähihoitajan kanssa(lähihoitaja ei ole aina lapsiin liittyvä ammatti) jos molemmilla on jo aikaisempaa kokemusta kummin kaiman serkun lapsenlapsen viikonloppu hoitamisesta?

        Itse en lähtisi tuolla tavalla arvostelemaan toisten lapsenhoitoavun etsintää, enkä todellakaan noin huonon kieliopinkäytön kanssa lähtisi kyseisiä maailman paskimpia perusteita latelemaan.. kun tyttö(oletan olevan tyttö sillä sinä et kelpuuta kuin (nais!)henkilöitä) sanoo omaavansa kokemusta sinun pitäisi kysyä osaako vaihtaa vaippaa ja vaikka myöntyvästi vastaisikin niin silloin sinun pitäisi varmuuden vuoksi vielä näyttää hänelle miten se vaippa vaihdetaan ja katsoa kuinka hän näyttää miten se hänen mielestään tehdään.
        Hirveän olosi ymmärrän.. sinulle tuli huono omatunto siitä ettet ollut huolehtinut itse oman lapsesi hyvinvoinnista ITSE tarkastamalla onko hoitaja varmasti pätevä.

        Itse en uskaltaisi lastani jättää ventovieraalle ihmiselle hoitoon, metroasemalla jo kerran oli juopunut rouva halunnut vahtia tytärtäni minun tajutessa, että kioskilla pitäisi vielä käydä.. tottakai otan sen lapseni mukaan sinne kioskille kuin jätän häntä viinalta löyhkäävän hengityksen pariin.



        Sinulle, mimamami8989, olisin mieluusti ottanut sinuun yhteyttä -kuitenkin me olemme tyttäreni kanssa molemmat kuumeessa tällä hetkellä jotenka en olisi kunnoltani kyvykäs kyseiseen hommaan.. unohtamatta sitä, että olisi ollut tartunta riski.

        Toivottavasti kelpuutat hoitajaksi (nais! tai mies!)henkilön, jolta otat Äitimyöstässä nimimerkillä kulkevaa kieliopinkertausta kaipaa hiekkapimpsaa huolellisemmin selvää mitä hän osaa kun sanoo omaavansa kokemusta. ¨

        Niin ja jos saan tungettelevasti kysellä, meripäivillekö sitä ollaan menossa? ;)


      • äitimyöstässä
        luntsiloora kirjoitti:

        Oletko ajatellut asiaa, että suurinosa ala-ikäisistä joilla ei ole omia lapsia ei osaisi vaippaa vaihtaa? Kai nyt semmoinen pitäisi ensin näyttää eikä olettaa toisen osaavan. Tai sitten se, että moni kenellä ei ole omia lapsia yökkii kakkavaipan ollessa lähellä ja tämä ei vaadi edes ala-ikäisyyttä. "Hänellä piti olla kokemusta" -on tarkoittanut varmaan sitä lapsen vahtimista ja tämän kanssa leikkimistä, mutta ei vaippojen vaihtamista?

        Itse olen vuoden ja kolmen kuukauden ikäisen lapsen äiti, en olisi pystynyt kakkavaippaa vaihtamaan ilman pyykkipoikaa nenälläni jos minulla ei olisi ollut siitä aiempaa kokemusta kummipoikani ja parin hoitolapsen jäljiltä.. ja täytyy sanoa, että oman lapsen kakkavaipan haistelu on ihan eri sfääreissä toisen lapsen vaipan kanssa. Minulla tytär tekee tämän ikäisenä jo suurimman osan jätöksistään pottaan joten olettaisin nelivuotiaan olevan jo vaippojen käytön lopettanut. Tähän myös totean, siskoni 22v. meinaa oksentaa jos joutuu tyttäreni kakkavaippaa vaihtamaan, jo pelkkä tytön läheisyys haisupyllyn kanssa saa hänet yökkimään. Minä ymmärrän sen ihan hyvin, hän ei ole siihen tottunut kun ei sitä joudu täyspäiväisesti tehdä eli nenä ei ole tottunut, tai kuten minulla olen tullut sille immuuniksi.


        Millä perusteella lapsenhoitajaksi pitäisi kelpuuttaa vain (nais!)henkilö?, ja minkä takia lapsenhoitajan pestiin kriteerinä on "opiskelee ainakin jotain"? Ensinnäkään sukupuoli ei ole mitenkään sidonnaista lapsenhoitotaitoihin tai kykyyn huolehtia vaipanvaihdosta(oletetaan hänen osaavan vaihtaa vaippa). Toisekseen opiskelee jotain ei ole mikään määrite pätevyydelle. Minäkin opiskelin, se ei tehnyt minusta ammattilaista sillä päädyin äitiyslomalle.. periaatteessa opiskelen yhäkin vaikka kotona olenkin, olen koko tämän ajan ollut kirjoilla koulussani -statukseni kotiäiti/opiskelija.
        Samalla myös "ainakin jotain" sanan opiskelee perässä vihjaa siihen ettei alalla ole väliä, kunhan vain opiskelee jotakin.. Onko automekaanikko silloin mielestäsi samalla lähtöviivalla lähihoitajan kanssa(lähihoitaja ei ole aina lapsiin liittyvä ammatti) jos molemmilla on jo aikaisempaa kokemusta kummin kaiman serkun lapsenlapsen viikonloppu hoitamisesta?

        Itse en lähtisi tuolla tavalla arvostelemaan toisten lapsenhoitoavun etsintää, enkä todellakaan noin huonon kieliopinkäytön kanssa lähtisi kyseisiä maailman paskimpia perusteita latelemaan.. kun tyttö(oletan olevan tyttö sillä sinä et kelpuuta kuin (nais!)henkilöitä) sanoo omaavansa kokemusta sinun pitäisi kysyä osaako vaihtaa vaippaa ja vaikka myöntyvästi vastaisikin niin silloin sinun pitäisi varmuuden vuoksi vielä näyttää hänelle miten se vaippa vaihdetaan ja katsoa kuinka hän näyttää miten se hänen mielestään tehdään.
        Hirveän olosi ymmärrän.. sinulle tuli huono omatunto siitä ettet ollut huolehtinut itse oman lapsesi hyvinvoinnista ITSE tarkastamalla onko hoitaja varmasti pätevä.

        Itse en uskaltaisi lastani jättää ventovieraalle ihmiselle hoitoon, metroasemalla jo kerran oli juopunut rouva halunnut vahtia tytärtäni minun tajutessa, että kioskilla pitäisi vielä käydä.. tottakai otan sen lapseni mukaan sinne kioskille kuin jätän häntä viinalta löyhkäävän hengityksen pariin.



        Sinulle, mimamami8989, olisin mieluusti ottanut sinuun yhteyttä -kuitenkin me olemme tyttäreni kanssa molemmat kuumeessa tällä hetkellä jotenka en olisi kunnoltani kyvykäs kyseiseen hommaan.. unohtamatta sitä, että olisi ollut tartunta riski.

        Toivottavasti kelpuutat hoitajaksi (nais! tai mies!)henkilön, jolta otat Äitimyöstässä nimimerkillä kulkevaa kieliopinkertausta kaipaa hiekkapimpsaa huolellisemmin selvää mitä hän osaa kun sanoo omaavansa kokemusta. ¨

        Niin ja jos saan tungettelevasti kysellä, meripäivillekö sitä ollaan menossa? ;)

        Heh, siis minulle tulee paasaamaan kielioppivirheistä henkilö, joka ei itse osaa edes sijoittaa välilyöntejä ja isoja kirjaimia niille kuuluville paikoille. Vastauksesi hehkuu niin white trash-henkeä, etten vaivaudu siihen enää kommentoimaan. Olisit varmasti juuri sopiva tällä alkuperäiselle kirjoittajalle hoitajaksi, itse en sinua kelpuuttaisi kun tekstisi kertoo älykkyytesi ja tunneälykkyytesi heikon tason.


    • lastenhoitaja3

      missä päin asutte?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5913
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3605
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1913
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1512
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1398
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe