Umpisolmussa ja "sukset ristissä"

Varmaan monella on kokemuksia siitä, että joko itsellä tai lähiyhteisössä on tullut ja kehittynyt ihmissuhteissa pattitilanne. Syyn ei tarvitse aina olla edes kovin merkittäväkään, monesti vain on kyse erilaisista ihmisistä, heidän tavoistaan ja mieltymyksistään. Umpisolmu vain ei aukea. Siksi kannattaisi käyttää "vetosolmua", jonka voisi kohtuullisen mökötyksen jälkeen nyhtäistä auki ja sopia asiat vaikka "peiliä apuna" käyttäen.

Ei sellainen "umpisolmu" ollut hyvä työyhteisössäkään. Ei aina riitä. että pari mököttelee. Usein siihen liittyy kannattajajoukkojen hankinta ja sitenhän aletaankin olla jo täydellisessä sekamelskassa. Jää myös joukko, joka ei halua hienotunteisuussyistä asiaan sekaantua, kun ei oikein tiedäkään syntyjä syviä. Hyvä sekin, mutta lamauttaahan se koko ilmapiiriäkin.

Joku viisas on sanonut, että yleensä ihmiset voidaan jakaa kahteen osaan, toiset tekevät ja toiset vain keskittyvät arvostelemaan ja haukkumaan. (lainausmerkkejä en laita, koska en ole varma täsmällisyydestä.) Eihän tämä sanonta kaiken kattava ole, mutta vertauskuvalliseksihan ajattelija on sen tarkoittanutkin. Eihän arvosteluakaan pidä pois sulkea, jos se tapahtuu asialllisessa muodossa.

Voisiko tästä olla esimerkkiä myös tänne kirjoituspalstalle? Ei ehkä paljonkaan, onhan tämä nettikirjoittelu "oma maailmansa." Kuitenkin, jos umpisolmuja ilmenee, ne kannattaisi purkaa. Ja sillä tavalla, että kun on sovittu, siihen ei sen jälkeen palata.
Hyvää jatkoa teille!

31

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ramoona*

      Veneilyä harrastavana solmujen teko ja niiden merkitys ovat tulleet tutuiksi. Joskus tulee tilanteita, että vene pitää voida nopeasti irrottaa kalliorenkaasta , silloin köyden molempien päiden pitää olla veneessä täysin hallittavissa knaapin ympärillä. Köysi viedään vain renkaan läpi tai puun ympäri, solmuja ei tehdä. Kun näin kiinnittyy aina rantaan tyynelläkin, ei myrsky pääse yllättämään. Ei pidä jäädä omien solmujensa uhriksi eikä vaarantaa muita niiden takia. Vetosolmu on parempi kuin umpisolmu, mutta parhaimpana pidetään paalusolmua, käyttökelpoinen myös pelastautuessa. Se kestää vetoa ja rasitusta, mutta ei kiristy liikaa . Se on syytä opetella tekemään yhdellä kädellä itsensä ympärille, sillä veden varaan joutunut voidaan siten turvallisesti pelastaa köydellä. .

      Solmut kuvaavat hyvin ihmissuhteita. Ihmissuhdesolmuja ei vain aina tehdä taidolla ja harkiten, vaan ne syntyvät pikkuhiljaa sykkyröityen , välillä kiristyen ja vetäen eri suuntiin, sotkuiseksi vyyhdeksi asti. Siitä ei näe enää päätä eikä häntää, helpompi olisi leikata koko kotku irti ja solmia taas päät yhteen kauniisti. Vaikka köydestä osan menettää, parempi kuitenkin se kuin yhä paheneva sotku.

      Solmujen aukominen vie aikaa ja työlästyttää, mutta lopulta antaa tyydytyksen, kun köysi aukenee lukoistaan, vähitellen suoristuu ja on taas käyttökelpoinen. Saattaa olla joskus tarpeen pyytää avuksi kokenut solmujen avaaja.

      Solmut sitovat ja kiinnittävät, tuovat turvaa , mutta voivat muodostua myös vaarallisiksi . Oman mielen tunnesolmut on hyvä ensin availla kaikessa rauhassa, jokaisella niitä on. Tuohon Ynnämuun loppukaneettiin yhdyn täysin sydämin, annetaan vanhojen kaunojen jo olla !

      • muistovihkosta

        Kun sä solmit esiliinan, laita siihen vettosolmu. Kun sä solmit rakkautta, laita siihen umpisolmu !
        Hyvin sanoit, ei pidä jäädä omien solmujensa vangiksi. Sitä täällä nyt on tapahtunut,


    • Niin pitkän ja mielestäni hyvän vastineen kirjoitin minäkin, mutta se lennähti taivaan tuuliin:'(

      Tuo ynnämuun viimeinen lause on totuudessaan niin oikea, että en voi kuin solmia lämpimän rusettisolminnan villalangasta sinetiksi.

    • Minulla on pattitilanne mökkinaapurini kanssa.Hänellä on käytöshäiriöinen kissa,joka on ottanut tavakseen käydä rökittämässä näitä minun kissojani.
      Viimekesänä se repi minun lähes parikymmentä vuotta vanhan kissavanhuksen.Minä olisin vienyt sen lopetettavaksi,mutta muistisairas mieheni ei siihen suostunut ja niin parantelimme sitä ja henkiin se jäi.
      Silloin sanoin naapurilleni,joka kertoi sen kissan raadelleen itsensä pari kertaa,että lääkärissä oli hänen tarvinnut käydä ja paniciliinikuurin oli hän joutunut molemmilla kerroilla nauttimaan.
      Voisimmeko sopia,että pitäisit kissasi kiinni,koska hän ei reviriään tunne.Matkaa sinne naapurin huvilalle tulee puolisen kilometriä ja kaksi huvilaa on siinä välissäkin.
      Hänhän ei kissaansa rupea vangitsemaan oli hänen kommenttinsa ja homma jatkui,kunnes soitin poliisille.
      Poliisi soitti tälle mökkiläiselle ja rauha palautui,kunnes tänä kesänä taas toinen kissani raadeltiin,näin tapauksen,että se oli juuri tämä sama naapurini kollikissa.
      Soitin naapurilleni,että onko kissakuri päässyt höllenemään,hän sanoi,unohda koko asia ja lopetti puhelun.

      Illalla sitten oli seuraava kissani ajojahdin kohteena,onneksi olin itse tuolla rannalla koirani kanssa ja koira pelasti pentukissani joutumasta uhriksi

      Minulla on neljä kissaa kaikki leikattuja maatiaisia eikä ne juokse naapureiden pihapiirissä.
      Päivällä ne ovat joko tarhassa tai sisällä,kun suojelen lintujenpoikueita.

    • jotain sanoakseni...

      -- jokaisessa pitkään kestäneessä avioliitossa on kriisivaiheita, joskus hyvin vaikeitakin umpisolmuja,
      aina kriisin selvittely kasvattaa ihmistä aikuisuutten,
      tämä vaihe avioliitossa on jokaisen joskus käytävä läpi,
      yksikään ihminen ei voi kypsyä aikuisuutteen ilman konflikteja, se kuuluu elämään,
      harkinta - aika kriisivaihessa on erittäin hyvä,
      suinpäin avioeroja ei kannata koskaan tehdä,
      usein vanhempana eronneet kokee eron vääräksi myöhemmin ja katuvat tekoaan, , usein myös palaavat yhteen ja elämä jatkuu kypsyneempänä ja parempana ihmis-suhteena,
      -- vieraat harha-askeleet myös kasvattaa ihmistä, kylläki erisuuntiin omasta puolisosta,
      kannataa harkita pitkään ennekuin hyppää vieraaseen sänkyyn.
      seuraukset tulee olemaan tradikaaliset,
      joskus vieraissa käynti on välttämättömyys, arvostelukyky kasvaa,
      osaa arvostella mikä elämässä onkaan tärkeintä,
      usein vieraissakäynti parantaa mustasukaiset tunteet, ihminen huomaa ettei olekkaan tarvetta olla mustasukkainen,
      ihmis-suhteet on aina kimuurantteja, ei koskaan itsestään selvyys,,

    • Jos joku ihminen

      osoittaa muka "rohkeuttaan" sillä, että hyökkää toisen kimppuun sanallisesti taikka fyysisesti, niin se on niin väärä asenne kuin olla vain voi.
      Se on koulukiusaajan lapsellinen asennoituminen lähimmäisiinsä.
      Kiusatun puolelle meno ilman pelkoa on oikea aikuinen asennoituminen.

      • täällä ollaan

        kaikki aikuisia , täällä ei ole pakko olla kuten koulussa.
        Miten voi mennä jonkun kiusatuksi itsensä tuntevan puolelle, kun kirjoittaa milloin milläkin nikillä ja puskista. Kissa pöydälle ja solmut auki. Jos vain vihjailee epämääräisesti, pulinat pois !


      • kyllä-- ja miten

        naurettava onkaan väite yhden laittamista miinuksista, se jo osoittaa mikä on syyttäjän tila.


      • Kiusattuna ollessaan
        täällä ollaan kirjoitti:

        kaikki aikuisia , täällä ei ole pakko olla kuten koulussa.
        Miten voi mennä jonkun kiusatuksi itsensä tuntevan puolelle, kun kirjoittaa milloin milläkin nikillä ja puskista. Kissa pöydälle ja solmut auki. Jos vain vihjailee epämääräisesti, pulinat pois !

        varsinkin kun kaksi on kiusannut jo yli vuoden on pakko yrittää nikkiään välttää, en kuitenkaan koskaan kirjoita ilkeästi tai pahasti. Puolustautua olen välillä lavastuksia vastaan koettanut.


      • Kyllä täälläkin
        täällä ollaan kirjoitti:

        kaikki aikuisia , täällä ei ole pakko olla kuten koulussa.
        Miten voi mennä jonkun kiusatuksi itsensä tuntevan puolelle, kun kirjoittaa milloin milläkin nikillä ja puskista. Kissa pöydälle ja solmut auki. Jos vain vihjailee epämääräisesti, pulinat pois !

        (täällä ollaan) pitää kiusaamista välttää.Ei se ole sallittua.

        Ilman nikkiäsihän sinäkin kirjoitat.


    • objektiivisesti

      jos joku ihminen

      Näissä nettikeskusteluissa on minusta turhaa alkaa peräänkuuluttamaan tai haalimaan apujoukkoja kunkin oman mielipiteen tueksi! Joku on herkkänahkaisempi, kuka taas hyökkäävämpi, erilaisine elämänkatsomuksineen.

      Näin on ollut ja tulee olemaan, pääasiana pidän, ettei palstalle vedetä keskinäisiä erimielisyyksiä vesilaseissa.

      Kyllä jokainen normaali-ihminen joutuu arvostelunkin kestämään, ja tarkistamaan asiat omassa itsessään!

    • kiusallinen tilanne

      Kun ei halua olla ketään vastaan eikä kertakaikkiaan tajua mistä tässä on kyse, kohta "väärään" ketjuun ja "väärin" tilanteen ymmärtänyt saa vihat niskoilleen, kun on muka kiusaajan puolella.

    • ...

      Eikä kaikkien kanssa voikaan olla ystävä live-elämässäkään, onhan hyökkäävi (aggressiivisia) ihmisiä sielläkin.
      Voi vain pysytellä poissa sellaisen lähettyviltä, voi tehdä mutkan kukuunsa hyökkääjän lähestyessä, kyllä hän voi vihaansa muillekin syöstä, sitähän riittää. Huvittavaa on sekin, että puhutaan vihan "purkamisesta", kun tuntuu siltä, ettei sillä varastolla mitään loppua olekaan. Aivan ilman syytä keksitään joki tekosyy, ihan mitä vain , joka plussat ja miinukset, joita normaali ihminen ei edes noteeraa, ja sitten "tiedetään" niin sanotusti, että ne ovat yhden ihmsen laittamia. Huvittavaa.

      • Aivan selvää on

        etteivät kaikki ole aikuistuneet korkeasta iästään iästään huolimatta. Noiden yhteen aikaan ilmaantuneitten pitkien raamattu-lainausten tulon aikoihin olisi pitänyt ymmärtää, ettei uskonnon vapautta käytännössä ole. ettei siitä saa keskustella.
        sehän on se perimmäinen motiivi tälle kiusaamiselle.


      • Onhan täällä
        Aivan selvää on kirjoitti:

        etteivät kaikki ole aikuistuneet korkeasta iästään iästään huolimatta. Noiden yhteen aikaan ilmaantuneitten pitkien raamattu-lainausten tulon aikoihin olisi pitänyt ymmärtää, ettei uskonnon vapautta käytännössä ole. ettei siitä saa keskustella.
        sehän on se perimmäinen motiivi tälle kiusaamiselle.

        ollutkin näitä, muistan Ynnämuu sinunkin perässäsi yhden kiusaajan pitkään kulkeneen mollaamassa, kuoliko lopulta kiukkuunsa, kun on lopettanut nyt. Samoin muistan Kukkahameen jokaisen viestin perään joitain ilkeyksiään jonkun käyneen laittelemassa.
        Täytyy toivoa, että nämäkin kaksi lopettavat jossain vaiheessa. En välitä niistä itse, sillä olen tällaisten keskenkasvuisten kiusaamisia työssäni joutunut niin paljon selvittelemään, että se on vain rutiinia minulle, mutta ikäväähän se oli Ynnämuun aikoihin, samoin Kukkahameen kiusaajan aikoihin myös meidän muiden mielestä. Palstan lmapiiriä huonontaa.


      • Kasvatuksesta ja
        Onhan täällä kirjoitti:

        ollutkin näitä, muistan Ynnämuu sinunkin perässäsi yhden kiusaajan pitkään kulkeneen mollaamassa, kuoliko lopulta kiukkuunsa, kun on lopettanut nyt. Samoin muistan Kukkahameen jokaisen viestin perään joitain ilkeyksiään jonkun käyneen laittelemassa.
        Täytyy toivoa, että nämäkin kaksi lopettavat jossain vaiheessa. En välitä niistä itse, sillä olen tällaisten keskenkasvuisten kiusaamisia työssäni joutunut niin paljon selvittelemään, että se on vain rutiinia minulle, mutta ikäväähän se oli Ynnämuun aikoihin, samoin Kukkahameen kiusaajan aikoihin myös meidän muiden mielestä. Palstan lmapiiriä huonontaa.

        ihmisen kehittymisestä tuli tuossa mieleeni tuo vanhempienkin hyväksyvä asenne ja sen tärkeys, vanhemmatkaan eivät ole täydellisiä, kukaanhan ei ole täydellinen, siksi hyväksyminen on niin ensiarvoisen tärkeätä perheessäkin aikuiseksi kasvamisessa.

        Kuvaavan esimerkin antavat kaksi Amazonin intiaaniheimoa, Piaroat ja Shavantet.

        Molemmat heimot elävät suunnilleen samankokoisissa ryhmissä, ovat väestörakenteeltaan suunnilleen samanlaisia ja saavat elantonsa jokseenkin samalla tavalla. Mutta sosiaalisesti ja mielenlaadultaan ne eivät voisi olla erilaisempia.

        Piaroat ovat lempeitä, rauhantahtoisia ja tasa-arvoisia, kun taas shavantet ovat aggressiivisia ja sotaisia, ja naisille on varattu lähinnä esineen asema.

        Kysymys kuuluu, miten nämä heimot siirtävät näin erilaisen mielenlaadun jälkeläisilleen?

        Piaroat kasvattavat lapsiaan tavalla, jota antropologit kutsuvat joskus ei-kasvatukseksi. Toisin sanoen, lapsia ei kielletä eikä rangaista, ja jos he joskus tekevät jotakin, mitä vanhemmat eivät hyväksy, vanhemmat osoittavat sen lähinnä mulkaisemalla lasta tyytymättömästi. Piaroa-lasten elämä on siis lähellä sitä, mikä on omankin poikani unelma: voi kun saisi olla vaan.

        Shavantet sen sijaan eristävät poikalapset vanhemmistaan vähintään viideksi vuodeksi. Tuona aikana vanhemmat miehet simputtavat heitä kuin armeijassa ikään, ja heidät pakotetaan kestävyystesteihin, tappelemaan ja valvomaan yöt läpeensä. Jos shavantepoika vastustaa äitiään tai lyö häntä, vanhemmat miehet kehuvat ja kannustavat häntä.

        Mitä nämä erot teille kertovat? Minulle ne kertovat, että Piaroain rauhanomaisessa kulttuurissa hyvä näyttää tulevan itsestään, koska aikuiset eivät juuri puutu lasten kasvatukseen. Mutta jos lapsestaan haluaa aggressiivisen tyrannin, se pitää häneen pakottaa."

        °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°


      • Nimeä en tiedä
        Kasvatuksesta ja kirjoitti:

        ihmisen kehittymisestä tuli tuossa mieleeni tuo vanhempienkin hyväksyvä asenne ja sen tärkeys, vanhemmatkaan eivät ole täydellisiä, kukaanhan ei ole täydellinen, siksi hyväksyminen on niin ensiarvoisen tärkeätä perheessäkin aikuiseksi kasvamisessa.

        Kuvaavan esimerkin antavat kaksi Amazonin intiaaniheimoa, Piaroat ja Shavantet.

        Molemmat heimot elävät suunnilleen samankokoisissa ryhmissä, ovat väestörakenteeltaan suunnilleen samanlaisia ja saavat elantonsa jokseenkin samalla tavalla. Mutta sosiaalisesti ja mielenlaadultaan ne eivät voisi olla erilaisempia.

        Piaroat ovat lempeitä, rauhantahtoisia ja tasa-arvoisia, kun taas shavantet ovat aggressiivisia ja sotaisia, ja naisille on varattu lähinnä esineen asema.

        Kysymys kuuluu, miten nämä heimot siirtävät näin erilaisen mielenlaadun jälkeläisilleen?

        Piaroat kasvattavat lapsiaan tavalla, jota antropologit kutsuvat joskus ei-kasvatukseksi. Toisin sanoen, lapsia ei kielletä eikä rangaista, ja jos he joskus tekevät jotakin, mitä vanhemmat eivät hyväksy, vanhemmat osoittavat sen lähinnä mulkaisemalla lasta tyytymättömästi. Piaroa-lasten elämä on siis lähellä sitä, mikä on omankin poikani unelma: voi kun saisi olla vaan.

        Shavantet sen sijaan eristävät poikalapset vanhemmistaan vähintään viideksi vuodeksi. Tuona aikana vanhemmat miehet simputtavat heitä kuin armeijassa ikään, ja heidät pakotetaan kestävyystesteihin, tappelemaan ja valvomaan yöt läpeensä. Jos shavantepoika vastustaa äitiään tai lyö häntä, vanhemmat miehet kehuvat ja kannustavat häntä.

        Mitä nämä erot teille kertovat? Minulle ne kertovat, että Piaroain rauhanomaisessa kulttuurissa hyvä näyttää tulevan itsestään, koska aikuiset eivät juuri puutu lasten kasvatukseen. Mutta jos lapsestaan haluaa aggressiivisen tyrannin, se pitää häneen pakottaa."

        °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

        Tuon kirjoittajan nimeä en valitettavasti tiedä, mutta minusta hän puhuu oikein.


      • susmorsian ek.
        Onhan täällä kirjoitti:

        ollutkin näitä, muistan Ynnämuu sinunkin perässäsi yhden kiusaajan pitkään kulkeneen mollaamassa, kuoliko lopulta kiukkuunsa, kun on lopettanut nyt. Samoin muistan Kukkahameen jokaisen viestin perään joitain ilkeyksiään jonkun käyneen laittelemassa.
        Täytyy toivoa, että nämäkin kaksi lopettavat jossain vaiheessa. En välitä niistä itse, sillä olen tällaisten keskenkasvuisten kiusaamisia työssäni joutunut niin paljon selvittelemään, että se on vain rutiinia minulle, mutta ikäväähän se oli Ynnämuun aikoihin, samoin Kukkahameen kiusaajan aikoihin myös meidän muiden mielestä. Palstan lmapiiriä huonontaa.

        Sanoppa nyt suoraan, älä vaan vihjaile, ketkä kaksi. Ai oletko itsekin joutunut kiusatuksi, milloin ja miten.Nytpä epähuomiossa tulitkin paljastaneeksi jotain, ja rutiiniako sinulle ´kiusaajien´ selvittely. Jos rehellinen olet, nyt voit laittaa oman vakinikkisi.


      • susm.
        susmorsian ek. kirjoitti:

        Sanoppa nyt suoraan, älä vaan vihjaile, ketkä kaksi. Ai oletko itsekin joutunut kiusatuksi, milloin ja miten.Nytpä epähuomiossa tulitkin paljastaneeksi jotain, ja rutiiniako sinulle ´kiusaajien´ selvittely. Jos rehellinen olet, nyt voit laittaa oman vakinikkisi.

        ´Onhan täällä´ -nikille ylläoleva


    • Kaikkein pahinta on jos työelämässä saa huonotvälit jonkun kanssa . Olen joutunut selvittelemään näitä . On tosi vaikeaa kun usein molemmissa on syytä .
      Mutta ilman ulkopuolista ja molemman hyväksyvää kolmattahenkilöä ei asia korjaannu . Ja päätteeksi on lyötävä sovinnon kättä - Mieluummin kahvikupin kanssa -- tai sitten ihan jossain ravintolassa jossa kerran työnantajani lupas kustantaa meille kolmelle lounaan . saatiin kaksituntia työstä vapaata . ja se auttoi . oltiin toistekkin iltaaviettämässä --meistä tuli kompikset

    • An Lis 3

      Ramoonan seilorin taitoja ihastelen. On tyttö tainnut olla vesillä kerran jos toisenkin.
      Solmuja vertauskuvana käyttäen, en tainnut ede kaikkea ymmärtää, mutta sovinnollisuuteen kirjoitus viittasi. Solmut auki, silloin kun on aika, ja tarvetta avata ne.
      Ihmissuhteisiin kuuluvat tukokset ja solmut. Joskus on jopa niin, että jos ihmissuhde ei ole tärkeä, ja varsinkin kun itse on ollut "viaton osapuoli", niin olkoot solmut avaamatta.
      Rituliini voisi kutsua rankkurin viemään niitä raatelevia petoja muualle. Onkohn tuossa tapauksessa kissat tulleen isäntäväkeensä?

      • Hyvä, An Lis 3,

        samaa mieltä olen kanssasi taas Ramonasta, hän on viisas ja oikeudenmukainen ihminen.


      • Ramoona*
        Hyvä, An Lis 3, kirjoitti:

        samaa mieltä olen kanssasi taas Ramonasta, hän on viisas ja oikeudenmukainen ihminen.

        Ja höpsistä sen viisauden kanssa, mutta oikeudenmukainen olen elämässäni koettanut olla, uskonpa että yleinen oikeudentajuni on kohdallaan .

        Itse näen vertauskuvallisuutta monessa , siksi innostuin rakkaan harrastukseni opettamista asioista kertomaan . Näkyy ilmestyneen linkkikin, siitä vaan solmuja harjoittelemaan ja verestämään vanhoja taitoja !


      • Lavastaja

        laittoi linkin.


    • Nimimerkki "Onhan täällä", muistutteli vanhoja asioita. Olihan sitä "menoa" kanssani. Enpä siitä ole mitään "vammaa" saanut, ehkä hiukan oppia. Olin vasta tullut palstalle ja erehdyin luulemaan, että täällä ovat melkolailla tavallisen tosielämän säännöt ja tulin lähteneeksi "kisaan". Mitäpä noista.

      Kyllä veneilytaitoja näköjään käyttää maallakin. Siinähän tuli solmut selväksi ja erinomaisesti Ramoona käytteli vertauskuvia elämään, joka joskus takkuileekin. Olen kyllä huomannut häneltä näitä taitoja ennenkin ja aina hyvässä hengessä.
      Eipä muuta, kiirettä pukkaa.







      e

      • vain vetosolmuja

        Se on kuitenkin toivottua ja hyväksyttävää, ettei ihmiselämän solmuja avata Gordionin solmun tavoin. Viimeksi tänään aamupäivällä Yle-radio Puhe kanavalla selvitteli asiantuntijoiden kanssa jumiin joutuneita parisuhteita.
        Tässätapauksessa jo erossa ollut pari avioitui uudelleen neuvokkaan naisen otettua yhteyttä entiseen mieheensä. Hän, nainen oli solmunavaaja todellisessa elämässä.


    • Tepposet

      Uusi naapuri vauhditti muuttoa

      Talomme oli jo myynnissä kun rajanaapurimme vaihtui.
      Uusi oli varsinainen persoona jonka kanssa ei pystynyt sopimaan mistään.
      Edelliset 25-vuotta olivat sujuneet hyvin kahden eri perheen kanssa.

      Esimerkkinä yhteistyästä sovimme raja-aidan rakentamisesta ja aidan rakenteen yhteissuunnittelusta.
      Palatessamme lyhyeltä poissaololtamme oli aita naapurin näkemyksen mukainen puolivalmis. Samoin minulle esitetty lasku.
      Kun ihmettelin asiaa niin reaktio oli " hyvä on. Hyvä on. Puretaan sitten pois". No, ei purettu.

      Aidan rakentamisen jälkeen tyyppi kaatoi kaupungin metsään telakaivurin mentävän väylän ja nosti pihansa pintaa yli metrin siten, että luiska tuli minun puolelleni.
      Kaupungin taholta ilmoitettiin, että ko. tyyppi oli kysynyt lupaa ottaa lisämultaa takametsän kautta.
      Taas pelkkää oikkuilua ja ilmoitus, ettei se ole hänen murheensa.

      Aikaisemmat murkkuikäiset lapsiperheet eivät olleet aiheuttaneet mitään meitä häiritsevää meteliä mutta tämä raahasi vehkeensä takapihalle siten, että möly kuuluin olohuoneeseemme.
      Valitettuani asiasta sanoi tyyppi "olisit käynyt katkomassa piuhat"!
      Joo. Olisin löytänyt itseni raastuvasta.

      Tyyppi yritti määrätä minun tonttini kasvustosta. En uskonut.

      Missään vaiheessa, missään asiassa en päässyt rakentavaan keskusteluun.
      Jos ukrainalaiset eivät olisi ostaneet taloamme niin taatusti olisin joutunut käräjöimään äijän kanssa.
      Ko. tapettikauppias oli noin 35v.

      Onneksi ja luojan kiitos pääsimme muuttamaan keskustan ihanaan kerrostaloon.

    • Liisa S.

      Gordionin solmu avattiin miekalla, ja väkivaltahan ei ikinä ole luonnollista ja hyvää käytöstä ihmisten ja ihmissuhteiden ollessa kyseessä.
      Hyvyydellä on aina saatu aikaan paljon enemmän.
      Rakkaus on valtava voima maailmassa.

      • Liisa S.

        Ihan samanaikaisesti Tepposet kirjoitimme viestimme, minä vastasin tuohon "vain vetosolmuja"-viestiin.


    • jjoutava

      Jotakin. Kun jouduin pattitilanteeseen erään kaverin kanssa ja hän sanoi ystävyyden olevan mennyttä enkä minä perunut sitä, että olin erimieltä hänen kanssaan. Nyt olimme samassa tilaisuudessa hänen kanssaan, mutta olin kuin mitään ei olisi tapahtunut.

      Siinä mairisteltiin ja oltiin olevinaan samaa mieltä ja yhtäpataa.
      Nyt kuitenkin on epäilys hiipinyt että olisiko minun kuitenkin pitänyt luimistella edes jonkin verran, kaveri pääsi kuin koira veräjästä minun hyväntahtoisuuden ansiosta. Solomuista en tiedä, mutta ei tainnu kunnolla aueta se.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      191
      4331
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      236
      2288
    3. 133
      1647
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1331
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      180
      1096
    6. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1054
    7. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1046
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      55
      974
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      71
      962
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      69
      939
    Aihe