Homofobiaa?

Sivistynyt nainen??

Olen kolmekymppinen, korkeakoulutettu ja aikaansa seuraava nainen. Tunnen melko voimakasta inhoa ja myös jonkinlaista ahdistusta ja pelkoa samaa sukupuolta olevien välistä seksiä kohtaan. Inhoni ja pelkoni ilmenee tunteina ja ajatteluna, jonka voisi muotoilla lauseeksi: "Tuo ei ole normaalia!"

Inhoni kohdistuu enemmän lesboseksiä kuin homomiesten välistä seksiä kohtaan, mutta myös miesten välistä seksiä kohtaan inhoni on suht voimakasta. Jälkimmäinen voimistui sen jälkeen, kun kavereideni pyynnöstä menin kerran heidän mukanaan erääseen homobaariin, ja käydessäni wc:ssä, näin wc-koppien seinissä reijät, joita homomiehet kutsuvat glory holeiksi (ne ovat seksuaaliseen kanssakäymiseen tuntemattoman kanssa tarkoitettuja reikiä). Olin luullut, että glory holet ovat vain legendaa, mutta ne siis ovat totta!

En ikinä kehtaisi tunnustaa sivistyneille ystävilleni, että olen homofoobi. Mutta en voi inholleni mitään.

Aikoinaan yritin voittaa homofobiani katselemalla lesbojen elämästä kertovaa amerikkalaista tv-sarjaa L-koodi, mutta sitä katsellessani inhoni vain voimistui.

Pari vuotta sitten tulin uskoon. Sen jälkeen erityisesti olen pitänyt fobiaani, inhoani, ongelmana, koska kaikki ihmiset ovat hyvin arvokkaita Jumalan luomuksia riippumatta siitä, kuinka elävät ja mitä tekevät, ja Jeesus asetti lähimmäisenrakkauden osaksi korkeinta lakia.

Onko muita, jotka kokevat samoin? Pidän tätä omaa kokemustani puhtaana homofobiana, eli tahdosta riippumattomana inhona ja kammona.

Mielenkiintoista on myös se, että olen huomannut seksuaalivähemmistöjä puoltavien ihmisten suhtautuvan torjuvasti ja vihamielisesti homofoobeja kohtaan, mutta eivätkö he siinä tee väärin, kun eihän foobikko voi mitään häiriölleen!? Olen hämmästynyt siitä, kuinka harva on huomannut tämän epäreiluuden suhtautumisessa homofoobeihin.

Inhoani on lisännyt se, kun parisen vuotta sitten kohuttiin tutkimuksesta, jonka mukaan homofobiset (miehet) ovat piilohomoja, ja sen seurauksena jotkut ovat päätelleet, että jos mies kertoo tuntevansa inhoa homojen anaaliseksiä kohtaan, se todellisuudessa merkitsee sitä, että hän on homo! Jotkut ovat yleistäneet sen koskemaan myös naisia, jotka inhoavat ajatusta leboseksistä, vaikka naisilla ei ole saatu vastaavanlaisia tuloksia. Minusta myös oletus miespuolisten homofoobien piilohomoudesta on valheellinen, ja tällainen valheellisuus vain lisää inhoani ja homofobiaani. Mikä on surullista.

35

349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Göran Persson (vihr)

Olet mielisairas.

• Ajatus vapaa

Et liene ainoa ihminen fobioinesi. En vain ymmärrä, miksi nuo ajatuksesi vaivaa sinua noin paljon, miksi sun pitäisi suhtautua homouteen neutraalisti, mikset saisi olla sitä mieltä kuin olet? Oikeasti ihmisillä voi olla hyvinkin voimakkaita antipatioita homoja, tummaihoisia, itämaisia tai vammaisia ihmisiä kohtaan, mutta ei niitä huudella tuolla pitkin kyliä. Sivistyneesti pitää kohdata kaikenlaiset ihmiset ja pitää mielipiteet omanaan.

Ja hei tee ajatusleikki. Mitä mieltä olet sokeista tai kuuroista? Niinpä, mitäpä he ominaisuudelleen voivat, ei heihin voi asennoitua negatiivisesti. Sama juttu homoilla ja lesboilla, eivät he voi itse valita suuntautuneisuuttaan. Syntymäominaisuutena meille tulee myös siniset tai ruskeat silmät, korvien muoto, niin myös seksuaalinen suuntaumus.

• trg55

Huuhaa!

Kyllä sen voi valita.

• trg55
        trg55 kirjoitti:

Huuhaa!

Kyllä sen voi valita.

Tarkoitan, että sokea ei saa näköä, kuuro ei saa kuuloa, mutta jokainen pystyy olemaan vaikka kokonaan ilman seksiä!

• Ajatus vapaa
        trg55 kirjoitti:

Huuhaa!

Kyllä sen voi valita.

Trg55 saa olla rauhassa tuota mieltä. Olet kenties homoudesta "parantunut" itsesi kieltäjä, joka ennenpitkää havahtuu suljetulta osastolta, kun olet koittanut päättää päiväsi ahdistuksen vallassa. Älä kiellä omaa itseäs trg, me jokainen ollaan samalla viivalla ja yhtä arvokkaita, myös sinä ominaisuutes kanssa.

• trg55
        Ajatus vapaa kirjoitti:

Trg55 saa olla rauhassa tuota mieltä. Olet kenties homoudesta "parantunut" itsesi kieltäjä, joka ennenpitkää havahtuu suljetulta osastolta, kun olet koittanut päättää päiväsi ahdistuksen vallassa. Älä kiellä omaa itseäs trg, me jokainen ollaan samalla viivalla ja yhtä arvokkaita, myös sinä ominaisuutes kanssa.

Katsotaan tätä asiaa viimeisenä päivänä ja katsotaan kumpi oli oikeassa ;)

• Sivistynyt nainen??
        Ajatus vapaa kirjoitti:

"Olet enties homoudesta 'parantunut' itsesi kieltäjä... Älä kiellä omaa itseäs trg..."

Kiitos demonstraatiosta. Juuri tuollaisesta valheellisuudesta puhuin aloitusviestissäni.

• Ajatus vapaa
        trg55 kirjoitti:

Katsotaan tätä asiaa viimeisenä päivänä ja katsotaan kumpi oli oikeassa ;)

Hoi trg, me ei olla viimeisenä päivänä samalla puolella. Mä olen rietastellut, ja pettänyt mun elämän surkeina vuosina niin paljon, ettei mitään asiaa sinne missä sä tod. näk. vietät ikuisuutes. Mä olen ansainnut mitä tuleman pitää, mut moikataan jos nähdään. Mä olen se blondi jolla on kauneuspilkku poskessa ja vähän surullinen ilme.

• Sivistynyt nainen??

Nimim. Ajatus vapaa kirjoitti:

"En vain ymmärrä, miksi nuo ajatuksesi vaivaa sinua noin paljon, miksi sun pitäisi suhtautua homouteen neutraalisti...? ...mutta ei niitä (antipatioita) huudella tuolla pitkin kyliä"

Niin, eihän niitä pitäisi ympäri kyliä huudella, siinä osuit oikeaan. Se, miksi nämä antipatiani homojen ja lesbojen seksiakteja kohtaan vaivaavat minua niin paljon, johtuu siitä, että olen kristillisessä uskossa, kuten aloituksessani mainitsin. Kun tuntee inhoa / kammoa joillekin ihmisille tyypillistä ja ominaista käyttäytymistä kohtaan, osa siitä inhosta on ikään kuin vaarassa valua yli ja kohdistua näitä ihmisiä kohtaan, siis ei käyttäytymistä vaan käyttäytyjää kohtaan, jolloin se muuttuu mieltymyskysymyksestä moraaliseksi ongelmaksi, josta ihminen on velvollinen tekemään parannuksen.

Minulle uskovaisena ei riitä vain hyvät käytöstavat, joiden mukaan, kuten kirjoitit, "sivistyneesti pitää kohdata kaikenlaiset ihmiset ja pitää mielipiteet omanaan". En halua tuntea inhoa joidenkin ihmisten seksiä kohtaan. Jos nuo ihmiset tietäisivät inhostani, he loukkaantuisivat. En halua edes "salaa", mielessäni, tuntea antipatiaa, vaan haluan päästä siitä eroon. Haluan olla vilpitön suhtautumisessani.

• hellyydenkaipuu..
        trg55 kirjoitti:

Tarkoitan, että sokea ei saa näköä, kuuro ei saa kuuloa, mutta jokainen pystyy olemaan vaikka kokonaan ilman seksiä!

Vaan pystyykö?

No, eihän se seksi välttämättä sinänsä.. Mutta kun siinä kulkee sivussa suurinpiirtein kaikki muukin mikä ihmissuhteisiin liittyy, toisesta välittäminen, kosketus, hellyys jne.

Itse ainakin olen todennut, että en vaan pysty elämään ilman. Ei onnistu. Ja sanotaan nyt ihan vaan sinänsä merkityksettömänä detaljina, että minä satun olemaan hetero. Olen ollut koko elämäni ilman, mutta enää en vaan jaksa tällaista elämää, onko tämä edes mitään elämää? Millään ei tunnu olevan oleellista merkitystä, jatkuvasti kova ikävä ja kaipaus.. Pahimmillaan olen itkenyt ja suorastaan ulvonut omaa tuskaani tuntikausia.

• gjhghkkjhggjkk

Ne on näitä "tutkimuksia", eli ei huolta.
      Se on ihan normaalia, että se tuntuu sinusta etovalta (eikä se tosiaan tee sinusta sellaista).
      Itse menin tähän halpaan, koska se inhotti minua.
      Ja kun kaikista tuuteista tulee, että kaikki on muka oikeasti bi-seksuaaleja.

Humala toilailut...aluksi tuntui kivalle koska koin kuuluvani johonkin jännään uuteen (olin jopa hankkimassa vip korttia DTM:ään)...olin edityksellinen, suvaitsevainen... Miehen suutelu ällötti, mutta syyllistin siitä itseäni... hormonihoidon saanneet transsut oli eniten vetoavia, minä taas en onneksi kiinnostanut heitä ja ei niitä nyt montaa ollutkaan. Dtm:ssä oli me ja lesbot. Töissä myhäilin salaa ja jossain Virossakin kävin sateenkaaripaikassa. Saksassa kävin puhtaasti miesten paikassa ja se oli niin ällö, että oli pakko lähteä.

Menin toisesta asiasta terapiaan (minulla oli tosi huono itsetunto ja ostin hyväksyntää muilta...ja tämä uusi maailma sopi hyvin tähän ja sain roolin, joka ruokki egoa, koska en muuten ollut sellainen).

Nyt tiedän, että en ole tosiaan bi vaan se tosiaan ihan oikeasti etoo minua.
      Se oli aina etovaa ja sitä varten tarvitsi aina sen viinan avuksi.

Älä mene halpaan, äläkä lähde kokeilemaan!
      Sinulla on täysi oikeus pitää sitä ällönä, se mitä ajattelet ei kuulu muille yhtään!!!

• hgghjkkhhg

Se vaino on totta!
      Auta armias, jos sanot sen olevan sinusta etovaa...

Jos taas haukut uskovia ihmisiä, niin se on ok ja sitä pidetään hienona.

Jos menet sanomaan vastustavasi abortteja, niin ihan tolkuton hyökkäys.
      Haukkumista ja sinut leimataan syylliseksi lasten kuolemiin ja ties mihin.

Huomaa, että kyse ei ole teoista vaan mielipiteestä. Heillä on oikeus omaansa, mutta sinulla ei, koska se on heistä väärä (vrt. Kolmas valtakunta, Kommunismi...)

• Suomi katoaa

Suurin osa alle 20v suomalaisista hyökkää uskovaisen raivolla kimppuun jos loukkaat heidän uskontoaan. Kyseisellä uskonnolla ei kai ole mitään virallista nimeä ja sen epäjumala jota palvotaan on suvaitsevaisuus.
      Jos seuraavista ihmisryhmistä sanoo jotain negatiivista, saat heidän kirkkonsa kirouksen päällesi:
      Homot
      Islamin uskoiset
      Tummaihoiset
      Seksihurjastelijat

• Juuso Koppelssi

Kumpikohan olisi parempi liian suureksi paisuneen lepakko-ongelman
      hoitamisessa, kaasuttaminen vai polttaminen?

• dfaga

Kulttuuuri ja kasvatus ohjelmoivat kaikkien ihmisten mielet erilaisilla ennakkoasenteilla. Meillä on kaikilla skeemoja, joista osa on tuollaisia negatiivisia yleistäviä stereotypioita tietynlaisia ominaisuuksia omaavista ryhmistä. Itse olen huomannut, että esimerkiksi eri rodut herättävät automaattisesti minussa tietynlaisia tunteita ja oletuksia. Myös esimerkiksi pukeutuminen aktivoi meidän mielessämme erilaisia luokittelevia, tunnepitoisia tietorakenteita. Luultavasti sinä et tunne niin kovaa häpeää sivistyneenä naisena, kun juopon näköinen pahalta haiseva mies herättää sinussa inhon tunteita ja ajatuksia itsekontrollinsa menettäneestä halveksuttavasta oliosta? Tämä johtuu siitä, että tietyt stereotypiat ovat legitiimejä tietyissä piireissä ja toiset eivät. Jos haluat ymmärtää omaa homofobiaasi niin mieti, mitä kokemuksia sinulla on ollut homoseksuaalisuudesta elämässäsi tai yleensäkin miten suhtaudut seksuaalisuuteen. Nuo suhtautumistavat ovat aina omaksuttu jostain, vanhemmilta, mediasta, kavereilta, tapaamiltasi homoilta yms. Jos sinä inhoat homoja niin on melko varmaa, että kyseinen fobia ei ole meidän kulttuurissa harvinainen. Kyse on kuitenkin aina kulttuurisesti opituista ennakkoasenteista, joista voi myös oppia pois.

• Juuso Koppelssi

Entisaikaan, kun kaikki oli monilta osin paremmin, akka ja lapset
      ajettiin kirveen kans ulos lumihankeen kun pullon henki oli vallannut
      talon isännän, kaikkivaltiaan jota muiden siinä tuli palvella.

Keinosiementäjäkin kävi vain kerran, korkeintaan pari kertaa
      vuodessa navetassa, piharakennuksessa.

Ajat on muuttuneet, nykyään keinosiementäjä käy lepakkoluolassa,
      kaupunkibunkkereissa.
      Mutta onko ne muuttuneet parempaan suuntaan?

• 9+112

Te jotka yritätte fobioidenne ja muiden vastaavanlaisuuksienne kanssa estää ja rajoittaa toisten ihmisten elämää olette idiootteja! Usein uskonto ja uskovaisuus vedetään verhoksi oman ahdasmielisyyden eteen ja saadaan hyvä tekosyy käyttäytyä miten huvittaa! Uskovaisia haukutaan sen takia, että uskovaiset eivät usko siihen mikä on oikein, vaan siihen mitä heidän halutaan uskovan. Kyllä se tuo varmaan ylevyyden tunnetta olla enemmistössä ja "turvassa" maailman vihalta. Minusta on oikein että uskovaisia haukutaan ja pidetään pienemmässä arvossa ja että viimeinkin sorrettuja aletaan puolustamaan.

Onko se ihme, että uskovaiset joutuvat nyt kritiikin kohteeksi? Uskovaiset ovat aina sortaneet muita ja nyt sitten viimeinkin tämän ison "kiusaajan" vastaan käännytään ja se on oikein!

En inhoa uskoa, enkä Jumalaa, inhoan ihmisiä, jotka luulevat olevansa oikeassa elämässä ja luulevat tietävänsä ketkä ovat vääriä ja ketkä oikeita..

• Ajatus vapaa

Ymmärrän mitä tarkoitit "Sivistynyt nainen", kun kirjoitit ettet halua edes salaa ajatella kuten ajattelet. Mielestäni vaadit itseltäs nyt pikkasen liikaa. Ihmisen ei tartte olla täydellinen, sä et pysy järjissäsi, jos rupeat pakkomielteisesti kieltämään mielipiteesi. Onko sulla sellainen olo, että hyvä uskovainen on neutraali kaikelle, eikä omia ajatuksia saa olla?

Mietin tässä viime aikoina julkisuudessa käsiteltyjä asioita, jotka jakavat uskovaisten rivejä ainakin evankelisluterilaisessa kirkossa. Saako pappi olla homo, no saa kirkon puolesta, saa jopa siunauksen lähetystyöhön. Saako homot ja lesbot mennä naimisiin, pitääkö siunata kirkossa? Kyllä ja ei. Onko abortti sallittu, ei oikeastaan.

Mun mielestä sun kannattaisi lopettaa muiden käyttäytymisen pohtiminen ja asettaa vaatimuksia vain omalle käytökselle. Se, mitä tekee, ratkaisee. Jumala tuolla kyllä tietää, että ihminen ei ole täydellinen. Miettii nyt miten pojalleenkin kävi. Kun taivaan porteilla vaan muistaa pyytää anteeksi pahoja tekoja ja ajatuksia, niin anteeksi annetaan. Siinä se uskovaisen mitta on, että tietää tehneensä väärin ja katuu. Muuta ei vaadita. Eikö juu?

• Sivistynyt nainen??

Viime aikoina homofobiani oireet ovat voimistuneet. Toivon tämän olevan tilapäistä, ohimenevää...

Minua surettaa, etten voi kertoa kokemuksistani kenellekään tulematta heti tuomituksi ("Olet fasisti!" "Olet suvaitsematon!" Olet sivistymätön!" "Olet paha!" "Ajattele nyt, miltä homoista tuntuu!"....). Voin siis vain näin nettipalstoilla anonyymisti purkaa tuntojani.

Törmäsin netissä juttuun homojen yleisistä saunoista ja niiden erittäin vapaamielisistä käytännöistä seksin harjoittamiseen liittyen. Suomessakin on sellaisia saunoja. Ahdistuin asiasta.

.... Itse asiassa, kirjoitin äsken pitkän tekstin tähän todellisista ilmiöistä, jotka ovat lisänneet homofoobista ahdistustani, mutta jouduin deletoimaan sen, koska tajusin, etten voi julkaista sitä: joku varmasti olisi pitänyt tekstini sisältöä asiattomana. Vaikka kaikki, mitä kirjoitin, on totta!

Ymmärrän, että' tällainen suhtautuminen homoseksuaalisuuden piiriin kuuluviin ilmiöihin, luokitellaan Suomessa nykyään psyykkiseksi häiriöksi. Minua kiinnostaisi tietää, onko kaltaisilleni Suomessa jotakin vertaisryhmää tms. Jos menen yleiseen foobikoiden ja ahdistushäiriöisten vertaisryhmään tämän kammoni kanssa, niin naurettaisiinko minut ulos sieltä?

• juusoAkatem.

Ei nykypäivänä saa enää olla eri mieltä mistään. Kaikista on tullut sellaisia nössöjä. Kaikkien pitää olla samanlaisia höröpäitä ja mukamas suvaitsevaisia.

Toisessa ketjussa joku sanoi että se on luonnolista jne. koska kreikkalaiset ja roomalaiset tekivät niin. Mutta unohtavat sanoa että siellä harrastettiin laillisesti pedofiliaakin. Ja natsit kaasuttivat ihmisiä ja sekin oli ok.

Nämä muuttuvat arvot ilman loogista päättelykykyä johtaa perikatoon. Ei se ketään haittaa vaikka onkin eri mieltä. Se on kaikkien oikeus. Jos joku kokee sen rasistisena, fasistisena jne. niin omapahan on ongelma. Tie on kaksisuuntainen.

Et ole yksin.

• Sivistynyt nainen??

Katsoin tänään tv-ohjelman, jota juonsi Perez Hilton. Hilton on räävitön, feminiininen homomies, "fabulous gay man".

Pakotin itseni katsomaan ohjelman, tavallaan siedätyshoitona homofobiaani, mutten voinut mitään sille, että Perez Hiltonin olemus ärsytti minua kauheasti. Melkein voin pahoin :(

Koen monen homomiehen feminiiniset maneerit ja naisiin kohdistaman seksuaalisen huumorin jotenkin teennäiseksi ja ilkeäksi ja sietämättömän ärsyttäväksi!

Mitä voin tehdä? Olisi eri asia, jos eläisimme yhteiskunnassa, jossa seksuaalivähemmistöt olisivat pienempiä, hiljaisempia ja eläisivät omissa kodeissaan omaa arkeaan, mutta ympäröivä todellisuus on juuri päinvastainen nyky-Suomessa ja länsimaissa yleensäkin. Räävittömät, seksuaaliselta ilmaisultaan ylikorostuneet, kovaääniset, kaiken syrjinnäksi kokevat ja erittäin korkeaa yhteiskunnallista vaatimustasoa ylläpitävät homoseksuaalit tuovat voimakkaasti itseään ja agendaansa esiin kaikkialla, joka tuutista.

Miksi juuri homoseksuaalien on tehtävä itsestään niin suuri numero? On muitakin vähemmistöjä, sellaisiakin, jotka _oikeasti_ ovat yhteiskunnassamme syrjittyjä. Miksi juuri minun fobiani kohteen pitää olla niin paljon esillä? Kuinka selviän, jos tahti jatkuu samana tai jopa kovenee tulevaisuudessa?

• asher

Miksi käytät niin paljon energiaa miettimällä toisten ihmisten seksielämää, varsinkin jos se ahdistaa sinua niin paljon? Olen itse naisista pitävä nainen, enkä minäkään juuri pidä esimerkiksi ajatuksesta kahdesta miehestä harrastamassa seksiä keskenään. Ei heteroseksikään juuri minua miellytä.

Minusta ihmisellä on silti täysi oikeus rakastaa toista sukupuolesta huolimatta. Se, että itse ei satu pitämään jostain, ei ole mikään peruste vihalle, koko ihmisryhmän alistamiselle tai epätasa-arvolle lain edessä. Se ei ole peruste syrjinnälle eikä kiusaamiselle. Mikset voi antaa ihmisten olla onnellisia keskenään?

Jos näet naisparin kaupungilla, on typerää tulla kertomaan miten naisten välinen seksi on kuvottavaa ja että pari palaa kyllä helvetissä. Usko vain, tätä on tapahtunut. Minusta anaaliseksi on kuvottavaa, en minä silti mene siitä saarnaamaan tuntemattomille ihmisille kadulla. Ei minun tarvitse harrastaa anaaliseksiä, jos se on minusta ällöttävää. Mitä muiden anaaliseksiseikkailut minun elämääni mitenkään liittyvät? En minä tee siitä numeroa, ei se minua häiritse jos joku siitä tykkää.

Enkä minäkään pidä Perez Hiltonista. Se ei johdu siitä että kaveri on homo, vaan koska hän on omahyväinen narsistinen tekopirteä paskiainen. Seksuaalinen suuntautuminen on vain yksi piirre ihmisessä, ihan kuin kertoisit vihaavasi ihmisiä joilla on ruskeat silmät tai laktoosi-intoleranssi. Mitä väliä?

• Joo kyllähän tuo on selkeää homofobiaa. En väittäisi, että homofobit olisivat piilohomoja. Homous on erilaisuutta. Ihminen syrjii erilaisia luonnostaan helpommin, kuin samanlaisia. Kunhan et anna fobiasi vaikuttaa toimintaasi, niin siinä ei ole mielestäni mitään pahaa. Jos sen sijaan alat syrjimään fobiasi takia, niin vastustan käytöstäsi suuresti.

• siili1

Helpompaa ap:llä taitaa olla kuin minulla: tunnen voimakasta inhoa naisellisia naisia ja voimakkaan maskuliinisia miehiä kohtaan. Itse olen aina ollut aika sukupuoleton, lapsesta asti kiinnostuksen kohteita on ollut sieltä sun täältä. Siksi koen molemmat äärimmäisyydet jotenkin teennäisiksi. Väistämättä tulee miettineeksi, onko tuo ihminen todella ajatellut, mikä häntä kiinnostaa, vai toteuttaako hän jotakin valmista stereotypiaa.

Seksuaalivähemmistöt ovat aina kiehtoneet minua, koska he ovat rankimman kautta tulleet esille omina itsenään ja kyseenalaistaneet vallitsevat käsitykset.

• jokuvaan..

"Tunnen melko voimakasta inhoa ja myös jonkinlaista ahdistusta ja pelkoa samaa sukupuolta olevien välistä seksiä kohtaan. Inhoni ja pelkoni ilmenee tunteina ja ajatteluna, jonka voisi muotoilla lauseeksi: "Tuo ei ole normaalia!""

Olisikohan tässä nyt se vika että otat asian liian henkilökohtaisesti?

Siis tarkoitan sitä, että ainakin jollain tasolla ajattelet sitä seksiä aina omalta kannaltasi.. Jos esimerkiksi itse ajattelisin seksiä miehen kanssa, niin se tuntuisi ällöttävältä. Toisaalta, samaan aikaan olen kuitenkin onnellinen siitä, että useimmat naiset ajattelevat asiasta eritavalla. Olisi kannaltani erittäin ikävää jos naisten mielestä seksi miehen kanssa tuntuisi yhtä inhottavalta ajatukselta kuin minusta itsestäni.

• Sivistynyt nainen??

"Olisikohan tässä nyt se vika että otat asian liian henkilökohtaisesti?

Siis tarkoitan sitä, että ainakin jollain tasolla ajattelet sitä seksiä aina omalta kannaltasi.. Jos esimerkiksi itse ajattelisin seksiä miehen kanssa, niin se tuntuisi ällöttävältä. Toisaalta, samaan aikaan olen kuitenkin onnellinen siitä, että useimmat naiset ajattelevat asiasta eritavalla."

Sinulla ei olekaan (ilmeisesti) fobiaa esimerkiksi ottamasi aihepiirin ilmiöitä kohtaan, siksi et voi ymmärtää.

Fobioihin liittyy usein se ongelma, että erilaiset ympäristön ärsykkeet kammon / inhon kohteesta saa sen pyörimään mielessä, jolloin syntyvät siihen liittyvät negatiiviset ajatusrakennelmat ja uhkakuvat sekä niiden mukaiset emootiot.

Minulla on myös hämähäkkikammo, ja siksi välttelen hämähäkkejä ja niiden kuvien näkemistä. On helppoa elää hämähäkkikammon kanssa täällä Suomessa, jossa ei juuri ole hämähäkkejä, etenkään niitä isoja, karvaisia.. hyi...

Mutta pystynkö siedättämään itseni ympäristön yhä runsastuville ärsykkeille esim. homoseksuaaleista miehistä, jotka tuovat erittäin voimakkaasti esiin omaa homoseksuaalisuuttaan?

• jokuvaan..

"Sinulla ei olekaan (ilmeisesti) fobiaa esimerkiksi ottamasi aihepiirin ilmiöitä kohtaan, siksi et voi ymmärtää."

Tai sitten olen vain osannut käsitellä minun omaan seksuaaliseen suuntautumiseen perustuvan inhon tavalla joka ei loukkaa muiden oikeutta olla oma itsensä. Toisaalta, en väitä olevani lähellekään täydellinen.. On ehkä helpompi suhtautua asiaan kun sitä tarkastelee riittävän etäältä. Minun lähiympäristössäni ei ole julkihomoja.

"Mutta pystynkö siedättämään itseni ympäristön yhä runsastuville ärsykkeille esim. homoseksuaaleista miehistä, jotka tuovat erittäin voimakkaasti esiin omaa homoseksuaalisuuttaan?"

Näen tuossa myös mahdollisuuden tilanteen pahenemiseenkin. Nimittäin voin kuvitella, että liiallisella yrittämisellä saattaa käydä niinkin että onnistut vain pahentamaan sitä inhon tunnetta. Mielestäni se asia pitäisi saada mieluummin käsiteltyä sillä tavalla että saisit itsesi tunnetasolla hyväksymään että näin vain on. Siis se että homoseksuaaleja on ja heillä on täysi oikeus olla olemassa.

Ja sanotaan vaikka näin, että peloista minulla on ehkä enemmänkin kokemusta kuin arvaatkaan.

• MrJuha82oikeudenmuka

Homot pitää hyväksyä.
      Abortti ei oo oikein.
      Jokaisella oma mielipide.
      Mutta noi on lähinnä totuuksia minun mielestäni.

• eihuvikseen

Ja miksi abortti ei olisi oikein?

Ei toki umpimähkään, eikä ensisijaisena ehkäisykeinona.. Mutta onhan noita tapauksia jotka tekevät siitä ratkaisusta vähintäänkin hyväksyttävän.

Aluksi on syytä muistaa, että normaalisti abortoitavat sikiöt eivät ole mitään muuta kuin muutaman solun muodostama rakkula. Sellaisessa "sikiössä" ei ole vielä edes erikoistuneita soluja, puhumattakaan sellaisista asioista kuten aivot tai sydän. Käsittääkseni jopa Raamattu määrittelee elämän alkavan sydämen käynnistymisestä.

Myöhäisestä abortista puhuttaessa taas on kyse aivan eriasioista. Vaikkapa sellaisista kuten, esimerkiksi se voiko äiti selvitä raskaudesta? Tai se onko sikiöllä minkäänlaisia mahdollisuuksia selvitä hengissä. Kuulin kerran erään lääkärin selostavan sitä millaista se voi olla kun ultraäänikuvissa selkeästi näkyy että sikiöltä puuttuu tärkeitä elimiä, joiden pitäisi siinä kehitysvaiheessa olla jo näkyvillä. Ilman aborttia siinä käy niin, että joudutaan viemään raskaus läpi, ilman minkäänlaista toivoa elävästä lapsesta.

• Rakkaus ja totuus

Olen uskovainen mies. Mielestäni ei ole mitään fobiaa jos tuntee inhoa jo pelkästä ajatuksesta että kaksi miestä tai naista harrastaa seksiä keskenään. Mielestäni se on täysin normaali reaktio koska se on Jumalan tahdon vastainen teko ja luonnotonta vaikka sitä millä perusteltaisi. Tällainen vastenmielisyys on täysin normaalia eikä mitään fobiaa. Tämä homofobia termin käyttö on tarkoituksellista halventamista samoin väite että jos joku ei pidä homoudesta onkin piilohomo. Pelkkää aivopesua ja homojen propagandaa koko juttu samoin kuin asian muuttaminen väärin perustein ihmisoikuskysymykseksi. Jumala ei luo ketään homoksi mutta ei sitä voi vetää erikseen joksikin ykkös synniksi koska kaikki ovat syntiä tehneet. En kantaisi sinuna huolta asiasta, homoihin pitää suhtautua rakkaudella koska he ovat Jumalan luomia ihmisiä siinä missä muutkin mutta itse homoakti ei ole luonnollinen ja rakkaudella asiasta varoittaminen on se mitä voi tehdä. Jos joku homo kysyy raamatun suhtautumista asiaan niin ainoa viisas neuvo on se että kehottaa kyseistä henkilöä ottamaan Jeesuksen vastaan omana vapahtajanaan ja antaa hänen, kaikkivaltiaan auttaa näissäkin asioissa. Itse itsensä muuttaminen on usein mahdotonta siksi kannattaa kääntyä hänen puoleensa jolla on valta ja voima auttaa ihmistä. Jumala on rakkaus!

• 6+16

Rakkaus ei tunne inhoa mitään asiaa kohtaan.

Rakkaus vain on.

• totinen rakkaus
        6+16 kirjoitti:

Rakkaus ei tunne inhoa mitään asiaa kohtaan.

Rakkaus vain on.

Eikö rakkaus tunne inhoa esim. pedofiliaakaan kohtaan, tai kiduttamista ja murhaamista kohtaan? Sisällyttääkö rakkaus itseensä murhia ja pedofiilisiä raiskauksia? Rakkaus joka vain on.

Ei, ystäväni, totinen rakkaus on aina elämän puolesta ja kuolemaa vastaan, oikean puolesta ja vääryyttä vastaan, totuuden puolesta ja valhetta vastaan.

• Sivistynyt nainen??

Katsoin netistä dokkarin, jossa esiintyi keski-ikäinen feministilesbo, ns. butch-lesbo. Pari yötä sen jälkeen näin inhottavan painajaisunen, jossa se dokkarissa esiintynyt butch-lesbo yritti raiskata minut. En päässyt pois hänen otteestaan, ja se oli todella hyvin ahdistava painajainen!

Kun olin lapsi, omaisteni perheyrityksessä työskenteli vanhempi nainen, jossa aina vaistosin jotain outoa ja jotenkin ahdistavaa. Nainen ei ikinä tuonut minulle ja sisarilleni karkkia tullessan käymään. Ei oikein vaikuttanut pitävän meistä lapsista. Hän osallistui silloin tällöin lähipiirin juhliin, esim. pikkujouluihin. En koskaan pitänyt naisesta eikä hän pitänyt minusta.

Myöhemmin, joskus yläasteella, vanhempani paljastivat lapsille, että tämä nainen on lesbo. Minua jotenkin pelotti, ja esitin aivan ihmeissäni lisäkysymyksiä vanhemmilleni aiheesta. Kirjoitin päiväkirjaani: "****** on kuulemma lesbo!!" :-D

Ehkä lapsena jotenkin traumaannuin homoseksuaalisuudesta, ja siksi se ahdistaa minua ja aiheuttaa ns. homofobiaa.

• Sivistynyt nainen??

"joskus yläasteella, vanhempani paljastivat lapsille"

Siis piti kirjoittaa: "...vanhempani paljastivat meille lapsille"

• anaali tappi

Mitä tuota tyhjää pskaa jaarittelemaan, palautetaan vaan sairaus
      luokitus homoseksuaalisuudelle ja sillä selvä.
      Heterot on terveitä ja homot on sairaita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      74
      5168
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2881
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2584
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      26
      1993
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1942
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      1779
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      95
      1772
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1647
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1388
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      94
      1220
    Aihe