Halujen palauttaminen

deficiency

Parisuhteessa elävät haluttomat miehet ja naiset, mitä kumppanienne pitäisi mielestänne tehdä, että halunne palaisivat?

Uskotteko rehellisesti, että jos kumppaninne toteuttaisivat haluamanne toimenpiteet, halunne vielä oikeasti palaisivat?

Varmasti riippuu tietysti kuinka pahaksi tilanne on mennyt. Jos esim. jo ajatus kumppaninne kosketuksestakin "ällöttää" onko mitään tehtävissä?

Itse halukkaampana osapuolena olen mielestäni osannut olla painostamatta ja vähentänyt aloitteiden tekoa, sekä tehnyt aloitteista niin varovaisia, että haluttomamman kumppanini on niistä ollut helpompi kieltäytyä. Osaan kyllä lukea häntä ja tiedän, että milloin ei kannata edes yrittää enempää. En myöskään näytä pettymystäni vaikka toistuvat pettymykseni "syövät miestä" ja ajavat minut pikku hiljalleen epätoivon partaalle.

Hiljattain päätin aloittaa kuuden kuukauden totaalisen aloitteen tekemättömyyden sekä asiasta puhumattomuuden tai edes vihjaamisen. Samalla panostan entistä enemmän parisuhteen muihin osa-alueisiin (kotityöt, lapsi, toisen huomioiminen, ulkona syöminen jne.) sekä aloitin taas nostelemaan painoja jne. Pyrin myös käyttäytymään miehekkäämmin ;) Edellisestä kerrasta on nyt kai 8 viikkoa.

Uskotteko, että jos halukkaampi antaisi haluttomalle tällä tavalla "tilaa" olla vapaasti omassa haluttomuudessaan, se voisi herättää halunne takaisin jossain vaiheessa?

Jos 6 kk päästä mikään ei muutu minun täytynee "pakottaa" naiseni keskustelemaan asiasta (hänelle se on hyvin vaikeaa) sillä riskillä, että hän tuntee itsensä painostetuksi ja tuhoan hänen loputkin halunsa. Joudun myös tällöin lopullisesti myöntämään itselleni, että minulla on avovaimo, joka ei halua minua. Samalla selvinnee kuinka paha tilanne on, ällöttääkö kosketukseni, onko hän antanut säälistä, jos on, niin kuinka pitkään. Itsenäni ei liiemmälti kiinnostaisi seksin harrastaminen, jos tietäisin, että toinen osapuoli tekee sen säälistä. Kuinkahan tämmöinen keskustelu pitäisi aloittaa?

Olen jo alkanut suremaan mahdollista eroamme, eniten harmittaa kaksivuotiaan lapsemme vuoksi. En kuitenkaan aio luovuttaa helpolla ja harkitsen myös jatkamista vaikka ilman seksiä kun muuten meillä on asiat hyvin eikä isoja riitoja tms. ole. Tämän vaihtoehdon kuitenkin pelkään päättyvän pitkässä juoksussa huonosti.

Iältämme olemme kolmenkympin molemmin puolin ja yhdessä olemme olleet 7 vuotta. Ehkäisynä kondomi. Kerrottakoon vielä, että en ole lihava enkä käytä alkoholia liikaa, sängyssä hän saa orgasmin kanssani, esileikissä etenen häneen tahtiinsa ja minä olen se joka ehdottaa uusia asentoja jne.

4

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säoot järkihemmo

      hehehehehe...........just. On 2 vuotias lapsi ja mies ehdottelee uusia asentoja. Kiva.

      Olekkona oikeesti nui pöljä vai näytteletkö todella hyvin?

      Pakko on vielä kysyä, että mitä se tarkoittaa Sinun sanavarastossasi, se miehekkäämmin käyttäytyminen?

      Sitten tämä pätee aina: Nettiin valittaminen todella hei kannattaa. Täältä saa aina asiantuntevan avun, älä vaan mene puhumaan puolisollesi, vaan ammenna suoli24jän suuresta asiantuntevuudesta ajanmukainen apu.

      • deficiency (ap)

        Tarkoitin lähinnä, että minä olen suhteen alusta alkaen ollut kokeilunhaluisempi ja avarakatseisempi uusille asioille sängyssä. Lapsen saannin yhtedessä meillä ei ollut seksiä lähes vuoteen. Tuolloin ei tietty puhuttu uusista eikä vanhoista asennoista.

        Olen puhunut asiasta puolisolle mutta seksi on hänelle herkkä aihe ja siksi ajattelin kokeilla toista strategiaa (josta viestissäni kerron) koska pelkään, että puhuminen ei auta, vaan pahentaa tilannetta. Toki keskustelut ovat siis edessä, jos ei mikään muuten muutu.

        Sainpanhan purkautua anonyyminä keskustelupalstalla, jos ei muuta. Uskon kuitenkin, että täältä voi saada hyviäkin neuvoja tai kuulla mielipiteitä aiheesta saman kokeneilta. Puolison haluttomuudesta kun ei oikein kehtaa ystävienkään kanssa keskustella.


    • 908098

      Hei, ap:n tilanne on varmaan jo mennyt ohi jollain tavalla..Itse löysin vasta nyt tämän palstan mutta veikkaisin aloittajan vaimon hormonien olevan sekaisin synnytyksen jälkeen, varsinkin jos on imettänyt pitkään. Tämä on tietysti vain villi veikkaus, mitenhän lienee sitten käynyt.

    • saatjakaa1

      1. PYRI YMMÄRTÄMÄÄN ASEKSUAALIA
      - Haluttomuuteen voi liittyä esim. pelon tunteet tai lääkkeet. Kysy kumppaniltasi, miksi häntä ei haluta. Onko hänelle sattunut joskus jotakin ikävää seksiin liittyen? Mikä seksissä on epämiellyttävää?
      - Aseksuaalisuus on harvinaista, mutta normaalia, kuten esim. vasenkätisyys.
      - Kysy minkä asteisesta aseksuaalisuudesta kumppanisi aseksuaalisuudessa on kysymys ja onko se ollut hänessä aina. Näin tiedät varmimmin, onko sinulla todellakaan mitään mahdollisuutta saada häntä pitämään edes vähän seksistä.

      2. ÄLÄ PAINOSTA ASEKSUAALIA SEKSIIN
      - Painostaminen, pakottaminen ja valitus voivat entisestään lujittaa aseksuaalin haluttomuutta ja pelkoa seksiä kohtaan.
      - Omia halujasi voit purkaa yksiksesikin, esim. seksilelujen avulla.
      - Mikäli aseksuaali haluaa omasta tahdostaan yrittää seksiä kanssasi haluttomuudestaan huolimatta, kuuntele häntä ja etene varoen. Yritä tehdä hänen olonsa mukavaksi kehumalla häntä ja kysymällä, mikä on hänelle ok että tehdään.

      3. OSOITA HELLYYTTÄ ASEKSUAALILLE
      - Vaikka aseksuaali ei seksiä kaipaa, hän saattaa silti haluta hyvinkin paljon muunlaista läheisyyttä kumppanin kanssa.
      - Kun istutte sohvalla tai makoilette sängyllä, mene kunnolla hänen viereensä ja liikuta sormeasi hiljaa hänen ihoaan vasten.
      - Piristä häntä esim. lähettämällä hänen työpaikalleen kukkia, tai lähetä viesti jossa kerrot rakastavasi häntä.

      4. SEKSITÖN SUHDE vs ERO?
      - Mieti, onko seksi sinulle se tärkein asia suhteessanne. Jos on, sinun täytyy keskustella siitä kumppanisi kanssa, ennen kuin päädyt tekemään mitään ratkaisuja eron suhteen. Kumppanisi ei ole valinnut aseksuaalisuuttaan, sille ei voi mitään, kuten et sinäkään voi sille miteen että haluat seksiä.
      - Muista, että kumppanisi rakastaa sinua ja olet hänelle tärkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe