Ulkomaalaiset poimijat putsanneet metsät marjoista!

ei hyvä!

Kävin äsken omassa metsässäni tarkoituksella poimia sieltä mustikoita.
Yllätyksekseni havaitsin että noin 2 viikkoa sitten on metsässäni käyneet (ulkomaalaiset ) poimijat ja putsanneet KAIKKI. Jälki oli sellaista että yleensä kaikki mustikat oli poimittu. Vain joissain risujen takana tai kiven takana saattoi olla mustikoita. Mustikkasato on ollut erinomainen koska ne harvat kohdat joita ei ollut havaittu tuottivat runsaasti satoa!

Sienet oli myöskin viety ..Paitsi kärpässienet, niitä oli. Yleensä ulkomaalaiset poimijat ottavat ihan kaikki metsistä pois. Paitsi kärpässienet. Metsässä ei näkynyt myöskään painaumia. Eli tallaamisjälkiä. Kahdessa viikossa jäljet häviävät metsistä pois.

Harmin paikka. ja viime vuonna sama juttu.

11

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mustikka.

      Oma metsä yhteiset marjat

    • Marjat verolle!

      Olisi varmasti kaikille hyvä ratkaisu jos marjat olisi veronalaista tuloa.
      Tällöin valtio saisi osansa ja verollisuus rauhoittaisi yltiöpäistä ja erittäin röyhkeääkin marjojen poimintaa. Tällöin kaikki ne joilla ei ole omaa metsää voisivat poimia omaan käyttöönsä marjoja.

      On se käsittämätöntä että ulkomaalaisten avustuksella minun omista metsistänikin kaikki mustikat ja muut marjat sieniä myöten poimitään vuosi toisensa jälkeen puhtaiksi.Jja aina vielä raakoina. Noin 2 viikkoa ennen marjojen kypsymistä.

      Ellei tällainen toiminta joka on jatkunut jo vuosia ja joka jatkuu edelleen ole ryöstöpoimintaa niin mikä sitten sitä on?

      • puutarhuri,

        Älä hupata. Laitoit sitten kaksi viestiä eri henkilönä esiintyen!
        Sinulle suunsoittovero.


      • pohjanukko67
        puutarhuri, kirjoitti:

        Älä hupata. Laitoit sitten kaksi viestiä eri henkilönä esiintyen!
        Sinulle suunsoittovero.

        Ymmärrän jos oma metsä on tyhjä ja että se harmittaa. Mutta samalla minua myös huvittaa suomalaisten itku siitä, että ulkomaalaiset vievät marjat metsistä. Suomalaiset istuvat kotona ja syövät makkaraa ja itkevät. Suomalainen ei metsään mene koska raha ei tule helpolla ja on itikoitakin ja tulee hiki ja jos vaikka sataa vettäkin - voi että! Lopettaisi suomalainen itkemisen ja menisi itse metsään. Minä poimin marjoja ja on se aivan kiva kun saa muutaman euron käteen marja-asemalla työpäivän päätteeksi. Kunto kasvaa, kilot lähtee ja kun on hyttyshattu, niin ei hyttysetkään häiritse. Itse toivotan ulkomaalaiset tervetulleeksi Suomeen marjoja poimimaan. Aina jää 90% marjoista metsään kun itse istutaan kotona ja valitetaan. Ulkomaalaiset ovat ahkeria ja siitä pitää saada palkka! Tämä kirjoitus ei ole tarkoitettu moitteeksi ahkerille suomalaisille, joille pienikin palkka marjoista riittää. Laiskurin ei kannata paljon kommentoida.


      • JOOPAJOOOOOOOOOOOO
        pohjanukko67 kirjoitti:

        Ymmärrän jos oma metsä on tyhjä ja että se harmittaa. Mutta samalla minua myös huvittaa suomalaisten itku siitä, että ulkomaalaiset vievät marjat metsistä. Suomalaiset istuvat kotona ja syövät makkaraa ja itkevät. Suomalainen ei metsään mene koska raha ei tule helpolla ja on itikoitakin ja tulee hiki ja jos vaikka sataa vettäkin - voi että! Lopettaisi suomalainen itkemisen ja menisi itse metsään. Minä poimin marjoja ja on se aivan kiva kun saa muutaman euron käteen marja-asemalla työpäivän päätteeksi. Kunto kasvaa, kilot lähtee ja kun on hyttyshattu, niin ei hyttysetkään häiritse. Itse toivotan ulkomaalaiset tervetulleeksi Suomeen marjoja poimimaan. Aina jää 90% marjoista metsään kun itse istutaan kotona ja valitetaan. Ulkomaalaiset ovat ahkeria ja siitä pitää saada palkka! Tämä kirjoitus ei ole tarkoitettu moitteeksi ahkerille suomalaisille, joille pienikin palkka marjoista riittää. Laiskurin ei kannata paljon kommentoida.

        ÄLÄ VALEHTELE


    • Perkeeleen thaikut

      Joo sais tua marja viisumi maksaa vähä enemmän kun marja firmat maksa kotimaiselle poimijalle eres bensa rahoja. Sinänsä poimintaa tartte verolle laittaa tai muuten rajoittaa. Voidaanhan metsiinkin laittaa maanpohjalle kunnon vero jos jokamiehen oikeuksiin pitää mennä sorkkimaan.

      • elppe

        Laiskat ja kateelliset p askiaiset täällä valittaa ku on ihmisiä jotka jaksaa ja viittii laittaa ittiänsä likoon. Nostakaa ne haisevat ahterinne ylös sieltä sohvan pohjalta ja menkää kyykkimään sinne mättäille. Tuulettuupahan samalla.


    • niinkö.

      Älä, mistä sinä tiesit ne ulkomaalaisiksi? Tämänkin palstan eräät kirjoittajat kertoilevat käyttävänsä poimuria ja keräävänsä sillä parissa tunnissa parikymmentä litraa marjaa! Satuilevatko! Mutta sinä ainakin satuilet.

      Kyllä minäkin kävin marjassa, siellä missä aina ennenkin olen tällä paikkakunnalla käynyt. Nyt menin vähän myöhässä ja näytti se ensimmäinen polunvieruskaistale aika tyhjältä, mutta kun meni hiukan pidemmälle, niin johan alkoi löytymään. Kyl se taitaa olla niin, että suomalaiset ne kerää kuiteskii.... Metsää kuiteskii riittää! Mene toiseen mettään sinäkii tai vähän pidemmälle.

    • Marjat ei verolle

      Höpö höpö verot ovat jo ylisuuret ja niitä nyhdetään jo muutenkin turhista asioista ja kokoajan pahenemaan päin verojen nyhtäminen.

    • nhgf

      Eikö ne ulkomaalaiset eksy vieraassa metsässä kun meikäläinenkin eksyy vaikka pidän kompassia mukana, mutta kovin kauvaksi en kyllä arvaa polulta poiketa.

    • puhdas kuski

      Yhdellekkään Thaimaalaiselle ei ole tehty esim. salmonella testiä. Siellä Thaimaassa on kaikki maailman taudit valtoimenaan ja nyt ne tartuttavat ne meihin Suomalaisiin ne kaikki. On se vain kumma, että meiltä Suomalaisilta elintarvike rekkakuskeiltakin vaaditaan hygieniapassit ja kaikki kakkinäytteet ja muut testit, vaikka kuljetamme suojattuja ja pakattuja elintarvikkeita, mutta nuo ulkomaan eläjät saavat paljain käsin lajitella ja poimia ja siivota sienet ja marjat ym. elintarvikkeet suoraan meidän Suomalaisten syötäviksi. Onkohan lainsäätäjät tässä taas ajatelleet yhtään mitään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe