Parvekkeelta ei saa katsella?

Ei laki kiellä sitä

Meinasin kyllä tikahtua nauruun, kun Koti-Kajaanissa joku nainen
vaatii, ettei parvekkeelta saa katsella pihalle tai seurailla muutenkaan
maailman menoa. Uskomatonta! Ilmeisesti tämän ihmisen mielestä
parveke on tarkoitettu vain tavaran säilytykseen ja pyykin kuivaukseen.

Mikäs sen mukavampaa kun näin kesäisin voi nauttia auringonpaisteesta
omalla parvekkeella kahvia juoden.

89

3686

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikkunat peitettävä

      Samaa hekottelin minäkin. Ei kai auta muu kuin muurata ikkunatkin meidän talossa umpeen.
      On sitä joillakin elämä vaikeaa, kun kaikki vakoilee ja vaihtaa...:-)

    • elä vilikuile;D

      hei.mistä tää nainen tietää katsotaanko vaiko ei parvekkeelta?hänen itsensä täytyy tuijotella parvekkeille.heh,heh.kaekkee sitä joutuu lukemaanni.

    • Swiddu mikä pösilö

      Minulla pääsi huutonauru! Saman tien menin partsille, riisuin sortsini, pyllistin ja katosin sillä kaikkein tarkkanäköisimmällä kolmannella silmällä, että miten maa makaa!

    • ruskeee

      ootko Värisilmässä töissä?

    • Ruskean reiän ritari

      Olen, Värisilimässä. Mutten kerro missä, perselävessä kuitennii...

    • pennånen

      Saako siellä junkata?

      • Molo-olli

        Minä ainakin runkkaan omalla parvekkeellani jos minua huvittaa.

        Toisten parvekkeelle kyttääminen on rikos sillä parveke on yksityisaluetta.

        Molo käteen vaan ja spermat alakerran kyttääjään harteille. Jos valittaa, voi aina vedota siihen että se on raiskatun linnun paskaa.


      • heko heko

        Saa runkata,mutta niitä ongenvapoja mitä sitte lentelee,et suuntaa kadulle etkä pihalle!!!
        Joku voi liukastua,turvallisuus ennen kaikkea !!!


    • Kaikki syyllisiä

      Siis myös LIIKENNETTÄ seurataan parvekkeelta, näin kuuloluurin soittaja väittää!

      Ette kai vaan tekin tänne kirjoittaneet ole vilkaisseet parvekkeeltanne tai ikkunastanne ohi ajavia autoja. Hyi hyi hyi, lopettakaa heti ja sulkeutukaa kotiin komeroon pois ikkunoiden ääreltä.

      • Myönnetään

        olen minäkin seurannut liikennettä ja ohi käveleviä ihmisiä. Olen jopa
        nojaillut kaiteeseen nähdäkseni vielä paremmin. Taidan olla oikein
        supertuijottelija?


    • Ajat muuttuu

      Ensin kiellettiin parvekkeella tupakointi, ja nyt ilmeisesti aletaan puuttumaan parvekkeelta katseluun, mitähän seuraavaksi.

      • Muuttuhan ne

        Asumme varmaan ikkunattomissa kuutioissa, jotta ulkonaliikkujien
        yksityisyys säilyy..?


      • mymmeli20

        Ai että mitäkö seuraavaksi....tulevaisuudessa rakennetaan vaan parvekkeettomia taloja ja ne joissa nyt on partsi...puretaan...siis partsi puretaan, ei koko talo :)


      • viuhahdus1

        Ensin kiellettiin parvekkeella tupakointi, ja nyt ilmeisesti aletaa puuttumaan parvekkeelta katseluun, mitähän seuraavaksi

        Nii- ih varmaa parvekkeel paneskeluu puututaa seuraavaks


    • pennånen

      Varmaan junkaus kielletään :/

    • parvekekatsoja

      Saako parvekkeelle päin katsoa?

    • Salakatsoja?

      Mutta mistä katselee ja tekee havaintojaan pavekkeelta katsojan tarkkailija?

      • Ei vaan kohde

        Sehän seisoo siellä pihamaalla ja yrittää vaivihkaa vilkuilla
        ketkä kaikki siellä parvekkeilla kyyläävät hänen tekemisiään = D


    • Rivoilu pois!

      Parvekkeelta katseleminenhan on vain jää vuoren huippu! Sitten on niitä rivoja ihmisiä jotka katselevat ympärilleen autoillessaan, kävellessään tai pyöräillessään! Ahdistaa kovin kun katuamme ajaa tai kävelee joku joka saattaa julkeasti katsoa taloamme enkä tiedä siitä mitään jos en itse samaan aikaan satu katsomaan ikkunasta. Ja sitähän minä en tee koska en ole mikään rivoilija! Kyllä se on niin että asutuilla paikoilla katse pitää suunnata maahan jos johonkin haluaa katsoa! Autoilijat katsokoon mittareitaan ja pyöräilijät kettinkejään, huonossa rasvassa usein ovat!

      • Karjalan poika

        Parvekkeelta katseleminenhan on vain jäävuoren huippu

        Nii- ih ja hyvä olis jos varsinkii miehille pantas silmälaput kui ravurille jotte ne olis ain tuijottelemas ohikulkevie naiste takamuksii ja viel parvekkeelt. Sit viel pantas niille ottalle huntu, ettei ne näkis ettenkää päin. siks ku ne saattas nähä sil näkö vinkkelil jonkuu hyvänäkösen pyllyn. Nii et hävetkäätten ne parvekeelt tuijotteliat.


    • Perinteet

      Mitenkäs se menikään se entisaikainen kainuulainen opetus lapsille siitä,
      ettei vastaantulijoita/ihmisiä saa tuijottaa,se on epäkohteliasta? Ilmankos
      olemme saaneet epäsosiaalisen maineen muiden suomalaisten silmissä.
      Taitaa tämä Koti-Kajaanissa kirjoittanut nainen elää menneisyydessä?

    • mihin silmät laitan

      Savossakin sanottiin, jos katso jotain: katsoo kuin lehmä uutta kuuta!

      • Heh heh

        Sanotaan että katsoo kuin lehmä uutta konttia :) Paimenen konttia!


      • Savolaenen naenen

        Ei kun: Kahtoo kun lehmä uutta navettoo!


      • Kylmää ja nälkää
        Savolaenen naenen kirjoitti:

        Ei kun: Kahtoo kun lehmä uutta navettoo!

        Sanonta on sama koko maassa, mutta kuulee kyllä helposti missä nuo eri variaatiot sanonnasta ovat syntyneet.

        Kainuussa, missä kaikki muu on köyhän paskaa, paitsi kusi, lehmällä ei ole muuta katsottavaa kuin se mölönaama Kuu.

        Savossa missä viekkaudella ja varkaudella savolaiset saivat hämäläisten omaisuudet viedyksi, lehmällä oli varaa katsoa pihalle ilmestynyttä uutta navettaa, ennenkuin naapuri sen vei. Koko paikka on niin kiero että siellä rakennuksetkin vaihtoivat paikkaa.

        Täällä lännessä missä on varaa muuhunkin, on sellainen sanonta että kateellinen lehmä se ikkunasta kahtoo. Tarkoittaa sitä että kateellinen emäntä tuijottelee kun isäntä panee piikaa.

        Lapissa navettaan, saatika lehmään tai piikaan ei ollut edes varaa, joten poroisäntä tuijotteli pelkkää renkipojan persettä, eli mustanaamainen sonni tuijotteli uutta vasikkaa. Tunturissa muutenkin eletään puutteessa, kun siellä on sanonta että kaikki naihaan, puunkolotkin.


    • Sumpsan Sulttaani

      Kemisä on sanonta, että tuijottaa kuin sonni uutta vasikkaa

    • Näitähän on

      Jotkut mieleltään häiriintyneet ovat niin itsekeskeisiä, että luulevat, ettei ihmisillä ole muuta katsomista kuin he tai muuta puhumista kuin heidän tekemisensä.

      • Venlant

        Itsekeskeisyydeltä tuo hermostuminen ensisijassa kuulostaa. Älytöntä kuvitella, että on toisten mielestä niin kiinnostava, että pitää uhrata omaa aikaansa tarkkailuun sen sijaan kuin voisi nautiskella vaikka maisemanäkymistä. Vaikka onhan niitäkin säälittäviä ihmisiä, joilla ei ole omaa elämää ja siksi naapurien tekemiset kiinnostavat, mutta heidät voi jättää ihan omaan arvoonsa.


    • Kirkkokatu 15

      Suomeen -lakien ja kieltojen maahan- pitää äkkiä säätää laki, joka määrää, että kerrostalon parvekkeelta saa katso vain seinään päin. Myös piereminen saatikka tupakin tupauttaminen partsilla olkoon kiellettyä.

    • vai ihan kirveenkans

      -70 luvulla työpaikalla eräs nainen kimpaantui minulle. Hän sano, et kohta ottaa kirveen jos en herkee häntä tuijottamasta.
      En kyllä omasta mielestäni tuijottanut, vaan pelkäsin koska oli niin isokokoinen ja äkäinen aina.

      Silloin ei ollut työsuojelua.

    • hihihihih

      Huvittavia nämä metsäläisten ongelmat.

    • Sitten kun

      tämä parveke asia on saatu kuntoon, otetaan seuraavaksi tulilinjalle terassit. Niiden ideahan on juurikin että suap tuijotella ohikulkijoita. Julkeaa! Bussien ikkunoihin on kans saatava tummennuskalvot mutta toispäin kuin yleensä.

      • Helppo ratkaisu

        Henkilökohtaiseksi ratkaisuksi ehdotan burkhaa, tai ainakin pussia päähän.


    • johhhv

      Vain Kainuun kaltaisessa umpimieliessä takapajulassa voi joku - jotkut olla oikeasti ja vakavalla naamalla sitä mieltä, että parvekkeella oleskelu pitää kieltää, koska sieltä voidaan tuijottaa ja seurata ihmisiä, autoja, liikennettä.. Ja toisten ihmisten olemassaolo häiritsee niin paljon, että siitä pitää Koti-Kajaanin palstalle näkemys laittaa.
      Huoh.
      Kainuun kansa kulkee katse maassa, ettei vain kukaan häiriintyisi, ei huomaisi ketään eikä tulisi itse huomatuksi. Mitättömyyksiä kun olemme kaikki.

      Minä sain aikoinaan työpaikallani moitteita, kun en tervehtinyt työkaveria, en katsonut kohti, menin ohitse katse maahan luotuna ja mitään puhumatta. Työkavereita se häiritsi, tällainen umpimielisyys,Kajaanissa kasvaneen, siihen kulttuuriin opetetun toimintatapa.
      On sitä saanut opetella ihan itsekseen monenlaiset sosiaaliset käytöstavat kun sieltä kainuusta on pois päässyt.
      Olen joutunut ihan opettelemaan semmoisenkin, etten moiti, mollaa, arvostele ja mitätöi itseäni enkä muita. Yksinkertaisesti: sosiaalisen ja positiviisen käyttäytymisen säännöt on ihan itse aikuisena pitänyt kajaanista ja kainuusta muuton jälkeen opetella.
      Muualla ei pärjää muuten.
      Ja tuo taito on tuonut paljon paremman elämän itselle ja muille.

      Ja juu, parvekkeella tulee oltua ja kaikenlaista katsottua.

      • ihanko totta...?

        Ja paljonko sinä sait koulutodistukseesi huumorintajusta?


      • jyrinät seis

        Hienoa Kajjaanin poika. Olet oppinut hyvin. Ja parveketaidotkin.

        Laitoin aidan rivarin pihaan. Joskus on kulkenut Tampereella joku, joka pälläsi tosi pitkään sisälle. Vilkutin ja hän vilkutti. Meni matkan mutta palasi. Avasin oven ja kysyin onko asiaa? Olihan sitä, läheinen parturi oli hukassa.

        Rakennan rivariin terassia ja pällistelen ohikulkijoita estottomastii. Vilkuttelen tarvittaessa. Minussa riittää katsottavaa, olen aika tuhti tyttö


      • Huhhuh1
        jyrinät seis kirjoitti:

        Hienoa Kajjaanin poika. Olet oppinut hyvin. Ja parveketaidotkin.

        Laitoin aidan rivarin pihaan. Joskus on kulkenut Tampereella joku, joka pälläsi tosi pitkään sisälle. Vilkutin ja hän vilkutti. Meni matkan mutta palasi. Avasin oven ja kysyin onko asiaa? Olihan sitä, läheinen parturi oli hukassa.

        Rakennan rivariin terassia ja pällistelen ohikulkijoita estottomastii. Vilkuttelen tarvittaessa. Minussa riittää katsottavaa, olen aika tuhti tyttö

        "Minussa riittää katsottavaa, olen aika tuhti tyttö"

        OIjoijoi!! :D Mahtavaa kun naista on enemmän.

        Varmasti pällistelen takaisin ja tulen kyselemään minäkin parturia, jos Tampereelle joku päivä eksyn.

        Se täytyy kyllä teistä itäsuomaalaisista sanoa että vaikka te ette saa katsoa parvekkeelta toisia ihmisiä, teillä on se rempseä huumori ja nauru herkässä. Johtuuko sitten siitä että te sanotte aina asiat suoraan, niinku ne on. Täällä meilläpäin aina kierrellään ja kaarrellaan ja toivotaan että toinen ymmärtäisi mitä ollaan vailla.


      • minun hyvät naapurit

        Vain kainuun tapaisessa umpi takapajulassa voi joku häiriintyä.... Niin tämän tapaista aioin minäkin meistä muistakin kirjoittaa, että me ehkä häiriydymme sen tähden kun olemme tavallaan vielä niitä erakoita jotka tulivat tänne kylmään pohjolaan ja luulivat siten välttyvän muitten tuijottelulta. Kunnes se tuore lastu siinä joessa ilmaisi että häirikkö on lähellä. Ja niinpä sitten lähdimme tuota häirikköä vähän häiritsemään kirveen avulla.
        Totta puhuakseni, kun ihminen muuttaa kaupunki oloihin niin asenteiden on myös muututtava muihin, on otettava sellainen asenne, että kuulukoon minkäläinen mökä vaan seinän takaa, niin se ei häiritse minua jos se mökän kehittäjä on siellä toisella puolen seinää. Asun suuressa kerros talossa ja minä en ole kuin hyvän päivän tuttu muutaman ihmisen kassa. Minun tuttavat ei asu samassa talossa. Eikä varmaan muutkaan mielellään sekaannu mun asioihin, vaikka, pierasen parvekkeella niin että talo tärähtää.


    • ei saa parvekkeella katsella ulos:) huhhuhh....mitä muuta keksitään seuraavaks.

    • Eljas Pönttö

      Äsken taas kävin pyllistämässä paljain persein ja päästin oikein rukiisen rapulapiwrun

    • Eljas Pönttö

      Eikun RAPULAPIERUN

    • omalupa3

      Hahaa
      Mä teen parvekkeellani juuri aivan mitähaluan ja koskahaluan, eli olen huovainen enkä halua provosoida ketään, mutta parvekkeeni on minun valtakuntaa sanoi laki aivan mitä vain.

    • kakevaan.

      Erittäin hyvä ehdotus! Nyt saadaan vihdoin kyylääjämummot kuriin. Tilanteet jossa naapurin akka selittää että sitä ja tätä on tehty, ja eilen se meni sen ja sen kanssa sinne ja tänne ovat kohta historiaa kun saadaan tämä lakiehdotus eduskunnassa läpi. Ei muuta kun kansalaisalote.fi:iin aloite liikkeelle !! Kaikki muukin kyylääminen pitää saada lainvastaiseksi. Esim ovisilmät, josta voi salakatsella rappukäytämään.

      • Ovisilmät

        oviin myös toisin päin että (Valtuutetut) kansalaispoliisit voivat tarkkailla tarkkaileeko asukas rappukäytävän liikkujia!
        Vihjepuhelin jonne voi ilmiantaa naapureitaan ja muita kanssaihmisiä tarkkailevia ihmisiä.


      • kyylääjämummoko?

        Ei tarvii ees nousta omasta sängystä mihinkään, riittää kun parvekkeen ovi on auki, kuulee tahtomattaankin naapurin pojan yölliset panoneuvottelut, kun se seuralaisensa kanssa pihalla kotiutuessaan niitä aikomuksiaan kuuluvasti selvittää.


    • kuulkaakorpeimme

      Voi että, aina kotoseudulla käydessäni luen noita kuuloluuri ym. juttuja ja en voi muuta kuin ihmetellä kaunuulaista mielenlaatua ja olla onnellinen, että olen lähtenyt sieltä pois. Aivan karseita valittajia ja mistä asioista!!

    • what!?

      Itse ainakin katselen kotipuuhasteluiden ohella parvekkeelta ulos. Jotkut ilmeisesti luulevat että ihmisellä on elämässä tekemisen puutetta jos haluaa välillä pälyillä ulkomaailmaan.

      • Kohtuus kaikessa

        Normaali ihminen katselee parvekkeeltaan maailmanmenoa mutta epänormaali ihminen siellä pihalla luulee että se häntä kyttäilee. Siinä parvekkeella töllöttelyllekkin on olemassa joku kohtuullinen määrä jonka ylitettyään normaalikin ihminen siellä pihalla kävellessään alkaa ihmettelemään homman tarpeellisuutta. Nämä normit kun ylittyy niin alkaa puheet ja kirjoittelu.


    • eräs luihu

      Läskit saa tuijottaa, ei muut.

    • kaikkeakanssa1

      Kyllähän meidänkin taloyhtiössä sanotaan ettei parvekkeen kaiteen yläpuolelle saa laittaa mitään, ei edes kovin pyykkiä naamasta en tiedä. Sitten niillä sanojilla on sellaset lamelliverhot ettei sieltä/sinne näe mitään kun ovat edessä. Kaiken huipuksi ne sano mulle suoraan että ne kattelee ikkunoista sisään mm. minun, eka kerros. Minä kuulun niihin tupakoitsijoihin jotka polttaa etäällä ulkona parkkipaikalla. Joinakin iltoina olen ollut siellä tupakalla ja eikös yksikin talon asukki eukko oli jähmettynyt ikkunan taakse, ihan selvästi oli mielenkiintoista kuunneltavaa/katsottavaa kun ei huomannut kun seurasin.

      • this is hjumor

        Idiootti.
        Mutta se verran kommenttia, että parvekkeen kaiteen yli ei tosissaan pidä ripustaa mitään. Tippumisvaara. Eli kyse on turvamääräyksestä.
        Kyllä täällä on taas idiootit ja tosikot kommentoimassa sinänsä hupaisaa aloitusta.


    • epätietoinen.

      Saako OMALTA parvekkeelta virtsata pihalla tai kadulla kulkijoiden päälle?
      Pitääkö minun kysyä siihen lupa Oikeuskanslerilta?

    • nepuda

      Mitäs sitten vaikka ei katso mutta jos ei ole mitään katsottavaa vaikka parvekkeen omistaja kuvittelee ,mutta olen joutunun hankkimaan puhaltimen ajastimella poistaakseni tupakan savuvn yksiöstäni parvekkeelta ja asunnon ovea ei voi aukaista,kaikki haisee röökille,voinko lähettää tuulettimest johtvan sähkölaskun naapurille.

    • luuloharhaiset

      Kuuloluuriiin kirjoittavat ovat Kajaanin kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat. Samat jutut on lehdessä mitä lähiöissä puhutaan.

      • kyttääjät

        Meillä täällä maalla Savossa on yksi isäntä joka yrittää estää maillaan kulkemisen. Metsät on hänen mukaansa täynnä valvontakameroita. Kuvia tulee niin paljon ettei kaikkia meinaa ehtiä katsoa. Mailla ja metsissä kulkee "kyttääjiä" ja" vasikoitsijoita". Onkohan hänellä ihan puhtaat jauhot pussissa.


    • pipapippeli

      Ei saa katsella naisia parvekkeelta. Pahat mielessä.

      Henriksson ja Räsänen säätävät asiasta lain syksyllä. Poliisi alkaa valvoa asiaa ensivuoden puolella.

    • 969696

      Ja paskat meidän vastapäätä akka aina tulee alasti parvekkeelle.Vielä keikistelee katsoo että huomaa , vilkuttaa kättä ja nureksii.Meillä emäntä sanoo aina et elä vahtaa sinne ,on sitä täälläki ja vilauttaa pimpsaa.

    • Erivapauksia?

      Onko onnelassa parvekkeita?
      Jotenkin kuullostaisi taas siltä että joku täti-tärkeä vinkuu sieltä eliittialueelta?

    • aikuisen oikeasti

      Pahimmat hullut elävät vapaana, koska eivät saa hoitoa ja tämän takia kaupungin vuokra-asunnoista yli 100 kpl on tyhjänä.

      • Tollo peloton

        Mikäs logiikka tuossa on?


      • persaukinen2

        Tarkoitatko työttömien lähiöitä? Työttömien lähiöissä on omanlaisensa sääntönsä. Ensimmäinen ja tärkein sääntö on olla työtön!


    • kastella

      HUOMENTA!!! jospa se tarkotti ettei saa kastella?

      • titta på svenska

        Ai kastella liikennettä? Doesn't make sen se. Ei saa KATSELLA


    • Oma elämä

      No näitä jotain salailevia ihmisiä on ympäri Suomea .Joidenkin mielestä heitä kytätään Oiskohan lääkityksen paikka.Omalla ikkunallaan voi katsella samalla lailla kun parvekkeellaan.

    • Pierufani

      Hyvä idea. Seuraavaksi joku varmaan valittaa parvekkeella pieremisestä tai nenän kaivelusta.. Kuulema hajuhaitta tai ikävän näköistä

      • hullunhauskaaa

        Vain kajaanilaiset hullut piereskelevät parvekkeella. En oo missään päin tavannut yhtä hullua kansanosaa mitä Kajaanissa. Onko niin, että Kajaanista ovat muuttaneet kaikki pois ja jäljellä ovat moniongelmaiset ja kuntaorganisaatio.


    • väestörakenne

      Tilastollisesti Kajaanin yli 18 vuotiaista väestöstä 48 prosenttia on kunta-alan työntekijöitä, työttömiä 15 prosenttia ja eläkelläisiä 30 prosenttia, joista iso osa työkyvyttömyyseläkkeellä.

    • Normitapaus

      Kajaanilaisille normaalia toimintaa... Kuuloluurista saa hyvän näkemyksen kajaanilaisten mielenmaailmasta. Ei osata nädä hullunkurisuutta koko ikänsä Kajaanissa asumisen takia.mi

    • internet1

      Ei laki kiellä sitä

      Jos tälläinen kielto tulisi, niin turha niitä parvekkeita on taloihin rakentaakkaan. Ne on sitävarten, että asukas käyttää niitä siinä kuin muitakin asuintilojaan. Mistäpä linnunradan tuoltapuolen hän sitten onkaan joka haluaa kieltää parvekkeelta katselun ihmiset tälläiseen ehdotukseen varmaan muutkin suhtautuvat lähinnä huvittuneesti.

    • IN ssi

      Parvekkethan voisi rakentaa jatkossa hyoneistojen sisään jolloin niissä voisi harrastaa mitä mielii ja kerrostalojen ulkonäkökin kohenisi, kun niissä ei olisi rumentavia parvekkeita. Myös onnettomuudet vähenesivät, kun juuri kukaan ei enää voisi pudota parvekkeelta.

      • köyhyysloukku

        Parveke on monta neliötä huoneisto pinta-alasta esim. vuokrassa useita satoja euroja kuukaudessa. Ilman parveketta voisit ostaa päivittäistavarakaupasta muutamalla sadalla euroööa enemmän kuukaudessa.


    • tiktaktiktak

      Kajaanissa tikittää helvetinmoinen velkapommi! Tilastollisesti kajaanilaisten omavaraisuusaste on 28 prosenttia. Tarkoittaa että käyttömomaisuudesta noin 30 prosenttia on velkapääomaa, osamaksulla esim. sinulla on 100 000 euron omaisuus tuhannen euro osamaksulla. Kaiken lisäksi tulot muodostuvat verotuksellisesti esim. lapsisät, päiväkotihoito, kouluruoka puhumattakaan eläkemaksuista.

      • muuttotappiokunta

        Kajaanissa palveluja on alettu karsimaan kovalla kädellä. Et saa enään mistään palvelua jonottamatta kuukausia. Palveluja on alettu keskittämään kasvukeskuksiin esim.. Oulu, Tampere jne. Sinulla ei ole tuolevaisuutta Kajaanissa.


      • palvelutaso
        muuttotappiokunta kirjoitti:

        Kajaanissa palveluja on alettu karsimaan kovalla kädellä. Et saa enään mistään palvelua jonottamatta kuukausia. Palveluja on alettu keskittämään kasvukeskuksiin esim.. Oulu, Tampere jne. Sinulla ei ole tuolevaisuutta Kajaanissa.

        Jos saat joskus jotakin palvelua niin palvelutasoa on karsittu paljon esim. hampaita ei korjata vaan hampaat revitään pois.


      • lähitulevaisuus
        palvelutaso kirjoitti:

        Jos saat joskus jotakin palvelua niin palvelutasoa on karsittu paljon esim. hampaita ei korjata vaan hampaat revitään pois.

        Maailmalla tarjotaan jo eutanasiaa terveyden hoitamisen sijasta. Sinulle annetaan kaksi vaihtoehtoa, joko elät sairauden kanssa tai otat hoidon (autanasia) vastaan. Tarkoittaa käytännössä ettei sinulla ole varaa ostaa muuta hoitoa kuin autanasiaa.


      • eutanaasiaparveke...?
        lähitulevaisuus kirjoitti:

        Maailmalla tarjotaan jo eutanasiaa terveyden hoitamisen sijasta. Sinulle annetaan kaksi vaihtoehtoa, joko elät sairauden kanssa tai otat hoidon (autanasia) vastaan. Tarkoittaa käytännössä ettei sinulla ole varaa ostaa muuta hoitoa kuin autanasiaa.

        Ja tämä liittyy parvekkeelta katseluun... miten :-) :-) :-)


      • Aivan selvää
        eutanaasiaparveke...? kirjoitti:

        Ja tämä liittyy parvekkeelta katseluun... miten :-) :-) :-)

        Parvekkeeltaan katsojille tarjotaan pakollista eutanasiaa.


    • Hölmölän väkeä

      Tätä oli hauska lukea kyllä Suomalaiset on epäilyttäviä ihmisiä!?

    • Justin Case

      Nimenomaan! Palveluja karsitaan, vanhukset istuvatt nojatuoleissa päivät pitkät ja tuojottavat seinää. Samaan aikaan rapsehtimaton peräkammarinpoika nauttii yhteiskunnan tukea - ja tujottaa seinää! Kuitenkin molemmat voisivat päästä ulos, pierunhajusta raikkaaseen ilmaan virkistymään jos kaikki tukia saavat pakotettaisiin rapsehtimaan saamiaan tukia vastaan.

      Toinen esimerkki: Marjat mätänevät metsään ja samaan aikaan rapsehtimattomat joutilaat märkänevät -ainakin hajusta päätellen- peräkammareihinsa. Jos rapsehtimaton velvoitettaisiin poimimaan marjoja päätyisivät marjat ravitsemaan ihmisikuntaa ja rapsehtimattoman mieli virkistyisi raikkaassa luonnossa liikkuessa.

      Eikö tämä ole ihan selvää pässinlihaa?

      • kusipäät

        Vitut ne missään peräkammarissa... baarissa juomassa viinaa ja naimassa


      • vitun urpo.

        Mikä vuosi, mikä valuutta, mikä maa? Tynnyrissä
        elät?


      • pakanat
        kusipäät kirjoitti:

        Vitut ne missään peräkammarissa... baarissa juomassa viinaa ja naimassa

        Justin elää maaseudulla ja tästä mielikuva peräkammarin pojista ja tytöistä. Kaupungissa peräkammarinpojat, ja tytöt juovat ja naivat toisiaan.


      • Justin Case

        Muistakaapa kaikki sitten, että rapsehtiminen tarkoittaa persereiän raapimista. Tämä lähinnä niille, jotka eivät sitä tienneet.


    • Justin Case

      2013-euro-Suomi.
      Itse olet Urbo, peräkammarin runkkukunkku, könsikäs, persienporraaja

    • Justiinan naapuri

      Nyt on Justiinalla dildo poikittain

    • saapas.

      saapas

    • Parveke turhaa

      Helvetin mukava tosiaan kun alakerran ukko savustaa tupakanhajula. Voisiko tätä jotenkin estää että 12 vuoden jälkeen sais nauttia itsekin parvekkeella oloa. Voisiko vaatia vuokran alennusta, kun parveketta ei voi käyttää.

    • Ei oo muuta hommaa

      Pihapoliisit kyttää kameroineen ja vihkoineen parvekkeilla.
      Lohtajalla ainakin kahdessa kerrostaloissa ja yhdessä rivitalossa ammattikyttääjä.
      Sieltä sitten lähtee ilmoituksia milloin mihinkin.

    • kylkyttäis

      Nyt harmittaa hitosti, kun ei ole parveketta. Ei ole kyttäyspaikkaa. Täällä omakotitaloalueella on niin paljon puskia, ettei näe naapureiden liikkeitä kunnolla. Pelkkien äänimölähdysten perusteella pitää arpoa, mitä missäkin tapahtuu.
      Joutuu päivittäin lähtemään jonnekin torille kyttäämään ohikulkevia, enimmäkseen ylipainosia, perjsjalkasia mistä lie esiin kaivautuneista talsijoita.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      423
      2954
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2276
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      348
      1976
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1893
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1747
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1140
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe