kysymyksiä

19v

Noniin eli olen juuri valmistunut,.vielä koeajalla työskentelevä ravintola-alan työntekijä. Oon huomannu pieniä "rikkeitä" ravintolassa josaa työskentelen. Esim anniskelualue (terassi) ei ole rajoitettu tai ympäröity mitenkään vaikka alkoholilaki tämän vaatii, kun oon siitä muille huomauttanu on ne joko huomannu sen kans ja ei tee asialle mitään, tai kyseenalaistaa tämän kunnes näytän kohdan alkoholilaista jonka jälkeen seuraa vaan hiljaisuus. Pomolle en uskalla puhua, kun se on niin hälläväliä-ihminen eikä oikeen tahdo kuunnella ellei se liity rahaan. Kysymys onkin et mitä käy jos tarkastaja saapuu paikalle ? Kerran on asiakas lähteny oluen kanssa käveleen terassilta... Se ettei ole mitään aitaa etc vaikeuttaa siis myös valvomista, ja ravintolapäälliklö on joskus sanonu et se kuka myy/hoitaa terassia vahtii ettei ihmiset lähe käveleen sieltä ja jos lähtee nii se menetetty raha lähtee senihmisen palkasta.. Onneks tää henkilö joka lähti oluen kanssa oli jo maksanu mut kumminki.

Toine asia joka huoletti mua oli se et sain aluks vaan 10,50e/h vaikka on ruokailuravintola jolla a-oikeudet. Mulle sanottiin aluks vaan että "se on tessin mukanen palkka jonka saat" ja palkkakuitista sit näin ton, sain korjattuu tonki vast ku soitin PAMiin ja sieltä kerrottiin että olin saanu reilu 30snt vähemmän palkkaa/h. Että ei olku palkanlaskija siitä perillä.

Sitten viimeinen asia, kun tulee sen aika, miten lopetan ? Nytkin oon kahessa paikassa "kutsutaan töihin tarvittaessa" diilillä. En hirveesti tykkää kummastakaan oaikasta.. Et miten menetellä? Nytkin on puhuttu jo pikkujouluajasta sun muusta, mut koeajallahan saan irtisanoutuu vaik kesken työvuoron. Toisaalr en haluu olla kusipää joka lopettais yhtäkkiä, mut toisaalt pelkään miten muut mua tuomitsee jos ilmotanki vaikka kuykauden etuajois et millon irtisanoudun ?

Anteeks et tuli pitkä ja hassun kuulonen teksti mut kirjotan puhelimel ja hankala lukea tai esikatsella tekstiä tällä /:

1

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeutta!

      Koeajalla voit purkaa työsopimuksen milloin vain ja irtisanoutuminen astuu voimaan heti. Tosin en ole varma jos kesken työpäivän purkaa sopimuksen, joudut tekemään työvuoron silti loppuun. Ei kannata kituuttaa itseään huonossa työpaikassa ja hyvä että sait selviitty tuohon tunti palkkaankin! Jos lopetat, katso että saat lopputilin kahden viikon sisällä sopimuksen päättymisestä. Ellei työsopimuksessasi ole erikseen mainintaa lopputilin maksupäivästä. Muista pitää oikeuksistasi kiinni! Tänä(kin) kesänä on tullut ilmi kesätyöpaikkoja joissa koitetaan vetää ja vedetäänkin välistä nuorilta työntekijöiltä. Itselläkin kävi huono tuuri kesätyöpaikan suhteen ja lopetin koeajalla työt. Lopputiliä ja palkkalaskelmia ei ole näkynyt, taitaa mennä pamille tämä juttu hoidettavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe