kysymyksiä

19v

Noniin eli olen juuri valmistunut,.vielä koeajalla työskentelevä ravintola-alan työntekijä. Oon huomannu pieniä "rikkeitä" ravintolassa josaa työskentelen. Esim anniskelualue (terassi) ei ole rajoitettu tai ympäröity mitenkään vaikka alkoholilaki tämän vaatii, kun oon siitä muille huomauttanu on ne joko huomannu sen kans ja ei tee asialle mitään, tai kyseenalaistaa tämän kunnes näytän kohdan alkoholilaista jonka jälkeen seuraa vaan hiljaisuus. Pomolle en uskalla puhua, kun se on niin hälläväliä-ihminen eikä oikeen tahdo kuunnella ellei se liity rahaan. Kysymys onkin et mitä käy jos tarkastaja saapuu paikalle ? Kerran on asiakas lähteny oluen kanssa käveleen terassilta... Se ettei ole mitään aitaa etc vaikeuttaa siis myös valvomista, ja ravintolapäälliklö on joskus sanonu et se kuka myy/hoitaa terassia vahtii ettei ihmiset lähe käveleen sieltä ja jos lähtee nii se menetetty raha lähtee senihmisen palkasta.. Onneks tää henkilö joka lähti oluen kanssa oli jo maksanu mut kumminki.

Toine asia joka huoletti mua oli se et sain aluks vaan 10,50e/h vaikka on ruokailuravintola jolla a-oikeudet. Mulle sanottiin aluks vaan että "se on tessin mukanen palkka jonka saat" ja palkkakuitista sit näin ton, sain korjattuu tonki vast ku soitin PAMiin ja sieltä kerrottiin että olin saanu reilu 30snt vähemmän palkkaa/h. Että ei olku palkanlaskija siitä perillä.

Sitten viimeinen asia, kun tulee sen aika, miten lopetan ? Nytkin oon kahessa paikassa "kutsutaan töihin tarvittaessa" diilillä. En hirveesti tykkää kummastakaan oaikasta.. Et miten menetellä? Nytkin on puhuttu jo pikkujouluajasta sun muusta, mut koeajallahan saan irtisanoutuu vaik kesken työvuoron. Toisaalr en haluu olla kusipää joka lopettais yhtäkkiä, mut toisaalt pelkään miten muut mua tuomitsee jos ilmotanki vaikka kuykauden etuajois et millon irtisanoudun ?

Anteeks et tuli pitkä ja hassun kuulonen teksti mut kirjotan puhelimel ja hankala lukea tai esikatsella tekstiä tällä /:

1

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeutta!

Koeajalla voit purkaa työsopimuksen milloin vain ja irtisanoutuminen astuu voimaan heti. Tosin en ole varma jos kesken työpäivän purkaa sopimuksen, joudut tekemään työvuoron silti loppuun. Ei kannata kituuttaa itseään huonossa työpaikassa ja hyvä että sait selviitty tuohon tunti palkkaankin! Jos lopetat, katso että saat lopputilin kahden viikon sisällä sopimuksen päättymisestä. Ellei työsopimuksessasi ole erikseen mainintaa lopputilin maksupäivästä. Muista pitää oikeuksistasi kiinni! Tänä(kin) kesänä on tullut ilmi kesätyöpaikkoja joissa koitetaan vetää ja vedetäänkin välistä nuorilta työntekijöiltä. Itselläkin kävi huono tuuri kesätyöpaikan suhteen ja lopetin koeajalla työt. Lopputiliä ja palkkalaskelmia ei ole näkynyt, taitaa mennä pamille tämä juttu hoidettavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3970
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2071
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      86
      1323
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1107
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      215
      909
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe