Lämpenee noin 5-20min ok mutta sitten laukaisee ylilämpösuojan!?
Kanavat ovat täysin auki ja suulakkeet myös. Pakoputki on auki.
Ja joskus kiertoilmatuuletin ei lähde pyörimään ilman että kopauttaa,
laitetta hieman kylkeen. En tiedä koska huollettu, mulle uusi laite.
Mitä tarkistan seuraavaksi, otanko irti ja vien huoltoon? Vai mitä?
Työkalut pysyy itsellä sen verran hyvin käsissä, että mieluiten korjaisin itse.
Wallas 1800 Sailin ylilämpösuoja laukeaa
7
250
Vastaukset
Vaikuttaa kovasti siltä että pääpuhaltimen moottori olisi uusittava. Siitä syystä ylilämpösuojakin laukeilee. Jos ryhdyt itse hommiin pidä huolta että sisäkalut kuten poltin, lämmönvaihdin, puhallinyksiköt (pää-sekä paloilma) jne tulevat paikoilleen kylkilevyjen uurteisiin. Ne putoavat hyvin helposti sijoiltaan jos ei niksiä hallitse. Sitten kun värkki on onnellisesti koossa ne kyllä pysyvät paikoillaan.
- Salla W
Kiitos vastauksestasi :)
Onkohan kuinka hinnakas tuo moottori? Muut huoltokohteet, jotka kannattaa hoitaa samalla kertaa kun on laite irrallaan?
pääpuhaltimen moottori on hieman toista sataa euroa. Samalla kannattaa vilkaista / vaihtaa palopuhaltimen moottori, joka maksaa 23€. Polttimen huoltosarja 34€, siinäpä ne tärkeimmät. Ammattilaiselta parin kolmen tunnin työ. Tee se itse mieheltä pari kolme iltaa... Jos lämmitin ei ole kovin vanha, se kannattaa korjata, mutta jos ikää alkaa olemaan 25 vuotta, alkaa se olemaan jo työnsä tehnyt. Joskin yksilöeroja löytyy.
- kuus6
Itse avasin kyseisen lämppärin kerran kokonaan kun vaihdoin paloilmapuheltimen. Muistaakseni noin 4-5h purin ja kasasin, kun en ollut ennen avannut. Saili on sen verran selkeä, että sen purkaa varsinkin hyvin nopeasti. Paloilmapuhaltimen kanssa ne komponentit tosiaan putoaa kiskoiltaan helposti. Täällä aina varotellaan miten se on sitten kauheaa, mutta itse olen kyllä ne saanut ihan heittämällä kohdilleen aina. Luultavasti porukka vaan ei osaa oikeaa tekniikkaa tms...
- w.a.l.l.a.s
Onko ohjausyksiköltä laitteelle tulevissa johdoissa (6) joku värikoodi tms. kun ajattelin pistää sivuleikkureilla poikki ja laittaa väliin pikaliittimen? Niin ahdas mesta jossa laite on ja kulkevat suojakuoren alla, ei näe kunnolla tonne. Helpottaisi takaisinlaittoa kivasti.
- 24242424
w.a.l.l.a.s kirjoitti:
Onko ohjausyksiköltä laitteelle tulevissa johdoissa (6) joku värikoodi tms. kun ajattelin pistää sivuleikkureilla poikki ja laittaa väliin pikaliittimen? Niin ahdas mesta jossa laite on ja kulkevat suojakuoren alla, ei näe kunnolla tonne. Helpottaisi takaisinlaittoa kivasti.
jos en väärässä ole, niin mikäli saat wallaksesta kuoren auki voi irrottaa sieltä pistokkeen piirilevystä. sitten ei johto haittaa menoa.
w.a.l.l.a.s kirjoitti:
Jos ei ole värikoodia niin on numerot. Silloin johdot ovat mustia. Numerot on painettu valkoisella ja paljastuvat kun harmaata eristettä on kuorittu sopivasti. Olen käyttänyt tässä autopuolen pakko-ohjattuja amp-liitntyyppisiä pistokkeita.Valikoimasta löytyy sopivasti 6-reikäinen. Samalla voisi laittaa tälläisen 2-reikäisen virtajohdoille niin vielä helpommaksi käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417969Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832