kohta meillä juhlitaan, mutta mitä kahvipöytään tarjolle? Millainen juhlamekko päivän prinsessalle olisi käytännöllisin?
Kyselen, koska ei ole kokemusta tälläisistä kemuista. :-)
yksi vee synttärit
5
110
Vastaukset
- erin1
Se riippuu vähän että millaista vierasta tulee, jos tulee paljon lapsia niin suosittelen helppoa naposteluruokaa mm. pasteijoita, karjalanpiirakoita, pikkupitsoja tai semmosia napostelu tikkuja. Makeista sitten muffinseja,keksejä, hedelmiä, kakkua yms... Aikuiset taas syövät usein totain täyttävämpää esim. salaattia tai voileipäkakkua mutta mielestäni pienen lapsen syntymäpäivillä ei tarvitse pöytien notkua vaan hieman makeaa ja suolaista. itse olen huomannut että suolaista ruokaa menee aina enemmän varsinkin jos on kuuma keli.
Juhlamekkoja on niin laidasta laitaan mutta jos on helteisellä säällä niin ehkä joku trikoo tai pellavamekko :) - marjapiiras
Me laitetaan tarjolle oikeastaan sellaista, mitä itse tykätään syödä. Mä en ole makean ystävä ja usein harmittelen, kun tarjolla on vain kakkua, pullaa, pikkuleipää yms eikä mitään suolaista tai raikasta. Niinpä laitetaan salaattia, joku suolainen piiras tai kaksi erilaista, dippikasviksia ja hedelmiä pöytään. Mies puolestaan rakastaa makeaa, joten hän on luvannut leipoa kakun tai kaksi, marjapiirakan ja pullaa. Näillä varmaan mennään ja toivotaan, että kelpaa vieraille!
Musta on aina yhtä vaikea miettiä määriä. Tehdään taas varmaan liikaa, mutta eipähän lopu kesken. - h43sadfg
Riippuu ihan vieraiden ikähaitarista. Meillä esikoisen 1v. synttäreillä oli useampikin alle 3v ja parhaiten tekivät kauppansa rusinat, pikkulihapullat, keksit, coctailpiirakat ja ihan peruspulla. Kakkua oli tavallista ja juustokakkua aikuisille. Toisen lapsen 1v synttäreillä oli lähinnä aikuisia, joten omalle pikkuväelle suosikeita eli keksit ja pullaa ja isommille suolaista piirakkaa, karjalanpiirakkaa munavoilla täytekkakkua. Olen siihen tulokseen tullut, että jos ei halua syödä herkkuja viikkoa juhlien jälkeen, kannattaa satsata laatuun eikä määrään. Ei meidän vieraat ainakaan ihan kymmentä sorttia jaksa syödä.
Juhlamekoista ei ole muuta sanottavaa kuin että kesähelteellä nyt ei varmasti mitään tekokuituprinsessahörhötystä kannata hommata, kun ne ovat hiostavia ja ahdistavia. - Voi hyvänen aika.
Vo hörhö näitä kyssäreitä!!
Eikö jokainen nyt osaa lastgenjuhlia järjestellä ihan itse? Jokainen tehkööt semmoiset juhlat, tarjottavat ja vaatteet päälle kun haluaa!!
Sanokaas sitte mulle, miten pukeudutaan saunaan? Olisi huomenna saunapäivä, ja emme teidä mitä sinne laitetaan päälle ja mitä siellä syödään? Hernekeittoa ja kiukaalla paistettua pannaria, entä mitkä vaattet???- Äly Hoi, älä jätä:)
:D Samaa mietin kuin luin tätäkin ketjua, että kuin yksinkertaista porukkaa voi olla:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?
Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.1112282- 981374
- 1701197
- 531165
- 681111
- 43997
Hienoa SDP 24,8%
Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast163913- 49849
- 115783
- 67776