kohta meillä juhlitaan, mutta mitä kahvipöytään tarjolle? Millainen juhlamekko päivän prinsessalle olisi käytännöllisin?
Kyselen, koska ei ole kokemusta tälläisistä kemuista. :-)
yksi vee synttärit
5
143
Vastaukset
- erin1
Se riippuu vähän että millaista vierasta tulee, jos tulee paljon lapsia niin suosittelen helppoa naposteluruokaa mm. pasteijoita, karjalanpiirakoita, pikkupitsoja tai semmosia napostelu tikkuja. Makeista sitten muffinseja,keksejä, hedelmiä, kakkua yms... Aikuiset taas syövät usein totain täyttävämpää esim. salaattia tai voileipäkakkua mutta mielestäni pienen lapsen syntymäpäivillä ei tarvitse pöytien notkua vaan hieman makeaa ja suolaista. itse olen huomannut että suolaista ruokaa menee aina enemmän varsinkin jos on kuuma keli.
Juhlamekkoja on niin laidasta laitaan mutta jos on helteisellä säällä niin ehkä joku trikoo tai pellavamekko :) - marjapiiras
Me laitetaan tarjolle oikeastaan sellaista, mitä itse tykätään syödä. Mä en ole makean ystävä ja usein harmittelen, kun tarjolla on vain kakkua, pullaa, pikkuleipää yms eikä mitään suolaista tai raikasta. Niinpä laitetaan salaattia, joku suolainen piiras tai kaksi erilaista, dippikasviksia ja hedelmiä pöytään. Mies puolestaan rakastaa makeaa, joten hän on luvannut leipoa kakun tai kaksi, marjapiirakan ja pullaa. Näillä varmaan mennään ja toivotaan, että kelpaa vieraille!
Musta on aina yhtä vaikea miettiä määriä. Tehdään taas varmaan liikaa, mutta eipähän lopu kesken. - h43sadfg
Riippuu ihan vieraiden ikähaitarista. Meillä esikoisen 1v. synttäreillä oli useampikin alle 3v ja parhaiten tekivät kauppansa rusinat, pikkulihapullat, keksit, coctailpiirakat ja ihan peruspulla. Kakkua oli tavallista ja juustokakkua aikuisille. Toisen lapsen 1v synttäreillä oli lähinnä aikuisia, joten omalle pikkuväelle suosikeita eli keksit ja pullaa ja isommille suolaista piirakkaa, karjalanpiirakkaa munavoilla täytekkakkua. Olen siihen tulokseen tullut, että jos ei halua syödä herkkuja viikkoa juhlien jälkeen, kannattaa satsata laatuun eikä määrään. Ei meidän vieraat ainakaan ihan kymmentä sorttia jaksa syödä.
Juhlamekoista ei ole muuta sanottavaa kuin että kesähelteellä nyt ei varmasti mitään tekokuituprinsessahörhötystä kannata hommata, kun ne ovat hiostavia ja ahdistavia. - Voi hyvänen aika.
Vo hörhö näitä kyssäreitä!!
Eikö jokainen nyt osaa lastgenjuhlia järjestellä ihan itse? Jokainen tehkööt semmoiset juhlat, tarjottavat ja vaatteet päälle kun haluaa!!
Sanokaas sitte mulle, miten pukeudutaan saunaan? Olisi huomenna saunapäivä, ja emme teidä mitä sinne laitetaan päälle ja mitä siellä syödään? Hernekeittoa ja kiukaalla paistettua pannaria, entä mitkä vaattet???- Äly Hoi, älä jätä:)
:D Samaa mietin kuin luin tätäkin ketjua, että kuin yksinkertaista porukkaa voi olla:D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2944781Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k522983Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7996Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52979