Hei! Sakemannin häntä

minä vaan

Osaako kukaan sanoa koska saksanpaimenkoira pennun häntä yleensä alkaa paksuuntua ja tuuheutua? itsellä 5kk ikäinen narttupentu ja häntä on viel sellanen lyhytkarvainen...

8

343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakumaanikko_

kyllä se piakkoin rupeaa tuuheutumaan :) elähän hätäile :) itselläni saksanpaimenkoiria, ja kyllä ne ajallaan tuuheutuvat, oisko siinä ennen vuotta

• näyttelytäti

alä ole huolissa, kyllä ne tuuheutuvat:)

• ihmettelijä24

Sakemannin häntä kaareutuu selkää kohti, eli siis koirani 8kk vanha pitää välillä häntäänsä ns. kippuralla. Ei kuitenkaan mene mitenkään pystykorvien tavalla kippuraan vaan häntä ns. taipuu selkään päin. Onkohan tämä normaalia?
      Monet kysyvät onko koirassa muutakin rotua kun häntä menee noin...

• fjkdsljfklsdö

MItäs et ottanut selvää koiraa ostaessasi onko sekarotuine vai puhdas saku. Omaa tyhmyyttä. Provohan tuo tietysti oli.

• Pieni murhe vaan

Voihan häntä olla kippurassakin vaikka on puhdasrotuinen,mutta se on ulkomuoto virhe. Tiedän monta puhdasta joilla hännässä asentovirhe täi liian lyhyt,joka nousee liian ylös koiran innostuessa.

• ikuisestieläimiä

meidän 9 vuotiaalla ei ole ikinä oikein häntä tuuheentunut aina ollu häntää myötäilevät karvat vain ohuesti. toisella on pientä tuuheutta tullut mutta noita edeltävälläkin vain suora suht ohut karvapeite hännässä

• koiria 40 v

Mun koiralla on ollut tuuhea kauniskarvainen häntä jo alle puoli vuotiaana. Nyt 10 vuoden ikäisenä edelleen. Ja pitkä, eikä nosta sitä koskaan kippuralle. Karvoja en leikkaa kasvattajan kehoituksen mukaisesti edes hännänpäästä kahta senttiä joka olisi suositus ollut.:)

• kipale

Eikös näyttöön tehdyillä koirilla ole just sellainen kuusimainen iso tuuhea häntä (näyttävä?) ja käyttökoirilla "normaalimpi", eli karvat lyhyempiä ja lähempänä häntää. Omalla (linjasta ei tietoa/sekalinjaa/kentietää) häntä on suht paksu ja pöyheä, mutta kun tavataan selkeästi näyttis, niin sillä on sellainen viuhka :) Omakin, vaikka ei ole näyttökoira, niin se häntä vaikutti jonkun aikaa tosi luihulta, kunnes alkoi olla isompi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      61
      7850
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      133
      4524
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      32
      3777
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      3138
    5. On niin ikävä sua

Ikävöin hymyäsi, näkemistäsi, sitä millainen olet.
      Ikävä
      23
      2682
    6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      29
      2617
    7. Vielä me saadaan toisemme

Uskotko kulta siihen?
      Ikävä
      50
      2316
    8. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      2190
    9. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      392
      2123
    10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      2069
    Aihe