Vaikka metsästyskausi ei vielä ole alkanut niinkysyn minkä kokoisia patruunoita käytätte pyyn metsästyksessä ja saako pyyn metsästyksessä käyttää kiekkopatruunoita.
MINKÄ KOKOINEN PATRUUNA PYYN METSÄSTYKSESSÄ
4
1377
Vastaukset
- ean.
Hyvin tippuu kiekkopaukulla.
Ongelma lienee se, että pyytä usein pääsee niin lähelle, että jollain 3- haulilla linnusta ei järkevää syötävää jää jäljelle.
5, tai 6-hauli ja matkaa vähintään 15-20 metriä lienee se paras.
Itse meinaan kyttäillä niitä piekkarilla.
ps. Itselleni luvallisella pikku pläntillä on muutama poikue, eli ainakin 30-40 lintua.
Ehkä sieltä muutaman saan. - kyllä putoaa
mä oon täyteisellä päästänyt.
- Mehtuu miäs
Kiitti ja rappi paukut on parhaita. Pyy tulee useinmiten pillillä liki ja muun kanalintujahdin yhteydessä pyrähtää maasta vaan lähimmän kuusen oksalle uteliaisuuttaan tähyämään joten raskaammat pomppulintu kudit ehtii hyvin vyöltä vaihtaa kevyempiin. Mitä suotta kaunista valkeaa lihaa pilaamaan millään metso magnumeilla. 24g kiekko patruunat antavat yleensä pelkän shokki vaikutuksen eivätkä välttämättä mene edes lihaan asti matkasta riippuen.. Mutta kiekko patilla ei saa ampua yli 25m matkoille mielummin 20m tai alle ettei turhaan haavoittele.
- eräeino
Jos omistat piekkarin niin se on kannattaa pitää mukana pyyn pillitys mesästyksessä eikä haittaa vaikka pyy pyrähtää 10 metrin päähän et räjäytä lintua..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1802150- 1751791
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1701662Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys1091470Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise241443- 1051145
Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su1611076Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c771053Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,56880Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud228876