kohdata teidät introvertit haluamallanne tavalla, antaa teille tilaa yms? Ettehän te introvertitkään kohtaa meitä ekstroverttejä meidän haluamallamme tavalla (eli olemalla sosiaalisia ja puheliaita). Aina teillä riittää vaatimuksia, mutta kenenkä vaatimuksia te itse täytätte (mukisematta)?
Miksi meidän ekstoverttien pitäisi
40
999
Vastaukset
- introintro
Introvertithan tässä on aina joutuneet elämään ekstroverttien ehdoilla. Ei minulta olla kysytty töissä kuinka paljon tarvitsen omaa rauhaa vaan työpöytäni on siellä mihin se asetetaan. Ei ektroverit ystäväni jaksa kauaa istua kahden kesken vaan aina on soitettava kymmenelle muulle ihmiselle jotta saataisiin vähän "meininkiä", vaikka itse nautin pienestä porukasta. Ja jos isossa porukassa en olekaan enää äänessä yhtä paljon niin minua katsotaan kieroon. Keskusteluissa ei koskaan siirrytä suoraan asiaan minun toiveideni mukaisesti vaan aina joudutaan rupattelemaan niitä näitä, jonka jälkeen keskustelu onkin ohi, koska keskustelukumppani huomasi muita ihimisiä joille pitää puhua.
Vaikka ehkä aloitus saattaakin olla provo.- .................
Niin mutta millä tavalla sinä noissa tilanteissa huomioit ekstovertteja? Juurihan myönnät ettet kehitä meininkiä ja että varsinkin isoissa porukoissa hiljenet.
- Elämä on sietämistä
"Ei minulta olla kysytty töissä kuinka paljon tarvitsen omaa rauhaa vaan työpöytäni on siellä mihin se asetetaan."
No eipä tuollaiset asiat ketään kiinnosta, töissä ollaan tekemässä töitä sitä muodollista korvausta vastaan joka kuukauden lopussa tilille suhahtaa.
Keskity työntekoon ja opettele sietämään työpäivät tai jää työttömäksi jos ei pää kestä. Tilallesi varmaan löydetään varsin helposti joku toinen tällaisena aikana. Tietysti voit yrittää vaihtaa työpaikkaa tai kouluttautua alalle, jossa ei tarvitse olla niin sosiaalinen ja saa työskennellä yksin (esim. metsuri). Tai sitten yksityisyrittäjäksi rupeat, jos pää kestää puhelimitse asiointia.
Siinä on sun vaihtoehtosi käytännössä. - introintro
Elämä on sietämistä kirjoitti:
"Ei minulta olla kysytty töissä kuinka paljon tarvitsen omaa rauhaa vaan työpöytäni on siellä mihin se asetetaan."
No eipä tuollaiset asiat ketään kiinnosta, töissä ollaan tekemässä töitä sitä muodollista korvausta vastaan joka kuukauden lopussa tilille suhahtaa.
Keskity työntekoon ja opettele sietämään työpäivät tai jää työttömäksi jos ei pää kestä. Tilallesi varmaan löydetään varsin helposti joku toinen tällaisena aikana. Tietysti voit yrittää vaihtaa työpaikkaa tai kouluttautua alalle, jossa ei tarvitse olla niin sosiaalinen ja saa työskennellä yksin (esim. metsuri). Tai sitten yksityisyrittäjäksi rupeat, jos pää kestää puhelimitse asiointia.
Siinä on sun vaihtoehtosi käytännössä.Yli kolmasosa väestöstä on introvertteja, joten ehkä kannattaisi ottaa heidätkin paremmin huomioon. Ja kun muistetaan että introvertit ovat keskimäärin rehellisempiä, tunnollisempia, älykkäämpiä, keskittymiskykyisempiä ja ahkerampia kuin ekstrovertit, niin ainoastaan idiootti ei palkkaa heitä töihin. Samanlainen on se idiootti joka heidät palkkaa mutta eivät yritä ottaa heistä parasta irti.
- ektromään
introintro kirjoitti:
Yli kolmasosa väestöstä on introvertteja, joten ehkä kannattaisi ottaa heidätkin paremmin huomioon. Ja kun muistetaan että introvertit ovat keskimäärin rehellisempiä, tunnollisempia, älykkäämpiä, keskittymiskykyisempiä ja ahkerampia kuin ekstrovertit, niin ainoastaan idiootti ei palkkaa heitä töihin. Samanlainen on se idiootti joka heidät palkkaa mutta eivät yritä ottaa heistä parasta irti.
Millä tavalla otat ekstrovertit huomioon?
- Mietipä tätä
introintro kirjoitti:
Yli kolmasosa väestöstä on introvertteja, joten ehkä kannattaisi ottaa heidätkin paremmin huomioon. Ja kun muistetaan että introvertit ovat keskimäärin rehellisempiä, tunnollisempia, älykkäämpiä, keskittymiskykyisempiä ja ahkerampia kuin ekstrovertit, niin ainoastaan idiootti ei palkkaa heitä töihin. Samanlainen on se idiootti joka heidät palkkaa mutta eivät yritä ottaa heistä parasta irti.
Pitäisikö teidän älykkäämpien introverttien hakeutua työtehtäviin ja aloille, joissa ei valtavaa ja jatkuvaa sosiaalisuutta edellytetä? Rekkamiehiä ja metsureita tarvitaan tulevaisuudessakin, ja jos ei ulkotyöt maistu niin mm. patologina ja yliopistotutkijanakin saa aika rauhassa jurottaa suuren osan ajasta.
Jos ei työn reunaehtoja kestä, on syytä miettiä ansaitseeko saada palkkaa.
- olette rasisteja
Enemmistöjä ei kuulu kumarrella. Introvertit ovat vähemmistö siinä missä muslimitkin.
- ektromäään
Kummatkin ovat vähemmistöjä jotka eivät yritä sopeutua.
- Etkö sinä tiedä
Rasismi on rotuun perustuvaa syrjintää, kaikki muu on pelkkää syrjintää.
- anonyymi.
ektromäään kirjoitti:
Kummatkin ovat vähemmistöjä jotka eivät yritä sopeutua.
Eivät yritä sopeutua? Ei ole kyse "sopeutumisesta" niin kuin itse väität, elämä on vain ehkä antanut sinulle suosiollisemmat olosuhteet, kun olet ekstrovertti, ja siksi luulet voivasi tasapäittää koko systeemin itsesi mukaisesti. Harmi kyllä, älykäs ihminen tajuaisi tässä vaiheessa, että ihmiset ovat yksilöitä, joten kaikenlaisen toiminnan tasapäistäminen muutamaan sallittuun tekotapaan on vain resurssien tuhlausta. Onnelliset ihmiset tuottavat paremmin, sairastavat vähemmän psyykkisiä sairauksia (vähentäen mahdollisesti Suomen kalliita terveydenhoitokustannuksia, koska masennushan on kansantauti) ja tuottavat yhteiskunnalle enemmän.
Sinun ei ehkä henkilökohtaisesti tarvitse sietää introverttejä sen enempää kuin mitä tahansa muitakaan erilaisia ihmisiä (kuten vaikkapa eri puolueisiin kuuluvia, tosin epäilen kyllä ettei sinua edes kiinnosta äänestäminen noin idiootilta vaikuttavan tekstin takia), mutta minun ei myöskään tarvitse kestää ekstroverttien tapaa tehdä asioita. Jos minun tapani ei kelpaa, sitten ei kelpaa, piste. Järkevä ihminen osaa sopeuttaa toimintaansa eri ihmisten mukaan, se on selvä molemmille osapuolille, mutta mitäs jos "ektromään" (joka on muuten kirjoitettu väärin, idiootti) nostaisit sen pääsi joskus sieltä syvältä pers**stäsi niin sinun ja muiden ekstroverttien ja ekstroverttejä suosivan yhteiskunnan kanssa olisi helpompi elää. Piste.
- mitä höpötät?
" Ettehän te introvertitkään kohtaa meitä ekstroverttejä meidän haluamallamme tavalla (eli olemalla sosiaalisia ja puheliaita)"
Mien ihmeessä introvertti voi olla sosiaalinen ja puhelias??- ektromäään
No jos ei voi, niin silloin hän ei kykene ottamaan ekstrovertteja huomioon (he kaipaavat sosiaalisuutta ja puheliaisuutta). Miksi siis ekstroverttien pitäisi ottaa introvertit huomioon? Silloinhan me ekstrovertit antaisimme teille introverteille enemmmän, kuin mitä te annatte meille.
- introni1111
ektromäään kirjoitti:
No jos ei voi, niin silloin hän ei kykene ottamaan ekstrovertteja huomioon (he kaipaavat sosiaalisuutta ja puheliaisuutta). Miksi siis ekstroverttien pitäisi ottaa introvertit huomioon? Silloinhan me ekstrovertit antaisimme teille introverteille enemmmän, kuin mitä te annatte meille.
Ekstrovertti voi kyllä pitää välillä turpansa tukossa, sen sijaan introvertti ei voi ruveta sosiaaliseksi.
- ektromäään
introni1111 kirjoitti:
Ekstrovertti voi kyllä pitää välillä turpansa tukossa, sen sijaan introvertti ei voi ruveta sosiaaliseksi.
Mutta voihan introvertti yrittää pakottaa itsensä puhumaan. Samanlaista pakottamista se on ekstroverteille "pitää turpansa tukossa". Miksi ekstroverttien pitäisi pakottaa itseään sinun vuoksi, jos itse et yritä pakottaa itseäsi puhumaan heitä varten?
- "Vaatimukseni"
Ainoa "vaatimukseni" ekstroverteille on, että he eivät tule sönköttämään typeriä juttujaan ja vitsejään, jotka eivät kiinnosta!
Tosin tämäkin on liikaa vaadittu.- ektromäään
Ja heidän vaatimuksensa sinulle on että he saavat sönköttää juttujaan ja vitsejään. Ilmeisesti se on liikaa vaadittu sinulta?
- introni111
ektromäään kirjoitti:
Ja heidän vaatimuksensa sinulle on että he saavat sönköttää juttujaan ja vitsejään. Ilmeisesti se on liikaa vaadittu sinulta?
Sönköttäkööt keskenään; miksi niiden pitää minulle tulla sönköttämään?
- ektromäään
introni111 kirjoitti:
Sönköttäkööt keskenään; miksi niiden pitää minulle tulla sönköttämään?
Miksi sinun pitää olla hiljaa? Entä jos ekstrovertit haluavat sönköttää kaikille yhtä paljon kuin sinä haluat olla hiljaa?
- just say'in...
Täällä taas tämä tuttu elämäänsä kyllästynyt trolli vaahtoamassa. Jo ties kuinka monennen aloittamansa keskustelun merkeissä...
- ektromäään
Kumpi on trollaamista:
vuodesta toiseen samoista asioista palstalla valittaminen, ilman että yrittää muutosta?
vai
keskustelun herättäminen? - palstaan kyllästynyt
ektromäään kirjoitti:
Kumpi on trollaamista:
vuodesta toiseen samoista asioista palstalla valittaminen, ilman että yrittää muutosta?
vai
keskustelun herättäminen?Ihan sama mulle loppujen lopuksi. Minun mielestäni tuo sinun viestiesi hyökkäävä ja syyllistävä yleissävy ei vaan ole ehkä se kaikista parhain keino rohkaista siihen "muutokseen". Eikä asiat todellakaan ole aina niin mustavalkoisia kuin tässäkin ketjussa annetaan ymmärtää, sen nyt luulisi olevan ihan sanomattakin selvää...
Ikävä ilmapiiri tosiaan tällä palstalla nykyisin. Ei jaksaisi yhtään tällaista turhaa jauhantaa asioista, jotka eivät ole todellakaan mitään yksinkertaisia. Kuten sanottu, kaikki eivät ole samanlaisia kuten sinä.
- IntroN
Avaus oli varmaan trolli mutta toisaalta jäin miettimään, että kaipaavatkohan palstalle kirjoittavat yksinäiset oikeasti ystäviä vai onko alitajuisena toive siitä, että he olisivat samanlaisia kuin ekstrovertit? Kun aika ajoin on näitä kirjoituksia, että katsellaan muita nuoria aikuisia jotka ovat ryhmänä jossain ja pitävät hauskaa keskenään, niin kuinka moni introvertti-yksinäinen sitten oikeasti jaksaisi sitoutua sellaiseen ystävyyteen? Onko taustalla pikemmin toive, että "olisinpa minäkin ekstrovertti" eikä vain se, että saisinpa ystäviä?
Olen itse introvertti, jolla on ystäviä, ihmisten parissa tehtävä työ ja ylipäänsä paljon sosiaalisia kontakteja. Se väsyttää. Aika ajoin elämään tulee uusia tuttavuuksia, jotka kuitenkin häviävät ja tiedän, että se johtuu siitä kun en jaksa sitä että pitäisi soitella vaikka ei ole mitään asiaa, pitäisi tavata useammin. Vanhat ystävät ovat vielä jotenkuten kestäneet omituisuuteni mutta ilmeisesti nyt on taas sellainen vaihe, että pitäisi saada enemmän yksinäisyyttä, koska ihan kivoja ihmisiä on käväissyt elämässä mutta hävinnyt. Ekstroverttia minusta ei tule, joten pitää vain löytää oman jaksamisensa rajat introverttina.- ektromäään
Suuri osa itseään introverteiksi kutsuvista ihmisistä on vain lukossa estyneisyyden takia (en väitä että näin on kohdallasi). Sosiaaliset tilanteet väsyttävät heitä koska ahdistus kuormittaa heidän aivojaan.
- blaaaaa
ektromäään kirjoitti:
Suuri osa itseään introverteiksi kutsuvista ihmisistä on vain lukossa estyneisyyden takia (en väitä että näin on kohdallasi). Sosiaaliset tilanteet väsyttävät heitä koska ahdistus kuormittaa heidän aivojaan.
Riippuu aiheesta. Ain ei jaksa kuunnella, mennöö toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
- Kaikki ei samaa
ektromäään kirjoitti:
Et suostu ymmärtämään sitä että kaikki ihmiset eivät oikeasti ole samanlaisia kuin sinä. Jokainen ei ole samasta, muodikkaasta ekstrovertti-muotista.
Monen ekstrovertin on vaikea tai mahdotonta ymmärtää introvertimpaa ihmistä. Sen vuoksi sun kaltaiset tyypit sanoo että introvertit on jotenkin ongelmaisia ja eikä kukaan ihminen voi oikeasti olla introvertti.
Itse oikeasti nautin yksinäisyydestä. En jaksa sitä jos joka päivä pitäisi tavata muita ihmisiä, eikä mua huvita olla aina äänessä. Enkä ole mitenkään "lukossa" tai "estynyt". Ja tunnen muita samanlaisia ihmisiä. Yltiösosiaalisuuden puuttuminen ei tarkoita jotain mielenvikaisuutta vaikka valtavirrassa usein niin väitetäänkin. Ihmiset vaan on erilaisia, hyväksy se tai et. - 1+5
Kaikki ei samaa kirjoitti:
Et suostu ymmärtämään sitä että kaikki ihmiset eivät oikeasti ole samanlaisia kuin sinä. Jokainen ei ole samasta, muodikkaasta ekstrovertti-muotista.
Monen ekstrovertin on vaikea tai mahdotonta ymmärtää introvertimpaa ihmistä. Sen vuoksi sun kaltaiset tyypit sanoo että introvertit on jotenkin ongelmaisia ja eikä kukaan ihminen voi oikeasti olla introvertti.
Itse oikeasti nautin yksinäisyydestä. En jaksa sitä jos joka päivä pitäisi tavata muita ihmisiä, eikä mua huvita olla aina äänessä. Enkä ole mitenkään "lukossa" tai "estynyt". Ja tunnen muita samanlaisia ihmisiä. Yltiösosiaalisuuden puuttuminen ei tarkoita jotain mielenvikaisuutta vaikka valtavirrassa usein niin väitetäänkin. Ihmiset vaan on erilaisia, hyväksy se tai et."Itse oikeasti nautin yksinäisyydestä."
No mutta silloihan sinulla ei olekaan ongelmaa. Aika moni kirjoittelee tälle palstalle kuitenkin siksi, että he kokevat yksinolonsa negatiiviseksi, vastentahtoiseksi yksinäisyydeksi. - ektromäään
Kaikki ei samaa kirjoitti:
Itse oikeasti nautin yksinäisyydestä. En jaksa sitä jos joka päivä pitäisi tavata muita ihmisiä, eikä mua huvita olla aina äänessä. Enkä ole mitenkään "lukossa" tai "estynyt". Ja tunnen muita samanlaisia ihmisiä. Yltiösosiaalisuuden puuttuminen ei tarkoita jotain mielenvikaisuutta vaikka valtavirrassa usein niin väitetäänkin. Ihmiset vaan on erilaisia, hyväksy se tai et.Suostun ymmärtämään, mutta ennen kuin jollain ihmisellä on todella hyvä itsetunto, ei hän pysty sanomaan mikä vertti on. Sillä on hyvin vaikea erotella introvertteyden ja ahdistuksen luomia väsymisiä. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole todella hyvä itsetunto, joten suurin osa ihmisistä ei oikeasti tiedä mikä vertti on.
- ektromäään
1+5 kirjoitti:
"Itse oikeasti nautin yksinäisyydestä."
No mutta silloihan sinulla ei olekaan ongelmaa. Aika moni kirjoittelee tälle palstalle kuitenkin siksi, että he kokevat yksinolonsa negatiiviseksi, vastentahtoiseksi yksinäisyydeksi.Joo, 95% viesteistä täällä ovat negatiivisia ja katkeria. Ihmettelen miksi kukaan elämästään täysivaltaisesti nauttiva lukisi tätä palstaa, uteliasta katsausta kauemmin...
- heipä hei!
Miksi mun pitää joutua lukemaan loukkaavia juttuja tästä Suomi24:a? Arvatenkin nuo kaikki kirjoitusvirheetkin ovat tahallisia, tuollaisissa jutuissa...Millä oikeudella esimerkiksi sinäkin siinä nimettömästi netissä hyörätessäsi katsot oikeudeksesi määritellä ennalta aloituksesi sisällössä, millainen esimerkiksi minä olen ihmisenä, joka täysin sattumalta kummalliseen viestiin tässä julkisella, mutta nimettömällä, palstalla vastaan? Voin sanoa, että mulla ainakaan ei ole mitään yhteistä Suomi24:n keskustelupalstoille kirjoittavien ihmisten kanssa: ei mitään. Ajattelen aivan kaikista asioista aivan eri tavalla, kuin tänne kirjoittavat ihmiset ja minulla tekee pahaa lukea, kuinka omahyväisesti näillä palstoilla leimaillaan ihmisiä. Että kuinka suurta epäsosiaalista vihaa näillä palstoilla on. Sairasta.
No, kerronpa minäkin sitten tarinan. Kerron siitä, että millaisia ihmisiä rikollisten lisäksi arvelen enimmäkseen tänne Suomi24-keskustelupalstoille kirjoittavan... Taannoin matkustin bussissa. Noin sata kilometria matkustettua, bussiin nousi joku äijänkäppänä, joka puhui itsekseen koko matkan ajan. Asia alkoi häiritä, koska käkkyrä oli kovaääninen ja sattui tunkemaan persuksena vielä mun viereiselle penkille bussin toiselle puolelle, eikä hänellä todellakaan ollut keskusteluseuraa eikä hän puhunut myöskään kännykkään, vaan puhui itsekseen. Äijä kailotti siinä koko bussimatkan kovaan ääneen, että kuinka joku mustalaistyttö oli häntä muka kosinut ja ilmeisen häiriintyneissä hallusinaaatioissaan julisti milloin olevansa jossakin oikeusprosessissa ja milloin olevansa suurinpiirtein joku presidentin veroinen arvovaltainen tyyppi. Säälihän siinä heräsi, kun tajusi, että Suomen mielenterveyshuolto todella on niin huonolla tolalla, että jopa laitoshoitoa vaativat skitsofreenikot laitetaan avohoitopotilaiksi.
Samalla tavalla säälin ihmisiä, jotka kirjoittaa näille Suomi24-palstoille. Että kun ei havaitusti käy "laatuun", että niinkuin tavallista kirjoittelua olisi missään tässä Suomi24:a näillä keskustelupalstoilla, en voi ymmärtää.
Sen voisin tajuta, että jos puhuisivat itsestään ja tunnoistaan ja omista mielipiteistään, mutta tuollaista "keskustelemista" en käsitä. Havaitusti että kun näille palstoille edes kirjoittaa, tulee inhottavasti nolatuksi, vaikka itse kävisi ihan täysillä valoilla.
Kiitti, mutta tän Suomi24:n keskustelupalstamielipiteet ei aukea mun ymmärryksellä ja älykkyyteni on normaali. Tsemppiä taviksille, joiden sosiaalisuus on sillä tasolla, että yksinäisyys ei ol spitaalisuuteen rinnastettava asia. Mä en ole yksinäinen, mutta harvinaisen outoa porukkaa tässä Suomi24:a mielestäni operoi keskustelupalstoilla. Täältä minä en ainakaan mitään tuttavuuksia kaipaisi, näiltä palstoilta. - pas.ka spämmääjä
Suoli24 palstoille kirjoittelee säännöllisesti nettikyttääjä rikollisia,
samankaltaisia kuin mitä tässä taannoin tuomittiin oikeudessa jonkinlaisiin
rangaistuksiin tämä yksi tapaus, joka oli kaapannut satojen toisten ihmisten
kotitietokoneita "haltuunsa" ja oli sitten laitteiden webkameroita, mikrofoneja
ja näppäinpainalluksia hyödyntäen alkanut urkkimaan, kyttäämään
laittomasti näitä toisia ihmisiä.
Täällä suolessa on usein yksi tai useampia samanlaisia häiriintyneitä
"nettipersoonia" kirjoittelemassa yhtä ja samaa samantyylistä pas.kaa.
Nämä nettihörhöt on jo niin vieraantuneita oikeasta elämästä, että se kyllä
paistaa tästä sonnasta mitä ne tänne suoltaa pas.ka-aloituksineen jo
kilometrien päähän.- vertti?
sosiaalisuus ei ole vain sitä, että on kova puhumaan. introverttikin voi olla riittävän sosiaalinen. sosiaalisuus arkipuheessa on ihan eri asia kuin tutkimuksessa, esim. liisa keltikangas-järvinen on tutkinut sosiaalisuutta ja sen määritelmiä. tärkein sosiaalinen taito on kuuntelemisen taito ja sitä eivät kaikkein kovaäänisimmät aina hallitse.
- heipä hei!
Pelottavaa... Jos tuollainen pitää paikkansa, mistä tuossakin puhutaan, niin ihan oikeasti ja varmasti on jo rikosoikeudellisesti rangaistavaa käytöstä, että jos pelkän keskustelupalstalle kirjoittamisen perusteella nettihäiriköt alkavat roikkua ympäri palstoja seurailemassa, mitä viattomat netissä tekee. Siihen ja sellaiseen käytökseen tosin vaaditaan sitten jo tavallista suurempia tietoteknisiä valmiuksia ja taitoja, eli turha täällä on yhdenkään taviksia häiriköiksi syytellä...
Minua ainakin on inhottanut, että vaikken itse ole edes tän Suomi24:n jäsen, jotkut kimpussa roikkuneet on minun nimettömän perässä riekkuneet tässä Suomi24:a keskustelupalstalta toiselle herjaamassa ja pelottelemassa minua nimetöntä kirjoittajaa. En usko, että sellainen asiaton seuraileminen on minkäänlaisen nettifoorumin sääntöjen mukaista; etenkään kun julkinen kirjoittelu tässä Suomi24:a ei tapahdu nimillä ja vaan nimimerkeillä eli ainakin minun osaltani tuntemattomien kesken... Ja lisäksi röyhkeimmät minua häirinneet ovat herjanneet minua käyttämällä jopa rekisteröityjä nimimerkkejä tässä Suomi24:a: siltä osin uskon, että kyseessä lienisi todennäköisimmin muutama, jotka vaan omaavat monta rekisteröityä nimimerkkiä tässä Suomi24:a, mutta yhtä kertakaikkisen inhottavaa ja pelottavaa se käytös on ollut siksi ja silti, koska minua herjanneet ovat luoneet loukkaavan julkisen valheellisen illuusion, esiintyessään minulle monilla nikeillä ja samoissa keskusteluissa muka eri persoonina, että ikäänkuin muka saitin yleinen henki olisi juuri minua vastaan, ja tuskin nyt täyspäiset jaksaa kenenkään tuntemattoman kaltaiseni perässä roikkua rienaamassa jonkun tällaisen harmittoman keskustelupalstakeskustelemisen vuoksi.
Miksi muuten kutsutte aina tätä Suomi24:a "Suoli24":i, ts. aina tällä saitilla yleisesti tunnutaan käyttävän tollasta outoa ja vastenmielistä nimikettä tästä keskustelusaitista, että niinku "Suoli24"? Eikö ole jo hieman kulunut ja huono vitsi nuo alapääasiat?
Minä ainakin _yritän_ kirjoittaa sivistyneesti, mutta se on todella vaikeaa, koska tämä Suomi24- keskustelu mielestäni väärin perustein leimaa jokaisen joka osaa tällaiseen keskusteluun ottaa. Koen aikamoisen loukkaavana, että vaikkapa kun tän keskustelupalstan nimi on "Yksinäisyys", niin että tossa palstan etusivulla kysellään, että: "Miksi olet yksinäinen?", että ikäänkuin kukaan muka ei voisi käydä tällaisella palstalla ihan vain yleisestä mielenkiinnosta aihetta kohtaan, vaan että mukamas piröisi olla umpi-yksinäinen, että jos sattuu kirjoittamaan tällaiselle palstalle... Outoa logiikkaa tän Suomi24:n palstajaottelutkin.
Ja on käynyt selväksi, että ne jotka tänne kirjoittaa, hyvin harvat osaa mitään asiallisia aloituksia laatia.
- 08.jpg
Hahaha, kyllä teitä ekstrovertteja on sen verran tullut vastaan elämässä, että vahva mielipide turhuudestanne on syvään pinttynyt :) Työpaikalla ekstrovertin tunnistaa helposti; ei tee juuri töitä, mutta juttua riittää, ja siinä samalla sitten estää muidenkin työnteon. Ja sitä juttua joillakin tosiaan riittää, eikä siinä ole päätä eikä häntää. Huomaa, että jokin kohta aivoista, jokin hyvin tärkeä, on jättänyt väliin puheeseen kantaanottamisen, ja teksti on sen mukaista. Ehkä se kohta puuttuu joiltakin ihmisiltä kokonaan, ja näistä ihmisistä sitten tulee ekstrovertteja.
Jos me introvertitkin muuttuisimme jonkin lääkeaineen whatnot vaikutuksesta ekstroverteiksi, loppuisi samantien se vähäinenkin tieteellinen ja taloudellinen menestys, mitä meillä vielä on. Koska introvertti pystyy keskittymään täysin ylivoimaisesti ekstroverttiin verrattuna, jonka aivoissa on vain patoutuma sanoista jotka TÄYTYY SAADA ULOS, vaikkei KETÄÄN KIINNOSTA, KAIKKI kehitys riippuu yksinomaan introverteista.
Ekstrovertit, nuo turhimmista turhimmat, mutta paskanjauhamisen kyvystään heidän on kiittäminen sitä, että ylipäätään pääsevät töihin. Jossa sitten ovat introverttien riippakivenä, kuten elämässä yleensäkin.
Ja ei, ei teidän ekstroverttien täydy tehdä yhtään mitään meille introverteille, itseasiassa olisikin parempi, että jättäisitte meidät täysin rauhaan. Sen puheripulinne voitte parantaa ostamalla peilin, ja juttelemalla sille, koska sitäkin kiinnostaa yhtä paljon juttunne kuin meitä muita.- j3pulis
Ihmetellä täytyy, että mitä ne p4skanjauhaja tyhjäntoimittajat oikeesti töissä tekee? Kuluttaa vaan kahvia yrityksen piikkiin. Suosittelen viihdealaa kaikille ekstroverteille tyypeille. Siellä sopii esiintyä ja lärpättää non-stop. Jättäkää vaativa ajattelu- ja käytännöntyö niille jotka osaa.
Asia on niin, että kauhean moni ihminen kaipaa jatkuvaa huomiota eikä heidän pikku kaaleihin mahdu, että kaikki EIVÄT PIDÄ huomiosta! Maailmassa tosiaan on erilaisia ihmisiä. Yksinkertaiset ei tahdo tajuta sitä. Eikä se tarkota että ois jotenkin estynyt tai muuta vastaavaa. Alkuihmiset on olleet erittäin sosiaalisia tapauksia, jonka jälkeen kehitys onkin suuntautunut enempi yksilöön! Miettikääs sitä!
- mun mielipide.
Hyvin kirjoitettu, hyvä kysymys. Se malka vaan on niin mahdottoman paljon helpompaa kaivaa toisen silmästä.. Kyllä elämä olisi niin mahdottoman paljon ihanampaa ilman jatkuvia ja turhia, aiheettomia syyttelyitä, tilalle suvaitsevaisuus ja toisen hyväksyminen. Ja vielä kun olisi halua muuttaa itseään edes vähän niiltä osin mitkä itsekin tiedostaa itsessään huonoiksi eikä vaan hokea ettei halua muuttua.
- MillaMillanMilla
Itse olen introvertti ja taloyhtiössä on yksi hardcore-ekstrovertti, hänen mielestään minun pitäisi muuttaa muualle koska olen hänen mielestään vaikea ihminen. Olen enimmäkseen omissa oloissani, kesäisin istuskelen toisinaan mummojen kanssa penkillä jutustelemassa. Teen ilmaiseksi taloyhtiölle kirjanpidot ja tilinpäätökset ja maksan taloyhtiön laskut eli minusta on myös taloudellista hyötyä hänelle. En oikein ymmärrä mitä niin vaikeaa minussa on. Itse hän HUUTAA pihalla ja komentelee koko taloyhtiötä.
- ...
en yhtään ihmettele ap:n yksinäisyyttä.
- Domoliini
Olen sosiaalisella alalla töissä oleva täydellinen introvertti, ollut aina ja tulen aina olemaankin. Silti, läpäisin sosiaalisella älykkyydelläni koulun psykologiset testit mennen tullen ja töitä vailla en ole koskaan ollut. Te introvertit otatte suurimman osan ajasta minua pelkästään pannuun turhaakin turhemmilla jutuillanne. Eikö se turpa todella ikinä vaikene? Milloin vouhotetaan kesken työpäivää isolla jengillä häämekoista, ja milloin arvostellaan tatuointeja, niin ettei toimiston koneelle ole mahdollistakaan päästä kirjoittamaan raporttia. Hirveä kotkotus ja kikatus kuuluu oven läpi käytävälle saakka, aiheuttaen suurta kummastusta hoidokeissakin. Jatkuvasti on puhuttava itsestään ja korostettava itseään. Puheetkaan eivät riitä, työkaverini ovat tulostaneet itsestään kuvia ympäri kahden toimiston seiniä, vessaa ja pukuhuonetta. Aivan käsittämättömän itseriittoista porukkaa olette. Luojan kiitos sieltä joukosta löytyy edes yksi introvertimpi, jonka pää ei ole laho.
ETTÄ KUKA TÄÄLLÄ SITTEN KENENKIN RIESANA ON, NIIN? - Huppsista
Ai se on JokoTai? =) Oho.
En tiennytkään että maailman miljardit ihmiset on joko tai - Anonyymi
Ha haa - ei ol pelkästä tuurista ja viuhkasta kii, kuka kumhoisenkin vertin saa riesakseen.
Nyt eletään alakuun aikaa. Kaik tuntuu tulevan päälle kuin se entiin syyttäjä. Onneksi on pohjolan ihmisten kannalta hyvä vuoden aika. Paras maholliin.
Olin niin väsy jätkä, etten pääst ihan vähällä tuplaovista sisään kun niissä on eri avaimet. Taskusta lopulta avaimet löytys.
vanhuus ja hulluus.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke332193- 1181866
- 771591
Mitä harrastuksia kaivatullasi on?
Mitä harrastuksia sinulla? Onko teillä yhteisiä harrastuksia?671207- 1601202
- 611036
- 481033
- 641004
Mitäs jos hyökkään rakastuneesti kimppuusi
Tuleeko painimatsi vai "painimatsi". Jää nähtäväksi 😂62927Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?
Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t28900