Åtminstone är det jättesvårt att hitta kantareller här på vår ort .Blåbär finns det däremot gott om också hallon finns det mer än normalt tycker jag.
Dåligt svampår i år ?
6
137
Vastaukset
- mums....
Jag har köpt estniska kantareller på torget,lika goda som finska,men där blir ju glädjen borta av att SJÄLV hitta skogens delikatesser.
- svampdiggare
Det borde nog regna litet nu annars kanske vi inte ens får trattkantareller och andra svampar i år.
- leva på hoppet
svampdiggare kirjoitti:
Det borde nog regna litet nu annars kanske vi inte ens får trattkantareller och andra svampar i år.
Nu regnade det riktigt ordentligt igår.
- mycket goda
leva på hoppet kirjoitti:
Nu regnade det riktigt ordentligt igår.
Tänk i min barndom (för länge,länge sedan )då plockade ingen trattkantareller,de räknades inte som "riktiga,ätbara svampar ".Tiderna förändras.
- nam,nam....
mycket goda kirjoitti:
Tänk i min barndom (för länge,länge sedan )då plockade ingen trattkantareller,de räknades inte som "riktiga,ätbara svampar ".Tiderna förändras.
Jag hittade en massa kantareller i går.
- kant1
Hej! Här som jag bor finns det nog lite av skäggriskor och annan svamp. Bär finns det gott om mera än man har rum för i frysen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 952133
- 1291388
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231350Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291298- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371028- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?55896- 122787
- 82776