Kuuluuko sisaruksista välittää?

Näkymätön sisko

Musta tuntuu ettei mun isoveli välitä musta yhtään. Ei sitä varmaan ees haittais jos kuolisin..
Aina kun tuun koulusta/jostain kotiin tai lähden johonkin niin sanon moi/moikka tai jtn muuta sellaista.
Se vaan paiskasee oven kiinni sanomatta mitään.
Se ei huomioi mua millään tavalla, ihan kuin mua ei olisi olemassa tai olisin näkymätön.
Vanhempamme ovat usein töissä ja me olemme kahdestaan kotona, silloin tuntuu kuin olisin yksin.
Mun kaverin isoveli on täys vastakohta mun isoveljelle.
Se huomioi sitä hyvin usein ja on tosi ystävällinen. Kerran kun mun kaveri oli kuumees niin sen isoveli teki sille ruokaa ja kysy välillä et miten se voi. Jos kaverini on lähös jonnekkin eikä kerro minne niin sen isoveli kysyy et mihin meet.
Sitten ku kaverii ahdisteli jotkut pojat koulus niin se tuli puolustamaan.

4

450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Himihit

Veljes ja sun ikä?

• Aloittajaa:)

Veljeni on 15v ja minä olen 13v.
        Se on 98 ja minä 00.

• Kaksi pistettä

Kyllä sinä olet se suurin vitsi kaikkine sivupersooninesi ja tämä on fakta. etkö huomaa vieläkään kun takanasi nauretaan?

• Heips,
      Vastaus kysymykseesi: Kyllä kuuluu välittää! Välittämistä on vain monenlaista ja se ilmenee eri ikäkausina eri tavoin. Kuulostaa siltä, että veljelläsi on vain omat asiat mielessä tällä hetkellä ja oven paiskomisineen se näyttää meneillään olevalta murrosiältä.

Luulen, että jos sinulle tapahtuisi oikeasti jotain, esim. onnettomuus, niin kyllä hän sinua tulisi katsomaan sängyn viereen.

Tuon kaltainen itsekäs käytös menee jossain vaiheessa ohi ja iän karttuessa yleensä sisarusten välit paranevat ihan huomaamattaan. Malta odottaa ja ole sinä kuitenkin se ystävällinen ja huolehtiva sisko, joka on sinulle ominaista.

Voisiko veljelläsi olla jokin syy siihen, ettei hänellä ole rahkeita huomioida muita? Koulukiusaamista tms.? Kysele ja tunnustele. Tsemppiä! Tulet vielä näkyväksi :)

ystävällisesti, Hensku, Helsinki

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe