tulossa sotkemaan meille. Miten voisin sanoa heille, että jos tulette, menkää ensin saunaan ja puhtaat vaatteet päälle. Kotona voitte olla vaikka millasia, mutta isän ja äidipuolen luokse pitää tulla siisteinä ja kohteliaina?
Se on taas pyykkipäivä mulla kun pesen lasten(ni) vaatteet ja saunotan heidät. En kehtaa mennä minnekkään heidän kanssaan kun ovat likaisia.
Likaiset lapset taas
40
617
Vastaukset
- perjantai2
En tiedä minkä ikäisiä lapset ovat, mutta se ei ole mielestäni lasten vika, jos he tulevat epäsiisteinä teille. Vanhempien velvollisuus on huolehtia, että heidän lapsensa mm. peseytyvät riitävän usein ja kulkevat puhtaissa ja ehjissä vaatteissa. Toivottavasti et kohdista kiukkuasi lapsiin. Asiasta pitäisi keskustella aikuisten kesken eli tässä tapauksessa lasten äidin kanssa.
- minä osaan paremmin
Olen kyllä yrittänyt puhutella lasten äitiä ja opastaa pyykinpesussa ja lasten puhtaudessa. Mutta ei mene perille.
Laitoin jopa ohjeita kirjallisena lasten mukana, ja tekstiviestejä miten voisi kohetaa lasten puhtautta. Myös ruokapuoleen olen puuttunut, kun äiti ei oikein tiedä miten ruokaa tehdään. Syöttää pitsaa ja kylmiä hamppareita ym.
Oisko mun mentävä kädestä pitäen neuvomaan puhtaudesa ja pyykinpesusa? Kyllä yritän mutta kun toinen ei ota vastaan. - lissu hei,
minä osaan paremmin kirjoitti:
Olen kyllä yrittänyt puhutella lasten äitiä ja opastaa pyykinpesussa ja lasten puhtaudessa. Mutta ei mene perille.
Laitoin jopa ohjeita kirjallisena lasten mukana, ja tekstiviestejä miten voisi kohetaa lasten puhtautta. Myös ruokapuoleen olen puuttunut, kun äiti ei oikein tiedä miten ruokaa tehdään. Syöttää pitsaa ja kylmiä hamppareita ym.
Oisko mun mentävä kädestä pitäen neuvomaan puhtaudesa ja pyykinpesusa? Kyllä yritän mutta kun toinen ei ota vastaan.Lopeta tuo pas-kan jauhaaminen, ei kukaan ota todesta sun satujasi, ja sinulla ei ole edes uusperhettä, olet katkera, vihainen, ja yksinäinen vanha akka, jolla ei ole muuta, kun aikaaaaa.
- Näin se on
minä osaan paremmin kirjoitti:
Oisko mun mentävä kädestä pitäen neuvomaan puhtaudesa ja pyykinpesusa? Kyllä yritän mutta kun toinen ei ota vastaan.Sun ois pitänyt jättää sotkeutumatta jo perustettuun perheeseen. Palauta se ukko sinne, minne kuuluu. Ite se aikanaan on valinnut exän puolisokseen, kantakoon taakkansa.
- lissu on likainen
Voi Lissu sun perjantai ahdistustasi, joka perjantai sama "likaiset lapset," keksi nyt jotain rämäkämpää niin pysyis tuo mielenkiinto paremmin.
- isot ovat huolet
Mitä tarkoittaa, että lapset ovat likaisia? Onko heillä vaatteissa tahroja vai haisevat viikkotolkulla yllä olleet vaatteet? Eikö olisi lasten isän tehtävä jutella lasten äidin kanssa, jos asiassa on oikeasti ongelmaa? Jos minulle lapseni äitipuoli lähettelisi jotain viestejä ja kirjallisia ohjeita lastenhoidosta, niin tuskin viitsisin lukea niitä. Minä olen sitä mieltä, että ei tarvitse olla turhan niuho noissa asioissa. Puhtaus on tärkeä asia mutta aina ei tarvitse näyttää pyhäkouluun menevältä. Asperger-lasten äidit joutuvat joskus jopa yöllä salaa laittamaan pyykkiin vaikka lapsen lempisukkikset, koska muuten nousisi niin kauhea haloo. Tietyssä ikävaiheessa lapset, vaikka heillä ei Aspergeria olisikaan, helposti kiintyvät tiettyihin lempivaatteisiin ja olen huomannut, että tietyssä iässä lapsi jopa kokee hieman likaisen vaatteen täysin puhdasta miellyttävämpänä, koska siinä on oma tuttu haju. Meillä Asperger-tytön turvariepu oli parhaimmillaan likaisena hänen ollessaan pieni..voi kun hän oli surkeana joka kerta kun pesin rievun, kun siitä oli se oma haju poissa. Joskus pitää olla aika lujana, että saa noita lasten lempivaatteita pesuun.
- YÖKS
Tiedän, että täällä palstalla eräs henkilö provosoi ihmisiä muka-uusikkona, joka kirjoittaa, että miehen lapset ovat likaisia ja sotkevat. Noh, tosielämässäkin näin voi olla. Vai mitä kyseinen henkilö itse pitäisi tästä?
Mieheni lapset ovat ala-asteikäisiä, ja asuvat meillä vuoroviikoin. Ja ihan suoraan sanottuna, kotimme on perusteellisen siivouksen tarpeessa aina heidän viikkonsa jälkeen. Ja joka kerta kun he lähtevät, siivoan yhden kokonaisen päivän heidän jälkiään, joskus kauemminkin.
Tottakai vikaa on heidän isässäänkin, kun ei kasvata eikä tunnu välittävän, mutta kyllä käytöstavoissakin on parantamisen varaa...
Lapset kaivavat nenää kokoajan. Ei siinä muuten mitään, senkun kaivavat, ja olisi ihan ok jos veisivät tuotokset roskiin ja pesisivät kätensä. Mutta räkäklöntit pyyhitään mattoon, sohvaan, sohvatyynyihin tai lakanoihin. Olohuoneessamme on karvamatto, ja aikamoinen ropina käy, kun imuroin kuivuneita räkäpalloja.
Miehen tytär harrastaa itsetyydytystä olohuoneessamme kun katsoo telkkaria. Lopettaa kyllä jos joku ilmestyy hänen näkökenttäänsä, mutta jatkaa taas kun vähänkin kääntyy poispäin. Tytön käsi on alushousuissa, ja hommiensa päätteeksi olen nähnyt hänen pyyhkivän sormiaan sohvaan.
Tämän lisäksi mies ei millään saa lapsia käsien pesulle. Syövät käsin rasvaisia lättyjä ja hampurilaisia, menevät suoraan keittiöstä olohuoneeseen ja pyyhkivät kätensä sohvaan. Samaten sipsejä kaivetaan kouralla kulhosta, mennään olohuoneeseen ja suolaiset/rasvaiset kädet pyyhitään minne sattuu. Lapset eivät myöskään pese käsiään vessassa käydessään, jos isä ei tenttaa vessassa käynnin jälkeen, että tuliko kädet pestyä. Silloin joko valehtelevat, tai menevät naama mutrussa pesemään kätensä, pelkällä vedellä.
Lapset eivät myöskään peitä suutaan aivastaessaan, vaan antavat pisaroiden lentää isossa kaaressa joka paikkaan. Minulta jää monesti ruokapöydässä olevat raejuustot ja punajuurisalaatit syömättä, kun näen, kuinka pisarat lentävät avonaisiin purkkeihin.
Lapset leikkaavat huoneissaan varpaankynsiään ja keräävät niitä kekoihin pöydille ja muille tasoille. Teroittavat kynänsä pöydälle, ja ilmavirta lennättää ne joka kerta siitä lattialle. Heittävät märät pyyhkeet pesuhuoneen ovesta ja vetävät oven kiinni. Jättävät p-askarantuisia pikkuhousuja olohuoneen lattialle.
Näillä näpeillään lapset sitten käyttävät kaikkien yhteisiä kaukosäädintä ja läppäriä. Samoilla käsillä kaivetaan keittiössä kaappeja, leipäpusseja, tartutaan ovenkahvoihin, minne tahansa. Usein olen illalla napannut käteeni kaukosäätimen ja huomannut sen olevan rasvainen ja tahmainen. Sitten olen muistanut, kuinka miehen tytär otti päivällä käden housuistaan ja vaihtoi sen jälkeen kanavaa, ja voi sitä kuvotuksen määrää...
Kyseiseltä provosoija-palstahäiriköltä haluaisinkin kysyä, että mites itse suhtautuisit tällaiseen? Olisiko ihan ok?- Puistattaa
Hyi, en ikinä voisi olla miehen kanssa, jolla on noin kaameita lapsia, yöks.
- en pystyisi!!
Hei helvetti..........
- no voi voi
Tavallista arkeahan tuo vain on ja huvittuneena ajattelen sinua, joka luulet olevasi jotenkin parempi. Voihan olla että lapset hieman pilailevat kustanusellasi.
Vai että räkäklöntit rapisee matoissa, tuota ei nyt usko erkkikään.
Sirottelisin hiekaa matollsesi ihan pilan päitenkin, sillä niin lapsellinen olet.
Kas kun kaikki eivät palvokaan sinua.
Sinullahan on ihka selvä fobia.- YÖKS
"Tavallista arkeahan tuo vain on. "
Ahaa. Eli itseäsi ei haittaisi se, että joku kaivaa nenää, hiplaa alapäätänsä ja käy kakalla, eikä pese käsiään, ja menee sitten kaivamaan samaa leipäpussia, josta sinäkin leipäsi syöt? No, jokainen tyylillään. Saattaahan se olla teillä arkipäiväistä. Mutta veikkaan, että läheskään joka kodissa ole.
"Huvittuneena ajattelen sinua, joka luulet olevasi jotenkin parempi. "
En ole luule olevani ketään parempi.
"Voihan olla että lapset hieman pilailevat kustanusellasi. "
Tuskinpa vain pilailevat vuodesta toiseen, 24/7. Enkä minä heille ole koskaan asioista edes maininnut, vain isälleen.
"Vai että räkäklöntit rapisee matoissa, tuota ei nyt usko erkkikään.
Sirottelisin hiekaa matollsesi ihan pilan päitenkin, sillä niin lapsellinen olet. "
Lapsellinen, koska en halua räkää, alapään nesteitä tai rasvaa tahalleen pyyhittävän sohvaani? Okei, sitten olen.
"Kas kun kaikki eivät palvokaan sinua. "
Ei minua tarvitse kenenkään palvoa.
"Sinullahan on ihka selvä fobia."
Onko se fobia, jos en halua eritteitä pitkin kotiani ja ruokaani? No, sitten se on. Sittenhän 99% ihmisillä on fobia. Loput ovat vain jotenkin poikkeavia, jos tykkäävät eritteistä pitkin kotiaan. - justiinsa juuu
"Tavallista arkeahan tuo vain on ja huvittuneena ajattelen sinua, joka luulet olevasi jotenkin parempi."
heh heh :)
eli sinun mielestäsi on tavallista arkea
- kaivaa nenää ja pyyhkiä räkää huonekaluihin
- tyydyttää itseään olohuoneessa ja pyyhkiä kädet huonekaluihin
- pyyhkiä syönnin jälkeen rasvaiset kädet huonekaluihin
- aivastaa ruokapöydässä kääntymättä poispäin ja peittämättä suutaan
- jättää kädet pesemättä vessassa käynnin jälkeen
- jättää likaiset alushousut olohuoneen lattialle
- leikata varpaankynnet ja jättää kynnet kasaan pöydälle?
enpä kyllä kovin mielelläni tulisi sinun "no voi voi"-nimimerkin kotiin kylään. ja jos sinulla on lapsia, taitavat hekin olla aikamoisia sottapyttyjä, jos tällainen on kerran sinun mielestäsi "normaalia arkea".
mielestäni se, että odottaa kanssaihmisiltään perushygieenisyyttä, ei tarkoita että ihminen kuvittelisi olevansa jotenkin muita parempi. ja kuka opettaa lapsille siisteyttä ja perushygieniaa (tai jättää opettamatta)? aivan, vanhemmat. - oletpa äiti
YÖKS kirjoitti:
"Tavallista arkeahan tuo vain on. "
Ahaa. Eli itseäsi ei haittaisi se, että joku kaivaa nenää, hiplaa alapäätänsä ja käy kakalla, eikä pese käsiään, ja menee sitten kaivamaan samaa leipäpussia, josta sinäkin leipäsi syöt? No, jokainen tyylillään. Saattaahan se olla teillä arkipäiväistä. Mutta veikkaan, että läheskään joka kodissa ole.
"Huvittuneena ajattelen sinua, joka luulet olevasi jotenkin parempi. "
En ole luule olevani ketään parempi.
"Voihan olla että lapset hieman pilailevat kustanusellasi. "
Tuskinpa vain pilailevat vuodesta toiseen, 24/7. Enkä minä heille ole koskaan asioista edes maininnut, vain isälleen.
"Vai että räkäklöntit rapisee matoissa, tuota ei nyt usko erkkikään.
Sirottelisin hiekaa matollsesi ihan pilan päitenkin, sillä niin lapsellinen olet. "
Lapsellinen, koska en halua räkää, alapään nesteitä tai rasvaa tahalleen pyyhittävän sohvaani? Okei, sitten olen.
"Kas kun kaikki eivät palvokaan sinua. "
Ei minua tarvitse kenenkään palvoa.
"Sinullahan on ihka selvä fobia."
Onko se fobia, jos en halua eritteitä pitkin kotiani ja ruokaani? No, sitten se on. Sittenhän 99% ihmisillä on fobia. Loput ovat vain jotenkin poikkeavia, jos tykkäävät eritteistä pitkin kotiaan.Tuommoistakos olet omille lapsillesi opettanut!!!! Hyi kauhee sinua...
- Tuore vaimo yrittäää
On minusta omituista, ettei äidit välitä lapsien likaisuudesta, vaan miehen tuore vaimo joutuu heti ensitöikseen kouluttamaan lapsille puhtauden tärkeyden ja sehän on toisten kunnioitusta ja toisten huomioon ottamista, kun on siisti..
Se on kohteliaisuus olla puhdas ja siisti uudessa kotona, vaikkakin on uusikolla takaisku.
Meillä myös joutuu siivoamaan viikkotolkulla miehen lasten sotkuja. Siivoamaan heistä ei ole, laiskoja ovat.
Kun vertaa minun lapsiini, he osaavat siistiä pöydän, laittaa pyykit koneeseen ja viikata omat vaatteet kaappiin, sekä imuroida, viä roskat ja muutenkin ovat kasvaneet siistissä kodissa.
NÄille miehen lapsille siisteys on ihmetys, ja omituinen asia.
Olen laittanut miehen exälle postia, miten tehdään kotitöitä ja pidetään vaatteet puhaina, mutta ei ymmärrä ohjeita. Luulen että lasten olisi parempi asua meillä, on puhtautta, kuria ja velvoitteita. Heistä kasvaisi todella upeita ihmisiä nyt pahoin pelkään, että huonoille teille joutuvat.- Perin omituista....
Miksi se lasten isä ei välitä lapsiensa likaisuudesta? :O
En ikinä voisi olla missään tekemisissä miehen kanssa, jolla on kuvatunlaisia peikkolapsia. - uus tuhriminen?
Perin omituista.... kirjoitti:
Miksi se lasten isä ei välitä lapsiensa likaisuudesta? :O
En ikinä voisi olla missään tekemisissä miehen kanssa, jolla on kuvatunlaisia peikkolapsia.Nii-in. Samaa olen itsekseni ihmetellyt mutten vastausta keksiny.t.
Viikonloppuna tenava herää ennen sianpieremää ja käy vessassa. Unohtaa kakkalla käymisen jälkeen pyyhkiä kun on niin kiire tietokoneelle. Sen jälkeen juoksee kangaspäällysteiselle sohvalle pelaamaan pleikkaria eikä pue ainoatakaan vaatetta päälleen käskemättä kun ne ahdistaa ja ottaa koko muun perheen sohva-viltit päälleen jos vähän sattumalta viluttaa.
Ainoo vaihtoehto olisi mulla herätä joka toinen viikonloppu vapaapäivinäni kello kuusi ennen tuota vessassa käymistä ja vahtia että se joka toinen viikonloppu takapuoli myös pyyhitään ja vähintään alus-vaatteet puetaan päälle - ennen kuin lähdetään hieromaan niitä perse-eritteitä koko-aikaiseen käytössäni olevaan kangas sohvaan. Siitäkin tulisi huudot - kotona ja täällä palstalla - jos uskallan siisteydestä ja edes jonkinnäköisestä hygieniasta sanoa.
Oikeasti on olemassa sellaisia lapsia jotka jo koulussa - eikä minkäänlaista sisäsiisteyttä - kunhan vaan pääsee pelaamaan.
Sen sijaan että tenava osais edes pyyhkiä pesemättömän takapuolensa ennen kuin asettuu sohvalleni alasti sitä hieromaan. Isä nukkuu onnellisesti kun on lapset käymässä, eikä havahdu mokomaan jonninjoutavaan paskalla käymiseen tai sen loppuun suorittamiseen.
Uusikko naikkosen tarvii sietää tätäkin - omille lapsilleen sen sijaan saa ja uskaltaa ja voi sanoa ja jopa opettaa asioita - jotka ei niin miellytä edes ja ihan biologisena äitinäkään. Eli sitä pyyhkimätöntä kakkatakapuolta sohvalla. Erolapsireppanoille moisesta tuhrimis-asiasta huomautus on vallan kauhistus ja minusta tulee ilkeä äitipuoli. ? - YÖKS
uus tuhriminen? kirjoitti:
Nii-in. Samaa olen itsekseni ihmetellyt mutten vastausta keksiny.t.
Viikonloppuna tenava herää ennen sianpieremää ja käy vessassa. Unohtaa kakkalla käymisen jälkeen pyyhkiä kun on niin kiire tietokoneelle. Sen jälkeen juoksee kangaspäällysteiselle sohvalle pelaamaan pleikkaria eikä pue ainoatakaan vaatetta päälleen käskemättä kun ne ahdistaa ja ottaa koko muun perheen sohva-viltit päälleen jos vähän sattumalta viluttaa.
Ainoo vaihtoehto olisi mulla herätä joka toinen viikonloppu vapaapäivinäni kello kuusi ennen tuota vessassa käymistä ja vahtia että se joka toinen viikonloppu takapuoli myös pyyhitään ja vähintään alus-vaatteet puetaan päälle - ennen kuin lähdetään hieromaan niitä perse-eritteitä koko-aikaiseen käytössäni olevaan kangas sohvaan. Siitäkin tulisi huudot - kotona ja täällä palstalla - jos uskallan siisteydestä ja edes jonkinnäköisestä hygieniasta sanoa.
Oikeasti on olemassa sellaisia lapsia jotka jo koulussa - eikä minkäänlaista sisäsiisteyttä - kunhan vaan pääsee pelaamaan.
Sen sijaan että tenava osais edes pyyhkiä pesemättömän takapuolensa ennen kuin asettuu sohvalleni alasti sitä hieromaan. Isä nukkuu onnellisesti kun on lapset käymässä, eikä havahdu mokomaan jonninjoutavaan paskalla käymiseen tai sen loppuun suorittamiseen.
Uusikko naikkosen tarvii sietää tätäkin - omille lapsilleen sen sijaan saa ja uskaltaa ja voi sanoa ja jopa opettaa asioita - jotka ei niin miellytä edes ja ihan biologisena äitinäkään. Eli sitä pyyhkimätöntä kakkatakapuolta sohvalla. Erolapsireppanoille moisesta tuhrimis-asiasta huomautus on vallan kauhistus ja minusta tulee ilkeä äitipuoli. ?Osuit naulan kantaan.
Kun kyseessä ovat miehen lapset, se on "normaalia arkea". Siis se, että lapsi pyyhkii kehonsa eritteitä huonekaluihin eikä pese käsiään p-askalla käynnin jälkeen. Jos "uusikkonaikkonen" menee asiasta huomauttamaan, aletaan leimaamaan pahaksi äitipuoleksi, joka ei kestä "normaalia arkea" ja inhoaa miehensä lapsia. Jokuhan tuolla jo vastasi minulle, että minä "kuvittelen olevani jotenkin parempi ja haluan palvontaa, olen huvittava ja lapsellinen", kun en siedä sitä, että joku pyyhkii räkää/alapään eritteitä sohvaani.
Onko tosiaan näin, että koska kyseessä ovat juurikin ne erolapsireppanat, heidän pitäisi saada pyyhkiä eritteensä minne vain haluavat?
Jos olisimme ydinperhe ja kertoisin tällaista, minua varmaan moitittaisiin kasvatuksen puutteesta. Kauhisteltaisiin, että onpas inhottavaa, ja että lapsille pitää opettaa, ettei noin saa tehdä. Että ei ole normaalia, hyväksyttävää eikä hygieenistä, että räkää pyyhitään minne sattuu tai että kynnet leikataan vessassa, ja kynnet pannaan vaikka wc-pönttöön? Saati se, ettei pese käsiään kun käydään kakalla?? Tällaisia asioitahan opetetaan jo leikki-ikäisille.
Totta, omilleen voi, saa ja pitää sanoa, kasvattaa ja opettaa. Voi sanoa kovemminkin, kun on oma lapsi. Mutta "uusikkonaikkosena" kun menen avaamaan suuni, minua katsotaan silmät pyöreänä, että oletpas ilkeä, miksi sinä puutut tai haluat kiusata noita lapsia, mikä sinua vaivaa...Siksipä en suoraan lapsille yleensä sanokaan, se tuntuu hankalalta, koska heti saa leiman otsaansa. Puhun asioista miehelleni, mutta mies ei ole aina paikalla, kun näitä asioita tapahtuu. Joudun siis enimmäkseen vain katsomaan vierestä ja puremaan hammasta. Omassa kodissani.
Eräs uusperheellinen tuttavani kiteytti kerran aika hyvin äitipuolena olemisesta. Jos joskus omat lapset ärsyttävät eivätkä tottele, voi sanoa jollekin, että "voisin laittaa nuo kakarat seuraavaan Timbuktuun menevään koneeseen, sen verran hankalia taas ovat". Tähän yleensä naurahdetaan, että joo, tiedän tunteen. Mutta entäs sitten, jos sanot saman puolisosi lapsista? Hiljaisuus. Väkinäistä naurahtelua, "siis mitä, etkö sä rakastakkaan sun miehesi lapsia..." Ja tsup! Leima on otsassa: olet ilkeä äitipuoli. - Limikki :)
YÖKS kirjoitti:
Osuit naulan kantaan.
Kun kyseessä ovat miehen lapset, se on "normaalia arkea". Siis se, että lapsi pyyhkii kehonsa eritteitä huonekaluihin eikä pese käsiään p-askalla käynnin jälkeen. Jos "uusikkonaikkonen" menee asiasta huomauttamaan, aletaan leimaamaan pahaksi äitipuoleksi, joka ei kestä "normaalia arkea" ja inhoaa miehensä lapsia. Jokuhan tuolla jo vastasi minulle, että minä "kuvittelen olevani jotenkin parempi ja haluan palvontaa, olen huvittava ja lapsellinen", kun en siedä sitä, että joku pyyhkii räkää/alapään eritteitä sohvaani.
Onko tosiaan näin, että koska kyseessä ovat juurikin ne erolapsireppanat, heidän pitäisi saada pyyhkiä eritteensä minne vain haluavat?
Jos olisimme ydinperhe ja kertoisin tällaista, minua varmaan moitittaisiin kasvatuksen puutteesta. Kauhisteltaisiin, että onpas inhottavaa, ja että lapsille pitää opettaa, ettei noin saa tehdä. Että ei ole normaalia, hyväksyttävää eikä hygieenistä, että räkää pyyhitään minne sattuu tai että kynnet leikataan vessassa, ja kynnet pannaan vaikka wc-pönttöön? Saati se, ettei pese käsiään kun käydään kakalla?? Tällaisia asioitahan opetetaan jo leikki-ikäisille.
Totta, omilleen voi, saa ja pitää sanoa, kasvattaa ja opettaa. Voi sanoa kovemminkin, kun on oma lapsi. Mutta "uusikkonaikkosena" kun menen avaamaan suuni, minua katsotaan silmät pyöreänä, että oletpas ilkeä, miksi sinä puutut tai haluat kiusata noita lapsia, mikä sinua vaivaa...Siksipä en suoraan lapsille yleensä sanokaan, se tuntuu hankalalta, koska heti saa leiman otsaansa. Puhun asioista miehelleni, mutta mies ei ole aina paikalla, kun näitä asioita tapahtuu. Joudun siis enimmäkseen vain katsomaan vierestä ja puremaan hammasta. Omassa kodissani.
Eräs uusperheellinen tuttavani kiteytti kerran aika hyvin äitipuolena olemisesta. Jos joskus omat lapset ärsyttävät eivätkä tottele, voi sanoa jollekin, että "voisin laittaa nuo kakarat seuraavaan Timbuktuun menevään koneeseen, sen verran hankalia taas ovat". Tähän yleensä naurahdetaan, että joo, tiedän tunteen. Mutta entäs sitten, jos sanot saman puolisosi lapsista? Hiljaisuus. Väkinäistä naurahtelua, "siis mitä, etkö sä rakastakkaan sun miehesi lapsia..." Ja tsup! Leima on otsassa: olet ilkeä äitipuoli.Katsos kun tässä on sellainen kummallinen käänteinen magia.
Jos ydinperheessä menet kieltämään lapsiasi ettei ennen aamu kuutta juosta pleikkaria huudattamaan alasti sohvalle suoraan vessasta persettä pyyhimättä, kun muut perheen jäsenet haluavat nukkua - olet mahtava ja kärsivällinen ihana äiti - jos et menetä hermojasi vaikka sama toistuu päivästä toiseen eikä sääntöä uskota.
Jos uusperheessä teet saman sille "ei omalle biologiselle lapselle" - syötät sille lapselle suurinpiirtein myrkkyomenia kuten Lumikin äitipuoli ja asetut exän ja lasten isän väliin ja hyljeksit lasta jota et rakasta kuten omaasi. - kjidufier
Limikki :) kirjoitti:
Katsos kun tässä on sellainen kummallinen käänteinen magia.
Jos ydinperheessä menet kieltämään lapsiasi ettei ennen aamu kuutta juosta pleikkaria huudattamaan alasti sohvalle suoraan vessasta persettä pyyhimättä, kun muut perheen jäsenet haluavat nukkua - olet mahtava ja kärsivällinen ihana äiti - jos et menetä hermojasi vaikka sama toistuu päivästä toiseen eikä sääntöä uskota.
Jos uusperheessä teet saman sille "ei omalle biologiselle lapselle" - syötät sille lapselle suurinpiirtein myrkkyomenia kuten Lumikin äitipuoli ja asetut exän ja lasten isän väliin ja hyljeksit lasta jota et rakasta kuten omaasi.Laittakaa ne tietsikat ja pleikkarit piiloon jo illalla. Lapset malttaa nukkua kun tietää ettei niitä ole käytössä.
- Limikki :)
kjidufier kirjoitti:
Laittakaa ne tietsikat ja pleikkarit piiloon jo illalla. Lapset malttaa nukkua kun tietää ettei niitä ole käytössä.
Ei toimi. Sen jälkeen alkaa makuuhuoneen ovelta tauoton huutelu missä pelit on. Ja Limikki ei saa kieltää huutelemasta kun ei ne ole Limikin lapsia. Omilleen voisi ärähtää aika raikuvan käskyn laittaa turvat tukkoon ja komennon takaisin petiin niinkuin muutkin ihmiset vielä ovat. Eikä kukaan olisi siitä silmät pyöreinä taivastelemassa kui kauheesti lasta kohdellaan kun ei anneta aamulla kello viisi pleikkaria hiplattavaksi kun se laps haluuuuuu.
- no täh
Limikki :) kirjoitti:
Ei toimi. Sen jälkeen alkaa makuuhuoneen ovelta tauoton huutelu missä pelit on. Ja Limikki ei saa kieltää huutelemasta kun ei ne ole Limikin lapsia. Omilleen voisi ärähtää aika raikuvan käskyn laittaa turvat tukkoon ja komennon takaisin petiin niinkuin muutkin ihmiset vielä ovat. Eikä kukaan olisi siitä silmät pyöreinä taivastelemassa kui kauheesti lasta kohdellaan kun ei anneta aamulla kello viisi pleikkaria hiplattavaksi kun se laps haluuuuuu.
Eikö miehesi osaa lainkaan huolehtia lapsistaan. Jos äiti antaa käyttäytyä miten sattuu sille ei voi mitään, mutta miehesi pitäisi tajuta opettaa teidän perheen säännöt lapsille. On turha vinkua täällä, jos ei pysty perheessä pitämään puoliaan.
- just joo.
no täh kirjoitti:
Eikö miehesi osaa lainkaan huolehtia lapsistaan. Jos äiti antaa käyttäytyä miten sattuu sille ei voi mitään, mutta miehesi pitäisi tajuta opettaa teidän perheen säännöt lapsille. On turha vinkua täällä, jos ei pysty perheessä pitämään puoliaan.
Onko omalla puolisollasi lapsia? Tiedätkö siis mistä puhut?
Jos äitipuolena alkaa pitämään puoliaan perheessä, on v-ittumaisen ja ilkeän äitipuolen leima taattu. - no täh
just joo. kirjoitti:
Onko omalla puolisollasi lapsia? Tiedätkö siis mistä puhut?
Jos äitipuolena alkaa pitämään puoliaan perheessä, on v-ittumaisen ja ilkeän äitipuolen leima taattu.Miksi sun pitää välittää jostain leimasta. Kyseessä on sinun kotisi. Vai etkö saa suutasi auki miehellesi. Toinen mahdollisuus on että miehesi on jotenkin vajaa kun ei osaa kasvattaa lapsiaan. Ex-vaimoa sun on turha opettaa, se ei teillä asu, eikä sen tarvitse välittää teidän perheestä.
Ja minä pidän puoleni, enkä ole kynnysmattona. Lapset oppii äkkiä että perheissä voi olla eri tavat.
- kauniskin olen
Juu likasia ovat täälläkin, ja kun ajattelee miedän upouutta valkoista sohvadivaania... ai ai ai.. siihen ei ole miehen lsten lupa istua. Kyllähän siinä on kohta mustikkaa ja oksennusta ja ties mitä... mutta olohuone on aikuisten paikka ei lasten temmellyskenttä.
Jos kotona on likaista ja hälläväliä meininki, niin ei ole kyllä meillä koskaan ollutkaan. Se on vaan vaikea oppia jälkikäteen, jos ei pienenä neuvota ja opasteta.
Mes on onnellinen kun pääsi sieltä pois ja suree kun lapset ovat tulleet äitiinsä. Sanoi että olen onnenkäpy hänelle kun osaan olla hänen lasten kanssa, paremmin kuin ex vaimo. Ja osaanhanm inä, olen parempi kaikissa.
Nomeillä on kamala äiti mutta ihana äitipuoli ja uusi vaimo miehelle.- YÖKS
Turhaan sinä taas v-ittuilet. Joka kerta kun keskustelun luonne ei miellytä sinua, sinä alat v-ittuilemaan.
On se vaan niin jännää. Sinun mielestäsi uusi puoliso on aina väärässä, ja lasten teot sallittuja, kun puhutaan miehen lapsista. En tiedä miten sinun kodissasi eletään, mutta antaisitko sinä kenenkään lapsen istua kakkaisella pyllyllä omalle sohvallesi (oli kyseessä sitten valkoinen divaani tai p-askanruskea vuodesohva) tai pyyhkiä räkää sohvaasi? Epäilen, että et.
Sinä väännät kyllä kaiken niin kieroon ja överiksi, ettei voi olla tottakaan. Jos joku ei halua p-askaa tai räkää omaan sohvaansa, sinä käännät sen niin, että kyseinen henkilö kuvittelee olevansa parempi kaikessa. Sinulla on kyllä jotenkin niin käsittämättömän outo ja lapsellinen ajattelutapa, etten ihan oikeasti voi käsittää. Minä en kuvittele olevani muita parempi, ja kuten edellä mainitsin, en aio alkaa neuvomaan ja opastamaan kenenkään toisen lapsia, vaan toivon, että kaikkien lasten vanhemmat huolehtisivat itse omien lastensa kasvatuksesta. Ja kyllä se nyt herran tähden kuuluu ihan yleissivistykseen ja perushygieniaan että pyyhkii p-erseensä p-askalla käydessään. - voi sun juttuus
YÖKS kirjoitti:
Turhaan sinä taas v-ittuilet. Joka kerta kun keskustelun luonne ei miellytä sinua, sinä alat v-ittuilemaan.
On se vaan niin jännää. Sinun mielestäsi uusi puoliso on aina väärässä, ja lasten teot sallittuja, kun puhutaan miehen lapsista. En tiedä miten sinun kodissasi eletään, mutta antaisitko sinä kenenkään lapsen istua kakkaisella pyllyllä omalle sohvallesi (oli kyseessä sitten valkoinen divaani tai p-askanruskea vuodesohva) tai pyyhkiä räkää sohvaasi? Epäilen, että et.
Sinä väännät kyllä kaiken niin kieroon ja överiksi, ettei voi olla tottakaan. Jos joku ei halua p-askaa tai räkää omaan sohvaansa, sinä käännät sen niin, että kyseinen henkilö kuvittelee olevansa parempi kaikessa. Sinulla on kyllä jotenkin niin käsittämättömän outo ja lapsellinen ajattelutapa, etten ihan oikeasti voi käsittää. Minä en kuvittele olevani muita parempi, ja kuten edellä mainitsin, en aio alkaa neuvomaan ja opastamaan kenenkään toisen lapsia, vaan toivon, että kaikkien lasten vanhemmat huolehtisivat itse omien lastensa kasvatuksesta. Ja kyllä se nyt herran tähden kuuluu ihan yleissivistykseen ja perushygieniaan että pyyhkii p-erseensä p-askalla käydessään.Samoin se uusio vitt... lee, niin miksi se miehen ex puoliso ei saisi antaa samoin takasin? Outoa täällä on se että äitejä ja lapsia saa mollaa mielin määrin, mutta kun uusio mollaa, niin se onkin sallittua. Ja uskotellaan tuulesta temmattuja tarinoita. Hullukin tajuaa, että katkeruus on saanut vallan ja se epätoivo miehen menettämisestä.
Mistä moinen järjestely? No siitä että uusio on epätoivoinen ja katkera. Pakko ajaa miehen perhe niin alas ja mustamaalaa, että voi itse surkeilla taidoilla loistaa... no omasta mielestä kyllä, mutta paha saa aina palkkansa. - YÖKS
voi sun juttuus kirjoitti:
Samoin se uusio vitt... lee, niin miksi se miehen ex puoliso ei saisi antaa samoin takasin? Outoa täällä on se että äitejä ja lapsia saa mollaa mielin määrin, mutta kun uusio mollaa, niin se onkin sallittua. Ja uskotellaan tuulesta temmattuja tarinoita. Hullukin tajuaa, että katkeruus on saanut vallan ja se epätoivo miehen menettämisestä.
Mistä moinen järjestely? No siitä että uusio on epätoivoinen ja katkera. Pakko ajaa miehen perhe niin alas ja mustamaalaa, että voi itse surkeilla taidoilla loistaa... no omasta mielestä kyllä, mutta paha saa aina palkkansa."Samoin se uusio vitt... lee, niin miksi se miehen ex puoliso ei saisi antaa samoin takasin? "
En minä ole v-ittuillut kenellekään. En ole koskaan ollut mieheni exän kanssa missään riidoissa, eikä hänen ole tarvinnut koskaan "antaa minulle samoin takaisin".
"Outoa täällä on se että äitejä ja lapsia saa mollaa mielin määrin, mutta kun uusio mollaa, niin se onkin sallittua."
En minä ole puhunut mitään lasten äidistä. En sanallakaan. Olen moittinut miestäni, koska hän luistaa kasvatuksesta eikä puutu tarpeeksi.
"Ja uskotellaan tuulesta temmattuja tarinoita. "
Minulla ei ole intressejä tehtailla tarinoita internetin keskustelupalstalle.
"Hullukin tajuaa, että katkeruus on saanut vallan ja se epätoivo miehen menettämisestä."
Ei ole katkeruus saanut minusta valtaa, ei minulle ole tapahtunut mitään, mistä minun pitäisi olla katkera. Epätoivoa miehen menettämisestä en ole koskaan tuntenut. Minulla on sen verran ehjä itsetunto, että jos niin kävisi, niin ei minun elämäni siihen päättyisi. Jos menettäisin mieheni, suhteemme olisi siis tuhoon tuomittu. En ole läheisriippuvainen, joka roikkuu kumppanissaan menettämisen pelosta.
"Mistä moinen järjestely? No siitä että uusio on epätoivoinen ja katkera. Pakko ajaa miehen perhe niin alas ja mustamaalaa, että voi itse surkeilla taidoilla loistaa... no omasta mielestä kyllä, mutta paha saa aina palkkansa. "
Miksi minä ajaisin miehen perheen alas? Minähän olen aviomieheni perhettä. Minä (hänen aviovaimonsa), yhteiset vauvamme sekä miehen lapset edellisestä liitosta. Siitä koostuu mieheni perhe. Miksi p-askoisin omaan pesääni?
Minä en "mustamaalaa, jotta voisin surkeilla taidoilla loistaa". En tiedä mitä tällä tarkoitat. Ensinnäkään, en mustamaalaa ketään. Toiseksi, en ole niin tyhmä, että yrittäisin surkeilla taidoilla loistaa. Olen esim. huono uimari, en koe tarvetta yrittää sillä taidolla loistaa, hukkuisin varmasti. - Mulla on paremmin :)
YÖKS kirjoitti:
"Samoin se uusio vitt... lee, niin miksi se miehen ex puoliso ei saisi antaa samoin takasin? "
En minä ole v-ittuillut kenellekään. En ole koskaan ollut mieheni exän kanssa missään riidoissa, eikä hänen ole tarvinnut koskaan "antaa minulle samoin takaisin".
"Outoa täällä on se että äitejä ja lapsia saa mollaa mielin määrin, mutta kun uusio mollaa, niin se onkin sallittua."
En minä ole puhunut mitään lasten äidistä. En sanallakaan. Olen moittinut miestäni, koska hän luistaa kasvatuksesta eikä puutu tarpeeksi.
"Ja uskotellaan tuulesta temmattuja tarinoita. "
Minulla ei ole intressejä tehtailla tarinoita internetin keskustelupalstalle.
"Hullukin tajuaa, että katkeruus on saanut vallan ja se epätoivo miehen menettämisestä."
Ei ole katkeruus saanut minusta valtaa, ei minulle ole tapahtunut mitään, mistä minun pitäisi olla katkera. Epätoivoa miehen menettämisestä en ole koskaan tuntenut. Minulla on sen verran ehjä itsetunto, että jos niin kävisi, niin ei minun elämäni siihen päättyisi. Jos menettäisin mieheni, suhteemme olisi siis tuhoon tuomittu. En ole läheisriippuvainen, joka roikkuu kumppanissaan menettämisen pelosta.
"Mistä moinen järjestely? No siitä että uusio on epätoivoinen ja katkera. Pakko ajaa miehen perhe niin alas ja mustamaalaa, että voi itse surkeilla taidoilla loistaa... no omasta mielestä kyllä, mutta paha saa aina palkkansa. "
Miksi minä ajaisin miehen perheen alas? Minähän olen aviomieheni perhettä. Minä (hänen aviovaimonsa), yhteiset vauvamme sekä miehen lapset edellisestä liitosta. Siitä koostuu mieheni perhe. Miksi p-askoisin omaan pesääni?
Minä en "mustamaalaa, jotta voisin surkeilla taidoilla loistaa". En tiedä mitä tällä tarkoitat. Ensinnäkään, en mustamaalaa ketään. Toiseksi, en ole niin tyhmä, että yrittäisin surkeilla taidoilla loistaa. Olen esim. huono uimari, en koe tarvetta yrittää sillä taidolla loistaa, hukkuisin varmasti.Saako kysyä, miten olet voinut tehdä lapsia miehen kanssa, josta jo etukäteen tiesit tämän:
"En minä ole puhunut mitään lasten äidistä. En sanallakaan. Olen moittinut miestäni, koska hän luistaa kasvatuksesta eikä puutu tarpeeksi."
Taisit olla aika epätoivoinen, kun tuommoinen huithapeli kelpasi kuitenkin lapsellesi isäksi? - lissu taas
Lissuhan se täällä taas esittää tällä kertaa uusikkoa :D Ootsä kyllä aika skitso, kun sulla on monta persoonaa!
- lissu hei,
Mutta kirjoittaa et sitte osaa ,et sitte millään toinen on tuo luetun ymmärtäminen, sitä et myöskään osaa ja etkä osaa kunnolla lukea.
Valehtelussa olet hyvä ja satuja olet kova kirjoittamaan, mutta niissäkään ei ole mitään sisältöä ja virheitä piisaa.
Etkä ole onneksi mikään äitipuoli kellekään lapselle, omas olet kasvattanut ilman isää ja olet hyvin opettanut lapsesi vihaamaan ja halveksimaan omaa isäänsä, siinä olet ollu oikein" hyvä" .
- Puistattaa
Heittäkää vain pihalle elämästänne ne ukkelit, joilla on noin saastaisia lapsia. Outoa, että jotkut voivat tuntea vetoa miehiin, jotka eivät osaa huoltaa, opettaa ja kasvattaa lapsiaan. Nuo ovat kuitenkin älykkään ja empaattisen miehen perusluonteenpiirteitä.
- !......
Oliko sinun pakko ottaa mies ,jolla oli lapsia ,vai etpä tainnut muunlaista saadakaan.Tuollaiset miehet ovatkin helppoja saaliita . Älä valita pidä hyvänäsi.
- Puistattaa
Tuohon voisi lisätä, että "mies, jolla on SAASTAISIA lapsia, sillä kertoohan tuo jo jotain miehestä. Nostakaa nyt hyvät naiset vähän rimaa. Ei ole pakko ottaa riesakseen ensimmäistä uusavutonta, jälkeenjäännyttä paskahousua, joka vastaan kävelee.
- Omena ei kauas puusta...
Puistattaa kirjoitti:
Tuohon voisi lisätä, että "mies, jolla on SAASTAISIA lapsia, sillä kertoohan tuo jo jotain miehestä. Nostakaa nyt hyvät naiset vähän rimaa. Ei ole pakko ottaa riesakseen ensimmäistä uusavutonta, jälkeenjäännyttä paskahousua, joka vastaan kävelee.
Mies jolla on saastaisia lapsia vuoroviikoin kertoo se myös millainen äiti lapsilla on. Perushygienian esimerkit lähtee vanhemmista!! Huom lasten omista vanhemmista! Kun tässä on isää mollattu, niin ihmettelen suuresti myös näiden sottapyttyjen äitiä. Hän lienee samanlainen, pyyhkii räkänsä mattoihin, tyydyttää itseään ja pyyhkii kätensä eritteistää sohvaan, pärskii leipäpusseihin laittamatta kättä suun eteen ja jättää persiinsä pyyhkimättä ja kätensä pesemättä.....sieltä se esimerkki lapsille tulee, SIELTÄ ;D
- Puistattaa
Omena ei kauas puusta... kirjoitti:
Mies jolla on saastaisia lapsia vuoroviikoin kertoo se myös millainen äiti lapsilla on. Perushygienian esimerkit lähtee vanhemmista!! Huom lasten omista vanhemmista! Kun tässä on isää mollattu, niin ihmettelen suuresti myös näiden sottapyttyjen äitiä. Hän lienee samanlainen, pyyhkii räkänsä mattoihin, tyydyttää itseään ja pyyhkii kätensä eritteistää sohvaan, pärskii leipäpusseihin laittamatta kättä suun eteen ja jättää persiinsä pyyhkimättä ja kätensä pesemättä.....sieltä se esimerkki lapsille tulee, SIELTÄ ;D
Enimmäkseen näissä jokaisessa provoketjussa mollataan äitiä muka uusikon toimesta. Perin kyllästyneenä tähän haluan tuoda esiin, että lapsilla on myös isä, joka voi aivan hyvin opettaa lapsille perushygieniaa, kuten itsekin kirjoitit: "Perushygienian esimerkit lähtee vanhemmista!!" Eli sieltä se esimerkki myös tulee SIELTÄ isältäkin. Capish?
Miksi kukaan nainen ottaisi riesakseen paskahousumiestä paskahousukakaroineen. No, sellainen nainen tietenkin, joka on myös itse saastainen paskahousu. Eihän kukaan normaali ihminen moiseen alennu. - Ei omena puusta...
Puistattaa kirjoitti:
Enimmäkseen näissä jokaisessa provoketjussa mollataan äitiä muka uusikon toimesta. Perin kyllästyneenä tähän haluan tuoda esiin, että lapsilla on myös isä, joka voi aivan hyvin opettaa lapsille perushygieniaa, kuten itsekin kirjoitit: "Perushygienian esimerkit lähtee vanhemmista!!" Eli sieltä se esimerkki myös tulee SIELTÄ isältäkin. Capish?
Miksi kukaan nainen ottaisi riesakseen paskahousumiestä paskahousukakaroineen. No, sellainen nainen tietenkin, joka on myös itse saastainen paskahousu. Eihän kukaan normaali ihminen moiseen alennu.Kyllä kyllä, minähän juuri kerroin, että esimerkki lähtee niistä omista vanhemmista! Tarkoittaa sitä, että isästä ja äidistä! Myös sanoin, että kun tässä on nyt mollattu isää, niin ihmettelen myös millainen äiti lapsilla on. Etkö ymmärtänyt kirjoitusta?
Toiseksi, ei ole uuden naisen vastuu opettaa tapoja, mutta jos tapoja ei lapsella ole ja haluat siistin kodin, niin ei kait siinä auta kun alkaa lapsia tavoille opettamaan, ettei itse tarvii toisten eritteissä elää.
Tarkennukseksi sanon vielä, että ei ne omenat kauaksi puusta putoa ;) Millaiset vanhemmat sellaiset lapset! - kotoota ne tulee
Kyllä ne molemmat vanhemmat ovat sitte sottapyttyjä, ei sellaiset mene yhteen keskenään, jos toinen on epäsiisti sottaaja js toinen supersiisti, näin ollen lapset perii mutsin ja faijan siisteystavat.
- Puistattaa
Ei omena puusta... kirjoitti:
Kyllä kyllä, minähän juuri kerroin, että esimerkki lähtee niistä omista vanhemmista! Tarkoittaa sitä, että isästä ja äidistä! Myös sanoin, että kun tässä on nyt mollattu isää, niin ihmettelen myös millainen äiti lapsilla on. Etkö ymmärtänyt kirjoitusta?
Toiseksi, ei ole uuden naisen vastuu opettaa tapoja, mutta jos tapoja ei lapsella ole ja haluat siistin kodin, niin ei kait siinä auta kun alkaa lapsia tavoille opettamaan, ettei itse tarvii toisten eritteissä elää.
Tarkennukseksi sanon vielä, että ei ne omenat kauaksi puusta putoa ;) Millaiset vanhemmat sellaiset lapset!Ei, ei, ei, ei. Kun seurusteluvaiheessa tutustuu miehen lapsiin ja huomaa, että ne ovat saastaisia, terveen itsetunnon omaava nainen nostaa kytkintä. Capish?
- höhhöh
Isää mollataan sen takia, että se asuu teillä. Lasten äiti asuu eri perheessä eikä sitä tarvitse kiinnostaa teidän sohvat ja matot.
Kyllä isän pitäisi kantaa vastuu omassa kodissaan.
- ...
Ei jaksaisi lukea enää näin homoja avauksia. Heitä vaan se homppeliukkosi pihalle, niin pääset samalla eroon likaisista lapsista. Ei tämä nyt mitään avaruustiedettä voi olla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529