Repovesi

Vuosia sitten osuin sattumalta Repoveden kansallispuiston parkkipaikalle. Siellä portilla joku keräsi osallistumismaksuja johonkin. Kun kerääjän silmä vältti, luikahdin kansallispuistoon. Melko pian tuli riippusilta ja jostakin minä kiersin pikku lenkin ja jos etäisyysviittoihin on luottamista, matkanopeuteni oli noin 3 kilometriä tunnissa. Päätin tulla uudestaan paremmalla ajalla ja ainakin vesipullo mukananani, mahdollisesti pari voileipääkin. Tarkoituksena nähdä ainakin Olhavan kalliot.

Nyt minulla olisi otollinen hetki. Minulla on GT tiekartasto ja Repoveden esite.
Tiekartaston mukaan kansallispuistoon ei mene miltään suunnalta yhtään tietä. Lähistöllekin menevillä teillä on kaikilla puomit hyvissä ajoin, ettei vain kukaan minnekään pääsisi.
Kiiltopaperille painetussa moniväriesitteessä ei ole senkään vertaa informaatiota, ei edes puiston aluetta ole merkitty. Sen sijaan siinä on eri yrittäjien mainoksia yhteystietoineen.

Tarkoituksena olisi ajaa päiväseltään vähän kauempaa puiston parkkipaikalle, tehdä suunnilleen kokopäiväretki kävellen merkittyjä polkuja pitkin ja illalla ajaa kotiin. En siis olisi tuomassa paljoa rahaa alueen yrityksille vaan nauttisin luonnosta.
Yhden päivän matkaa ei oikein kannattaisi tuhlata summassa etsimiseen ja hortoiluun, jolloin itse kansallispuistoon tutustumiseen ei jää aikaa. Tällaisen 70 v ukon marssivauhti maastossa ei niin suuri ole muutenkaan.

Nettisivuilta ei osviittaa löydy. Tyhjänpäiväistä sälää vain.
Näyttääkin siltä, että ne jotka alueen tuntevat, ne tuntevat sen ja heille on tarkoitus vain myydä kalliita palveluja. Ne jotka eivät aluetta ennestään tunne, niitä ei edes haluta sinne.
Jonkinlainen kartta alueen lähelle pääsemisestä pikkuautolla olisi paikallaan, samoin itse kansallispuistosta jonkinlainen kartta, mistä näkisi suurinpiirtein miten alueen merkityt polut kiertävät ja muutaman päänähtävyyden sijainti. Tämä kuitenkin puuttuu aivan kaikesta materiaalista.

MITEN ON MAHDOLLISTA, että tämäkin asia on osattu ryssiä noin perusteellisesti?

Aivan sama juttu kuin kaikissa muissakin Suomen asioissa. Politiikassa, rakennustekniikassa, vaatetusteollisuudessa, muoviteollisuudessa, kaikessa muussakin teollisuudessa. MISSÄÄN ei osata tai viitsitä tehdä muuta kuin sutta ja sekundaa! Onko tämä tarkoituksellista ZWO:n tavoitteiden mukaista toimintaa vai mistä oikein on kyse?
Viisaat, vastatkaa!

2

262

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      95
      1162
    2. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      95
      956
    3. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      52
      797
    4. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      791
    5. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      54
      776
    6. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      122
      744
    7. Junaonnettomuus

Kuka jäi junan alle?
      Haapajärvi
      2
      694
    8. mitä olet valehdellut

kaivatullesi? kerro rehellisesti totuus
      Ikävä
      59
      581
    9. Naisen kimppuun lenkkipolulla

Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant
      Kajaani
      39
      506
    10. Ei ole siitä kiinni

Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa
      Ikävä
      33
      486
    Aihe