Repovesi

Vuosia sitten osuin sattumalta Repoveden kansallispuiston parkkipaikalle. Siellä portilla joku keräsi osallistumismaksuja johonkin. Kun kerääjän silmä vältti, luikahdin kansallispuistoon. Melko pian tuli riippusilta ja jostakin minä kiersin pikku lenkin ja jos etäisyysviittoihin on luottamista, matkanopeuteni oli noin 3 kilometriä tunnissa. Päätin tulla uudestaan paremmalla ajalla ja ainakin vesipullo mukananani, mahdollisesti pari voileipääkin. Tarkoituksena nähdä ainakin Olhavan kalliot.

Nyt minulla olisi otollinen hetki. Minulla on GT tiekartasto ja Repoveden esite.
Tiekartaston mukaan kansallispuistoon ei mene miltään suunnalta yhtään tietä. Lähistöllekin menevillä teillä on kaikilla puomit hyvissä ajoin, ettei vain kukaan minnekään pääsisi.
Kiiltopaperille painetussa moniväriesitteessä ei ole senkään vertaa informaatiota, ei edes puiston aluetta ole merkitty. Sen sijaan siinä on eri yrittäjien mainoksia yhteystietoineen.

Tarkoituksena olisi ajaa päiväseltään vähän kauempaa puiston parkkipaikalle, tehdä suunnilleen kokopäiväretki kävellen merkittyjä polkuja pitkin ja illalla ajaa kotiin. En siis olisi tuomassa paljoa rahaa alueen yrityksille vaan nauttisin luonnosta.
Yhden päivän matkaa ei oikein kannattaisi tuhlata summassa etsimiseen ja hortoiluun, jolloin itse kansallispuistoon tutustumiseen ei jää aikaa. Tällaisen 70 v ukon marssivauhti maastossa ei niin suuri ole muutenkaan.

Nettisivuilta ei osviittaa löydy. Tyhjänpäiväistä sälää vain.
Näyttääkin siltä, että ne jotka alueen tuntevat, ne tuntevat sen ja heille on tarkoitus vain myydä kalliita palveluja. Ne jotka eivät aluetta ennestään tunne, niitä ei edes haluta sinne.
Jonkinlainen kartta alueen lähelle pääsemisestä pikkuautolla olisi paikallaan, samoin itse kansallispuistosta jonkinlainen kartta, mistä näkisi suurinpiirtein miten alueen merkityt polut kiertävät ja muutaman päänähtävyyden sijainti. Tämä kuitenkin puuttuu aivan kaikesta materiaalista.

MITEN ON MAHDOLLISTA, että tämäkin asia on osattu ryssiä noin perusteellisesti?

Aivan sama juttu kuin kaikissa muissakin Suomen asioissa. Politiikassa, rakennustekniikassa, vaatetusteollisuudessa, muoviteollisuudessa, kaikessa muussakin teollisuudessa. MISSÄÄN ei osata tai viitsitä tehdä muuta kuin sutta ja sekundaa! Onko tämä tarkoituksellista ZWO:n tavoitteiden mukaista toimintaa vai mistä oikein on kyse?
Viisaat, vastatkaa!

2

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe