Masennuslääkityksen lopetus kilpirauhaslääkityksen alettua

anneli15

Jos teillä on ollut masennuslääkitys käytössä,kun kilpirauhaslääkitys aloitettiin, niin missä vaiheessa olette sen lopettaneet? Monenko kuukauden kuluttua kilpirauhaslääkityksen aloituksesta?

8

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vajaa rouva

      Ei kannata lopettaa masennuslääkitystä ennen kuin masennus on kunnolla ohi. Voihan olla sekä masennus että kilpirauhasen vajaatoiminta, jolloin joutuu syömään molempia. Joillakin taas vajaatoiminta on aiheuttanut masennuksen, silloin se ajan mittaan paranee. Jotkut tarvitsevat yhdistelmälääkityksen Thyroxin Liothyronin, jotta pääsisivät masennuksesta eroon.

    • Yks vaan

      Nuo molemmat ovat kilpirauhaslääkkeitä!

      Synteettinen trijodityroniini (T3) = Liothyronin

      synteettinen tyroksiini (T4) = Thyroxin

    • Ennanni

      hei, itse aloitin tyroksinit huhti-toukuussa ja nyt kesäkuun lopussa päätin jättää seronilin pois. Joka kerta aikaisemmin vieroitusoiret ovat olleet kamalat, vaikka olen syönyt vain 20 mg. Nyt vieroitusoireita ei ole ollut, lukuunottamatta pieniä päässä olevia vippauksia ;)
      Olenniin pitkään miettinut että seronilista ei ole minulle ollut riittävää apua ja nyt kun sain vihdoinkin keväällä terveyskeskuslääkärin kirjoittamaan tyhroxinit ja kontrolissa jopa pieniä muutoksia arvoissa, niin päätin kokeilla ilman. Tietääkseni thyroxin ja seronil tai muut SRRI lääkkeet eivät hyödytä toinen toistaan.

    • unitautilainen

      Itse olen joutunut käyttämään edelleen anafranilia ( vanhanajan masennuslääke paniikkihäiriöön masennukseen) thyroxinin liothyronin rinnalla. Osa joutuu käyttää sekä kilpirauhaslääkettä masennuslääkettä. Mulla vasta liothyron T3-lääke vähensi huomattavasti sisäistä epävarmuutta, paniikkia ahdistusta. Koska thyroxin ei minulla muunnu kunnolla - siis puhun rt3-ongelmasta- tarvitsen myös liothyronia tai eläinperäistä kr-lääkettä. Minulle SRRI-lääke Sepram aiheutti voimakkaita itsetuhoajatuksia agressioita. Kamala että tuollaisiakin määrätään eikä varoiteta sivuvaikutuksisa!!!

    • tippatapaa

      Vaikuttaakohan ssri-lääkkeen käyttö jotenkin kilppari-koetuloksiin? Eli voiko se jotenkin vääristää tuloksia?

      • abc+d

        Ei voi.


    • kyllä vaikuttaa

      kyllä voi vääristää nehän stimuloi rt3 lisää aivoihin!

      • Uusi sivuv.

        Näin ollen ne aiheuttavat T3V:n puutetta lyhyesti sanottuna. T3V : rT3 pitää olla yli 20, jotta ei ole tarvetta Liolle. Hyvä, että tuli esille tämä sivuvaikutus!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      212
      34381
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      256
      22014
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      440
      11119
    4. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      83
      7449
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6665
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      53
      5045
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      196
      4097
    8. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      45
      1714
    9. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      34
      1656
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1627
    Aihe