Milloin "äiti"

Mielenkiinnosta.

Onkos teidän pienokaisten ensimmäisiin sanoihin kuulunut äiti ?
Meillä osataan jo monia sanoja, mutta äitiä ei ole kuulunut eikä edes mitään sinnepäinkään.

9

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outo tyttö

Meillä on outo muksu; hän (tyttö) sanoi ensimmäisen sanansa, joka oli juurikin, "äiti" jo 6 ja puolen kk iässä. Sitä ennen ei kovasti edes jokellellut. Mutta selvästi ja tunnistettavasti huhuili sitten ihan yhtenään äitiä ! :D Tykkäsi varmaan kun siihen reagoitiin ja ihasteltiin. Vasta tämän jälkeen tuli sellasia tavallisempia "kukka" yms.. Sittemmin puheenkehitys onkin ollut jopa vähän hitaanlaista. 2 vuotiaana sanavarasto (siis tuotettuja sanoja) aikas pieni, eikä lauseita vielä lainkaan. Nyt kyllä höpöttelee ja kertoilee juttuja ja tarinoita kovasti ja ikää 2v9kk.

• Äiti tuli tytön suusta 1v 2kk, ensimmäinen sana

• Äitiä odottanut!

Minun pikkupoikani ensimmäinen sana oli "auto"! Isin poika siis!

• Huttui

Meidän neiti puhui 2 sanaisia lauseita jo puolitoistavuotiaana, mutta sanoi "äiti" ensikerran vasta 2 vuotiaana!!:)

• mammi x

Ensimmäisiä sanoja n vuoden ikäisenä AUTO! Myöhemmin äiti ja isä jen..ON tämä nuori mies nyt 20v ja AJONEUVOASENTAJA ammatiltaan :D

• riippuu tästä

Puhutko itsestäsi äitinä? Minä käytin sanaa minä ja sinä, me ja te jne.

Siksi äiti ei ollut aivan ensimmäisiä sanoja, varhainen sana kyllä kuitenkin kaikilla, ennen puoltatoista vuotta nyt varmasti reilusti kaikilla. Tarkkaan en voi muistaa.

Huomioitavaa on myös, että vain yksi lapsista käytti itsestään omaa nimeään. Muut alkoivat siinä ennen kahden vuoden ikään sanoa "minä".

• ,.,,.,.

Meillä poika 1v7kk eikä sano vielä yhtään sanaa. Tavuja jonkin verran.

• meidän yksivuotias sanoo: äiti ja oli ihan ensimmäinen sana ja tissi.
      se oli alle vuoden. nykyää sanoo äiti äiti äiti (ja komentaa myös painokkaasti) tai tissi tai anna anna tai lähetään, lähetään ja pu-pu on uusi sana.
      ja muutamia uusia joita en muista ainakaan useesti kuulevani: "yksi siskonsa nimi, "
      mutta lahjat lapsillani menee niin, että tytöt oppinut aikaisemmin poikia puhumaan.

mutta nuorin on muistaakseni nopein ollut tähän asti, se on hyvä kun hän kiipeää pöydän päälle ja saa vanhemmat heräämään kauhusta kun saarnaa jotain poliittista puhettaan vauvakielellä ja käsi vaan viuhahtelee.
      hän osaa kiivetä alasti mutta kyllä se pelottaa ja heti saa juosta perään.

ei meillä noin paljoa kyllä katsella politiikkaa että synnynnäinen huomion hakia ja varovainen,herkkä ja on arastellut muita tässä, niin kuin jo 4kk.

meidän pikku nero 8D

• siis osaa kiivetä alas(ei alasti), lipsuu taas pahoja virheitä 8)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe