Milloin "äiti"

Mielenkiinnosta.

Onkos teidän pienokaisten ensimmäisiin sanoihin kuulunut äiti ?
Meillä osataan jo monia sanoja, mutta äitiä ei ole kuulunut eikä edes mitään sinnepäinkään.

9

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outo tyttö

      Meillä on outo muksu; hän (tyttö) sanoi ensimmäisen sanansa, joka oli juurikin, "äiti" jo 6 ja puolen kk iässä. Sitä ennen ei kovasti edes jokellellut. Mutta selvästi ja tunnistettavasti huhuili sitten ihan yhtenään äitiä ! :D Tykkäsi varmaan kun siihen reagoitiin ja ihasteltiin. Vasta tämän jälkeen tuli sellasia tavallisempia "kukka" yms.. Sittemmin puheenkehitys onkin ollut jopa vähän hitaanlaista. 2 vuotiaana sanavarasto (siis tuotettuja sanoja) aikas pieni, eikä lauseita vielä lainkaan. Nyt kyllä höpöttelee ja kertoilee juttuja ja tarinoita kovasti ja ikää 2v9kk.

    • Äiti tuli tytön suusta 1v 2kk, ensimmäinen sana

    • Äitiä odottanut!

      Minun pikkupoikani ensimmäinen sana oli "auto"! Isin poika siis!

    • Huttui

      Meidän neiti puhui 2 sanaisia lauseita jo puolitoistavuotiaana, mutta sanoi "äiti" ensikerran vasta 2 vuotiaana!!:)

    • mammi x

      Ensimmäisiä sanoja n vuoden ikäisenä AUTO! Myöhemmin äiti ja isä jen..ON tämä nuori mies nyt 20v ja AJONEUVOASENTAJA ammatiltaan :D

    • riippuu tästä

      Puhutko itsestäsi äitinä? Minä käytin sanaa minä ja sinä, me ja te jne.

      Siksi äiti ei ollut aivan ensimmäisiä sanoja, varhainen sana kyllä kuitenkin kaikilla, ennen puoltatoista vuotta nyt varmasti reilusti kaikilla. Tarkkaan en voi muistaa.

      Huomioitavaa on myös, että vain yksi lapsista käytti itsestään omaa nimeään. Muut alkoivat siinä ennen kahden vuoden ikään sanoa "minä".

    • ,.,,.,.

      Meillä poika 1v7kk eikä sano vielä yhtään sanaa. Tavuja jonkin verran.

    • meidän yksivuotias sanoo: äiti ja oli ihan ensimmäinen sana ja tissi.
      se oli alle vuoden. nykyää sanoo äiti äiti äiti (ja komentaa myös painokkaasti) tai tissi tai anna anna tai lähetään, lähetään ja pu-pu on uusi sana.
      ja muutamia uusia joita en muista ainakaan useesti kuulevani: "yksi siskonsa nimi, "
      mutta lahjat lapsillani menee niin, että tytöt oppinut aikaisemmin poikia puhumaan.

      mutta nuorin on muistaakseni nopein ollut tähän asti, se on hyvä kun hän kiipeää pöydän päälle ja saa vanhemmat heräämään kauhusta kun saarnaa jotain poliittista puhettaan vauvakielellä ja käsi vaan viuhahtelee.
      hän osaa kiivetä alasti mutta kyllä se pelottaa ja heti saa juosta perään.

      ei meillä noin paljoa kyllä katsella politiikkaa että synnynnäinen huomion hakia ja varovainen,herkkä ja on arastellut muita tässä, niin kuin jo 4kk.

      meidän pikku nero 8D

      • siis osaa kiivetä alas(ei alasti), lipsuu taas pahoja virheitä 8)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe