ulkonäköni ei ola vanhempien mieleen..

entinen itsevarma

Eli oon 13v tyttö ja oon ny yhesvuodes muuttunu tosi paljon koska oon yrittäny saada itteni tyytyväiseks siitä miltä näytän.. Laihuin tosi paljon ja pukeutumine muuttu samoin aloin käyttää enemmä meikkii ja no tän erillaisen ulkonäön takii mun kaveripiiri muuttu samoin kokonaan.
Nykyään pojatkin kiinnostuu musta oon paljon avoimempi ja pystyn olee omaitteni koska oon tyytyväine itteeni suurinpiirtein.

Mutta kun sit on se juttu et mun vanhemmat yrittää kokoajan muuttaa nyt tätä mun ulkonäköö ne takavarikoi aina jos on tilaisuus mun meikit no ottaa joitain mun vaatteita pois multa ja siinä sitten mietin minne ne katoo. Kotona en oikein enää viihdy kun koko ajan tulee valitusta et näytän kauheelta pakkelinaamalta ja että etten saa lähtee ihmistenilmoille sen näkösenä et ne häpee mua ja kerran mun faijja jopa sano ihan pokkana suoraan et näytät iha kauheelta lutkalta varmaan poikienmielestä.. ne haluis et kuljen ilman meikkii ja joissai niide määräämis vaatteis ..

Tuntuu pahalta kun kaikki muut kehuu kuinka must on tullu tosi kaunis ja kuinka oon tosi mukava mut sit ne ihmiset joidenka hyväksyntää ainakin haluisin enite mu vanhemmat valittaa koko ajan siitä miltä näytän ja se oikeesti saa mun olon tosiepävarmaks :(!

Ja jos jku nyt luulee et näytän pakkelinaamaselt ja kaikki vaatteet on jtn herutus vaatteit nii ei ei ei pukeudun siististi ja meikkii laitan itestäni ihan sopivan määrän :/ nii että mietin vaa et onks muil tällästä ja et onks teijä mielest mun vanhemmilla oikeus olla tollasii..

13

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SomeBody

      Mun mielestä sun vanhemmillas ei oo oikeutta kieltää sua olemasta sellanen kuin haluut. Ellet sitte juo, polta tai käytä huumeita, koska silloin on aikuisilla velvollisuus puuttua siihen. Taisi mennä vähän aiheen vierestä, mutta kerron tämän nyt kuitenkin.

      • viisas

        Toi ei kyl must kuulosta reilult toi vanhempies touhu, mut ihan näin muodon vuoks kysyn miten meikkaat? Ja miten tyylisi tarkkaanottaen muuttui? Ja miltä vanhempasi sinun haluaisivat näyttävän?

        kenelläkään ei oo oikeutta sanoo sua lutkaks, etenkää sun isälläs. Ovatko vanhempasi hieman ylisuojelevia tai vanhanaikaisia?

        mut jos tyylisi muuttui todella nopeasti, niin saattaa olla että nopea tyylinmuutoksesi jotenkin vain säikäytti heidät.

        en pysty oikein vastaamaan tähän viestiin kun mulla ei oo viel tarpeeks tietoo täst sun jutusta. Vastaatko noihin kysymylsiini niin voin yrittää vastata tarkemmin?

        :)


      • viisas
        viisas kirjoitti:

        Toi ei kyl must kuulosta reilult toi vanhempies touhu, mut ihan näin muodon vuoks kysyn miten meikkaat? Ja miten tyylisi tarkkaanottaen muuttui? Ja miltä vanhempasi sinun haluaisivat näyttävän?

        kenelläkään ei oo oikeutta sanoo sua lutkaks, etenkää sun isälläs. Ovatko vanhempasi hieman ylisuojelevia tai vanhanaikaisia?

        mut jos tyylisi muuttui todella nopeasti, niin saattaa olla että nopea tyylinmuutoksesi jotenkin vain säikäytti heidät.

        en pysty oikein vastaamaan tähän viestiin kun mulla ei oo viel tarpeeks tietoo täst sun jutusta. Vastaatko noihin kysymylsiini niin voin yrittää vastata tarkemmin?

        :)

        Ja sit vielä: miten ne takavarikoi sun tavaroja? Tuleeko ne esim vaa ottamaan ne naama pokkana vai viekö ne niitä salassa?

        Onko sulla muuten asiat kunnossa kotona?


      • (tyhmä)viisas
        viisas kirjoitti:

        Ja sit vielä: miten ne takavarikoi sun tavaroja? Tuleeko ne esim vaa ottamaan ne naama pokkana vai viekö ne niitä salassa?

        Onko sulla muuten asiat kunnossa kotona?

        Plus, täähän ei kyl varsinaisesti liity tähän... Mut ootko -99 vai -00?


      • entinen itsevarma
        viisas kirjoitti:

        Toi ei kyl must kuulosta reilult toi vanhempies touhu, mut ihan näin muodon vuoks kysyn miten meikkaat? Ja miten tyylisi tarkkaanottaen muuttui? Ja miltä vanhempasi sinun haluaisivat näyttävän?

        kenelläkään ei oo oikeutta sanoo sua lutkaks, etenkää sun isälläs. Ovatko vanhempasi hieman ylisuojelevia tai vanhanaikaisia?

        mut jos tyylisi muuttui todella nopeasti, niin saattaa olla että nopea tyylinmuutoksesi jotenkin vain säikäytti heidät.

        en pysty oikein vastaamaan tähän viestiin kun mulla ei oo viel tarpeeks tietoo täst sun jutusta. Vastaatko noihin kysymylsiini niin voin yrittää vastata tarkemmin?

        :)

        olen -00 siis unohdin mainita. Ja kun meikkaan käytän yleensä ripsaria laitan meikki voidetta pu,puuteria ja kulmageelia joskus eyelineria en halua näyttää pakkelinaamalta kuitenkaan :) en tiiedä saitko mtn selkoa mutta ..

        Tyylini muuttui taas nii että ennen en välittänyt miltänäytin käytin epäistuvia vaatteita ja olin poikatyttlmäinen. nykyään taas mietin vaatteet kunnolla ja olen aika tyttömäinen. Mutta yleensä käytän esim vain pillifarkkuja ja vaikka jotakin kivaa toppia mutta hutsumaisesti en pukeudu siis.

        Ja no se vaatteiden katoilu on niin että välillä ihmettelen missä jokin paita esim on ja kun kysyn nii äitini kertoo että no laittoi sen laatikkoon säilöön ja näin käy aika usein esim vaatteet katoavat pesunjälkeen eivätkä olekkaan enää "missään"


      • entinen itsevarma
        viisas kirjoitti:

        Toi ei kyl must kuulosta reilult toi vanhempies touhu, mut ihan näin muodon vuoks kysyn miten meikkaat? Ja miten tyylisi tarkkaanottaen muuttui? Ja miltä vanhempasi sinun haluaisivat näyttävän?

        kenelläkään ei oo oikeutta sanoo sua lutkaks, etenkää sun isälläs. Ovatko vanhempasi hieman ylisuojelevia tai vanhanaikaisia?

        mut jos tyylisi muuttui todella nopeasti, niin saattaa olla että nopea tyylinmuutoksesi jotenkin vain säikäytti heidät.

        en pysty oikein vastaamaan tähän viestiin kun mulla ei oo viel tarpeeks tietoo täst sun jutusta. Vastaatko noihin kysymylsiini niin voin yrittää vastata tarkemmin?

        :)

        ja niin vielä että vanhempani haluaisivat että pukeutuisin niinkuin ennen :/ poikamaisesti ja toosi huolettoman näköisesti. Ja ne kauluspaidat on kokoajan tyrkytettävänä ja no en osaa selittää mutta ne ei näytä ymmärtävän että lapset kasvaa vanhentuu ja et tyyli muuttuu.. jtn tällästä


      • poppoo5
        entinen itsevarma kirjoitti:

        ja niin vielä että vanhempani haluaisivat että pukeutuisin niinkuin ennen :/ poikamaisesti ja toosi huolettoman näköisesti. Ja ne kauluspaidat on kokoajan tyrkytettävänä ja no en osaa selittää mutta ne ei näytä ymmärtävän että lapset kasvaa vanhentuu ja et tyyli muuttuu.. jtn tällästä

        Ei vittu mitä porukkaa suosittelen et puhut vanhemmilles suoraan et miltä susta tuntuu koska ne ei hyväksy sellasenaan ja sanot että et haluu pitää niitte kauluspaitoja


      • viisas
        entinen itsevarma kirjoitti:

        ja niin vielä että vanhempani haluaisivat että pukeutuisin niinkuin ennen :/ poikamaisesti ja toosi huolettoman näköisesti. Ja ne kauluspaidat on kokoajan tyrkytettävänä ja no en osaa selittää mutta ne ei näytä ymmärtävän että lapset kasvaa vanhentuu ja et tyyli muuttuu.. jtn tällästä

        Toivottavasti nyt vastaan oikeeseen viestiin :D mutta elikkäs joo:

        sun kannattas varmaan yrittää puhuu sun vanhempien kaa tästä, tiedän et se on vaikeeta, mut se saattaa auttaa asiaa.

        tyylisi ja meikkaamisesi eivät ainakaan minusta kuulosta mitenkään liialta tai vastaavalta, joten anna vaan palaa, pukeudu niinkuin huvittaa ja ole kuka olet.

        kannattaa vaania "katoamisten" varalta pesukonetta ja vaatekaappia ;) ja meikit kannattaa laittaa vaikka kaappiin pois näkyvistä ettei niitäkään katoilisi

        en osaa oikein auttaa, mutta sanon vain sen että sinulla on oikeus pukeutua juuri niinkuin haluat

        :)


    • älä itke ruma lapsi, ota rusina.

    • Koeta ymmärtää, että ne jotka kehuvat sinua, ovat myös mistään mitään tietämättömiä lapsia - aivan kuin sinä -, mutta vanhempasi ovat elämää nähneitä aikuisia ja tietävät kyllä mistä puhuvat.

      Se on ihan turhaa tuossa iässä alkaa kokemaan jotain ulkonäkökriisiä, koska sinun ulkonäkösi ehtii muuttua vielä ainakin kymmenen kertaa, ennen kuin olet saavuttanut lopullisen ulkomuotosi.

    • entinen itsevarma

      Kiitos kaikille näistä kommeneteista. taidan tosin ottaa puheeksi tämän asian kunnolla vanhempieni kanssa ja kattoo ny tuleeko siitä mitään. Mutta oli hyvä kuulla mielipiteitä niin että sain jonkun muunkin näkökannasta selvää :) kiitos

      • -.- ^^-.-

        Mulla oli sama juttu, mutta se meni näin: vanhempani valittivat että käytän ryysyisiä vaatteita, esim verkkareita. Ostivat mulle farkkuja joita aloin käyttää. He myös valittaa että mun posket oli aina punaset ja näytin sairaalta usein. Ostin siis puuteria jota aloin käyttää, ostin myös muita meikkejä mut en käyttäny niitä niin paljon. Ripsiväriä joskus. Sitte mun vanhemmat alko valittaa että käytin meikkiä, kyseli mistä olin ostanu ja halus että annan meikit heille jotta en käyttäis enää. En älyy. Sama tilanne jatkuu ^^


    • Isabellanelli

      Siis mulla on sama juttu olen myös 13v ja olen muuttunut paljon vuoden sisälöä alkanu käyttää meikkiä vanhempie mielest liikaa mun mielest ei vaan ripsari pieni kerros meikkivoidet ja kulmiin vähän väriä välillä jonnekkin jotain nudea huulipunaa ja äitini haukkuu minua heruvaattei käytän yleens mustat farkut musta huppari välil rikkinäisii farkkui punane ruutupaita siin lantiol ja musta pitkähihane tein niinku kaks viivaa mun kulmakarvaan ja tuli kauhea rage niinko nypein siit 2 kohtaa ja haluan nenäkorunkin mut ei ja ei

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6876
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2696
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2283
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      84
      1960
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1304
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1257
    Aihe