Mitä ne gambialaiset

jaanuski

ystävät ovat? Minusta ystävän yksi ominaisuus on, että häneen voi luottaa sataprosenttisesti. Voitteko te luottaa näihin moniin gambialaisiin " ystäviin " joihin tutustutte siellä?

27

2581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 65 v

      Jos rupeat gambialaisen "ystäväksi" ja vaihdat esim puhelinnumeroita ja sähköpostiosoitteita, voit varmasti luottaa siihen, että sinuun otetaan yhteyttä.
      Usein niin, että hän soittaa pirauttaa ja sinä soitat takaisin (eli maksat puhelun).
      Yleisimmin kyseessä on lähisukulaisen tai hänen itsensä sairaus tai onnettomuus, on sairaalassa tms. ja tarvitsee rahaa, kun ei itsellä ole eikä kenelläkään tutulla lainata. Jos kerran lähetät, se ei varmasti jää viimeiseksi pyynnöksi, vaan ystävät ovat uskollisia pyytämään aina vaan lisää ja lisää.
      Minä olen käynyt Gambiassa viisi kertaa ja ystäviä on tullut lähinnä suomalaisen yliystävällisen kaverini toimesta, itse en ole pyrkinyt kenenkään seuraan.
      Mutta ne on tosi sitkeitä ja tuppaavat seuraan, ettei eroon pääse. Olen ottanut sen kannan, että en vastaa puhelimeen, jos näkyy 220 suuntanumero tai en kyllä vastaa sähköposteihinkaan, korkeintaan että voin hyvin, kiitos kysymästä.
      Mitään en ole koskaan kenellekään luvannut, joskus siellä käydessäni olen antanut vähän rahaa jonkun lapsen koulupukuun tai lukukausimaksuun.
      Mutta jos tahdot elinikäisen riipan, saat sieltä todella helpolla ja todella "uskollisia" ystäviä. No tällä hetkellä olen saamassa 200 euroa, jonka viimeksi "lainasin" vaikka tiedän etten tule koskaan sitä takaisin saamaan, eli antaessani tiesin vain lahjoittavani.
      Lapsiperheitä kyllä mielellään avustaa esim. juuri kouluasioissa, mutta täytyy todella tietää, että raha käytetään määrättyyn tarkoitukseen.
      Muuten mukavia ja ystävällisiä ihmisiä he ovat, ei minulla ole mitään heitä vastaan, eivät kai he omasta syystään köyhiä ole.Tai saattavat ollakin, en osaa sanoa. Ärsyttää vain, kun aina tuppaavat seuraan ja aina se yleensä menee rahan pyytämiseen.

      • jaanuski

        Ai että sellaista luotettavuutta, no tuo ei olekaan mitään kunnon ystävyyttä, josko sieltä sellaista löytyykään. Jos vain hyötytarkoituksessa ns.ystävystytään, se ei ole minkään arvoista sellainen.


    • Prrrr

      Kyllä siellä moni tosiaan kuvittelee, että eurooppalaiset ovat todella rikkaita, eikä auta, vaikka kuinka selittäisi kuinka kallista elämä täällä on.
      Sitä varmasti ruokkii se, että turistit käyttävät lomallaan paljon rahaa ja sana siitä kiertää kyllä jokaiselle. Kun esimerkiksi vaihtaa 100 euroa dalaseiksi, tulee siitä melkoinen nippu ja tuota(kaan) summaa ei siellä monikaan kuukaudessa ansaitse.

      Tottahan sitten pistetään ylpeys hattuhyllylle ja kokeillaan, josko turistilla sydän heltyisi ja jokunen dalasi heltiäisi. Kynnys pyytämiseen on varmasti alentunut, kun se on siellä niin yleistä.

      Kannattaa siis miettiä yhteystietoja antaessaan onko valmis kustantamaan näitä sairaala- hautajais- ym menoja vuodesta toiseen. Jos ei (ja tietää olevansa huono sanomaan ei), niin kannattaa jättää puhelinnumerot ja s-postiosoitteet antamatta.

      Tästä ja parista muusta epäkohdasta huolimatta olen ikuinen Gambian ystävä, odotan vain, koska pääsen taas sinne lähtemään.

      • 2907sakari

        kyllähän me eurooppalaiset olemmekin Gambialaisten näkemyksen erittäin rikkaita. Käytämme rahaa satoja dalaseja kerralla niin että aivan pahaa tekee. Ostoksia tehtäessä on hyvä elintasoeron mittari muuttaa dalasimäärä euroiksi ja sitten kertoa se 20:llä.

        Gambiassa keskipalkka on hieman alle 3000 dalasia, eli ostovoimakorjattuna euroiksi muutettuna noin 1400 euroa kuukaudessa.

        Koska turisteina käytämme aivan liian paljon rahaa, ovat turisteille myytävien tuotteiden ja palveluiden hinnatkin nousseet. Turistien ympärillä oleva rahamäärä on suuri houkutus nuorille ryhtyä rantapojiksi ja -tytöiksi. He saattavat ansaita muutamassa päivässä opettajan tai lääkärin kuukauden ansion.

        Täytyy toki muistaa että matkailu on yksi merkittävimmistä Gambian vientituotteista. Itse suosin hankinnoissa ja palveluissa yrityksiä joiden tiedän olevan Gambialaisia; suurella todennäköisyydellä jättämäni eurot jäävät ainakin välillisesti
        tavallisten Gambialaisten hyväksi.

        Kerjäämään ryhtyneille ihmisille en anna lainkaan rahaa. Sitäpaitsi kerjääminen on tällä hetkellä Gambiassa rangaistava teko (rangaistus 25000d sakkoa tai/ja max. 5v vankeutta), en halua tukea tai houkutella ihmisiä rikokseen.


      • taneeli
        2907sakari kirjoitti:

        kyllähän me eurooppalaiset olemmekin Gambialaisten näkemyksen erittäin rikkaita. Käytämme rahaa satoja dalaseja kerralla niin että aivan pahaa tekee. Ostoksia tehtäessä on hyvä elintasoeron mittari muuttaa dalasimäärä euroiksi ja sitten kertoa se 20:llä.

        Gambiassa keskipalkka on hieman alle 3000 dalasia, eli ostovoimakorjattuna euroiksi muutettuna noin 1400 euroa kuukaudessa.

        Koska turisteina käytämme aivan liian paljon rahaa, ovat turisteille myytävien tuotteiden ja palveluiden hinnatkin nousseet. Turistien ympärillä oleva rahamäärä on suuri houkutus nuorille ryhtyä rantapojiksi ja -tytöiksi. He saattavat ansaita muutamassa päivässä opettajan tai lääkärin kuukauden ansion.

        Täytyy toki muistaa että matkailu on yksi merkittävimmistä Gambian vientituotteista. Itse suosin hankinnoissa ja palveluissa yrityksiä joiden tiedän olevan Gambialaisia; suurella todennäköisyydellä jättämäni eurot jäävät ainakin välillisesti
        tavallisten Gambialaisten hyväksi.

        Kerjäämään ryhtyneille ihmisille en anna lainkaan rahaa. Sitäpaitsi kerjääminen on tällä hetkellä Gambiassa rangaistava teko (rangaistus 25000d sakkoa tai/ja max. 5v vankeutta), en halua tukea tai houkutella ihmisiä rikokseen.

        Keskipalkka hieman alle 3000 d, ketkä siellä tuon verran tienaavat? En itse tunne ketään noin paljon tienaavaa, ja tunnen sieltä todella paljon työssä käyviä ihmisiä.
        Kukaan heistä ei tienaa kuin reilusti alle puolet tuosta summasta.


      • 2907sakari-a
        taneeli kirjoitti:

        Keskipalkka hieman alle 3000 d, ketkä siellä tuon verran tienaavat? En itse tunne ketään noin paljon tienaavaa, ja tunnen sieltä todella paljon työssä käyviä ihmisiä.
        Kukaan heistä ei tienaa kuin reilusti alle puolet tuosta summasta.

        Gambian asuntoviranomaiset ovat tuoneet ilmi huolensa vuokrien liiallisesta kohoamisesta suhteessa ansiotuloihin, heidän tietonsa hieman alle 3000 d kuukausiansio ei riitä kattamaan asumisen kuluja. Minulla on työssä 3 gambialaista kiinteistötyöntekijää. Heidän palkkansa on n 2900 kuukaudessa. Saamani tiedon mukaan Se on alalla käypä palkka, he tosin tekevät työtä poikkeuksellisen ahkerasti ja pitkiä työpäiviä. Erityiskoulutetun, kuten kirjanpitäjä tai atk asiantuntija, palkkapyyntö vaihtelee itsevarmuuden mukaan 4000-8000 d välillä. Näinollen ns keskipalkka on hyvin suhteellinen arvo.


      • sh-sh
        2907sakari-a kirjoitti:

        Gambian asuntoviranomaiset ovat tuoneet ilmi huolensa vuokrien liiallisesta kohoamisesta suhteessa ansiotuloihin, heidän tietonsa hieman alle 3000 d kuukausiansio ei riitä kattamaan asumisen kuluja. Minulla on työssä 3 gambialaista kiinteistötyöntekijää. Heidän palkkansa on n 2900 kuukaudessa. Saamani tiedon mukaan Se on alalla käypä palkka, he tosin tekevät työtä poikkeuksellisen ahkerasti ja pitkiä työpäiviä. Erityiskoulutetun, kuten kirjanpitäjä tai atk asiantuntija, palkkapyyntö vaihtelee itsevarmuuden mukaan 4000-8000 d välillä. Näinollen ns keskipalkka on hyvin suhteellinen arvo.

        Vaimoni veli työskentelee tarjoilijana, en nyt mainitse hotellin nimeä, kuitenkin suuri ja hyvä hotelli on, saa n.1300 dalasia kuukaudessa plus tippiä vaihtelevasti.
        Yksi sukulaisistamme toimii ravintolan vastaavana, 2000 dalasia kuukausiansio.
        Emme mekään tunne ketään, kuka pääsisi isommille ansioille, mutta toki kouluttautuneet ansaitsevat enemmän, kuten muuallakin.


      • 2907sakari-b
        sh-sh kirjoitti:

        Vaimoni veli työskentelee tarjoilijana, en nyt mainitse hotellin nimeä, kuitenkin suuri ja hyvä hotelli on, saa n.1300 dalasia kuukaudessa plus tippiä vaihtelevasti.
        Yksi sukulaisistamme toimii ravintolan vastaavana, 2000 dalasia kuukausiansio.
        Emme mekään tunne ketään, kuka pääsisi isommille ansioille, mutta toki kouluttautuneet ansaitsevat enemmän, kuten muuallakin.

        monessa työtehtävässä palkka määräytyy sen mukaan paljonko työntekijä tuo talolle rahaa. meilläkin tuo palkka koostuu 2000 d peruspalkasta ja bonuksista, lisäksi tuemme heidän työmatkakustannuksiaan. meillä on ankarat työsäännöt; niiden rikkominen aiheuttaa välittömät potkut. kertaakaan ei potkuja ole vielä tarvinnut antaa; eli kun työntekijä on meille lojaali ja tuottaa rahaa, se palkitaan.

        silloin kun palkkoja kasvatetaan tuottavuuden noustessa, kasvaa Gambialaisten elintaso pikkuhiljaa niin että paikallinen inflaatio ei pääse karkuun. Turistit usein rahankäytöllään palkitsevat työstä joka ei liity tuottavuuteen tai lisäarvoon; se aiheuttaa paikallisen inflaation josta viimekädessä kärsivät kaikki.


      • Prrrr
        2907sakari-b kirjoitti:

        monessa työtehtävässä palkka määräytyy sen mukaan paljonko työntekijä tuo talolle rahaa. meilläkin tuo palkka koostuu 2000 d peruspalkasta ja bonuksista, lisäksi tuemme heidän työmatkakustannuksiaan. meillä on ankarat työsäännöt; niiden rikkominen aiheuttaa välittömät potkut. kertaakaan ei potkuja ole vielä tarvinnut antaa; eli kun työntekijä on meille lojaali ja tuottaa rahaa, se palkitaan.

        silloin kun palkkoja kasvatetaan tuottavuuden noustessa, kasvaa Gambialaisten elintaso pikkuhiljaa niin että paikallinen inflaatio ei pääse karkuun. Turistit usein rahankäytöllään palkitsevat työstä joka ei liity tuottavuuteen tai lisäarvoon; se aiheuttaa paikallisen inflaation josta viimekädessä kärsivät kaikki.

        Hotelli- ja ravintolatyöntekijät ovat enimmäkseen ulkomailta tulleiden isäntien riistämiä. Kuukausipalkka noin 40-50 euroa, 6 päivän työviikot ja työtä saatetaan teettää kaksikin vuoroa peräkkäin, eikä työntekijän auta paljon nokkaansa koputtaa, aina on uusia halukkaita tilalle.

        Tiedän hotellin, jossa työntekijät saavat kyllä lounasta työpaikan puolesta, mutta se on yleensä pelkkää riisiä ja hotellin aamiaispöydästä jäänyttä leipää. Jos ei töiltänsä ehdi paikalle ensimmäisten joukossa, saattaa jäädä ilman sitäkin vähää.

        Kaiken lisäksi suurimmalla osalla näistä palvelualojen työntekijöistä on töitä vain sesonkiaikaan talvella.


      • kallekuuva
        Prrrr kirjoitti:

        Hotelli- ja ravintolatyöntekijät ovat enimmäkseen ulkomailta tulleiden isäntien riistämiä. Kuukausipalkka noin 40-50 euroa, 6 päivän työviikot ja työtä saatetaan teettää kaksikin vuoroa peräkkäin, eikä työntekijän auta paljon nokkaansa koputtaa, aina on uusia halukkaita tilalle.

        Tiedän hotellin, jossa työntekijät saavat kyllä lounasta työpaikan puolesta, mutta se on yleensä pelkkää riisiä ja hotellin aamiaispöydästä jäänyttä leipää. Jos ei töiltänsä ehdi paikalle ensimmäisten joukossa, saattaa jäädä ilman sitäkin vähää.

        Kaiken lisäksi suurimmalla osalla näistä palvelualojen työntekijöistä on töitä vain sesonkiaikaan talvella.

        Sellaistakin nähnyt, että tarjoilijat syövät asiakkaitten jättämiä jämiä omistajan silmien alla, mutta eipä siitä sen enempää.


      • gambialaisen vaimo
        2907sakari-a kirjoitti:

        Gambian asuntoviranomaiset ovat tuoneet ilmi huolensa vuokrien liiallisesta kohoamisesta suhteessa ansiotuloihin, heidän tietonsa hieman alle 3000 d kuukausiansio ei riitä kattamaan asumisen kuluja. Minulla on työssä 3 gambialaista kiinteistötyöntekijää. Heidän palkkansa on n 2900 kuukaudessa. Saamani tiedon mukaan Se on alalla käypä palkka, he tosin tekevät työtä poikkeuksellisen ahkerasti ja pitkiä työpäiviä. Erityiskoulutetun, kuten kirjanpitäjä tai atk asiantuntija, palkkapyyntö vaihtelee itsevarmuuden mukaan 4000-8000 d välillä. Näinollen ns keskipalkka on hyvin suhteellinen arvo.

        Minun mieheni työkentelee Gambiassa ns. kiinteistövälittäjänä ja hänen perus- palkkansa on noin 3000 d / kk . Provikoita tulee sitä mukaa miten saa kauppaa tehdyksi.
        Minullakin paljon tarjoilija tuutuja, joiden keskipalkka on 1200-1300 d / kk.


      • gambialaisen morsian
        gambialaisen vaimo kirjoitti:

        Minun mieheni työkentelee Gambiassa ns. kiinteistövälittäjänä ja hänen perus- palkkansa on noin 3000 d / kk . Provikoita tulee sitä mukaa miten saa kauppaa tehdyksi.
        Minullakin paljon tarjoilija tuutuja, joiden keskipalkka on 1200-1300 d / kk.

        Hei gambialaisen vaimo, millainen koulutus on Gambiassa kiinteistönvälittäjäksi?


      • kanoottikumollaan
        gambialaisen morsian kirjoitti:

        Hei gambialaisen vaimo, millainen koulutus on Gambiassa kiinteistönvälittäjäksi?

        Gambialainen tuttavani touhuaa vapaa-ajallaan musiikkibisneksessä ja muuten työskentelee ns.kiinteistövälittäjänä, ilman minkäänlaista koulutusta sai paikan, että eivät näköjään kaikki sillä alalla tarvitse edes koulutusta, siitä vaan hommiin.


      • Limsxxxx ex
        gambialaisen vaimo kirjoitti:

        Minun mieheni työkentelee Gambiassa ns. kiinteistövälittäjänä ja hänen perus- palkkansa on noin 3000 d / kk . Provikoita tulee sitä mukaa miten saa kauppaa tehdyksi.
        Minullakin paljon tarjoilija tuutuja, joiden keskipalkka on 1200-1300 d / kk.

        Mä taidan tuntea sut gambialaisen vaimo ja sun tarjoilijatuttusi, pienet on kuviot.


      • gambialaisen vaimo
        Limsxxxx ex kirjoitti:

        Mä taidan tuntea sut gambialaisen vaimo ja sun tarjoilijatuttusi, pienet on kuviot.

        Etpä taida tuntea vaikka niin kuvittelet


      • L:n II exä
        Limsxxxx ex kirjoitti:

        Mä taidan tuntea sut gambialaisen vaimo ja sun tarjoilijatuttusi, pienet on kuviot.

        Minä taidan tuntea sinut Limsxxxx ex


      • PieniDuunari
        Prrrr kirjoitti:

        Hotelli- ja ravintolatyöntekijät ovat enimmäkseen ulkomailta tulleiden isäntien riistämiä. Kuukausipalkka noin 40-50 euroa, 6 päivän työviikot ja työtä saatetaan teettää kaksikin vuoroa peräkkäin, eikä työntekijän auta paljon nokkaansa koputtaa, aina on uusia halukkaita tilalle.

        Tiedän hotellin, jossa työntekijät saavat kyllä lounasta työpaikan puolesta, mutta se on yleensä pelkkää riisiä ja hotellin aamiaispöydästä jäänyttä leipää. Jos ei töiltänsä ehdi paikalle ensimmäisten joukossa, saattaa jäädä ilman sitäkin vähää.

        Kaiken lisäksi suurimmalla osalla näistä palvelualojen työntekijöistä on töitä vain sesonkiaikaan talvella.

        EK:n Häkämiehen märkä päiväuni. Työntekijöiden palkka 50 eur/kk ja kuuden päivän työviikot. Tämä myös suomeen.


      • totuuttakehiin
        taneeli kirjoitti:

        Keskipalkka hieman alle 3000 d, ketkä siellä tuon verran tienaavat? En itse tunne ketään noin paljon tienaavaa, ja tunnen sieltä todella paljon työssä käyviä ihmisiä.
        Kukaan heistä ei tienaa kuin reilusti alle puolet tuosta summasta.

        Juuri näin, eivät useimmat todellakaan tienaa 3000 d kuukaudessa, puolet tuosta summasta on lähimpänä suurimman osan palkkaa. Vietettyäni siellä puolisen vuotta, tuli Gambialaisten tienesteistä paljon tietoa.


      • NAUTITAANILMASTOSTA
        Prrrr kirjoitti:

        Hotelli- ja ravintolatyöntekijät ovat enimmäkseen ulkomailta tulleiden isäntien riistämiä. Kuukausipalkka noin 40-50 euroa, 6 päivän työviikot ja työtä saatetaan teettää kaksikin vuoroa peräkkäin, eikä työntekijän auta paljon nokkaansa koputtaa, aina on uusia halukkaita tilalle.

        Tiedän hotellin, jossa työntekijät saavat kyllä lounasta työpaikan puolesta, mutta se on yleensä pelkkää riisiä ja hotellin aamiaispöydästä jäänyttä leipää. Jos ei töiltänsä ehdi paikalle ensimmäisten joukossa, saattaa jäädä ilman sitäkin vähää.

        Kaiken lisäksi suurimmalla osalla näistä palvelualojen työntekijöistä on töitä vain sesonkiaikaan talvella.

        Älä puhu paskaa, Afrikkalainen ei tee yhtään m,itään jos se ei hänelle itselle ole mieluista tai kannattavaa tai pakollista.
        aina voi mennä aitoihin töihin eikä notkua jossain hotelli hommassa .
        Eli paikallinen liisaa maan jollekkin toiselle afrikkalaiselle joka huijaa jonkun investoimaan ja rojaltit menee välistä.
        Hotellien porukka on etuoikeutettua kun ajattelee rehellisen työn tekijöitä.


    • peppiina3

      Itse olen vain yhden reissun Gambiaan tehnyt. Silloin ainakin hotellin aamiaiselta jääneet leivät yms. tarjoilijat söivät salaa nurkan takana. Siis ne mitä oli jäänyt turistien lautasille.

      Ja pitsapaikassa tarjoilijoiden kaikki tipit piti antaa valkoihoiselle omistajalle (ilmeisesti) joka haukan lailla vahti baaritiskillä ja komensi niitä mies-parkoja :(

    • makoilalubamalu
    • duiddu

      Mä kerroin juurta jaksain sikäläiselle kaverilleni kuinka kovan työn takana mun ja normiduunarin loma Gambiassa on,kuinka paljon täällä mikäkin maksaa jne..Käskin häntä kertomaan hinnat jne kaikille että ne tajuu ettei täällä raha taivaalta tipu.Ja se että käytin aikaani tuon kertomiseen kannatti,mua kohdeltiin heti alueella missä olin eritavoin,ei tultu tyrkyttään mitään sen jälkeen ja silti he pysyivät yhtä ystävällisenä..Meidän kuuluu kertoa mielestäni tämä juttu,mitä mikäkin maksaa jne Suomessa. Ei he voi sitä muuten tietää.

    • Minulainen

      Mielenkiintoista että kun avaat keskustelun ystävyydestä ja luotettavuudesta, niin puhe täällä kääntyy välittömästi rahaan.
      Minulla on Gambiassa paljon tuttuja, muutama tosi luotettava. Aika on sen näyttänyt. Niin enemmän siellä kuin täällä. Yleensä emme kovinkaan paljon puhu rahasta, koskaan eivät sitä pyydä. Jotkut kaukaisemmat saattavat vihjaista mitä olisivat vailla, mutta ei siitä niin itseensä kannata ottaa.
      Ihmettelen aina mistä nämä tälläkin palstalla kirjoittelevat oikein löytävät "ystävänsä".

    • kuollutkohta

      Ystävä ja enkeli sekä saksanpaimenkoira on eri asioita.

      Hyvässä ystävässä on parasta kun tietää hänen murtumiskohtansa.

      Koira ystävälläni on voissa kiehautettu raaka maksa.
      Naapurin nuorella yksinhuoltajalla aito lonkero.
      Mikä on gambi ystävän kuollut kohta

    • HöhlätAntavat

      Kaikki Gambialaiset ovat ketkuja luikureita. Työtä tekevät kun on pakko. Kun silmä välttää niin vetävät lonkkaa ja haukkuvat työnantajaa.
      "Ystävillenne" kun annatte rahaa kottikärryllisen niin sanoo heti että tuo huomenna kaksi.
      Rahakaivo on loputon. Sinne saatte lykätä vaikka koko omaisuutenne.

      • saccce

        Gambialaisia tuttujani kutsun kavereiksi, he itse sanovat olevansa kaikkien ystäviä. Itselleni ystävä on enemmän kuin mitä lomilla tapaamani gambialaiset minulle merkitsevät. Ovat kyllä ihan mukavia ja viihdyn heidän seurassaan, luottaminen onkin sitten toinen juttu.


      • Hansvilivilihanslailai

        Ihan samaa mieltä saccen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe