Fiat Grande punto 2008

Mummelimymmeli

Mulla 1,2 koneella Grande. Ja näyttää/vilkuttaa vikavaloa toisinaan. Voi olla vilkuttamatta valoa monta sataa kilometriä ja sitten taas vilkauttaa pari kertaa. Auto toimii moitteettomasti. Joten mikähän se ois? Olen huomannut myös, että käynnistettäessä nostaa kierrokset aika korkeelle 2000 ja sitten ne tulee kyl heti alas ja pysyy siinä 900- 1100 tyhjäkäynnillä, normaalia?. Joskus käynnistyksen jälkeen myös röhöisee tavallaan. Toisinaan ei. Korjaamolla sanoivat sytytyskatkoksia olevan kun lukivat koodit.

9

1068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mummelimymmeli...

      siis moottorin/hehkun valoa :)

    • GeePee 1.2

      Voi olla että kaasuläppä vähän jumittaa välillä. Mulla kovalla pakkasella kerran kylmäkäynnistyksen jälkeen vikavalo paloi pari päivää koko ajan. Auto kyllä toimi täysin normaalisti, ainoastaan kylmänä kun lähti ajamaan heti aluksi kun hölläsi kaasua vaihdetta vaihtaessa tuntui että kierrokset jäi hieman normaalia korkeammalle ja aleni viiveellä. Tuo normalisoitui heti lähdön jälkeen. Vikavalo sammui parin päivän jälkeen eikä ole sen jälkeen koskaan palanut.
      Myöhemmin määräaikaishuollossa kerroin asiasta, he sanoivat ettei ollut mitään jäänyt vikamuistiin.
      Myöhemmin kovilla pakkasilla ajaessani ei mitään vikavaloa syttynyt ja muutenkin Grandeni toiminut erinomaisesti mitä olen sillä ajanut 2,5 vuotta/ 60 000 km!

      • mummelimymmeli...

        ok, kiitos vastauksesta. Mulla taitaa olla joku maanantaiversio, kun koko ajan rikki, vaikka olen ajanut 2 vuodessa sen 20 000 km. Mutta ei siis ole normaalia, että kun käynnistän niin kierrosviisari hörähtää sinne 2000 kierrokseen. Siis ei jää sinne vaan laskee heti n. 1000 kierrokseen ja siitä 800 tai 900.


    • arskaxxxx1

      Olen reilut 5 vuotta ajanut kahdella eri Grandella ja kylmänä kun käynnistää niin kierrokset on hetken n.1200, siitä putoo pian n.800:n kierrokseen ja siinä se sit pysyykin... Jotain hämminkiä sulla on tyhjäkäynnin kanssa ?? Mahtaako ns. tyhjäkäyntimoottori takkuilla..

      • mummelimymmeli...

        Mutta pysyy tyhjäkäynnillä ihan hyvin. Käynnistyksessa vaan pomppaa ylös ja heti alas. Nyt oon autoa käyttäny 2 merkkikorjaamossa ja molemmissa lukivat vaan vikakoodin ja sanoivat että senkun ajat, eivät tiedä mikä vikana. Heidän mielestä käynnistys kuulemma ok ja tyhjäkäynti ok yms. autosähkörille eivät suostuneet autoa antamaan vaikka aikakin oli sille, lukivat vaan vikakoodin. en jaksa enää juosta korjaamoilla kun sinne kai pitää mennä vasta kun asiakas itse tietää missä autossa on vika, ehkäpä asiakas joutuu korjaamolla itse korjaamaankin autonsa kun ihme valohoitoa vaan jopa merkkikorjaamoilta. Luulisi merkkikorjaamojen tietävän tai osaavan etsiä vian. No ajellaan nyt sitten niin kauan kunnes jättää tielle. Oon kyllä taas niin pettynyt autokorjaamoihin ja niiden ammattitaitoon. Kiitos Delta, Kiitos autosalpa :(


      • GeePee 1.2
        mummelimymmeli... kirjoitti:

        Mutta pysyy tyhjäkäynnillä ihan hyvin. Käynnistyksessa vaan pomppaa ylös ja heti alas. Nyt oon autoa käyttäny 2 merkkikorjaamossa ja molemmissa lukivat vaan vikakoodin ja sanoivat että senkun ajat, eivät tiedä mikä vikana. Heidän mielestä käynnistys kuulemma ok ja tyhjäkäynti ok yms. autosähkörille eivät suostuneet autoa antamaan vaikka aikakin oli sille, lukivat vaan vikakoodin. en jaksa enää juosta korjaamoilla kun sinne kai pitää mennä vasta kun asiakas itse tietää missä autossa on vika, ehkäpä asiakas joutuu korjaamolla itse korjaamaankin autonsa kun ihme valohoitoa vaan jopa merkkikorjaamoilta. Luulisi merkkikorjaamojen tietävän tai osaavan etsiä vian. No ajellaan nyt sitten niin kauan kunnes jättää tielle. Oon kyllä taas niin pettynyt autokorjaamoihin ja niiden ammattitaitoon. Kiitos Delta, Kiitos autosalpa :(

        Enpä usko että jättää ton takia tielle. Siellä vaan bensansyöttösysteemissä pientä jumittumista. Voi jouhtua siitäkin jos autolla ajetaan vähän ja harvoin. Ajele vaan huoletta!


      • mummelimymmeli...
        GeePee 1.2 kirjoitti:

        Enpä usko että jättää ton takia tielle. Siellä vaan bensansyöttösysteemissä pientä jumittumista. Voi jouhtua siitäkin jos autolla ajetaan vähän ja harvoin. Ajele vaan huoletta!

        Ajan autolla päivittäin... No nyt ajelin taas 1000 km eikä vikavalo vilkkunut. Nyt taas eilen vilkautti pari kertaa. Puolan käskivät merkkikorjaamosta tulla vaihtamaan, että se voisi olla. Mutta se on johtoineen muutaman satasen homma joten en viitsisi vaihtaa jos ei vika olekaan siinä. Luulisi, että kun ja muutaman kk vilkkunut valo, että jos se puola olis tms. niin olis jo hajonnut. Toimii edelleen moitteettomasti. Ja nyt kun tarkemmin oon seuraillu, niin ei nosta sitä tyhkäkäyntiä ihan niin korkeelle vaan sinne 1200 - 1500 kun käynnistää ja sitten sieltä se tippuu heti 800 - 1100. Eli ihan ok se taitaa olla. Eikä oikeesti autosähkäri pysty paikantamaan missä mättää?? Kun toisaalta ahistaa ajella kun valo vilkauttaa sillo tällö. Ja kun työn puolesta auton toimivuus välttämätön pakko...


    • hyvä auto

      Tuota samaa "vikaa" on nykyään joka automerkissä.
      Vikavalot saattaa vilkkua tai palaa ilman mitään todellista syytä.
      Itse teippasin koko valon umpeen ja on ajellu tosi paljon.
      Älä turhaan hätiköi tarpeettomilla varaosien hommauksilla, aja vaan.
      Tuo käynnistyskierros on monessa muussakin autossa ensin korkeampi ja laskee vähitellen, kun kone lämpiää.

    • figufigu

      Jos Grande Puntossa tyhjäkäynti huojuu 1200-500 rpm välillä niin tyhjäkäynin paineanturi on sitten menossa/menny rikki. Uusi anturi maksaa noin 140 eur saksassa ja suomessa noin 170 eur. Se on helppo vaihtaa samala kun vaihdat osat tarkista että alipaine puolen putkistot ovat kunnossa "halkeilua" yms. on esiintynyt ja sekin voi aiheuttaa ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe