kuinka flunssa voikaan tehdä olon näin heikoksi?

flunssan kourissa

Moi! Sain flunssan riesakseni perjantaina, josta asti ollut nielemiskipua ja kaulassa muljuavia patteja toisella puolella kaulaa(näkyvät päätä taivuttaessa). Onko vakavaa? Lisäksi ärsyttää toden teolla tämä kauhea nuha! Silmäni oli toissa yönä erittänyt paksua keltaista rähmää, ei punoitusta silmässä. Toisen korvan suulle erittyy kovaa, kuivaa vaikkua. Päätäkin hieman särkee, otsassa tuntuu painetta ja silmät ovat väsyneen oloiset, vaikka olisi nukkunut hyvin. Kuumetta ei ole ainakaan vielä. Ajattelin hakeutua lääkäriin mikäli oireet jatkuvat, mutta ajattelin ensin kysäistä muiden mielipidettä/diagnoosia oireitteni perusteella. Outoa on, että minulle on ilmestynyt muutama hikinäppykin.

17

2544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      No mulla on päällä aivan kamala flunssa jonka oireina on ollu ensin kurkkukipu ja korkea kuume pari päivää. Päätä särki pari päivää todella paljon, otsaa jomotti ja silmät olivat valon arat. Olin melko pitkälle vuoteen oma. Sitten kun kuume laski alkoi nenä hieman vuotaa, toinen silmä myös. Nyt on flunssan 4-5 päivä menossa ja muut oireet helpottaneet mutta tilalle tullut yskä. Epäilen influenssaa omalla kohdallani...mutta jos sulla kerran oikein silmät rähmii niin soittaisin terveyskeskukseen ettei olis bakteeritartunta.

    • flundsa

      Minulla on kans voimakasta raaja/kurkkukipua, nielemisvaikeuksia(kipua), illalla silmät on tulessa/vetistää, ja aamulla räämää silmissä, lämpö on pyörinyt siinä 37.2-38.5 välillä noin 5 päivää, asun perämerellä.

      • Anonyymi

        Tule ihmeessä sisätiloihin sieltä perämereltä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule ihmeessä sisätiloihin sieltä perämereltä !

        Eiköhän ole tullut jo pois 7 VUOTTA SITTEN!


    • julle2

      EHINAFORCE TIPPOINA TEPSII.

    • hähäää

      minulla on ollut sinertäviä paiseita kynsien alla. mitä pitäisi tehdö

    • onniodottaaottajaa

      No sulla on joku ihme flunssa, lääkärissä kannattaa käydä. Mulla oli itellä tuli kurkku kipeeks ja oli kaheksan päivää pelkkä kurkku ihan vitun kipee, ei mitää muita oireita, mut tänää meni nenä ihan tukkoo ja koko naamaa särkee, poskia ja kitarisoja, vaikee hengittää ja ei pysty nukkuu. Pää iha vitun kipee ja joka raajaan sattuu, voimaton olo eikä voi nukkuu.
      Outoo ettei ooo tääkää kurkkukipu lähteny vaikka oon joka päivä teetä/hunajaa ja c-vitamiinii. Ku en yleensä mitää vitamiinei ota ni yleensä riittää yks semmonen joku vitamiini ku tuntuu et alkais flunssa ni en tuukkaa kipeeks.. kauhee puutos varmaa.
      Ja sit bafusin joku tommone en ny tarkkaa muista, ni puuduttaa kurkkuu kahen tunnin välein. Nenäsuihketta huomenna ostamaa eihän tästä tuu muute mitää
      Vittu mikää ei auta ..

      Päädyiin avautumaan tänne..

    • flunssa_lentsu_virus

      kurkkukipuun jääteloä ja patit nielurisoissa kyllä angiinaa. http://www.zyx.fi/flunssa/angiina/?cid=ppc_Zyx_Angiina_ETA&gclid=CjwKEAiA2OzDBRCdqIyIqYaaqQoSJABeJZdicKPdJD9pSBeVk7Ym1n1_bAOSpCPFwjiv8vZlR86_UBoCXQbw_wcB
      miesflunssa
      http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/suomalainen-ylilaakari-ihmettelee-miesflunssaa-toki-tiettyja-biologisia-eroja-naisten-ja-miesten-valilla-on/6261448
      tai kalja
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/11720423/flunssa-ja-kalja
      tai "busulee" kuuri eli 60-luvulla punaviiniä. Auttaako- no en tiedä , mutta mukavampi sairastaa.
      Toisilla kestää 2 viikkoa ja muutama selviää 14 vrk aikana. http://keskustelu.suomi24.fi/t/3370241/karhea-kurkkukipu
      eucalyptys, ecina force, carmolis-tipat aina kotona. Nuhaan enstöikseen histamiinia.
      Kuuma inkivääritee johon hunajaa ja sitrunaa jäähtyneenä. Mustaherukka jne juomat, kunhan on lämmintä ! Paljon nestettä mm mustikkakeitto jne.

    • Köhhhkköööhh

      Onko miesflunssa leikkiä VAI vaarallisen lamaannuttava tauti miehille? Tulisiko miestä helliä ja paijata taudin yllättäessä VAI jujuttaako mies vain? Voiko miesflunssa iskeä naiselle?

      Netin miesflunssa faktat ja lööpit löytyvät kootisti täältä: https://www.facebook.com/miesflunssa/

    • Anonyymi

      Mee hoitoo

    • Anonyymi

      Hei nyt kiinalainen lääketiede akupunktioon.Soita ja kysy voinko tulla sinne.Flunssaa hoidetaan Suomessa väärin.Lukekaa kiinalainen lääketiede.Tämä pitäisi yhdistää Länsimaiseen mutta Suomessa se ei ole mahdollista koska täällä lääketehtaat pörräävöt liikaa lääkäreiden ympärillä.Saksassa tämä kuuluu lääkäreiden koulutukseen.Saksassa pitää lukea luontaoshoito opinnot mutta ei Suomessa.Ennenkuin menet akupunktion Katso ketkä siellä hoitaa.Etsi netistä kiinalainen lääketiede hoitajat Google haku.

    • Anonyymi

      Tavalliseen kausiflunssaan ei ole olemassa hoitoa, joten lääkäriin on turha rynnätä.
      Jos kuitenkin kuume kestää pitkään ja tulee muita yleisoireita on syytä käydä tarkistuttamassa.
      Antibiootit eivät tehoa virusflunssaan, mutta jälkitauteina mahdollisesti tuleviin b akteeri-infektioihin kyllä. Nyt on ollut liikkeellä aikas ilkeää flunssavirusta joka antaa voimakkaita oireita.

    • Anonyymi

      On joo sitkeää flunssaa, itsellä alkoi elokuun alussa, just loppui antibiootit jotka sain kun meni räkä keltaruskeaksi.
      Saa nähdä kuinka käy, yli kolme kuukautta on ollut sellaista että kun olen vaan kotona muutaman päivän niin vähän olo helpottaa, ja sitten ei tarvitse kun pikkusen käydä ihmisten ilmoilla niin jo taas lyö taudin pahemmaksi.
      Se on todettu ja sanottu että mulla on huono vastustuskyky mutta en ole kuvitellut aiemmin että se tällaista olisi. Ehkä tää keväällä helpottaa. Vetää vaan aikalailla voimat pois.
      Apteekissa tosin sanottiin että nyt on ollut sellaista flunssaa että se monilla tulee, menee ohi ja tulee takaisin.

    • Anonyymi

      Voi melkein sanoa, että flunssaa en juurikaan ole koskaan sairastanut. Tauti yrittää ja se on sinä. Nyt on toista. Tauti päällä jo yli kuukauden. Sahaa eestaas. Vähän parempi ja sitten taas ei.

    • Anonyymi

      Corona se on :(

    • Anonyymi

      Patit voi olla streptokin aiheuttamia paiseita, jotka puhjetessaan ovat hengenvaarallisia. Puhutaan ehkä tunneista.... kävisin heti tarkistuttamassa.

      • Anonyymi

        Mullakin ollut rauhasia tosi kipeinä, ja särky/kipu vasemmalla niskassa ja hartiassa,
        vähän kun on liikkeellä niin ihan voimat loppu, tätä ollut kolmisen viikkoa,
        välillä huono olo muutenkin. kurkkukipua, kuume maks 37,2
        Kuulemma on outoa ja sitkeää flunssaa paljon liikkeellä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe