migreeni jatkunu kuukauden

relertiä mun kesä

Mulla laukesi vaikea migreeni olkapään pitkällisen tulehduksen seurauksena. Relert auttaa usein jopa viis tuntia. Kierrettä ei kuitenkaan ole saatu katki kortison ym. tiputushoidoil eikä akupunktiollakaan. Elimistö krakkaa jo useimmalle lääkkeelle, vatsavaiva ei le näistä pahin. Edelleen lääkettä etsitään. Kertokaa saman kokeneet mikä auttanu. Olkapää opetoidaan kohta, mutta nytki ku se on suht kivuton ja tulehdus kortisonilla hoidettu, migr vaan jatkuu. Kuvaan kuuluu, että suurimman osan ajasta joko makaan pääkivun kans tai sit kärsin ennakoivista oireista kuten puhe-, koordinaatio-ja muistiong. laihtunut oon tänä aikana yli seitsemän kiloa. Opioidejakin käytetty mutta niistä ei juuri pidempää apua ole.

1

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • relertiä mun kesä

Kysymys vielä: Miksi lääkäri haluaa jatkaa kortisonhoitokokeiluja, vaikka ko rankat kokeilut eivät ole tehonneet migreeniini? Sen sijaan olen saanu vatsani täysin sekaisin ja hiivatulehduksen suuonteloon. Ja jokaisen 12 h kestäneen kortisontipan jälkeen olen kuin lentoon lähtenyt harakka; lekurin mukaan tämä kortisonin sivuvaikutusta, ja saattaa tosiaan kestää tällä kertaa jopa kaksikin viikkoa koska annos niin iso lyhyen ajan sisällä. Tällainen ylikierrostila on tosi vaikeaa migreenipotilaan sietää. Eikö todella ole muita lääkevaihtoehtoja kuin kortisoni?

Estolääkitystä etsitään yhä; useimmat ei oo sopineet vaikeitten sivuvaikutusten vuoksi. Kokemuksia estolääkkeistä? Topimaxia ehdotettu seuraavaksi, mitä kokemuksia teillä siitä? Oon hyvin herkkä lääkeaineille ja useat epilepsian/migreenin estohoitoon käytetyt lääkkeet aiheuttaa mulle ylikierrostilaa, vaikeaa unettomuutta ja kummallista aggressiivisuutta, mikä kaikkein inhottavinta sietää.

Edellinen pitkittynyt migreeni mulla oli kolme vuotta sitten, jolloin taas laukaisijana tulehtunut olkapää. Tuolloiun migreenitila kesti yhtäsoittoa 4 kk kunnes lääketorniin lisättiin Oxynorm ja Oxycontin säännöllisenä. Migreenikipu loppu, mutta auraoireet ei. Olin kävelevä zombie. Tuohon tilanteeseen joutumista pelkään eniten.

Kahdesti oon kokeillu ennen nykyistä sairaalakeikkaa "shokkihoitona" sitä, että iltakohtauksen tehdessä tuloaan oon hypänny jääkylmään järveen uppeluksiin. Molemmilla kerroilla oksetus ja muu oireilu loppui, pääkipu jäi tulematta ja nukuin kellon ympäri ilman lääkkeitä. Onko tällaisesta "shokkihoidosta" kellään kokemusta? Avantouinnista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      140
      2515
    2. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      20
      2226
    3. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      177
      2020
    4. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      246
      1523
    5. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      128
      1306
    6. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1184
    7. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1118
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      84
      927
    9. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      69
      884
    10. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      862
    Aihe