Viemärin siirtäminen

Tuuli

Keittiöremontin yhteydessä haluaisimme siirtää vesipistettä ja niin ollen myös viemäriä. Tänään ensi käynnillä keittiöliikkeissä meille kerrottiin yhdessä paikassa, että yli 0,5 m siirto tulee varmasti todella kalliiksi. Toisessa paikassa sanottiin, että yleensä siirtäminen kyllä onnistuu, jos uusi viemäri tulee samalle seinälle - vaikka välimatka olisikin pidempi. Mitenkähän lienee?

6

7483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfsosisus

Toinen paikka on oikeassa periaatteessa.
      Riippuu sitten siitä tuleeko siihen uuden vesipisteen ja nykyisen viemärikohdan väliin koneita vai pelkkiä kaappeja.

• Tuuli

Kiitos :) Ilmeisesti pelkät kaapit on parempi vaihtoehto, niin viemärin saa kulkemaan niiden "takana"? Tässä on joustonvaraa, pakko ei ole laittaa koneita uuden ja vanhan viemärin väliin.

• kokemustaon1

Ei kyllä tuu kalliiksi. Ite puustelli keittiöille putkitöitä tehneenä voin kertoa että vesipisteen siirtoja tehdään lähes joka kohteessa. 0,5-3 metriä vanhasta kohdasta jonnekkin suuntaan samalla seinällä. Hyvin se viemäri ja vesijohdot siellä sokkelissa
      Siirtyy. Tosiaan apkta tai uunia ei siihen väliin kannata änkeä. Apkn letkuihinkin voidaan tehdä 5 m jatkot ja kulettaa letkut sokkelissa hanalle ja hajulukolle. Pyyä tarjous putkitöineen liikkeeltä.

Putkimies käy yleensä keittiö kohteessa 2 kertaa. 1. Kerralla vesikalusteiden purku ja putkien sulkujen vaihto ja tulppaus sekä viemärin tulppaus. Samalla tehdään vesipisteen ja liesituulettimen mahdolliset siirtotyöt. 2. Kerralla hanan, hajulukon, apkn ja lieskarin kytkentä.

• Niin myös

Samaa mieltä! Luulen lisäksi, ettei liesikään ole ongelma. Ainakin itsellä lieden (Husqvarna) takana oli ihan hyvin tilaa viemäriputkelle, joka kulki sokkelin sisällä takanurkassa.

• Tuuli

Kiitos! Tämä oli mukava kuulla. Ehkä tälle meidän keittiölle löytyy vielä toimivat ratkaisut :)

• Armas ISOK.

miepä saatan tulla tekemään emännän kanssa keittiön asennus/ viemäröintisuunnitelmaa.. sulkeudumma makkariin muutamaksi tunniksi, ja jos sieltä mitä ähinää, ja voihketta kuulunee, kuuluvat ne asiaan, kun suunnittelutyö on niin kovvoo hommoo.. vaan samalla nautinnollista.. kerrohan Tuuli osoittees?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3643
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2479
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2333
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2097
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1412
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      129
      1329
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      275
      1310
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1285
    Aihe