Ulosotossa on velkaa, mutta opiskelu kiinnostaa, amk tai yliopisto. Kysymys kuuluu, miten rahoitan opinnot?
-Opintolainaa kun en saa, niin saanko muka oikeasti sitten korvaavasti toimeentulotukea? Tuntuu vaan aika oudolta, että sossu rahoittaisi opiskeluni!!!
Töitä aion kyllä tehdä, mutta sekään ei ole varmaa, että töitä riittää niin pitkälle ajalle. Kesätöistä on turha säästää kun ulosotto vie kolmasosan palkasta.
Osaako joku neuvoa? Mieluiten joku samassa tilanteessa ollut/oleva.
P.S Miten tuollaiseen suhtaudutaan yliopistoissa, kun elää toimeentulotuella???
Voinko opiskella?
3
208
Vastaukset
- 040085
No ei kai sinun tarvitse kenellekään siellä yliopistolla kertoa, että saat sossusta rahaa. Ja mitä sillä on väliä, mitä muut ajattelevat. Tosin sossua varten kannattaa varautua sen verran, että mikäli käyt töissä, voi olla aika haasteellista saada mitään: kyllä niillä on kaikenlaiset käppyrät, mistä laskevat, minkälaisella rahamäärällä ihminen elää heidän mukaansa.
- 15+14
Suomi on siitä hieno maa, että se antaa velat anteeksi asiansa sössineille ja maksaa vielä heidän opintonsakin.
- Siinäpä ne
Työtön voi opiskella työttömyystuella, mikäli TE-toimiston virkailija katsoo sen auttavan työllistymistä. Katso myös, täyttyvätkö aikuiskoulutustuen ehdot. Tarkista myös, saatko opintotukea. Kelan sivuille on koottu tiedot eri tukimuodoista aikuisopiskelijalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311