Miten saan paskan pehmeäksi?

sdfgsdf

Minulla on juuri ollut peräaukon repeämiä sun muita joita hoidin peräpuikoilla. Ongelma on, että edelleen joka ikinen paskallakäyntikerta tulee vain todella leveitä, pitkiä ja kovia kokkareita ulos jotka jo tullessaan tuntuvat raapivan suolen seinämiä. Minulla on erittäin harvoin edes ripulia. Eikä nyt tarkoitus olekaan, että paska olisi jatkuvasti sellaista vetistä, mutta miten saisin sen sellaiseksi pehmeäksi ja juoksevaksi? Vai onko tuollanen hyvin kiinteä paska normaalia, eli onko ongelma suolessa ja puuttuuko minulta kenties jotain ravinnetta, joka saa limakalvot repeämään herkästi? Syön nykyään enemmän kuituja kuten mysliä mutta ei auta. Myös ruisleipää menee. Toisaalta kun urheilen, tarvitsen paljon proteiinejä eli syön usein juustoa, kinkkua ja pihvejä. Myös herkkuja menee edelleen, esim jäätelöä ja suklaata. Mutta ei nyt niin paljoa, että sen luulisi vaikuttavan mitenkään asiaan.

Ja edelleen, vaikka paskominen ei satu, verta tulee hieman kovien paskojen jälkeen. En ymmärrä miksi... Tätä ongelmaa ei aiemmin ollut, se on tullut viimeisen 2 kk aikana.

8

954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Visiblin

Apteekista löytyy monenlaista, esim visiblin . Kysy vaan reilusti kyllä siellä neuvotaa.
      Ja ihan olman reseptiä ovat saatavilla

• 11 13

Paljon vettä! Erilaisia pähkinöitä ja siemeniä, ja tietysti kasviksia, marjoja ja hedelmiä.

Paljon varmaan asiassa yksilöllisiä eroja, mutta oma vatsani ei tykkää leivästä? Eikä nyt ole kyse keliakiasta eikä karppaamisesta, sillä puurot menee hyvin. Myslit jättäisin itse väliin runsaan sokerin takia, mutta makuasia.

• sdfgsdf

Mutta eikai noita suolenpehmennyslääkkeitä voi ottaa koko ikäänsä? Jokin muu konsti on löydettävä. Miksi minulla aiemmin oli usein löysä maha, vaikka söin paljon enemmän herkkuja, olin lihavampi enkä juuri urheillut?

• vatsaillaan
        sdfgsdf kirjoitti:

Mutta eikai noita suolenpehmennyslääkkeitä voi ottaa koko ikäänsä? Jokin muu konsti on löydettävä. Miksi minulla aiemmin oli usein löysä maha, vaikka söin paljon enemmän herkkuja, olin lihavampi enkä juuri urheillut?

vatsa on uskomattoman herkkä sydeemi...kauraleseet on hellävaraisia,luumut on jees ja herkut pitäisi syödä aina ruuan päälle, ei tyhjään vatsaan,paljon nesteitä pitkin pv:ää.spelttipuuro on myös ok ja hyvän makuista.hedelmiä ja marjoja proteiinin kaveriksi,kyl se siitä :)

• Anonyymi00005
        vatsaillaan kirjoitti:

vatsa on uskomattoman herkkä sydeemi...kauraleseet on hellävaraisia,luumut on jees ja herkut pitäisi syödä aina ruuan päälle, ei tyhjään vatsaan,paljon nesteitä pitkin pv:ää.spelttipuuro on myös ok ja hyvän makuista.hedelmiä ja marjoja proteiinin kaveriksi,kyl se siitä :)

Minä tapan , nai sinä

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Minä tapan , nai sinä

Jaa nii, Vallesmannia , sano.

• Anonyymi00007

Ulosteen kuuluu olla kiinteää mutta ei kovaa. Runsaasti kuitua ja kasviksia on tarpeellista vatsan toiminnalle.

Tilapäiseen kovaan vatsaan saa apua apteekista.

• Anonyymi00008

Suosittelen hankkimaan vessajakkaran ja juomaan aamukahvin. Ilman kahvia minulla on hyvin vaikeaa ulostaa aamiaisen jälkeen päivän aikana vaikka saisi hyvin kuituja, mutta kun saa 1,5 dl aamukahvin, vatsa on hyvin löysällä, mutta illalla vatsaa on vaikeaa saada pelaamaan, mutta onneksi 10 vuotta sitten paksusuolen tähystyksen jälkeen hankin itselleni vessajakkaran, niin suolisto erityisesti illalla pelaa huomattavasti helpommin. Ilman sitä iltaisin on hyvin vaikeaa saada vatsaa pelaamaan, aamulla ja päivällä pelaa hyvin ja ehkä liikaa, ehkä pitää kuituja vähentää, mutta parempi näin kuin ummella. Mielestäni minulla on peräpukamat ja suolisto ei koskaan tyhjene täysin ja siitä on välillä hankala tietää milloin se haluaa toimia ja siksi virtsaan aina istualtaan, etten turhaan pidättele suolistoa. Välillä olen oppinut huomaamaan milloin suolisto pelaa ja sitten kun tulee pienempi hätä se samalla lähtee tyhjenemään, mutta erityisesti illalla se vaatii vessajakkaran alleen, että saa suoliston pelaamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      65
      2232
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      215
      2090
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      117
      1418
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1180
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      13
      1148
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      103
      1041
    7. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      939
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      71
      913
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      865
    Aihe