Minulla on juuri ollut peräaukon repeämiä sun muita joita hoidin peräpuikoilla. Ongelma on, että edelleen joka ikinen paskallakäyntikerta tulee vain todella leveitä, pitkiä ja kovia kokkareita ulos jotka jo tullessaan tuntuvat raapivan suolen seinämiä. Minulla on erittäin harvoin edes ripulia. Eikä nyt tarkoitus olekaan, että paska olisi jatkuvasti sellaista vetistä, mutta miten saisin sen sellaiseksi pehmeäksi ja juoksevaksi? Vai onko tuollanen hyvin kiinteä paska normaalia, eli onko ongelma suolessa ja puuttuuko minulta kenties jotain ravinnetta, joka saa limakalvot repeämään herkästi? Syön nykyään enemmän kuituja kuten mysliä mutta ei auta. Myös ruisleipää menee. Toisaalta kun urheilen, tarvitsen paljon proteiinejä eli syön usein juustoa, kinkkua ja pihvejä. Myös herkkuja menee edelleen, esim jäätelöä ja suklaata. Mutta ei nyt niin paljoa, että sen luulisi vaikuttavan mitenkään asiaan.
Ja edelleen, vaikka paskominen ei satu, verta tulee hieman kovien paskojen jälkeen. En ymmärrä miksi... Tätä ongelmaa ei aiemmin ollut, se on tullut viimeisen 2 kk aikana.
Miten saan paskan pehmeäksi?
5
773
Vastaukset
- Visiblin
Apteekista löytyy monenlaista, esim visiblin . Kysy vaan reilusti kyllä siellä neuvotaa.
Ja ihan olman reseptiä ovat saatavilla - 11 13
Paljon vettä! Erilaisia pähkinöitä ja siemeniä, ja tietysti kasviksia, marjoja ja hedelmiä.
Paljon varmaan asiassa yksilöllisiä eroja, mutta oma vatsani ei tykkää leivästä? Eikä nyt ole kyse keliakiasta eikä karppaamisesta, sillä puurot menee hyvin. Myslit jättäisin itse väliin runsaan sokerin takia, mutta makuasia.- sdfgsdf
Mutta eikai noita suolenpehmennyslääkkeitä voi ottaa koko ikäänsä? Jokin muu konsti on löydettävä. Miksi minulla aiemmin oli usein löysä maha, vaikka söin paljon enemmän herkkuja, olin lihavampi enkä juuri urheillut?
- vatsaillaan
sdfgsdf kirjoitti:
Mutta eikai noita suolenpehmennyslääkkeitä voi ottaa koko ikäänsä? Jokin muu konsti on löydettävä. Miksi minulla aiemmin oli usein löysä maha, vaikka söin paljon enemmän herkkuja, olin lihavampi enkä juuri urheillut?
vatsa on uskomattoman herkkä sydeemi...kauraleseet on hellävaraisia,luumut on jees ja herkut pitäisi syödä aina ruuan päälle, ei tyhjään vatsaan,paljon nesteitä pitkin pv:ää.spelttipuuro on myös ok ja hyvän makuista.hedelmiä ja marjoja proteiinin kaveriksi,kyl se siitä :)
- Anonyymi00005
vatsaillaan kirjoitti:
vatsa on uskomattoman herkkä sydeemi...kauraleseet on hellävaraisia,luumut on jees ja herkut pitäisi syödä aina ruuan päälle, ei tyhjään vatsaan,paljon nesteitä pitkin pv:ää.spelttipuuro on myös ok ja hyvän makuista.hedelmiä ja marjoja proteiinin kaveriksi,kyl se siitä :)
Minä tapan , nai sinä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1222263Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n582197Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501875EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt311485Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan951437- 941407
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191171Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men661170Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311170- 691030