Minkälainen Hyria?

Innostunutopiskelija

Eli olisin aloittamassa opinnot kyseissä koulussa(sakonkatu), ja ajattelin nyt ihan vain kysellä että mikä meno siellä on, minkälaisia oppilaita ja muuten minkälainen alue on Riihimäki? Aikaisemmin löysin jo vanhoja topikkeja tästä, mutta lähinnä nyt vain koski hyrian korruptiota.

41

7884

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laborantin alku

      Mitä alaa oot menossa opiskelemaan?

      En osaa sanoa muusta koulusta kun "meidän" puoli on vähän eristyksissä (käytävien päissä "ei läpikulkua"-kyltit eikä meidän tiloissa ole mitään, minkä vuoksi porukkaa tulisi sinne hengailemaan :D), mutta ainakin labrapuolen opiskelijat on tosi vastaanottavaista ja avuliasta porukkaa.
      Opettajat on pääosin ihan mukavia, kaikki ne joihin olen ite törmännyt on myös ammattitaitoisia. Toista oli Hyvinkään Kauppalankadun Hyriassa, siellä meinasin pariinkin kertaan tehdä valituksen eteenpäin ammattitaidottomasta opettajasta... Mutta Riihimäellä ei valittamista.

      Riihimäki itsessään on vähän... no tuota... sanotaanko näin, että itse olen jo pidempään suunnitellut muuttoa muualle, mutta tämän hetken elämäntilanne estää sen vielä pari vuotta.

      • jotain muuta varmaan

        Mistä laborantin alku voi päätellä että joku opettaja on ammattitaidoton?

        Eikös se ole niin, että laborantin alku on muiden opiskelijoiden tavoin vasta opiskelemassa ammattia.


    • -YksJariN.

      Itse olen kans kiinnostunut ja innostunut Hyriasta. Itteäni kiinnostaa lähinnä toi Tieto- ja viestintätekniikka, datanomi ja toisena ois ollu Hotelli-, ravintola- ja catering alan perustutkinto, kokki, mutta kun takana häärii nää Saatanan yhteiskunnan pelskarit, joilla on vaan kova halu ja tahto syödä nopeesti toiselle luovutetut avunoljenkorret. Ja nää yhteiskunnan Saatanat on vaan toistensa kusettajia ja verojensa jankailijoita.

    • en suosittele hyriaa

      En suosittele hyriaa kenellekkään, itse olen sakonkadulla rakennuspuolella koulussa ja koko laitos on ollut täydellinen farssi, opettajista suurin osa on helvetin laiskoja vätyksiä jotka eivät tee töitänsä, opetus puuttuu aivan täysin ja oppilaat pyörittelevät peukkujansa ja tekevät hanttihommia koulun hyväksi ilman oppimatta mitään alaan liittyvää. Olen löytänyt netistä erittäin paljon pahaa asiaa hyriasta sekä olen myös kuullut muutenkin paljon pahaa, ja omat kokemukset ovat äärettömän negatiiviset, Hyria Oy ei tavoittele mitään muuta kuin voittoa, ainakin suurin osa pisteistä keskittyy pelkästään tukirahojen keräämiseen ja ylimääräisten oppilaiden haliimiseen välittämättä tippaakaan oppivatko oppilaat mitään vai eivätkö.

    • sanonvaan1

      Suosittelen ajattelemaan asiaa vain omasta opiskelunäkökulmasta (mikä kiinnostaa, mitä aikoo opiskella, jne.).

      Hyrian kohdalla ongelmana on ollut lähinnä liian suuri keskittyminen kahmimaan kaikki mahdolliset opetusalat oman katon alle, mikä varmasti näkyy myös koulutuksen laadussa.

    • joopa joo

      paska mitä hyriasta kuulee taitaa olla ihan totta, itse aloitin opiskelut siellä kanssa juuri elokuussa. hienosti siitä eräät ihmiset puhuivat kun mietin että onko se oikea paikka minulle kun minulla oppimisvaikeuksia ja kyllä sanottiin että siellä hienosti autetaan yms. no todellisuus olikin sitten aika karu, pyysin opon kautta apua että tarttisin hieman enemmän neuvoa opetuksessa, niin vastalahjaksi sain nyt sitten kuukauden koe ajan kouluun ja jos oon yhtään poissa niin ne heittävät mut ulos sieltä, pakkohan se lappu oli allekirjoittaa koska muuten olisin lentänyt ulos sieltä samantien. luokanvalvoja jopa myönsi että paikalla olo tärkeämpää kuin oppiminen.

    • tendomon

      oh my god....teit rakas ihminen elämäs virheen ko päätit hyriaan mennä opiskeleen ja jos aiot vielä muuttaa riihimäelle!! ei vittu haloo ääliö...kuulut tänne jos juot 24/7 ja piikität ruokaski suonee

    • hae muualle

      Negatiiviset kommentit oppilaitoksesta ja sen henkilöstöstä pitää ainakin osittain paikkansa. Laadussa ja ammatillisuudessa olisi parantamisen varaa. Oppilaitos ilmeisesti haluaa hyötyä taloudellisesti, koska opiskelijoita vaan haalitaan katon alle mahd. paljon, jopa alalle täysin soveltumatontakin sakkia.

    • proseffor

      Opettajat seuraavat johtoportaan ohjeita välittämättä opetuksen laadusta ja ilmapiiristä. Suuri osa opetuksesta on merkityksetöntä seisoskelua, ja jos hankit poissaoloja, olet koulun omaisuutta. Eikä sairasloma, sairaalareissu, irronnut jalka jne. auta tilannettasi. Taas jos olet aina paikalla ja työnjälkesi on huonompaa kuin apinalla, olet mallioppilas ja ansaitset banaanin ja muita etuja. Ilmeisesti vessan siivous tai joku muu vastaava vastaa Hyrian opetusta kun joka ikinen tunti korvataan tällä tavoin. Pyyhit vielä opettajan ripulit seinästä niin saat ekstratunteja jne. 1/3 jättää ammattikoulun kesken, mutta se on aina täysin nuoren oma syy, kun ei jakseta kolmea vuotta halventamista ja tyhjänpanttina pyörimistä.

    • Provoako?

      onko totta nää jutut? siis ihan oikeesti?

    • hyria123

      vittu ihan perseestä

    • VMaxu

      Ammattikoulu on aina parempi kuin lukio, sillä sieltä saadaan heti työvoimaa (veronmaksajia) suomen tarpeeseen. Lukiossa on vain kirjaviisaat, jotka osaavat vain sanoa muttei tehdä. Poiikeuksia molemmissa kouluissa toki molempiin suuntiin on, mutta enimmäkseen asia on näin.

    • NeitiG

      Ikävävä kyllä ,Hyrian toiminta on oppilaitoksena erittäin ala-arvoista. Opiskelen aikuispuolella ja tähän asti en ole oppinut oikeastaan yhtään mitään itse tunneilla. Etätehtäviä on tuhottomasti, joilla sitten korvataan tunteja ja paikalla oloa. Oppilaita haalitaan ovista ja ikkunoista, Informaatio ei kulje ollenkaan, mennään päivä kerrallaan meiningillä. Tunneilla oikolukuna katsotaan dioja tai tehdään ryhmätehtävä, jossa luonnollisesti etsit tiedon, mistäpä muualta kuin netistä! En voi suositella, valitettavasti.

      • Anonyymi

        Kannattaa muistaa ammattikoulu ei ole ala-aste.


    • Fhjvhjk

      Ainakin aikuispuoli Hyriassa oli täyttä pelleilyä. "Opiskelua" 3 pvää/vko, pvässä n. 4 t. "opiskelua". Opettaja oli 80% ajasta muualla; tarinoimassa puhelimessa, luuhaamassa jossain kaupungilla jne. Yritin opettaa itse itseäni koko "opiskeluajan", kuten muutkin, "opettajan" asenne kun oli evvk. Viimeinen niitti oli "makkaranpaistopäivät", koko "koulupvä" nuotiolla makkaraa paistamassa, opinnoista viis! Tarpeetonta sanoa, luokan keskeytysprosentti oli 90%. Itsekin tietenkin keskeytin, harmitti hukkaan heitetty aika Hyriassa.

    • Riksu-lml

      Samoja kokemuksia kuin muilla. Valmistunut olen 2016. Informaatio ei kulje ollenkaan, osaavia opettajia ei ole kuin kourallinen.

    • seolisilloinennen

      Lapseni valmistui Hyriasta jo monta vuotta sitten. Aika laiskasthan hän siellä välillä "oleskeli" mutta tykkäsi ihan sairaasti. Oli tietenkin myös mielenkiintoiset aineet ja inspiroiviakin opettajia. Valmistui mediapuolelta ajassaan elikkä kolmessa vuodessa, eikä ole sen jälkeen työttömänä ollut.
      Jatko -opiskeluunkin tähtää ja ala on edelleenkin se elikkä kamera, jonka halusi jo ala-asteella käyttöönsä.
      Joten jos valitsee oikean alan niin miksi en suosittelisi.

    • Bjjhy

      Olin pari vuotta sitten opiskelijana. Tosi hyvät opettajat. Ovat olleet aika paljon oikeassa työelämässä.
      Antoivat mahdollisuuden mun tehdä hommat vapaasti koulun ulkopuolella.
      Todella sekään ei mennyt helpolla.
      Perässä vedettäviä opiskelijoita opettajalla kyllä riitti. Ihmettelen open hermoja.
      En tiedä minkä takia kaverit on tullu sinne maleksiin?

    • kiinnostaiskovasti

      Millaiset psyk.palvelut Hyrias...onko niitä?

    • juunääsperkele

      Kannattaa pitää aina jotain kättä pidempää mukana. Varsinkin talvella. Ei sillä, että kylä olis täynnä rikollisia mutta mä ainakin tykkään pimeän aikaan siin hyrian lähel liikkuu ja paskoo satunnaisilt ihmisilt polvilumpiot.

    • Miettiiiii

      Miten tuo iltalinjan kosmetologipuoli toimii???

    • Kiinteistöhuijari

      Oon hyvinkäääl hyrias ite ja voin sanoa et tää on aivan perseestä okei joo tosi mukava liokka mut opettajat on ihan mulkkuja kukaan ei osaa opettaa vaikka kuinka hyvin oon aina paikalla ja kuuntelen tunneilla oon silti ihan pihalla kaikesta ite sanon et älä helvetti hae hyriaan se on isoin virhe mitä kukaan tekee elämässään.

    • Sales

      Unohda Hyria, jos haluat laadukasta opetusta. Itse asiassa, unohohda Hyria jos haluat edes opetusta. Rahaa riittää vain päättäjien ulkomaan loma... eiku siis työmatkoihin, opiskelijat hakekoon oppinsa googlesta.

    • vois.kiinnostaa

      Onko Hyriassa homoja?

    • Anonyymi

      hei....millanen on tänä päivänä riihimäen hyria? kokemuksia hoiva-avustaja linjalta...

    • Anonyymi

      No mitäpä siitä sanoisin, Hämeenlinna läihoitajaksi luen. Kun tunneilla on läsnä eikä säädä omiaan niin pitkälle pääsee jo sillä. Opettajat ok tilat ok opetuksen taso ok.

    • Anonyymi

      Kaksi Piipponen juttu. Aikanaan kun opiskelin ja jouduin 24/7 häirinnän takia lopettamaan opiskelut. Niin nyt siellä kouluttaa tuo häiriköitsijä.
      Mutta laitteiden myöhemmin kopiota noista uhkauksista mitä sain noi 128 kpl tekstarina. Toki voin katsoa josko tuuppaa johonkin niitä nauhoitettua puheluita

    • Anonyymi

      Kokemusta on Hyrian aikuispuolelta.

      Maksoin tutkinnon itse ja kysyin sähköpostitse ja ihan paikanpäällä suullisesti käykö pyytämäni järjestelyt. Luvattiin, että käy.

      Maksoin opintomaksun ja siitä päivästä lähtien opetushenkilökunnan asenne muuttui täysin. Mitään ei kuulemma oltu luvattu ja näytöissä kaikki Hyrian henkilökunnan arvostelemat osiot kuulemma osoittivat, että en osaa käytännössä mitään. Muiden pitämissä näytöissä tuli vain kiitosta ja kyseltiin, että missä käyn töissä kun on sekä teoreettinen että käytönnön osaaminen noin korkealla tasolla.

      Hyrian opettaja sitten soitti minulle ja uhkasi ilmoittaa työantajalleni, että "minulla on asenneongelma". Ihmettelin, että miten työantajani tähän liittyy kun maksan opinnot itse? Kuulin kuinka näytöissäni antamiana vastauksia ei kuulemma voitu hyväksyä, kun olin kuulemma opetellut vastaukset ulkoa!

      Siinä vaiheessa otin yhteyttä laitoksen johtoon joka asiaa tutkittuaan päätti palauttaa rahani.

      Eli en suosittele.

      • Anonyymi

        Tätä luvattujen järjestelyiden ongelmaa on muuallakin. On huomattava että opetussuunnitelma on alustava ja vasta ekana päivänä julkistetaan lopullinen. Työn ohessa jos olet sopinut alustavan perusteella läsnäolon ei voi olettaa että 7 viikkoa alkuun ollaan aina paikalla. Lisäksi houkuttimena olevia opintojaksoja supistettu tai poistettu. Ymmärrettävää koska rahoitus oppilaitoksella on se ongelma. Siinä vaiheessa kun kuulin opettajien ostavan itselleen omilla rahoilla välineitä kouluun katsoin viisaimmaksi keskittyä työelämään. On totta että koulut kuitenkin tarjoavat opiskeluresursseja eli palvelulupaus toteutuu. Kokonaan eri asia kykeneekö tai osaako erityisesti nuoriso tätä hyödyntää. Kannataa kuitenkin hakeutuas noihin koska parempaakaan ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä luvattujen järjestelyiden ongelmaa on muuallakin. On huomattava että opetussuunnitelma on alustava ja vasta ekana päivänä julkistetaan lopullinen. Työn ohessa jos olet sopinut alustavan perusteella läsnäolon ei voi olettaa että 7 viikkoa alkuun ollaan aina paikalla. Lisäksi houkuttimena olevia opintojaksoja supistettu tai poistettu. Ymmärrettävää koska rahoitus oppilaitoksella on se ongelma. Siinä vaiheessa kun kuulin opettajien ostavan itselleen omilla rahoilla välineitä kouluun katsoin viisaimmaksi keskittyä työelämään. On totta että koulut kuitenkin tarjoavat opiskeluresursseja eli palvelulupaus toteutuu. Kokonaan eri asia kykeneekö tai osaako erityisesti nuoriso tätä hyödyntää. Kannataa kuitenkin hakeutuas noihin koska parempaakaan ei ole.

        Huvittavaa tuo Hyrian opettajien kommentointi.

        "Kannataa kuitenkin hakeutuas noihin koska parempaakaan ei ole."

        Fakta on niin, että ei kannata hakeutua heikkotasoiseen oppilaitokseen kuten Hyriaan, vaan kannattaa opiskella sellaisessa paikassa missä homma toimii.

        Positiivista on se, että tämä ketju on ensimmäisten joukossa kun lyöt googleen hakukenttään "kokemuksia Hyriasta".

        Jos oppilaitoksessa, yrityksessä tai missä tahansa organisaatiossa on ongelmia, niin ne kannattaa kartoittaa ja korjata. Surkein tapa yrittää selvittää ongelmat on vedota siihen, "että kyllä muutkin on huonoja".

        Työspykologiasta jotain tietävät kyllä ymmärtävät, että toisten virheisiin vetoaminen ja kaikkien pitäminen "yhtä hyvinä työntekijöinä" ovat merkkejä heikkolaatuisesta työntekijästä.

        https://www.youtube.com/watch?v=A7_Qko2xrjA


    • Anonyymi

      Hyria on aivan kammottava paikka opiskelijalle. En suosittele jos on yhtään itsesuojeluvaistoa.
      Aikuispuolen kouluttajat ovat juntteja ja ihan pihalla kuin kanan paska. Pahin on tietysti se aikuispuolen johtaja joka puhuu niin että sylki suusta vaan lentää.

      • Anonyymi

        Hyria on oikeasti täyttä kuraa, opiskelen Hyvinkäällä merkonomiksi. Mulla oli osa tutkinnosta jo valmiiksi suoritettuna, mutta päätin lopun hoitaa koulunpenkillä. Opettajat on ihan sekaisin mun kanssa, et miten opinnot järjestetään kun joudutaan ottamaan kursseja sieltä ja täältä.

        Ensin mut laitettiin opiskelemaan tutkinnonosia, mitkä olin jo suorittanut. Sitten extemporee siirretiin muille kursseille, katsomatta ollenkaan mun sen hetkistä lukujärjestystä. Tän vuoksi mulla saattoi pahimmassa tapauksessa olla 10h päiviä. Pyysin jatkuvasti, että tehtäisiin henkilökohtainen suunnitelma et vältyttäisiin tälläsiltä, mutta aina mun pyynnöt sivuutettiin.

        Kun pyysin apua ongelmiin, niin ketään ei osannut auttaa. Opettaja ohjasi opintotoimistoon, opintotoimisto takaisin opettajalle. Kun oot yhteydessä opintosihteeriin, niin sekin ohjaa opettajalle. Opettaja taas ei vastaa kysymyksiin, vaa voivottelee et jos ensi viikolla sitten katseltaisiin asiaa.

        On helvetin turhauttavaa, ja kun pääsen tästä puljusta niin aivan varmasti aion tehdä valituksen opettajista, ja koko helvetin systeemistä. Hyria pahimmillaan syö oppilaitten motivaation, mikä saa oppilaat lopettamaan ja syrjäytymään yhteiskunnasta. Tuskin kauheen montaa kiinnostaa opiskelu enään Hyrian jälkeen.


    • Anonyymi

      Taitaapi olla nämä jutut totta, mutta ihan puolueettomasti kiteytyy samat puutteet mitä olen omina opintoja vuosien aikana huomannut. (pari muutakin toistanut samaa) Mutta valmistu 12vuotta sitten ihan ammattitaitoista aikuiskoulutuksesta

    • Anonyymi

      Ja lisään vielä numerot tiputettiin 4-3 nyt hyriasta 2-2 teoriaopinnot

    • Anonyymi

      Hyriassa opiskeluni arvosanat ovat laskeneet, niillä pitäisi nyt hakea korkeakouluun Inssiksi..

    • Anonyymi

      Ja nyt lukujärjestys näyttää etää
      Mutta mitöön opetusta tai tehtäviä ei ole missään.

      Ellei milloonkaan niin just nyt on aikuiskoulutuslaisilla aikaa tehdä uusia pakollisia matikka enkku kemia juttuja

    • Anonyymi

      Ihan vitun täyttä bulshittii!

    • Anonyymi

      Hyrian Uudenmaankadun opettajat ihan pihalla opettamastaan alasta. Ammattitaidotonta touhua. Toisaalta kun on pelkkää etäopiskelua netissä, niin ei opettajia kuitenkaan näe. Mutta miten käytännön alaa opiskellaan netissä ja epäpätevien opettajien johdolla..

    • Anonyymi

      Sama meininki jatkuu edelleen.. En suosittele. Huonot opettajat, huono ohjaus. Vaihdan koulua.

    • Anonyymi

      Vieläkökös opettajien aika menee omien bisnesten pyörittämiseen Hyrian resursseilla?

    • Anonyymi

      Asun lähellä ja tule joka päivä käveltyä töihin tai muualle Hyrian tupakkapaikan ohi ja tulee fiilis kuin olisivat kaikki nuoriso- tai vammaiskodista. Tupakkapaikalla on usein myös, joku täysjuntin kuuloinen opettaja jos toinen, joka kailottaa yhtä sun toista typerää kuin mikäkin sketsihahmo... Lisäksi kertoo paikasta se, että aina vähintään yhden suojatien eteen, lähes kiinni, on pysäköity auto laittomasti ja Hyrian vieressä on pienimuotoinen, mutta kiva ulkoilmakuntosali, mutta vuosiin en ole nähnyt kuin tupakoivia amiksia siinä ympäristössä, mutta ei koskaan treenaamassa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe