Tietenkin näistä asioista voi varmasti sopia ostajan kanssa, tai ilmoittaa myynnin yhteydessä, mutta onko myytävään kotiin jätettävä esim keittiön työskentelypöydän yllä olevat valaisimet, tai WC:n peili valaisin? Nämä, sekä muita hieman erikoisia ja uniikkeja juttuja löytyy, jotka olen itse sinne hankkinut vanhojen kiinteiden tilalle, ja haluan viedä mukanani, mutta en ole varma mitä vanhassa asunnossa on oltava (tai mistä sovittava) kun se siirtyy seuraavalle. Onko jossain jonkinlaista listaa? Myyn asuntoa itse, en välittäjän kautta.
Esim työpöydän ylle asennettu valaisin on oma kyhäelmäni, hyvin erikoinen, eikä välttämättä ostajalle mieluinenkaan, mutta lasketaanko se nyt kiinteisiin valaisimiin, sillä olen sillä keittiöremontin yhteydessä korvannut entisen työpöytävalaisimen?
Kyseessä on ensimmäinen asuntokauppani joten tämä on ihan uusi asia minulle.
mitä asunnossa oltava?
3
133
Vastaukset
- älä myy itse
Käyttäisit ammattilaista asuntosi myynnissä, jos perusasiat tuottavat jo vaikeuksia... Asuntokauppariita maksaa melkein poikkeuksetta vähintään tuplasti sen välityspalkkion verran.
- 2+2
Ilmoitat vaan esittelyssä mitkä kaikki eivät kuulu kauppaan ja sovit uusien tuotteiden hankkimisesta ostajan kanssa.
Miksi et jo ennen myynnin alkua korvaisi niitä perustasoisilla vastaavilla? Jos ne ovat todella "uniikkeja", niin ne vain vaikeuttavat myyntiä ja laskevat toteutuvaa kauppahintaa, olkoonkin että ovat itsellesi rakkaat.
Kuitenkin helpointa on aina myydä vaalea ja mahdollisimman neutraali asunto, makuja kun on niin monenlaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2174510
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.283120Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m1062355Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek341994- 1861718
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut341685Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131383Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2211276Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs61259- 391242