Lcd television värit sekaisin

DCL

Onko kenelläkään tietoa mikä vikana, kun tv:n värit näkyvät samanlaisina kuin ennen oli filmikameroiden negatiiveissä? Vika alkoi yht'äkkiä, ei mitään oireita aikaisemmin. Tehdasasetusten palautuksella ei vaikutusta.

10

8251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minkä ikäinen?

Ei mulla, mutta vinkkinä, että jos on alle 2 vuotta vanha, niin vaan korjattavaksi takuuseen.

Tietokonekäytössä on todettu, että LCD-näytön kirkkaus ja värit voivat haalistua vuosien myötä. Ilmeisesti näytön taustavalo himmenee. Minulla on vuodelta 2004 oleva näyttö, jossa saa laittaa kirkkaussäädön maksimiin, jotta se vastaisi uudempaa. Toistaalta on yksi vain 4 vuotta vanha näyttö, jossa on vielä himmeämpi ja likaisempi kuva kuin jossain vanhemmassa eli tuo vaihtelisi merkkikohtaisesti.

• parempaa tekniikkaa

Yksinkertainen ratkaisu ongelmaan: Osta kuningas plasma ja jätä nuo nestekidenäytöt rauhaan.

• Mikä on kuvalähde? Tapahtuuko tuo siis sisäisellä virittimellä, TV:n menuissa ym. vai onko kyse ulkoisesta lähteestä? Löysästi kiinni oleva scart-liitin voi aiheuttaa värivirheitä.

• enpä usko

Löysä scart-kytkentä voi aiheuttaa kyllä värivirheitä mutta ei negatiivikuvaa! Eli jotain muuta on nyt kysyjän telkkarissa vialla.

• DCL

Lähteellä ei merkitystä. Scart-liitintä ei käytösssä, ainostaan sisäinen viritin ja hdmi-liitin. Vika ilmenee myös pelkällä sisäisellä virittimellä katsottaessa. Menu valikko ei näy niin tarkkana kuin pitäisi. Menun läpi näkyvässä kuvassa värit korjaantuu jonkin verran. Lisäksi menu-valikko "palaa kiinni" ruutuun joksikin aikaa sen jälkeen, kun sen sulkee.

• Saatko kuvia?
        DCL kirjoitti:

Lähteellä ei merkitystä. Scart-liitintä ei käytösssä, ainostaan sisäinen viritin ja hdmi-liitin. Vika ilmenee myös pelkällä sisäisellä virittimellä katsottaessa. Menu valikko ei näy niin tarkkana kuin pitäisi. Menun läpi näkyvässä kuvassa värit korjaantuu jonkin verran. Lisäksi menu-valikko "palaa kiinni" ruutuun joksikin aikaa sen jälkeen, kun sen sulkee.

Onko vanha tv? Onko näyttöön osunut jokin?
        Voitko ottaa siitä valokuvia ja laittaa vaikka aijaa.com:iin ja linkin tänne?

• DCL
        Saatko kuvia? kirjoitti:

Onko vanha tv? Onko näyttöön osunut jokin?
        Voitko ottaa siitä valokuvia ja laittaa vaikka aijaa.com:iin ja linkin tänne?

4 vuotta ikää tv:llä ja ei ole osunut mikään näyttöön. Ja kuten kerroin aloituksessa, vika tuli tv:n ollessa auki yht'äkkiä, värit muuttui negaksi. Ositteesta http://aijaa.com/l5pu6b löysin aikaisemmin kuvan, joka näyttää samanlaiselta kuin minun tv.

• Virtalähde viallinen
        DCL kirjoitti:

4 vuotta ikää tv:llä ja ei ole osunut mikään näyttöön. Ja kuten kerroin aloituksessa, vika tuli tv:n ollessa auki yht'äkkiä, värit muuttui negaksi. Ositteesta http://aijaa.com/l5pu6b löysin aikaisemmin kuvan, joka näyttää samanlaiselta kuin minun tv.

Et sitten edellenkään voi kertoa, mikä on tv:n malli? Joillakin LCD-televisioilla on ongelmia virtalähteen kanssa ja ne hajoaa digiboksien tyyliin muutamassa vuodessa. Jos saadaan lisätietoja, niin arvaukset tarkentuu;)

• DCL
        Virtalähde viallinen kirjoitti:

Et sitten edellenkään voi kertoa, mikä on tv:n malli? Joillakin LCD-televisioilla on ongelmia virtalähteen kanssa ja ne hajoaa digiboksien tyyliin muutamassa vuodessa. Jos saadaan lisätietoja, niin arvaukset tarkentuu;)

Tv on Philips 8404 ja huoltomenusta katsottuna panelin tiedot ovat: LCD AUO HW02 V9 37". Tv.ssä näyttäisi kaikki muut toiminnot pelaavan normaalisti, ainoastaan värit sekaisin.

• Korjausko

Vanha ketju, mutta löytyikö syytä selittävää? Meillä sama vika Philipsiin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4823
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3242
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2979
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1737
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1510
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1332
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1049
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      108
      1020
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      42
      1012
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      981
    Aihe