Hiivatulehdus

Hiivako

Heips, voiko hiivatulehdus tulla vain sellaisille naisille, jotka ovat olleet yhdynnässä, vai voiko se tulla myös neitsyille ? Olen itse 15 vuotta, täytän pian 16 ja alapääni kutiaa ja kaikki oireet vaikuttavat hiivatulehdukseen. Mitä nyt itse netistä olen lukenut. Milä olisi paras hoitokeino siihen, onko tabletit parempia vai se puikko ja voide (näin mainoksia kuin olen nähnyt). Toivoisin että joku vastaisi edes ja auttaisi minua hieman :)

1

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikun leipomaan

Voi tulla kenelle vain, hiivan aiheuttajaa on emättimessä luonnostaan ja esim. antibioottikuurin jälkeen bakteeritasapaino voi järkkyä ja nämä ryökäleet ottavat ylivallan. Otan osaa, ei ole kivaa. Se kannattaisi varmistaa, terveydenhoitajakin voi ottaa näytteen josta näkee onko asialla hiiva. Tosin jos oireena on hirveä kutina (ja/tai kirvely) niin sitä se todennäköisemmin on, ja ennen muinoin sen tuloksen saamisessa meni vähän aikaa ja sitä ei mielellään kauaa kärsi.. Vaarallistahan se ei ole ja pitäisi parantua itsestäänkin, mutta minulla ainkin on aina niin ärhäkkä että hoidan heti. Tabletti on helppo ja vaivaton, puikko ja voide ehkä hitusen tehokkaampi ja ainakin jos on ulkoista kutinaa kovasti niin se voide on hyvä ja helpottaa nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      266
      4654
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      133
      3019
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2847
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      23
      2590
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1791
    6. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1644
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1511
    8. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1400
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95