Hiivatulehdus

Hiivako

Heips, voiko hiivatulehdus tulla vain sellaisille naisille, jotka ovat olleet yhdynnässä, vai voiko se tulla myös neitsyille ? Olen itse 15 vuotta, täytän pian 16 ja alapääni kutiaa ja kaikki oireet vaikuttavat hiivatulehdukseen. Mitä nyt itse netistä olen lukenut. Milä olisi paras hoitokeino siihen, onko tabletit parempia vai se puikko ja voide (näin mainoksia kuin olen nähnyt). Toivoisin että joku vastaisi edes ja auttaisi minua hieman :)

1

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikun leipomaan

Voi tulla kenelle vain, hiivan aiheuttajaa on emättimessä luonnostaan ja esim. antibioottikuurin jälkeen bakteeritasapaino voi järkkyä ja nämä ryökäleet ottavat ylivallan. Otan osaa, ei ole kivaa. Se kannattaisi varmistaa, terveydenhoitajakin voi ottaa näytteen josta näkee onko asialla hiiva. Tosin jos oireena on hirveä kutina (ja/tai kirvely) niin sitä se todennäköisemmin on, ja ennen muinoin sen tuloksen saamisessa meni vähän aikaa ja sitä ei mielellään kauaa kärsi.. Vaarallistahan se ei ole ja pitäisi parantua itsestäänkin, mutta minulla ainkin on aina niin ärhäkkä että hoidan heti. Tabletti on helppo ja vaivaton, puikko ja voide ehkä hitusen tehokkaampi ja ainakin jos on ulkoista kutinaa kovasti niin se voide on hyvä ja helpottaa nopeammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      430
      5257
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      165
      3088
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      97
      2654
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      64
      1921
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      43
      1900
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      50
      1856
    7. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      5
      1665
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      87
      1647
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      10
      1377
    10. MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."

Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim
      Tv-sarjat
      16
      1279
    Aihe