velkahelvetissä

rahaton mies

en tiedä miten on muut selvinny näistä veloista. elämä tuntuu jo melkein menetetyltä eikä elämän haluja enään ole. olen 32v. velkaa on noin 65000.töissä olen mutta rahat ei riitä mihinkään ja velka vaan lisääntyy. rahaa ei ole penniäkään, lapsille ei oo vara ostaa ruokaa,eikä ole vara ajaa kohta edes töihin. kun ois voimia hakee apua jostain...

14

2445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

      Millaista velkaa? Onko vippejä? Oletko yksinhuoltaja? Lapsia huollettavana?
      Onko luottotiedot menny jo? Onko mitään myytävää omaisuutta?

      Älä lopeta työntekoa. Sossusta saa apua jos lapsia huollettavana.
      Jos oikeesti ei pysty maksamaan kk-lyhennyksiä niin suosiolla anna mennä UO:n.
      Hoida kuitenkin asumis ja ruokakustannukset ennen mitään muita maksuja.
      Sen verran huikea tuo summa, tulee toki vielä tuosta kasvamaan. Mene myös moikkaaman kunnan velkaneuvojaa, sieltä saa hyviä vinkkejä ja ehkä velkajärjestelymahdollisuus.....?

      Omalla kohdalla kun UO alkoi niin mielikin(paine) parani koska perintäkirjeet lakkasivat tulemasta ja lopulta makselin vain "yhtä lainaa". Loput rahat mitä tilistä jäi meni omaan käyttöön eli asuminen ja ruoka. Pitihän aika paljostakin luopua kuten autosta jne jne.

    • selviytyjä?

      Minä olen päästänyt
      suurimman osan veloista ulosottoon. Velkojen kokonaissumma kutakuinkin sama kuin sinulla. Nyt on helpompi hoitaa asioita,kun jää aina suojaosuus käyttöön. Tosin siitäkin suurimman osan käytän noiden muiden velkojen hoitoon. On kuitenkin helpompaa kuin ennen. Minulla velat kulutusluottoja yms. Asuntolaina on ollut ja on hyvässä hoidossa. Lisäksi asuntolainaakin on niin paljon,että asunnon myynti uo-velkojen katteeksi ei uhkaa.
      Hoida kuitenkin aina ensin asuminen ja kohtuulliset ruokakulut. Tiukkaa tulee useamman vuoden olemaan,mutta niistäkin veloista selviää. Ja jos perheessä toisella säilyy luottotiedot,niin sekin helpottaa asioiden hoitoa - ei uutta velkaa,mutta esim.vakuutusten ottamista.
      Kun velkapotti on max 34000€ voit mahdollisesti hakea Takuusäätiön takaamaan järjestelylainaa.

      • häppi

        jjuri näin,annoin itse mennä kaikki ulosottoon ja vihdoin jää itselle elämiseen rahaa vaikka uo kestäis loppuelämän ennen meni kaikki laskuihin eikä ede riittänyt.


    • en aio maksaa

      taikka sitten vaan jättää kaiken maksamatta kuten minä ja elelee yhteiskunnan rahoilla.käy aina välillä jossain 9 euron työharjoittelussa että työkkäritäti ja sossutäti on tyytyväisiä.15 vuotta niin velat kuitenkin vanhenee, ei kannata stressailla.

    • Jqwer2

      ulosotto on yksi vaihtoehto, tosin velat kasvavat aikalailla,
      esim 100 velka kun kiertää käräjän kautta pelkästään oikeudenkäynti kulut noin 250.
      Lopulta kun tulee voudilta sama lappu on jo 400-500.
      Ratkaisuja.

      1. hanki laina jolla maksat. tosin noin isoa summaa ei saa takuusäätiöstä.
      2. Ulosotto, velka määrä kasvaa aikalailla mutta jää suojaosuus. Ja lyhenee nekin itsellä viivästy osan meno vuodella voudille niin ehdin lyhentääkkin.
      Alun yhteensä ollut joku 54te ja 5vuoden rojekti maksaa palkasta.
      JOku 10te menee vuodessa netosta mutta vähällä on oppinut tulemaan toimeen.
      JOs ei muuta niin muistaa aina kuitteja katsellessa että vipit ym kulutusluotot on vaarallisia.
      Stemiä vaan se on vaan rahaa ei muuta kun työtä vaan niin kaikki järjestyy.,

      • kallegyyga

        Paljonkohan tuollainen 42000e kulutusluotto ym velkapotti kasvaa jos jätä kaikki maksamatta ja ne menee ulosottoon. Miten nopeasti ne sinne menee ja milloin uo rupeaa ulosmittaamaan?

        Ajattelin tehdä stopin velkojen maksamiselle tämän kuun jälkeen. Kerkeääkö tämän vuoden puolella ulosottoon? Tässä olisi muutama kuukausi varmaankin aikaa jättää hyvä summa jemmaan pahan päivän varalle ennekuin uo alkaa.


      • juuhos
        kallegyyga kirjoitti:

        Paljonkohan tuollainen 42000e kulutusluotto ym velkapotti kasvaa jos jätä kaikki maksamatta ja ne menee ulosottoon. Miten nopeasti ne sinne menee ja milloin uo rupeaa ulosmittaamaan?

        Ajattelin tehdä stopin velkojen maksamiselle tämän kuun jälkeen. Kerkeääkö tämän vuoden puolella ulosottoon? Tässä olisi muutama kuukausi varmaankin aikaa jättää hyvä summa jemmaan pahan päivän varalle ennekuin uo alkaa.

        Riippuu haastemehen aktivisuudesta.halvemmaksi tuoisi kun kerralla menis.


      • häppi

        1.6 tuli laki voimaan että käräjät ottaa sen 150e ei enää 250e.


      • vie aikaa
        häppi kirjoitti:

        1.6 tuli laki voimaan että käräjät ottaa sen 150e ei enää 250e.

        Käytännössä astuu voimaan 13.12.2013.


    • otarennosti

      Ei kannata ottaa paineita. Sattuuhan sitä muillekin virheitä. Opettele elämään hiukan vähemmällä, sen kun oppii niin siitä on sitten tie etiäpäin. Opiskelu ja opettelu on A ja O. Kun olet oivaltanut ja hyväksynyt sen että eipä kannata maksaa UO:lle, jos summa on iso. Alat tekemään töitä vaan eritavalla (ei pimeesti) mutta tavalla josta saat itse hyötyä ja nautit loppujen lopuksi elämästä paljon enemmän kuin moni ihminen ikinä. Unohdat vaan yksinkertaisesti, että omaat tuollaisen velkataakan.

    • sattuuhan sitä

      En tiedä tulotasoasi enkä koulutustasoasi, mutta korkeamman koulutuksen hommaaminen voisi avata tien kokonaan uuteen tuloluokkaan, tai sitten käteen jääviä tuloja voisi lisätä itsensä työllistäminen osakeyhtiössä? Pikkubisneskin tuottaa usein mukavaa kuukausilisää, esim. halvoista autoista on mahdollista kääriä 2-5 sadan voitto kun ei seisota autoja vaan myy ne äkkiä, tosin tässä pitää jo pikkusen tietääkin mitä tekee.... Tai sitten klassinen työpaikan nopea vaihtelu, muista kuitenkin veroilmoitus ja se että asuinkunnan vaihto aiheuttaa uuden uo-tarkastuksen ;) !
      Velasta on kuitenkin turha tressata, kyllähän suoja-osuudet on ja lisää saa sossusta. Harmittaahan se kyllä.
      Itse otin lopputilin kun tilistä jäi työmatkakulujen jälkeen vähemmän kuin mitä sossusta olisi saanut(uo vei sitten veronpalautuksen matkakorvauksetkin). Terveisiä vaan sinne Uo;hon, velat tais sitten kuitenkin vanhentua 5 vuodessa? XD Maksimi ulosotto ei aina ole maksimitulos!??!
      Nyt on uusi työ, mitä pölhö ei edes löytänyt ajoissa. Eli asiat kyllä järjestyy. Ei ehkä niin kuin suunnittelit, mutta jotenkin.

      • pablo-diamond

        Juuri näin.Kyllä se elämä aina jotenkin lutviutuu.Tärkeintä säilyttää ote elämään ja toki oppiakin virheistä.Raha ei lopulta kuitenkaan onneksi kaikkea ratkaise tässä elämässä vaikka tärkeä onkin.Tsemppiä ylivelkaiset!


    • Anonyymi

      homot saatana

    • Anonyymi

      itellä on yli satatuhatta velkaa mutta ei sillä velalla ole mitään merkitystä, en ole koskaan senttiäkään maksanut takaisin. Kela maksaa asumisen ja elämisen ja velka ei vaikuta elämään mitenkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8406
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe