Olen kasvattanut vuosia piipuköynnöstä ja nyt se on tehnyt
"hedelmän" joka on kuin pieni avomaan kurkku n. 7 cm pitkä ja pari senttiä
läpimitta. Kysymys kuuluukin voisiko sitä jotenkin hyödyntää uutta kasvia
ajatellen ?
Piippuköynnös tekee "hedelmää".
4
2943
Vastaukset
- Eedenistä itään
Piippuköynnöstä voi lisätä siemenistä. Toivottavasti tuohon "kurkkuun" tulee kypsiä siemeniä.
- tuituli3
En ole ennen nähnyt moista ja ajattelinkin että annan niiden riippua ainakin
pakkasiin, katotaan miten ne kypsyvät siinä .
Ajattelin ihan samaa, että voisi saada siemeniä niistä.
Kiitos tiedosta .
- en koskaan....
Siemenestähän ne kaikki kasvit alkaa kasvaa, en ole minäkään koskaan nähnyt siemenkotia piippuköynnöksessä, vaikka niitä on monta pihassa..pitääkin katsoa sinne lehtien sisäpuolelle !
- marjapa
Mulla on ollut komea piippuköynnös monta vuotta ja vasta pari vuotta sitten huomasin, että siihen tulee piipun mallisia kukkia. Olen luullut, että piippuköynnös on saanut nimensä siitä, että korkeana köynnöksenä kasvaa tiilipiippujen ympärillä...Tänä kesänä ja syksynä sitten löysin noita kurkkuja. Koitan kans pitää niitä pakkasiin asti ja ottaa sitten talteen ja ensi keväänä multaan. Ohjeita siementen käsittelyyn en löydä mistään. Ja kun näin ensimmäisen siemenkodan luulin, että köynnöksessä, lehtien alla roikkuu hiiren raato...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400004777030- 262541
- 2212513
- 1491814
- 1141718
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621128- 741123
IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41115Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.138104224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?11037