Mulla on erikoinen huolenaihe, pian pitäisi mennä synnyttämään. Nolottaa näin etukäteen todella paljon jos p*skon ponnistaessa. Miten tämän voi välttää? Kannattaako kotona ottaa microlax? Pelkään, etten uskalla ponnistaa lasta pihalle :D! Mitä muuta noloa synnytyksessä voi vielä sattua? Tälle viestille saa nauraa, mutta olen tosissani.
Vastaukset 10
- aloittaja3
Lisäystä edelliseen. Saako kättärillä nykyään peräruiskeen/suolentyhjennyksen jos pyytää?
- bella5
kyllä saa ja ne kysyy siellä haluatko.. ite pelkäsin samaa, mut kun kovat supistukset alkaa, niin lentää paskakin :D Pissat mulla kyllä lensi ponnistaessa ja nauraa hekotin siinä.. eikä nolottanut yhtään :D
- .................
Mulla tais tulla kakat. En oo varma, enkä jaksanu välittää. Etukäteen tätä kyllä pelkäsin mutta sitten se olikin ihan sama. Jorvissa ei ainakaan mitään peräruiskeita tarjota, se on kuulemma vanha käytäntö.
- Huoli pois!!
Ne kätilöt ja muut on nähnyt sadat kakat siinä laverilla, ei haittaa. Ihan luonnollista että ponnistaessa tulee kakka??
Ne osaa silleen huomaamattomasti ja tyylikkäästi hoitaa sen ja homma jatkuu. Mieheni ei edes huomannut että näin kävi.
Tärkeämpääkin asiaa toimitettavana siinä.- vau nyt se kakkaaa!!
lue tää:
http://www.vau.fi/Synnytys/Synnyttamassa/Ulosteet-synnytyksessa/
ja synnytyksestä muuten on tosi paljon tietoa ja juttuja täällä vau.fi sivustolla. Ja keskustelua enemmän kuin täällä!
- Douyla
No otin ruiskeen sairaalassa ennen synnytystä, koska oli ummetus vaivannut loppusuoralla lahjakkaasti. Oli niin mahtava juttu suoraan sanottuna, että voisin ottaa toistekin ihan vain huvikseenkin. :)
Tuota kakkaamista en ollut ajatellut edes ennen. Ja totta puhuvat, että sitten kun on tosi kyseessä, niin siinä ei ole mitään väliä, vaikka koko kaupunki kattois vieressä itse toimistusta. Mä olin ainakin niin keskittynyt vaan saamaan lapsen pihalle.
Mutta jos se vähänkään helpottaa, niin mulla ei tullut lapsen lisäksi kropasta ulos mitään muuta kuin verta ja istukka.. :) - Nyt tiedät
Tiedättehän sanonnan "ei tule lasta eikä pas.kaa, kun jostain hommasta ei tule mitään. Täytyy siis olla hyyyyvin normaalia synnytyksessä tämä ulostaminen, jos se on Suomen kansan sanontoihinkin päässyt. :D
- Eiainaedeshuomaa
Itselleni ei ehdotettu peräruisketta enkä enää saliin mentyä sitä pyytänyt. Ponnistusvaiheessa en huomannut tuliko muutakin kuin vauvaa, eikä sitä edes siinä tilanteessa ajatellut. Eli ei sitä välttämättä edes tajua siinä hässäkässä! No worries!
- neljän äiti
Eiainaedeshuomaa kirjoitti:
Itselleni ei ehdotettu peräruisketta enkä enää saliin mentyä sitä pyytänyt. Ponnistusvaiheessa en huomannut tuliko muutakin kuin vauvaa, eikä sitä edes siinä tilanteessa ajatellut. Eli ei sitä välttämättä edes tajua siinä hässäkässä! No worries!
No miettikääpä vähän, onko käytännössä mahdollista, että suoli ei tyhjenis synnytyspöydälle, ku jalkovälistään kolmakilosen möykyn puristaa. Jokaisessa synnytyksessä tulee ulostetta, vaikkei sitä itse välttämättä huomaakaan. Kätilöt pyyhkäisevät huomaamattomasti pois, heille normijuttu.
- monia tapoja
Mulla ei kyllä varmasti tullut synnytyksessä ulostetta kun vauva syntyi. Nimittäin kaikki tuli jo tunteja ennen sitä ulos, molemmista päistä ruokaputkea. Jo ennen sairaalaan lähtöä vessassa käydessä tuli pelkkää vettä joka osoitteesta. Turha siis murehtia sitä kakka-asiaa ennen synnytystä kun voi käydä näinkin.
Ja oksentamistakin on ihan turha murehtia, se on oikein kivaa koska supistus ei ole yhtään kipeä jos oksentaa samalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3341336Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan76933Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61823- 120693
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43680Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.64676Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38672- 49648
- 50606
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95552- 45537
- 32521
Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9516Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 25505
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o32482- 79447
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8447Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21421