Moi
Olen 18-vuotias tyttö. Tuli vaan sellanen tunne et haluun kertoo täällä miltä tuntuu olla yksin ja kertoo muutenkin vähän itsestäni, Kirjotan tän, koska haluan kuulla muiden kokemuksia ja tuntemuksia. Se voisi ehkä rohkaista olemaan vähän sosiaalisempi. En halua sääliä. Siksi juuri olen salannut yksinäisyyteni ja se on ongelma minulle.
Olen tottunut olemaan omissa oloissani tosi paljon 15-vuotiaasta lähtien. Nyt olen 18-vuotias. Mulla ei oikein ole ollut kavereita vapaa-ajalla Mua ei oo enää kiusattu. Musta tuntuu, että koulussa tuskin kukaan edes tajuaa, että olen tosi yksinäinen. Olen itse pitänyt sen tahallaan salassa, koska pelkään, että muhun suhtauduttaisiin jotenkin eri tavalla. Ja olen liian heikko kertomaan yksinäisyydestäni kenellekkään puolitutulle.
Haluaisin että mulla olisi muutama tai edes yksi sellainen kaveri, jonka kanssa voisin puhua. Koska en ole onnellinen yksin. En vain uskalla tutustua ihmisiin.
Tietenkin haaveilen myös, että minulla olisi poikaystävä. (Yläasteella en edes koskaan toivonut että minulla olisi poikaystävä :D) Siitä tuntuu oleva jo ikuisuus ja nyt kun oon jo melko aikuinen..
Musta ei enää edes tunnu siltä, että miehen pitäisi olla saman ikäinen. Haluisin aikuisen miehen jonka kanssa voi puhua asioista ja jolla ei ole mitään pinnallisia ennakkoluuloja esim. yksinäisyyttä kohtaan. En edes ymmärrä, miksi oletetaan, että pitäisi olla melkein saman ikäisen kanssa. Luonne on mielestäni täkeintä ja haluaisin vain sellaisen miehen, johon voin luottaa ja joka välittää minusta oikeasti. Miehissä kiinnitän ulkonäköön huomiota jotenkin vaihtelevasti. En voi sille mitään että taidan pitää ehkä enemmän vahän vanhemmista miehistä, vaikka olen senkin asian yrittänyt kieltää itseltäni. Vihdoin olen tajunnut etten voi sille mitään..
Mutta, jos rehellisesti sanon miltä yksinäisyys "tuntuu", se tuntuu tyjältä. Kaipaan ihmistä johon voi luottaa ja jonka kanssa voi olla oma itsensä ja joka on myös mun kanssa oma itsensä. Eikä tarvi hävetä itseään millään tavalla, koska ei oikeasti ole edes mitään hävettävää. Yksinäisyyttä vaan jotenkin häpeää itsekseen. Kaipaan läheisyyttä tosi paljon.. hyväilyjä ja seksiä... ja rakkautta :) ... Olen neitsyt, enkä edes tiedä miltä seksi tuntuu, mutta osaan sen kai jotenkin kuvitella... En osaa edes "tyydyttää" itseäni. En tiedä miksi sanon tämän, mutta se jotenkin kuulosta oudolta, kun jotkut pojat ja miehet ja naisetkin kertovat (täällä palstoilla), että he tyydyttävät itseään, niin en tiedä miten sen voi tehdä.... :D Nyt se on jotenkin ihan outoa. Murrosikä on kyllä jo täysin ohi ja olen sinut kehoni kanssa mutten kuitenkaan ehkä tunne sitä kovin hyvin. Sori jos oli jotenkin vaivaannuttavaa. Tunnen itseni vähän oudoksi kun kerron tämän, mutta kai sen voi täällä kertoa :D. Tunnen jotenkin jääväni paitsi seksuaalisuudesta. Ehkä opin vasta sitten tuntemaan mielihyvää kun olen miehen kanssa.. . Ja vaikkei kaiken toivoisi tapahtuvan ihan heti, olisin onnellinen kun saisin kokea jonkun hyväksyvän minut tälläisenä kuin olen,
Ongelmani on myös, että haaveilen olevani ihan toinen ihminen, minulla olisi toinen elämä ym. Se on ihan täysin mielikuvituksieni tuotetta ja olen haaveillut siitä monta vuotta. Ja olen kasvanut sen haaveeni kanssa. Se on melkein kuin toinen elämä, jonka kehityksen kulku on pääni sisällä pienestä lapsesta tähän ikään saakka ja joskus uppoudun haaveeseeni. En tiedä onko muilla näin mahdottomia ja monimutaisia haaveita. Haave-elämästäni voisi kirjoittaa vaikka kirjan, jos osaisi kirjoittaa hyvin. Se ei ole mitenkään täydellinen elämä, mutta siinä osaan kohdata haasteet ja vaikeat asiat elämässä. Oikeassa elämässäni kompastun aina ongelmiin, enkä tiedä mitä tehdä... Vaikka tietäisinkin, tuntuu siltä etten pysty. En tiedä ymmärtääkö kukaan tästä mitään.. kun en oikein osaa selittääkään. Mulla ei ole kuitenkaan mitään vaikeuksia erottaa haaveita ja todellisuutta. :D Ja olen muuten ihan terve, paitsi vähän ehkä masentunut. Osaan peittää sen perheeltäni ja kaikilta. Muttatiedän etten pääse siitä koskaan yksin yli.
Toivon että joku jaksoi lukea tämän viestin loppuun koska tästä tuli aika pitkä. Halusin vain jotenkin purkaa jotain sellaista, mistä en oikeasti puhu. Toivoisin että oppisin haaveilemaan, jostain mikä liittyisi omaan elämääni, enkä enää toivoisi olevani joku toinen, koska se ei koskaan toteudu. Haaveiluni saattavat kuulostaa aika lapsellisilta, mutta ne on mitä on.:) Ja haluaisin tosi mielelläni kuulla, mistä te haaveilette, koska se on mielenkiintoista. :)
haaveilua ja yksinäisyyttä
10
236
Vastaukset
Takerruin nyt tuohon kohtaan, jossa kirjoitit että haluaisit miehen olevan vanhempi - koska käsityksesi mukaan omanikäiset miehesi ovat ennakkoluuloisia yms, ja ihmettelit miksi pitää olla "samanikäinen" no ensinnäkin, nythän sinä olet itse ennakkoluuloinen ikäisiäsi - että nuorempia miehiä kohtaan. Toiseksi, tämä on yksi syy miksi itse mielummin valitsen yleensä itseäni vanhemman naisen... Silloin minua ei oteta sen takia että olisi jotenkin "siistiä" kun poikaystävä on "vanhempi ja kypsempi, ei tuollainen kakara kuin omanikäiseni miehet" Eli en vain ymmärrä tätä ennakkoluuloista nuorten miesten syrjintää. Itse olen muuten 20.
Tekstiä oli kyllä paljon, osa ehkä hämmentävääkin... Voisin sanoa että minusta yksinäisyys tuntuu "mieltä sekoittavalta" sitä tekee mieli vaan lähteä jossain vaiheessa johonkin, ja monesti se tarkoittaa "hyvänpäiväntuttujen" kanssa raakaa dokaamista.
En itse haaveile olevani kukaan muu, mielummin haluaisin omasta elämästäni paremman kun se on tässä tällä hetkellä, ja lähiaikoina tuntunut.Suosittelen että etsit miehen jonka kanssa pystyt olemaan onnellinen etkä vaan ota ekaa joka sellaiseksi tarjoutuu vaan kuuntele sydäntäsi se kyllä kertoo
Itse en ole koskaan seurustellut ja ystäviä on ollut elämäni aikana vajaa kymmenen joista kaksi "todellista ystävää", joita olen siis tavannut koulun ja työn ulkopuolella "siviilimaailmassa". Kumpaakaan en tosin ole nähnyt enään useampaan vuoteen.
Olen silti käynnyt koulua ja tehnyt töitä elämäni aikana joten hyvinhän minulla loppujen lopuksi pitäisi mennä. Jos joskus ihmisten kanssa joudun juttelemaan, he pitävät minua yleensä hyväkäytöksisenä ja järkevänä. Olen aina positiivisella asenteella ihmisten ilmoilla ja useimmat ovat ihmetelleet hyvän oloni salaisuutta. Tietenkään en ole maininnut että olen ollut yksin enemmän tai vähemmän koko elämäni enkä ikänä ole seurustellut edes kertaakaan. Olihan minullakin pari kolme ihastumisen kohdetta yläasteen loppupuolella ja toisella asteella mutta en vain tiennyt miten asian olisin saannut heille mainittua.
Syiksi nykyinen tilanteeni, yksi olen ujo ja epäileväinen ihmisten suhteen. En pysty luottamaan heti ihmiseen jota en ole koskaan tavannut enkä tiedä mitään hänestä. Kaksi, olen todennäköisesti liian "hyvämielinen". En ole koskaan juonnut, polttanut, aina pitänyt raha-asiat kunnossa ja en ole koskaan tietääkseni tehnyt mitään pahaa kenellekkään. Myös lähes aina mietin miten kannattaisi vastata toiselle ilman että hänen mieltään tarvitsisi pahoittaa.
Minäkin olen aina pyrkinyt ajattelemaan että kaikki elämässä tulee menemään hyvin ja hyvinhän se on tavallaan mennytkin. Mitään epämiellyttävää ei ole minulle käynnyt kun kotoa muutin omilleni, velkaa en ole koskaan ollut kenellekkään ja enkä koskaan ole tarvinnut kenenkään apua tai opastusta. Ainoa asia mikä tosin minua on mietityttänyt on tämä yksinolo, jonka siis en ole uskonut olevan mitään liian vakavaa. Kotiväellenikin olen aina sanonut että hyvin minulla menee vaikka he tietävätkin että olen paljon yksin.
Tulipa pitkä viesti kirjoitettua. Tässä kuitenkin hieman omaa elämääni. Mutta jos mahdollisesti haluat mielipiteitä vaihtaa tai jutella muuten vain lisää, vastailen kyllä mielelläni jos kirjoittelet.- haaveilijatyttö
Ärsyttää ihan sairaasti että menin kirjoittamaan tänne. siitä ei tullut yhtään parempi mieli ja mulla oli eilen aikahuono paivä. Poistaisin viestini jos voisin. Ei kenenkään tarvi täällä lukea tollasta mitä tänne kirjoitin. Olisin voinut yhtä hyvin vain kirjoittaa viestin ja pyyhkiä sen lähettämättä.. En halua kenellekään tulevan paha mieli. Kirjoitin vain jotaiin sekavaa mitä ajattelin , muttei se lopulta olut kovin järkevää. päätin tänään etten enää koskaan kirjoita mitään omia vuodatuksia nettiin. En ole vielä lukenut mitään kommentteja, mutta jos joku tietää miten poistaa tän täältä ni oon kiitollinen .......................... ja oon pahoillani kaikkien puolesta jotka erehty tähän keskusteluun.
- kiltti mies.
Älä nyt oo pahoillasi. on kiva että kirjoitit ja on paljon yksinäisiä joilla samanlainen tilanne kuin sinulla. Sen takia tää palsta on että tänne saa kirjoittaa omia ajatuksia elämästä..
- kiltti mies.
minä jaksoin lukea tarinasi loppuun. Olet varmasti ihana ja nätti nainen ja löydät vielä miehen joka susta tykkää. Saat perheen ja olet onnellinen. Aloita jokin uusi harrastus josta voit saada kavereita tai mene mukaan jonnekkin vapaa ehtois toimintaan. Saat puuhaa ja tapaat ihmisiä. Ole oma itsesi, älä joku muu. kyllä sut huomataan vielä ja elämäsi on kivaa
- haaveilijatyttö
kiitos kaikista mukavista kommenteista, mutta kokeilen nyt ilmoittaa ton ylimmän viestini asiattomaksi, jos se voitais poistaa:) Oli kuitenkin helpotus ettei täällä ole mitään ilkeitä kommentteja, koska toi viesti nyt oli aika surkea ja vähän asiatonkin..
- mut tee miten tahdot
Tuo aloitusviestisi oli todella hyvä, ei siinä olisi mitään syytä poistaa sitä!
Ei mitään. Vapaaehtoisestihan tänne kirjoitetaan eikä tässä tuskin mitään tarvitse hävetä. Hyvä vain jos se oli vain huono päivä, tänään paremmalla liikkeelle ja myös jatkossa.
- Per aspera ad astra
Ymmärrettävää että tuollaisen tekstin kirjoittamisesta voi jälkikäteen syntyä morkkis. Kirjoitustyyli oli kuitenkin henkilökohtaisuudessaan niin päiväkirjan tapainen. Turha siitä on kuitenkaan mitenkään traumatisoitua :)
Päinvastoin, tarinahan oli koskettava, ajatukset hyvin jäsenneltyjä ja ei varmasti mitään poikkeuksellista aikuisuuteen kehittyvän nuoren naisen elämässä.
Ennemminkin kannustaisin sinua jatkamaan kirjallista itseilmaisua, lahjoja sinulla on siihen olemassa. Se on myös erinomainen tapa purkaa sieluaan ja sitä kautta usein ymmärtää asioita itsekin paremmin, kun ei katso niitä niin läheltä ja tulee samalla pakottaneeksi itsensä ajattelemaan.
Netissä anonyymisti kirjoittaminen kun ei ole mitenkään uusi ilmiö, sääli vaan että tähänkin avaukseen reagoi vaan palstan toiveikkaita sinkkumiehiä x)
Ehkä juuri tuo haavemaailmasi ja sieltä keräämäsi ainekset ja ominaisuudet, antavat sinulle tulevaisuudessa paremmat valmiudet myös tänne "oikeaan elämään" :) Jokatapauksessa, hyvää jatkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019