Suosittele opettavaista historiallista sarjaa

btmarwa

En tiedä Japanin/kaukoidän maiden historiasta yhtikäs mitään. Olisiko jotain sarjaa jota lukemalla/katsomalla voisi oppia siitä jotakin? Normaalisti jos jossain sarjassa mainitaan joku kuuluisa samurai tai muu henkilö ja lukee sitten wikistä kuka se on siitä ei kuitenkaan opi mitään kun ei saa sijoitettua mihinkään kontekstin.

9

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfhfdh

      Animesta voit oppia joitan ''Historillisia tapahtumia''... Mutta pitää muistaa että anime on animea. Tässä muutama hyvä sarja jotka ovat ''Slice of life genree''

      Welcome to the nhk!
      Toradora!
      Nana

    • fwufwante

      En itekään tiiä japanin historiasta mitään, mutta eipä se oo minkään katsomista haitannu .D

    • kirjoista en tiedä mutta yksi aika opettavainen elokuva Oseam on hyvä ja titanicin veronen yhtä itkettävä. lyötyy tästä www.animeplus.tv/oseam-movie-watch.

    • xinzhjah

      Historia on turhaa ja tylsää, ei siitä tarvitsekaan tietää mitään. Et sä hyödy siitä YHTÄÄN MITÄÄN että osaat luetella egyptin faaraoita ja rooman keisareita ja amerikan presidenttejä ja natsi-upseereja, niin miksi sä hyötyisit siitä että osaat luetella japanilaisia keisareita ja samuraita yhtään enempää? Vai milloin olet ihan oikeasti tarvinnut mitään näistä tiedoista? Milloin jonkun filosofisen keskustelun, tieteellisen löydön tai elokuvan juonen ymmärtäminen on ollut ehdottoman riippuvaista historiallisesta nippelitiedosta?

      • lsdla

        Samaa mieltä, historiahan jo määritelmänsä puolesta on "yksittäisten tapahtumien yksityiskohtien selvittämistä", ei minkäänlaista yleistämistä tai säännönmukaisuuksien etsintää. Ei tarvita kummoisiakaan älynlahjoja olla mestari historiassa, mutta filosofian tai luonnontieteiden kohdalla jo vaaditaan. Minua ihmetyttää kun jotain lasta aina joskus hehkutetaan lahjakkaaksi ja jopa lapsineroksi vain siksi että se on kiinnostunut historiasta ja tietää siitä paljon.


    • -ShyGirl-

      HETALIA!!!:DD kertoo kyllä kaikkien maiden historiasta mutta on hyvä ja opettavainen sarja!

    • hetalisti

      Hetaliahan kertoo koko maailman historiasta maailman sotien aikaan ja muutenkin :) Erittäin hyvä, suosittelen.

    • The voice of past

      "Minua ihmetyttää kun jotain lasta aina joskus hehkutetaan lahjakkaaksi ja jopa lapsineroksi vain siksi että se on kiinnostunut historiasta ja tietää siitä paljon."

      Täh? Enpä ole tuollaisista tapauksista juuri kuullut... :o

      Ei historia ole minusta mitenkään turhaa, tai ainakaan sen turhempaa kuin muutkaan tiedon- tai tieteenalat. Riippuu tietysti siitä minkä mieltää "historiaksi", siis jos ajattelee sen olevan yksittäisten vuosilukujen ja muiden yksityiskohtien muistamista ulkoa, niin onhan se silloin aika turhaa. Sitä ei kuitenkaan pitäisi ajatella noin kapeasti. Ehkä kouluopetus on juurruttanut meihin ajatuksen, että historia on vuosilukujen ulkoa opettelua... Mutta sen ei pitäisi olla niin.

    • OmppuNinja

      Suosittelen Hetaliaa :D se kyl kertoo kaikista maista..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe