Linjasaneeraus

Minulle on tarjottu työtä keskellä Helsinkiä isohkossa taloyhtiössä, jossa asuu varakasta väkeä. Minulla on rak. alan opinnot, mutta varsinkaan linjasaneerauksista en tiedä käytännössä mitäään. Olisin kuulemma jokin välikäsi, joka kirjaa asukkaiden toivomuksia ylös. Eikö remppoja tehdä yleensä yhtenäisten suunnitelmien mukaan? Taitaa olla vaara, että puhelin soi paljon iltaisinkin työpäivän päättymisen jälkeen. En saisi palkaa vaan olisin kurssin työntekijänä "töissä". Ilman, että työnantaja osoittaa asunnon, ei ole mitään hahdollisuuksia selvitä taloudellisesti hommasta. Toisaalta muutakaan ei ole tarjottu omalta alaltani. Espanjassa olisi 2 paikkaa, joissa voisin aloittaa vaikka heti. Eivät liity koulutukseeni. Laskin, että Espanjan palkalla pärjäisin paljon paremmin. Sen työn voisin jopa ottaa vastaan ja maksaa kahta vuokraa. Suomen asuntoni on tosi edullinen. Pakko myöntää, että Espanja sinänsä houkuttaa. Vaarana on, että menisi insinööriura sen tien. Huomenna pitäisi mennä Helsinkiin katsomaan. Mitä tekisitte housuissani?

2

163

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insinööri 7v kokemus

Työkokemus on palkkaa tärkeämpi uran alussa. Kortisto on täynnä ihmisiä jotka eivät ole hankkineet työkokemusta vaan palkka on ollut alussa tärkeämpi.

• Minunkin mielestäni palkka alussa ei ole tärkein. Tilanne on se, että yritys haluaa säästää ja käyttää tyällisyyskurssilla olevaa työvoimaa hyvkseen 6 kk. Heille se on lähes ilmaista. Laskin juuri, että jos työnantaja ei kustanna minulle asuntoa, en voi ottaa hommaa vastaan. Menot ovat suuremmat kuin tulot! Mahdoton toteuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      93
      2413
    2. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      70
      919
    3. 60
      902
    4. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      263
      785
    5. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      129
      721
    6. Vieläkö se tarjous

On voimassa?
      Ikävä
      54
      650
    7. Ketä sinä sitten

Rakastat?
      Ikävä
      39
      612
    8. Ttp:llä kuontalot ojennukseen

Ttp n yrittäjä ilmoitti facessa, että ttp: n tiloihin tulee lokakuun eka vkl parturi. Se tulee parturoimaan vähävaraiste
      Haapavesi
      66
      611
    9. Tämmöistähän tämä meillä ollut

Sanatonta rakkautta.
      Ikävä
      42
      557
    10. Oot kaunis ja fiksu

Ja pidän susta kovasti. Tiiäppä se.
      Ikävä
      32