Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Huoneiston kunto ja hinta, voinko vaatia hinnanalennusta?

asukki.........

Tiedän että kuntotarkastus on hyvä tehdä vuokranantajan kanssa ennen sopimuksen allekirjoittamista, välttääkseen edellisen vuokralaisen mahdolliset vahingot.

Mutta entä jos vuokra on vain yleisesti ottaen mielestäni liian korkea verrattuna kuntoon? Olen siis asunut asunnossa määräaikaisesti vuoden. Nyt olen jäämässä asuntoon, ja edessä on uusi sopimus. Onko minun mahdollista pyytää joku asiantunteva ulkopuolinen katsomaan asuntoa ja arvioimaan, mikä olisi sopiva vuokrahinta? En oikein luota vuokranantajaani, ja pelkästään hänen kanssaan puhuminen tuskin edistää asiaa mitenkään. Hän perustelee korkean vuokran vain asunnon sijainnin yms.mukaan.

3

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lvv

      Voit vaatia olemassa olevaan sopimukseen vuokran alennusta, mutta vuokran pitää olla huomattavasti alueen vuokratasoa korkeampi. Silloin ei puhuta muutamasta satasesta. Mikäli näin on niin sinun pitää viedä asia käräjille ja ne määrittävät oikean vuokran. Tällä hetkellä olet vaan pahassa tilanteessa, koska määräaikainen sopimuksesi on katkolla. Hänenhän ei tarvise luonnollisesti tehdä uutta sopimusta kanssasi...ja toisin päin.
      Suosittelen että vaihdat suosiolla asuntoa. Pääset helpommalla.

    • asdfsdaafasfad

      Vuokrat määrittelee lähinnä omistaja eikä mikään ulkopuolinen taho.

      Eikö olisi fiksumpaa tutkia ENSIN yleistä vuokratasoa sinua kiinnostavilta alueilta ja teet SITTEN päätelmän että onko nykyisen kämpän vuokra liian suuri? Jos vuokranantajan vuokrapyynti on selvästi yli markkinahintojen, niin voit yrittää neuvotella vuokraa alemmaksi. Jos ei suostu, niin sitten sinun pitää muuttaa pois.

    • naurettavaa....

      Sinä arvioit asian asuntoa hakiessa. Jos se on mielestäsi liian kallis, et tee vuokrasopimusta, hyvin yksinkertaista.

      Jälkeen päin et voi vaatia muutosta ehtoihin jotka olet aikanaan hyväksynyt.

      Se on sitten eri asia jos sinua on huijattu, mutta siitähän ei ole nyt kysymys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe