Huuliherpeksen estolääkitys

tällanentilanne

Muutama kysymys, oletteko joutuneet olemaan poissa töistä herpeksen takia? Itse jouduin hakemaan saikkua ja hain myös herpeksen estolääkityksen.
Luin netistä ihmisten kokemuksista että ovat syöneet 3-4kk keskimäärin estolääkitystä jonka jälkeen herpeksen esiintyminen on huomattavasti vähentynyt. Onko täällä kellään kokemusta?

No menin lääkäriin ja heti kun astuin lääkärin huoneeseen, huomautti hän "aknestani" ja että sitä on muuallakin kun kasvoillani (yksi finni kaulassa, kaksi rinnassa) ja että haluanko siihen lääkekuurin! Hänen käytös oli minusta epäasiallista, olen nuori nainen jolla on rasvainen iho ja finnejä esiintyy etenkin näin kesällä, mutta ei minulla mielestäni aknea ole, joka on vähän vakavempaa.
Luuletteko että lääkäri saa Suomessa provisiota lääkkeiden "lisä"myynnistä??

Nooo sitten siihen estolääkitykseen, hän antoi minulle VUODEN kestävän 400mg 2 kertaa päivässä! Ihmettelin että miksi vuoden, kun olen kuullut että ihmiset ovat syöneet jonkun 3 kk. Vuosi on sellaset 9kk kauemmin! Hän vastasi että on kyllästynyt jatkamaan reseptejä, että parempi antaa kerralla kunnon satsi.
Jos syö estolääkitystä 3kk tuleeko herpes sitten puolen vuoden päästä seuraavan kerran ja jos syö noita pilsuja 12kk tuleeko se herpes vielä pitemmän ajan päästä?

Lääkäri oli minusta aika epäilyttävä, mitä mieltä olette ja kertokaa kokemuksianne?

Sitten olen kuullut että kun ei syö estolääkitystä ja herpes puhkeaa, niin silloin kannattaa heti alkaa syödä noita lääkkeitä niin herpes katoaa hyvin nopeasti. Jos joku tietää tästä, niin monta päivää lääkkeitä syödään tuollaisessa tilanteessa? Kunnes herpes on mennyt tiehensä vai?

Olisi mukava saada vastauksia, arveluita ja päätelmiä, Kiitos!

3

5514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wuifgbeiufg

Herpes oireilee niin yksilöllisesti, että vaikea tässä heitellä arvioita. Eihän sun ole pakko sitä estolääkitystä syödä kuin sen aikaa miltä itsestä tuntuu. Onpahan sitten jos tarvis tulee niin voimassa oleva resepti. Sitä on vaikea sanoa kuinka jatkossa herpes sulla oireilee. Hyvä jos estolääkitys toimii ja pitää oireet kurissa.

• tällanentilanne

Ja sellaista että minkä hintaista on se estolääkitys? Minulla Acyrax 400mg kuukauden satsilla maksoi ennen kelakorvausta huimat 80 euroa ja korvauksen jälkeen päälle 40.
        Mutta ymmärsin että olisi Acyrax 800mg jota syödään puolikas tabletti 2x päivässä, niin se olisi kelakorvausten jälkeen vain 16euroa? Voiko olla näin?

• toimii mulla

Mulla auttaa kylmäpuristettu kookosöljy.

Syön sitä 1-2 rkl päivässä.

Löytyy marketin öljyhyllystä ja ekokaupoista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3501
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      2199
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe